Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Ostin koneeseen lisää muistia (2x2gt kingston ddr2 800mhz) niin eikös noitten pitäis pelata ihan hyvin yhteen Gskillin kampojen (2x 2gt 800mhz) kanssa? :S

Laitoin kammat kiinni ja laitoin koneen päälle -> tulee että ladataan wintoosaa, mutta ei mene siitä eteenpäin. Kun ottaa uudet muistit pois niin buuttaa ihan normisti.

Nyt on jotain häikkää torrenttien kanssa. Download rate käy piikeissä jossain 10-20kB/s vauhdissa ja tipahtaa takaisin nollaan. Uusin top gear on nyt ladannut viikon verran ja 80% SD filestä on tullut. Ennen meni enimmillään tunti tuollaiseen.
Onko uPnP päällä sen asetuksissa? Firmiksen myötä jos ei olisikaan defaulttina, vaikka kaiken järjen mukaan näin pitäisi olla.

Tapahtuuko tämä aina, vai nyt yhden tiedoston kohdalla... koska joskus julkisilla se vain on typerän hidasta. Alkoi siis varmasti uuden FW:n myötä?

UPnP? Eikö tuo liity vain median servuamiseen, ei torrentteihin? Routterissa on automaaginen port forwarding päällä ja olen käsinkin koittanut aukoa portteja turhaan... kaikki torrentit tökkii samalla lailla.

Ilmeisesti on kuitenkin tossa zyxelin purkissa joku ongelma. Eilen koitin pistää koneelta torrenttia lataamaan (yleensä linkstationilla hoidan), niin DL rate käväisi alkuun jossain parissa megassa, nyykähti sitten täysin ja zyxeli boottasi itsensä. Ja nyt lataa heitellen ihan nollasta pariinsataan kiloon sekunnissa, hidasta joka tapauksessa. Vai voiko operaattori rajoittaa torrenttiliikennettä?

Ostin koneeseen lisää muistia (2x2gt kingston ddr2 800mhz) niin eikös noitten pitäis pelata ihan hyvin yhteen Gskillin kampojen (2x 2gt 800mhz) kanssa? :S

Laitoin kammat kiinni ja laitoin koneen päälle -> tulee että ladataan wintoosaa, mutta ei mene siitä eteenpäin. Kun ottaa uudet muistit pois niin buuttaa ihan normisti.

Teoriassa pitäisi toimia, käytännössä vaihtelee kovasti. Parhaimmillaan kaikki toimii kuten ennenkin kellotuksia myöden, pahimmillaan ei pääse edes windowsiin. Omassa koneessanin kaikki muu toimi vastaavan lisäyksen jälkeen, mutta ylikellotukset eivät pysyneet päällä.

Jos olet kellotanut konetta kannattaa poistaa kellotukset ja koittaa uudestaan. Biosista voi löytyä myös asetus, joka laittaa asetukset varmanpäälle nopeuden kustannuksella. Kannattaa testata, jos moinen löytyy ja lähteä sitten kiristämään asetuksia pikkuhiljaa.

Teoriassa pitäisi toimia, käytännössä vaihtelee kovasti. Parhaimmillaan kaikki toimii kuten ennenkin kellotuksia myöden, pahimmillaan ei pääse edes windowsiin. Omassa koneessanin kaikki muu toimi vastaavan lisäyksen jälkeen, mutta ylikellotukset eivät pysyneet päällä.

Jos olet kellotanut konetta kannattaa poistaa kellotukset ja koittaa uudestaan. Biosista voi löytyä myös asetus, joka laittaa asetukset varmanpäälle nopeuden kustannuksella. Kannattaa testata, jos moinen löytyy ja lähteä sitten kiristämään asetuksia pikkuhiljaa.

Jeps, pitää kokeilla tuossa jossain kohtaa, kun on enemmän aikaa tuota varmanpäälle hommaa. Kävin nappaamassa kellot tosiaan pois ennen kuin lisäsin muistia.

Mistähän johtuu, kun virtalähteen kohdalta kuuluu sellaista sähköistä rätinää? Olisiko oikosulussa jokin tai joku jotos irti? Räjähtääköhän tuo tietokone minä hetkenä hyvänstä?

Edit. Itse asiassa rätinä voimistuu aina, jos esimerkiksi lataan jotain verkkosivua.

Mistähän johtuu, kun virtalähteen kohdalta kuuluu sellaista sähköistä rätinää? Olisiko oikosulussa jokin tai joku jotos irti? Räjähtääköhän tuo tietokone minä hetkenä hyvänstä?

Edit. Itse asiassa rätinä voimistuu aina, jos esimerkiksi lataan jotain verkkosivua.

Paljon pölyä sisällä? Osuuko tuulettimen virtajohto tuulettimen lapoihin?

Paljon pölyä sisällä? Osuuko tuulettimen virtajohto tuulettimen lapoihin?

Siivosin tänään pölystä koneen sisällön, ja silti kuuluu ääniä. Virtalähdettä en ole avannut. Ääni ei kuulu tuulettimesta, vaan virtalähteestä, ja tämä ääni on sähköinen.

Koitin liittää postiini kuvia kovalevyltä, mutta vaikka kuvion koko kovolla on luokkaa 700x500, näkyvät ne itse postissa hiirenpaskan kokoisina. Missä vika ja mitä tehdä, että näkyisivät fiksun kokoisina?

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Kuvia klikkaamalla ne aukeavat oikean kokoisina.

Kuvia klikkaamalla ne aukeavat oikean kokoisina.

Joo, mutta tarkoitus olisi laittaa pari fotoa matkakertomuksen kylkeen ja olisi kiva, jos näkyisivät ihan kunnon kokoisina jo siinä itse viestissä, kuten monen kertomuksessa näkyvätkin. Ihmettelen siis lähinnä, miten muut ovat saaneet kuvansa näkymään alkuperäisen kokoisina siinä viestissä.

lataat kuvat kovalevyltäsi vaikka Tinypic palveluun tai Flickeriin, sitten laitat kuvien osoitteet img tagien sisään [.img] [./img] (poistat nuo pisteet vaan) ja avot.

Tietokoneeni yrittää vierottaa minut pakkiksesta, apua! Linux-noobielle ylivoimainen ongelma: Pakkis kaataa selaimen, Epiphany menee nurin heti etusivulta, Iceweasel viimeistään kun yrittää kirjautua sisään. Mutta jos tulen foorumille Iceweaselillä Googlen kautta ja hyppään heti esim. yleisen keskustelun puolelle, kaikki toimii. Pystyn jopa kirjautumaan sisään. Mikähän tässä mättää? Multimediat olen saanut toimimaan ihan mukavasti, mutta Yle Areena kaataa koko järjestelmän, jos yrittää siirtyä kokoruututilaan. Tämä on ilmeisesti yleinen ongelma, ratkaisua? Printteri toimii, mutta vain printtaaminen, käytössä all-in-one laite, jossa skannaus ei toimi, ei löydy sopivaa ajuria (Epson Stylus SX125). Ei myöskään näytä mustetasoja. Debian GNU/Squeeze. AMD64. Vinkkejä?

Mulla on selaimena käytössä Firefox ja tämä selausnäkymä on nyt koko näytön kokoinen :/ Eli ei enään näy alhaalla Windowspalkkia eikä ylhäällä osoiteriviä tai muitakaan suosikkisivuja pikanäppäimineen. Miten saan palautettua tämän taas normaaliksi?

mulla on selaimena käytössä firefox ja tämä selausnäkymä on nyt koko näytön kokoinen :/ eli ei enään näy alhaalla windowspalkkia eikä ylhäällä osoiteriviä tai muitakaan suosikkisivuja pikanäppäimineen. Miten saan palautettua tämän taas normaaliksi?

f11

Tää melkein pitäisi tietää itsekkin, mutta kysytään nyt kuitenkin viisaammilta.
Jos käytössä on laajakaista modeemi jossa on samassa ADSL-modeemi, kytkin ja langaton tukiasema ( Telewell EA-5xx? ) vaikuttaako tuo langattoman puolen salaaminen tuohon langalliseen puoleen?
Kyseessä on pieni liike jossa läppäri menee nettiin langattomasti ja korttimaksupääte on kiinni modeemissa kaapelilla ja tuo salaaminen ei saisi vaikuttaa maksupäätteen yhteyteen.

Ja onko salaamisen laittaminen Telewellin purkkiin monimutkainenkin operaatio?

Tää melkein pitäisi tietää itsekkin, mutta kysytään nyt kuitenkin viisaammilta.
Jos käytössä on laajakaista modeemi jossa on samassa ADSL-modeemi, kytkin ja langaton tukiasema ( Telewell EA-5xx? ) vaikuttaako tuo langattoman puolen salaaminen tuohon langalliseen puoleen?
Kyseessä on pieni liike jossa läppäri menee nettiin langattomasti ja korttimaksupääte on kiinni modeemissa kaapelilla ja tuo salaaminen ei saisi vaikuttaa maksupäätteen yhteyteen.

Ja onko salaamisen laittaminen Telewellin purkkiin monimutkainenkin operaatio?
Ei vaikuta, ja ei ole monimutkainen prosessi. Periaatteessa mennää hallintaan, valitaan WLAN asetukset, valitaan esim. WPA TKIP ja laitetaan haluamansa salasana.

Ei vaikuta, ja ei ole monimutkainen prosessi. Periaatteessa mennää hallintaan, valitaan WLAN asetukset, valitaan esim. WPA TKIP ja laitetaan haluamansa salasana.

Näin olin vähän itsekkin asian ajatellut, mutta piti vielä varmistua asiasta. Kiitoksia!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom