Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ntfs -> fat32

Onko edes teoriassa mahdollista saada windows 7:lla 250gigan kovo formatoitua FAT32:ksi??? Eli kovalevy on nyt NTFS muodossa. Ja haluan sen siksi FAT32:ksi, koska haluan sen toimivan nyt pleikkarissa. Koitin jo komentokehotteen kautta, eli "format /FS:FAT32 X:" mutta ei toimi. Sanoo vaan että kovalevy liian iso.

Onko mitään ohjelmaa tai muuta konstia millä vois opetella näppäimistön vasemmassa reunassa olevien numeronäppäimien nopeaa ja sujuvaa painelua? En tiedä johtuuko siitä että oon vasenkätinen vai mistä mut oon pirun kömpelö kun pitää näppäillä numerosarjoja :(

Onko edes teoriassa mahdollista saada windows 7:lla 250gigan kovo formatoitua FAT32:ksi??? Eli kovalevy on nyt NTFS muodossa. Ja haluan sen siksi FAT32:ksi, koska haluan sen toimivan nyt pleikkarissa. Koitin jo komentokehotteen kautta, eli "format /FS:FAT32 X:" mutta ei toimi. Sanoo vaan että kovalevy liian iso.
Kait sä kokeilit ihan klikata oikealla omassatietokoneessa sitä asemaa? Sielt sitte vaa valittet asetuksiks fat32?

Ite oon muistitikkuista muuttanu aina tolla tavalla..

Ostin uuden hiiren (CM Storm Sentinel Advance Gaming Mouse), mutta hiirestä on otettu hiiren kiihdytys pois. Kaikissa muissa hiirissä mitä oon ennen käyttäny hiiren kiihdytys löytyy ja on paljon parempi kuin tälläinen, jossa saa tehä töitä saadakseen osoittimen reunasta reunaan.

Hiiren omista asetuksista en löytänyt, joten mistä saisi hiiren kiihdytyksen päälle?

Kait sä kokeilit ihan klikata oikealla omassatietokoneessa sitä asemaa? Sielt sitte vaa valittet asetuksiks fat32?

Ite oon muistitikkuista muuttanu aina tolla tavalla..

Juu kokeilin, mut tuo konsti todellakin toimii vain flash muistiin windows 7 kohdalla. Kovalevylle win 7 antaa vain vaihtoehdot NTFS ja joku v%#n ExFAT

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Näyttiksen vaihdon (nyk. Ati Radeon HD 4350) jälkeen ei enää leffat meinaa toistua kunnolla. Suurin osa aveista ja kaikki DVD:t pukkaavat boottaamaan näyttiksen parin sekuntin/minuutin jälkeen, Youtubet ja webcamit tosin toistuvat täysin ongelmitta. VPU Recovery on tullut tutuksi.

Ongelma toistuu vain ja ainoastaan elokuvilla, tosin testatut pelit ovat jo useita vuosia vanhoja. Leffojen kanssa homma lähtee lisäksi käytännössä heti käsistä. Uusimpien ajurien vaihto ei auttanut. Speedfanilla katselin lämmöt, niissäkään ei näyttänyt olevan mitään erityisempää nousua: normaalisi heiluu 49-51c:n välillä, kaatumiset ovat 51-52c:n välillä.

Oma diagnoosi on väärä asetus/asetukset. Vielä kun tietäisi mitä pitäisi säätää, niin voisi koittaa noita. Olisiko jollain ideoita miten lähteä ratkomaan tätä ongelmaa?
Älä katso speedfanilla lämpöjä vaan esim. Atin ajureista.
Jos uusimmat ajurit eivät pelanneet vaihda versio vanhempiin.
Tarkasta onko näytönohjaimen lisävirtajohto paikoillaa (6pin)

atk maailman mämmikoura tässä kyselee: miten mä saan läppärin toimimaan langattomasti himassa, kun mulla on kuitenki welhon kaapelimodeemi? jostaki tukiasemasta joku höpötti jotain mikä tungetaan siihe modeemin kylkeen tai johonki.. :eek:

Meillä tehtiin just tuollanen juttu, eli hommattiin läppäri ton pöytäkoneen kaveriks ja läppäriin haluttiin langaton ja pöytäkoneeseen edelleen langallinen. Ostettiin vaan tollanen reititin, liitettiin se paketin mukana tulleella johdolla tohon entiseen modeemiin ja sitten se lähettää saman netin myös langattomana.

