Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ei nyt ihan 100% liity tietokoneisiin, mutta kysytään nyt täällä:

Eli siis, ongelmana on se, että kun tietokoneen musiikit tulevat stereoiden kautta ja kun ostin subbarin niin tällä hetkellä molemmista kajareista ei kuulu, sillä yksi piuha yhdistää sekä subbarin että kaijuttimen, ja se menee joko stereoiden R tai L paikkaan, joten se toinen jää tyhjäksi ja kuuluu vain toisesta kajarista. Vaikea selittää mutta toivottavasti nyt joku ymmärsi :)

Eli siis, ongelmana on se, että kun tietokoneen musiikit tulevat stereoiden kautta ja kun ostin subbarin niin tällä hetkellä molemmista kajareista ei kuulu, sillä yksi piuha yhdistää sekä subbarin että kaijuttimen, ja se menee joko stereoiden R tai L paikkaan, joten se toinen jää tyhjäksi ja kuuluu vain toisesta kajarista. Vaikea selittää mutta toivottavasti nyt joku ymmärsi :)

Siis stereovahvistin? Tarttet jakosuotimen.

Mun toiselle koneelle hyökkäs vitusti viruksia ja kone sammui, nyt kun käynistän koneen, niin pääsee windowsin työpöydälle saakka, n. 10s päästä näyttö menee vikasietotilan näköiseksi, kuuluu kova tilttaus ääni koneen sisältä ja kone sammuu. Työpöydälle on myös tullut jotain omituisia harmaita ohjelmia pikakuvakkeina:confused: Kone ei suostu myöskään menemään vikasietotilaan.
Vähäsen vituttaa kun koneella on monta sataa valokuvaa, kymmeniä pelejä, satoja kappaleita musiiikkia yms.:curs:

Miten siis voin korjata ongelman kun en pääse edes vikasietotilaan?

Mun toiselle koneelle hyökkäs vitusti viruksia ja kone sammui, nyt kun käynistän koneen, niin pääsee windowsin työpöydälle saakka, n. 10s päästä näyttö menee vikasietotilan näköiseksi, kuuluu kova tilttaus ääni koneen sisältä ja kone sammuu. Työpöydälle on myös tullut jotain omituisia harmaita ohjelmia pikakuvakkeina:confused: Kone ei suostu myöskään menemään vikasietotilaan.
Vähäsen vituttaa kun koneella on monta sataa valokuvaa, kymmeniä pelejä, satoja kappaleita musiiikkia yms.:curs:

Miten siis voin korjata ongelman kun en pääse edes vikasietotilaan?

Itse ainakin ottaisin kovalevyn irti, laittaisin sen toiseen koneeseen, lukisin sen sillä koneella ja ottaisin tarvittavat tiedostot talteen ja forkkaisin levyn ja uuteen käyttöön. Jos ei itsellä mahdollista niin alan liikkeissä ainakin tekevät tämän myös.

Tarttet tällaisen piuha nykyisen johdonpään ja stereoiden väliin?

30198_01.jpg

Linkki verkkokauppaan.

Mites, tästä firefoxista hävis tuolta alhaalta tuo palkki missä näkyy esim. linkin kohdalla se minne se linkki johtaa. Miten sen saa takasin?

1.Miten saan windowsin kellon olemaan oikeassa? Asetan kellon oikeesee ja päivän päästä se voi olla 5min edellä tai 2min jäljessä.

2. Jos lataan jotain sivua niin alapalkkiinhan pitäisi tulla kuinka nopeasti sivu latautuu. Kuinka saada tämä näkyviin?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Mikähän olis hyvä langaton laserhiiri pelailuun? Tällä hetkellä logitechin mx620, joka on toiminu muuten hyvin, mutta nyt parin vuoden jälkeen alkaa vähän temppuilemaan ja kursorin liike tahmailemaan, mikä on lievästi vituttavaa peleissä. Hintaluokka ois siinä 50-60 paikkeilla.

Mikähän olis hyvä langaton laserhiiri pelailuun? Tällä hetkellä logitechin mx620, joka on toiminu muuten hyvin, mutta nyt parin vuoden jälkeen alkaa vähän temppuilemaan ja kursorin liike tahmailemaan, mikä on lievästi vituttavaa peleissä. Hintaluokka ois siinä 50-60 paikkeilla.

Minä ostaisin kyllä langallisen. Itselläni on nyt Logitechin G5. Tottuminen johdon aiheuttamaan pieneen vastukseen kesti vuosien langattoman hiiren käytön jälkeen aikansa, mutta huomasin tarkkuuden olevan parempi kuin langattomalla mallilla. Ero ei ole suuren suuri, mutta tuloksista ja tuntumasta kuitenkin havaittavissa.

Minä ostaisin kyllä langallisen. Itselläni on nyt Logitechin G5. Tottuminen johdon aiheuttamaan pieneen vastukseen kesti vuosien langattoman hiiren käytön jälkeen aikansa, mutta huomasin tarkkuuden olevan parempi kuin langattomalla mallilla. Ero ei ole suuren suuri, mutta tuloksista ja tuntumasta kuitenkin havaittavissa.
Toi on varmaan ihan totta, langallisen varmaankin muuten ostaisin, mutta kone on sen verta kaukana työpöydän sivussa, että en tiedä tosta johdon riittävyydestä. Kuinkahan pitkä se johto mahtaa olla tuossa g5:ssä? Voihan sitä toisaalta jatkaa jatko-usb-johdolla, jos ei hiiren johto riitä.

G9, toiminut pirun hyvin ja mukaan tulee kaksi grippiä josta varmasti jompikumpi on omaan käteen mieluinen. Hiiren rullan voi napin painalluksella vaihtaa "ikipyörijäksi" jotta netin selaaminen ja muu rullaileminen on kätsympää. Ja kesken pelien voi vaihtaa kätevästi tuota herkkyyttä (napit sijaitsee hiiren 1 näppäimen alapuolella) jota ite käytän kyllä koko ajan esim. pienentämällä senssiä aina tarkkuutta vaativissa kohissa (sniper :D). Mukaan tulee painot jotka G5:ssakin ja lennosta voi vaihtaa myös eri asetukset hiirelle.

logitech-g9-laser-mouse.jpg

:5:

Ei noita ns. pelihiiri juttui oikeesti tarvii mihkää kuha saa jokasesta napista 10e lisää hintaa laittaa.. Ja on nois hiiris noi johdot varmaan pari metrisiä
Juu, ei mulla kauheasti noille napeille käyttöä ole, tärkeintä on, että hiiri todellakin istuu hyvin käteen ja toimii sulavasti ja tahmaamatta. Tietysti pari ylimäärästä nappia on ihan hyvä olla. Mites tuo G5 istuu käteen? On kohtuu pieni kämmen.

Juu, ei mulla kauheasti noille napeille käyttöä ole, tärkeintä on, että hiiri todellakin istuu hyvin käteen ja toimii sulavasti ja tahmaamatta. Tietysti pari ylimäärästä nappia on ihan hyvä olla. Mites tuo G5 istuu käteen? On kohtuu pieni kämmen.

No itelläni on miehen aluksi aika pieni kämmen ja olen pelannut rakkaalla G5 yli 2000 tuntia jo ilman mitään valittamisen aihetta. En tiedä miten sä pidät hiirtä kädessä, mutta itse ainakin annan ranteen levätä pöydällä ja pienillä ranteen liikkeillä hiirtä heiluttelen. Hiiren vasenta ja oikeeta näppäintä voi myös painaa lähempää hiiren keskiosaa, eli aina ei tarvitse kurottaa alas asti. Toivottavasti tajusit edes sanan :D

+ Paino ja koko, sopiva kämmeneen (toisaalta kaikkeen tottuu)
+ Napit tarpeeksi lähellä, voi suoraan "lennosta" painella niitä
+ Johdon pituus

- Värivaihtoehdot :( :( :(

No itelläni on miehen aluksi aika pieni kämmen ja olen pelannut rakkaalla G5 yli 2000 tuntia jo ilman mitään valittamisen aihetta. En tiedä miten sä pidät hiirtä kädessä, mutta itse ainakin annan ranteen levätä pöydällä ja pienillä ranteen liikkeillä hiirtä heiluttelen. Hiiren vasenta ja oikeeta näppäintä voi myös painaa lähempää hiiren keskiosaa, eli aina ei tarvitse kurottaa alas asti. Toivottavasti tajusit edes sanan :D

+ Paino ja koko, sopiva kämmeneen (toisaalta kaikkeen tottuu)
+ Napit tarpeeksi lähellä, voi suoraan "lennosta" painella niitä
+ Johdon pituus

- Värivaihtoehdot :( :( :(
Mulla on melkolailla samanlainen tyyli käyttää hiirtä, joten täytyy varmaan tuota G5:sta käydä pällistelemässä jossain, jos ois vaikka joku näytekappale, mitä sovittaa käteen.

Mulla on joku 2 vuotta vanha karvalakki-kannettava koneena ja LG:n taulu-tv. Miten saan kannettavalta kuvan telkkariin, jotta pääsis väijymään videoita tv:n kautta? Tietokoneessa siis ei hdmi-liitäntää, mutta jotain muuta esim. vga näyttäis löytyvän.

Mistä kannattais ostaa uus näytönohjain ja prosessori ? tarttis saada modern warfare koneelle mut kone ei pysty pyörittää sitä, jää ainakin noista kahesta kiinni. eli tarvii 3.2ghz prossun ja vähän paremman ohjaimen, tällä hetkellä ati radeon x1200.

mitä muuten porukat veikkaa tuleeko toimimaan hyvin noilla pelkästään vai mitä kannattais muuta vaihtaa? Ram vähimmäisvaatimus oli 2gb ja just sen verran löytyy koneesta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom