Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mulla on joku 2 vuotta vanha karvalakki-kannettava koneena ja LG:n taulu-tv. Miten saan kannettavalta kuvan telkkariin, jotta pääsis väijymään videoita tv:n kautta? Tietokoneessa siis ei hdmi-liitäntää, mutta jotain muuta esim. vga näyttäis löytyvän.
No se voi hyvinkin olla että siinä sun telkkarissa on vga-liitäntä. Toki kanttii tarkistaa jos koneesta sais kuvan DVI:nä ulos, telkkarista sellainen melko varmasti löytyiskin. Sillon kuvanlaatu on parempi.

Mistä kannattais ostaa uus näytönohjain ja prosessori ? tarttis saada modern warfare koneelle mut kone ei pysty pyörittää sitä, jää ainakin noista kahesta kiinni. eli tarvii 3.2ghz prossun ja vähän paremman ohjaimen, tällä hetkellä ati radeon x1200.

mitä muuten porukat veikkaa tuleeko toimimaan hyvin noilla pelkästään vai mitä kannattais muuta vaihtaa? Ram vähimmäisvaatimus oli 2gb ja just sen verran löytyy koneesta

Kerro koneen kaikki tiedot, voi olla että sun poweri ei riitä prossuun ja näyttikseen.

Mistä kannattais ostaa uus näytönohjain ja prosessori ? tarttis saada modern warfare koneelle mut kone ei pysty pyörittää sitä, jää ainakin noista kahesta kiinni. eli tarvii 3.2ghz prossun ja vähän paremman ohjaimen, tällä hetkellä ati radeon x1200.

mitä muuten porukat veikkaa tuleeko toimimaan hyvin noilla pelkästään vai mitä kannattais muuta vaihtaa? Ram vähimmäisvaatimus oli 2gb ja just sen verran löytyy koneesta
Kerro koneen kaikki tiedot, voi olla että sun poweri ei riitä prossuun ja näyttikseen.
Ei kai ole läppäri?

Kyllähän tuolla ihan perusasetuksilla pelailee varmaan uusiakin pelejä, mutta herkut voi unohtaa kyllä, eli täydet asetukset, ja nettiä selailee hyvin.

42 tuuman töllö kiinni puuceessa mikälaisen näytönohjaimen vaatii?
Mikä tilanne:
a) Sulla on läppäri, eli haluat tietää riittääkö nykyinen ohjain
b) Sulla on pöytäkone, eli haluat tietää riittääkö nykyinen ohjain
c) Olet hankkimassa uuden koneen, läppäri tai pöytäkone
d) Olet hankkimassa uuden näytönohjaimen nykyiseen koneeseesi

Käytätkö sitä pelaamiseen? Jos et, sitten ei paljoa vaadita eli ~50€ on jo ihan tarpeeksi näytönohjaimeen.

Esim:
http://www.multitronic.fi/?prod=CGAX-H46524CI

Tuokin voi olla jo hieman overkill pelkkään DVD/Blu-Ray etc. katseluun.

Mieluiten varmaan HDMI liitännällä?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
B) mulla on ihan hyvä pelikone. hdmi on ja kyllä 3gigaherziä riittänee eikö vaan?
Siinä tapauksessa kaapelia väliin vaan ja nauttimaan leffoista ym. ihan telkkarin ruudusta. Muista että jos esim. divx tiedostoja meinaat toistaa lataa vaan HD laatua muuten aika karuja noi peruslaatuiset ton kokoiselta töllöltä, etenkin kun on varmaan vähintään HD ready.

Tosiaan näytönohjaimessasi on mitä luultavimmin kaksi liitäntää (tai enemmän jos on esim. s-video myös), eli voi aina olla sekä tietokoneen näyttö että telkkari kiinni. Ei siis tarvitse irroitella erikseen, vaan tehdään profiileja missä joko kummatkin tai vaan tietokoneen näyttö käytössä minkä väliltä voi sitten vaihdella nopeasti.

Sen verran että sun ei tule ihmeteltyä, niin voi käydä niin että käynnistäessäsi koneen kuvaa ei tule tietokoneen näyttöön. Silloin on jostain syystä telkkari ensisijainen ja sun tarvitsee vaihtaa se tietokoneen näyttö ensisijaiseksi. Kaverilla vaan kävi näin joten ajattelin mainita.

Löytyy varmasti ohjeita liittyen kahden näytön kokoonpanoon vaikka kuinka paljon googlella.

Kokeilemaan vaan ensin.

Nyt tuli jännä pulma eteen... Tätä läppäriä (W7) oon käytelly nyt pari-kolme viikkoa, ja kaikki varmaan tietää oikeassa alakulmassa nuo pikkukuvakkeet (Torrent, äänenvoimakkuus, verkko yms) ja miten niistä näkyy se pikkuinen tietopalkki kun laittaa hiiren siihen päälle? Noh, mulla lakkasi sitten pari päivää sitten näkymästä nuo, ja ainakin lataillessa on mukava nähhä esim. millä vauhdilla on tulossa/menossa tavaraa ilman että pitää aina tuo ohjelma aukaista... Ei sitten millään aukase noita "inforuutuja" vaikka miten pitäis siinä päällä hiirtä.

Mikä tohon auttais?

Nyt tuli jännä pulma eteen... Tätä läppäriä (W7) oon käytelly nyt pari-kolme viikkoa, ja kaikki varmaan tietää oikeassa alakulmassa nuo pikkukuvakkeet (Torrent, äänenvoimakkuus, verkko yms) ja miten niistä näkyy se pikkuinen tietopalkki kun laittaa hiiren siihen päälle? Noh, mulla lakkasi sitten pari päivää sitten näkymästä nuo, ja ainakin lataillessa on mukava nähhä esim. millä vauhdilla on tulossa/menossa tavaraa ilman että pitää aina tuo ohjelma aukaista... Ei sitten millään aukase noita "inforuutuja" vaikka miten pitäis siinä päällä hiirtä.

Mikä tohon auttais?
Mitä olet ladannut tai asentanut juuri ennen kuin näin kävi?

Kokeile myös painaa sitä system tray (oikea alakulma) nuolta ja valitse customize (mikä onkaan suomeksi), sitten siellä pitäisi olla teksti "restore default icon behaviour" (mikä onkaan suomeksi).

Tuli tässä elvytettyä vanha työläppäri ja tämähän toimii kuin uusi kun asensi xp:n uudestaan. Mutta mikä olisi hyvä ja halpa (ilmainen ?) virusohjelma koneeseen. Lähinnä lasten nettikäyttöön olen konetta ajatellut.

Tuli tässä elvytettyä vanha työläppäri ja tämähän toimii kuin uusi kun asensi xp:n uudestaan. Mutta mikä olisi hyvä ja halpa (ilmainen ?) virusohjelma koneeseen. Lähinnä lasten nettikäyttöön olen konetta ajatellut.
Avirasta oon pelkkää hyvää kuullut, kaverit on tota käytelly ja tyytyväisiä on ollu. Googlaamalla löydät ;)

Avirasta oon pelkkää hyvää kuullut, kaverit on tota käytelly ja tyytyväisiä on ollu. Googlaamalla löydät ;)
Suosittelen myös, Avira Antivir joka löytyy täältä:
http://www.free-av.com/en/download/index.html
Täysin ilmainen, mutta aina kun se tarkistaa päivityksien varalta tulee ponnahdusikkuna jonka voi vaan X:stä sulkea ja se ei vie sua mihinkään tai avaa selainta etc.
Mielestäni pieni hinta *kevyestä* ja hyvästä virustorjunnasta.
Onko mahdollista laittaa kone aukemaan lepotilasta johonkin tiettyyn aikaan (Vista)?
http://www.winvistaclub.com/t86.html

Älä katso speedfanilla lämpöjä vaan esim. Atin ajureista.
Jos uusimmat ajurit eivät pelanneet vaihda versio vanhempiin.
Tarkasta onko näytönohjaimen lisävirtajohto paikoillaa (6pin)

Tuli päivitettyä uusimpiin. Nyt tilanne on seuraava:
* Atin ohjauskeskukseen (Catalyst control center) ei pääse millään. Avatessa lataa hetken ja that's it.
* Videot pyörivät Winampilla niin kuin pitääkin. Netin kautta suurin osa streameista (esim. Katsomo) kuitenkin aiheuttavat tuota samaa boottailuja, samoin Media Player ja VLC.

Googlen kautta tuo CCC:n avautumattomuus on joidenkin versioiden ongelma. Nyt kun ongelma ei ole kaikkien soitinten kanssa, niin pitäisi myös rajautua toi kuuspinnin puute pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom