Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Osaisiko joku auttaa? WLAN katkeilee harmittavasti, säännöllisin väliajoin ja yhdistyy hetken päästä uudestaan.

ZyXEL p-600 on tuo emokoneen laite, Windows Vista on sekä siellä että omalla koneellani. Netti toimii "emokoneella" mainiosti, mutta WLAN katoaa säännöllisin välein ja tällä sivukoneella, mistä kirjottelen, katkeilee siis netti erittäin vituttavasti. Yhteys on suojattu salasanalla, eli naapurin ei pitäisi pystyä käyttämään WLANia. Tarviisin melko kohta-kohdalta ohjeet, koska en ymmärrä näistä jutuista mitään. Kiitos paljon jos joku viitsii vastata...

Mulla teki samaa, autto kun päivitin wlan-purkkiin firmwaren. Joskus myös auttaa ihan vaan ku ottaa virrat pois, antaa olla hetken ja laittaa takas päälle.

Mulla teki samaa, autto kun päivitin wlan-purkkiin firmwaren. Joskus myös auttaa ihan vaan ku ottaa virrat pois, antaa olla hetken ja laittaa takas päälle.

Kiitosta.

Piti tosin soittaa tukeen, että osasin sen päivittää. Loin myös uuden verkon ja vaihdoin siitä kanavaa, oletuksena on tuo 6-kanava, mutta jokin muu pitää valita, kuulemma voi auttaa. Saa nähdä rupeeko nyt toimimaan.

Mikä on oikea etiketti läppärin akun eliniän maksimoimiseksi? Kannattaako pitää töpseliä kaiken aikaa seinässä vai ladata, antaa kulua ja ladata uudelleen.

No nyt tulee tyhmiä kysymyksiä.

Ongelma: Saunalahden langaton netti vittuilee jatkuvalla syötöllä ja ainakin osasyynä on ilmeisesti Nokia CS-17-tikku, joka on aiheuttanut samanlaista lystiä kuulemma muillekin.

Hyllyssä olisi joutilaana myös Optionin tikku Globetrotter Connect-softalla, joka tuli Soneran minun osaltani jo edesmenneen langattoman liittymän mukana ja jonka pitäisi olla ainakin vähemmän susi kuin tuo Nokia. Testasin Saunalahden SIMmiä siinä tänään ja tuntuisi muuten pelaavan, mutta tulee varoitus että "olet yhdistämässä muuhun kuin kotiverkkoon mistä voi seurata verkkovierailumaksuja" tjsp., en muista ihan santarkkaan. Myös alalaidassa näkyy yhteyden aikana "Verkkovierailu Saunalahti."

Kysymykset:
-Voiko tikkua käyttää huoletta myös Saunalahden liittymän/SIM-kortin kanssa, ei kai noilla herjoilla mitään väliä ole kun mulla on Saunalahden SIM ja yhteys Saunalahden verkkoon?
-Mistä tikku tai softa edes tietää, minkä pitäisi olla ns. Kotiverkko? Onko ne määritetty yhteyssoftaan tai mahdolliseen tikun firmwareen, kun laite kerran osaa valittaa vaikka SIM-kortti ja käytettävä verkko vastaavat toisiaan?
-Pääseekö noista varoituksista jotenkin eroon?

Jatkokysymys vielä:
Eli koneeni on nyt sitten formatoitu. Onko mitään mahdollisuutta vielä saada joitain kuvia takaisin formatoidulta kovalevyltä?

Tiedostojen, tarkemmin sanottuna kuvien palautus onnistue Recover my files -nimisellä ohjelmalla. Tärkeät Thaimaankuvat saatu taas takaisin! Kyllä näköjään pitää aina heti polttaa CD:lle kaikki kuvat, ettei käy köpelösti.

Auttakaa turhautunutta! Taistelen tässä tietokoneen(win Vista) ja telkkarin (Sony KDL-40ex500) yhteensovittamista, telkkaria näyttönä käyttämistä siis. Sain jo äsken näkymään, mutta kun sammutin tietokoneeni niin sitten ei pelitä - alkuun näkyy käynnistyssysteemit, mutta sitten telkkari herjaa, että tarkista lähtösignaali ja tietokoneen näytössä näkyy vain taustakuva. Mitä hemmettiä tein väärin? Teinko mitään, koska Windows? Sitä näytönohjaimen asetussivua en pääse ronkkimaan missä määritellään ensisijainen ja toissijainen näyttö kun pimenee läppärin näyttö pelkäksi taustakuvaksi ja telkkari on pimeänä - heti kun vetäsee piuhan irti niin läppäri pelittää. Liitäntä siis tälleen vanhanaikaisesti ei HDMI.

Antakaa sokealle suunta, ottaa kupolista. Kaikista vinkeistä erittäinen kiitollinen olen. Nyt turhaumalenkille pyöräilemään ja uimaan..

Auttakaa turhautunutta! Taistelen tässä tietokoneen(win Vista) ja telkkarin (Sony KDL-40ex500) yhteensovittamista, telkkaria näyttönä käyttämistä siis. Sain jo äsken näkymään, mutta kun sammutin tietokoneeni niin sitten ei pelitä - alkuun näkyy käynnistyssysteemit, mutta sitten telkkari herjaa, että tarkista lähtösignaali ja tietokoneen näytössä näkyy vain taustakuva. Mitä hemmettiä tein väärin? Teinko mitään, koska Windows? Sitä näytönohjaimen asetussivua en pääse ronkkimaan missä määritellään ensisijainen ja toissijainen näyttö kun pimenee läppärin näyttö pelkäksi taustakuvaksi ja telkkari on pimeänä - heti kun vetäsee piuhan irti niin läppäri pelittää. Liitäntä siis tälleen vanhanaikaisesti ei HDMI.

Antakaa sokealle suunta, ottaa kupolista. Kaikista vinkeistä erittäinen kiitollinen olen. Nyt turhaumalenkille pyöräilemään ja uimaan..

sulla taitaa olla atin näyttis. eli:

1. Tee siitä sun näytöstä ensisiainen kuvaruutu. Sillon kun se on se telkku kiinni siinä koneessa.
2. Joka kerta ku käynnistät / meet sleepistä pois sun pitää ottaa siitä näytöstä piuhat irti ja laittaa takas, ni se alkaa näkyy.

Mut melkee kanttii tehä sillee aina että ku käynnistät sen koneen, ni käynistät sen koneen ilman sitä telkkua ja kytket vasta sitten sen kiinni.

Heheeiiii,täällähän on nörttikokous! :rock:
Mitä tarkoittaa suomeksi : "Tietokoneeseen tallennetut verkkoasetukset eivät vastaa verkon vaatimuksia" ? Yhdistä verkkoon -ikkuna sanoo näin verkkoyhteyteni kohdalla,eikä suostu mitenkään hankkiutumaan langattomaan tilaan. Lähiverkkoyhteydessä käyttää tehdas-asetuksellista yhteyttä,minkä jokin maaginen voima kaivoi esiin modeemin resetoinnin yhteydessä,ja loppu on ollutkin pelkkää vitutusta. Tekninen tuki ei osannut auttaa muutakun tuon lähiverkkoyhteyden kanssa,että saatiin se edes toimimaan. Jotain päällekäisyyttä? Ruksi jossain väärässä kohtaa? Maanataina pitäis soittaa Gurulle...jaa.

sulla taitaa olla atin näyttis. eli:

1. Tee siitä sun näytöstä ensisiainen kuvaruutu. Sillon kun se on se telkku kiinni siinä koneessa.
2. Joka kerta ku käynnistät / meet sleepistä pois sun pitää ottaa siitä näytöstä piuhat irti ja laittaa takas, ni se alkaa näkyy.

Mut melkee kanttii tehä sillee aina että ku käynnistät sen koneen, ni käynistät sen koneen ilman sitä telkkua ja kytket vasta sitten sen kiinni.

Kiitos tästä minunkin puolesta oon miettinyt monesti miksi 2 näytön asetukset katoavat kun konetta joutuu käyttämään kiinni.
Sleeppi tilassa pysyvät tallessa ja käytössä on Atin ohjain.

Heheeiiii,täällähän on nörttikokous! :rock:
Mitä tarkoittaa suomeksi : "Tietokoneeseen tallennetut verkkoasetukset eivät vastaa verkon vaatimuksia" ? Yhdistä verkkoon -ikkuna sanoo näin verkkoyhteyteni kohdalla,eikä suostu mitenkään hankkiutumaan langattomaan tilaan. Lähiverkkoyhteydessä käyttää tehdas-asetuksellista yhteyttä,minkä jokin maaginen voima kaivoi esiin modeemin resetoinnin yhteydessä,ja loppu on ollutkin pelkkää vitutusta. Tekninen tuki ei osannut auttaa muutakun tuon lähiverkkoyhteyden kanssa,että saatiin se edes toimimaan. Jotain päällekäisyyttä? Ruksi jossain väärässä kohtaa? Maanataina pitäis soittaa Gurulle...jaa.
Toi on hassu "ominaisuus" joka tuli itselle vastaan ekan kerran viikonloppuna kaverin läppärillä jossa Windows Vista. Jostain typerästä syystä se ei määrittele automaattisesti salauksen tyyppiä, vaan se piti valita täsmää langattoman netin asetuksia.

Eli modeemin asetuksista pitää kattoa onko käytössä esim. WEP TKIP vai mikä, ja sitten laittaa samat asetukset langattoman yhteyden kanssa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
ÄÄNI ONGELMA: vedin läppärin hdmi-kaapelilla kiinni samsungin taulu tv:seen. Äänet lakkas kuulumasta vahvistimen ja kaiuttimien kautta ja tv:n omista kaiuttimista kuuluu vaan. Laitehallinnasta piti poistaa joku kohta äänistä että saa vahvarin kautta kuulumaan mutta mikä ? tietääkö joku

ÄÄNI ONGELMA: vedin läppärin hdmi-kaapelilla kiinni samsungin taulu tv:seen. Äänet lakkas kuulumasta vahvistimen ja kaiuttimien kautta ja tv:n omista kaiuttimista kuuluu vaan. Laitehallinnasta piti poistaa joku kohta äänistä että saa vahvarin kautta kuulumaan mutta mikä ? tietääkö joku
Siis... öö, minkä äänet lakkas kuulumasta vahvarin kautta? Kuuluko muka ne koneen äänet vahvarin kautta joskus?

HDMI heittää ne telkkarille, ja ellei ole erikseen viety TV:stä ääniä sitten vahvariin niin eihän ne sieltä voi kuulua. Joko noin, tai sitten pitää laittaa myös se kone kiertää vahvarin kautta. Kai sulla jompi kumpi on muuten, eli telkkari pukkaa äänet ulos tai kuva/äänilähteet kiertää eka vahvarin kautta. Se on sitten varmaan "ominaisuus" jos esim. digiboksin kautta tuleva ääni kuuluu vahvarista mutta ei jonkin tietyn HDMI paikan kautta.

En ainakaan itse keksi heti miten saat koneen asetuksista äänet kuulumaan vahvarin kautta telkkarin sijaan.... valaiskaa jos joku tietää, mutta mun logiikan mukaan ei se kone voi tietää mihin sen äänet viedään muuta kuin sen HDMI piuhan päähän. :)

Mikäköhän mahtaisi olla syynä kun miniläppäri ei suostu yhdistämään android-puhelimen luomaan lähiverkkoon? Samalla kuitenkin toinen kone yhdistää mukisematta pelittää hienosti. Onko kenties käyttöjärjestelmällä jotain tekemistä asian kanssa? Miniläppärissä XP ja toisessa koneessa W7.

Mikäköhän mahtaisi olla syynä kun miniläppäri ei suostu yhdistämään android-puhelimen luomaan lähiverkkoon? Samalla kuitenkin toinen kone yhdistää mukisematta pelittää hienosti. Onko kenties käyttöjärjestelmällä jotain tekemistä asian kanssa? Miniläppärissä XP ja toisessa koneessa W7.
W7 on kovin fiksu, eihän XP:ssä (en muista, kauan on tuosta aikaa) vain tarvitsisi määrittää käsin oikea salaus? Vai onko sulla edes sitä päällä puhelimessa? Ainakin HTC luurissa on vakiona jokin salaus ja salasanakin on tyyliin 1234567890.

Eihän XP vain valita mitään, tai siis sano että mikä mättää?

EDIT: Sattumalta koulun intranettiä muuten selatessa tuli vastaan ohjeet langattoman verkon konfiguroimiseen koululla... ja ainakin siinä valittiin käsin salaukset ym.

Ei valita mitään, ei vaan yhdistä. Salasana syötetään tosiaan käsin jopa kahteen otteeseen että tulee varmasti oikein. Täytyypi muuten tarkistaa että onko tuo salaustyyppi oikea tai saako sitä edes muutettua jostain..

Nyt olisi aika iso ongelma ja kiva jos joku tietokoneista ymmärtävä auttaisi.

Eli mulla on tälläinen Asuksen kannettava tietokone, takana lukee vielä joku sarja UL50V. Mun pitäisi hankkia tähän uusi näppäimistö, koska tähän on kaatunut vedet päälle ja osa kirjaimista ei toimi(onneksi on näyttönäppäimistö olemassa, niin voin kirjoittaa - hidasta kuin mikä). Tietokonekorjaamosta sanottiin etteivät pysty tekemään mitään tietokoneeni hyväksi, vaan mun on itse ostettava uusi sivustolta: www.asusparts.eu

No, mä en ymmärrä kovinkaan pitkälle noiden tietokoneiden perään ja mä en kyllä millään löydä mitään näppäimistöä mikä sopisi juuri tuohon mun koneeseen ja kun en oikein edes tiedä miten etsiä(hakutoiminto ei ainakaan tunnista koneeni mallia - tosin en tiedä onko toi edes se virallinen malli(UL50V) vai tuijotanko väärää numeroa..?)

Voisiko joku ystävällisesti auttaa mua löytämään oikean näppäimistön tuolta mikä mun tulisi tilata. Kiitos paljon.

Nyt olisi aika iso ongelma ja kiva jos joku tietokoneista ymmärtävä auttaisi.

Eli mulla on tälläinen Asuksen kannettava tietokone, takana lukee vielä joku sarja UL50V. Mun pitäisi hankkia tähän uusi näppäimistö, koska tähän on kaatunut vedet päälle ja osa kirjaimista ei toimi(onneksi on näyttönäppäimistö olemassa, niin voin kirjoittaa - hidasta kuin mikä). Tietokonekorjaamosta sanottiin etteivät pysty tekemään mitään tietokoneeni hyväksi, vaan mun on itse ostettava uusi sivustolta: www.asusparts.eu

No, mä en ymmärrä kovinkaan pitkälle noiden tietokoneiden perään ja mä en kyllä millään löydä mitään näppäimistöä mikä sopisi juuri tuohon mun koneeseen ja kun en oikein edes tiedä miten etsiä(hakutoiminto ei ainakaan tunnista koneeni mallia - tosin en tiedä onko toi edes se virallinen malli(UL50V) vai tuijotanko väärää numeroa..?)

Voisiko joku ystävällisesti auttaa mua löytämään oikean näppäimistön tuolta mikä mun tulisi tilata. Kiitos paljon.
UL50V mallimerkinnän lisäksi on pidempi versio, kuten "UL50VG-2B".

Katso koneen pohjasta kaikki tarrat läpi jos löytäisit tarkemman mallinumeron.

UL50V mallimerkinnän lisäksi on pidempi versio, kuten "UL50VG-2B".

Katso koneen pohjasta kaikki tarrat läpi jos löytäisit tarkemman mallinumeron.
.

Joo sama merkintä löytyi koneestani ja heti haku tunnisti. Nyt sain tilattua oikean, luultavasti. Katsoo sitten miten sen asennus onnistuu:-D

.

Joo sama merkintä löytyi koneestani ja heti haku tunnisti. Nyt sain tilattua oikean, luultavasti. Katsoo sitten miten sen asennus onnistuu:-D
Asennus itse on vähintään mielenkiintoinen. Kerran olen näppäimistön irroittanut läppäristä, ja välillä ajatteli että eihän se VOI olla näin tiukasti kiinni että kyllä jossain on vielä ruuvia... mutta kyllä se vaan oli niin.

Tosin kun googlailin tuota sun malliasi, niin ainakin yksi ohje osui silmään. Usein noita ohjeita löytyykin.

Back
Ylös Bottom