Hyvin on toiminu ja oli älyttömän helppo asentaa, tosin kantomatka on kohtalaisen heikko tässä isossa omakotitalossa mutta rivitalot kun yleensä on kohtalaisen pieniä niin kyllä se koko asunnon hyvin peittää. Mitään suojausta en oo tolle netille tosin laittanu (täällä on naapureina pelkästään vanhuksia enkä usko että ne ahkerasti naapureitten suojaamattomia nettejä käyttelee ._.) joten en tiedä miten se onnistuu.
Edellisellä sivulla olin vastannu samanlaiseen kysymykseen :)

E.
Tossa olis vastaava, koneboxin tuota saa näköjään vaan myymälästä. Hyvä laite on ja kohtalaisen halpakin ;)
Katoin niin koneboxin linkki vanheni, tossa on sama tuote.

Mistähän voisi johtua Firefoxin äkillinen totaalinen toimimattomuus?

Äsken koettaessani ohjelmaa käynnistää se ilmoitti odottamattomasta viasta, eikä ole sen jälkeen enää suostunut boottailun tai muunkaan avustama käynnistymään. Poistin koko roskan ja asensin uudestaan, mutta edelleen sama homma.

F-Secure ei ainankaan löydä koneelta mitään haittaohjelmia tahi viruksia jotka moista voisivat(?) aiheuttaa...

atk maailman mämmikoura tässä kyselee: miten mä saan läppärin toimimaan langattomasti himassa, kun mulla on kuitenki welhon kaapelimodeemi? jostaki tukiasemasta joku höpötti jotain mikä tungetaan siihe modeemin kylkeen tai johonki.. :eek:
Käyt hakemassa jostain langattoman reitittimen(kysyt myyjältä sun tarpeesees sopivan), kytket sen kaapelimodeemiin johdolla, säädät reitittimen suojaukset kuntoon ja avot.

Eli piuha seinästä kaapelimodeemiin, kaapelimodeemista reitittimelle ja reitittimen asetuksia säätämällä langaton jakaminen käyttöön + määrität suojausavaimen reitittimeen ja läppäriin(tällöin naapurit eivät pääse käyttämään yhteyttäsi luvatta). Näin se tapahtuu pähkinänkuoressa. Yleensä reitittimien mukana tulee ohjeet kytkentään, mutta voit kysyä tarkempia ohjeita samalla kun käyt ostamassa sen reitittimen.

edit. näköjään tuossa olikin jo osittain ohjeistettu.

Mistäköhän mahtaa johtua että jos olen loggautumassa jonnekin foorumille esimerkiksi nimellä Pekka ja joskus olen unohtanut kirjoittaa pekan isolla kirjaimella, niin tämä perkele tekee niin että ku olen kirjoittanut Pekka ja siirryn salasana ruutuun niin se vaihtaa alkukirjaimen pieneksi :curs: Eikä tähän tunnu mikään auttavan.

Olen tyhjentänyt kaikki historiatiedot, lomakehommat jne, mutta silti vain jollain foorumeilla nämä jää ehdotuksiin. Vituttaa! Auttakaa :worship:

Edit: Helpotusta näköjään sai ongelmaan ku käytin toista selainta missä ei ollut mitään tallennettu mihinkään, mutta olisi se silti hyvä saada toimimaan tuliketulla.

Nyt voisi joku viisaampi pelastaa mun päiväni...

Mulla on koneella asennettuna pdf-tiedostojen katseluun sekä Acrobat Reader että Foxit Reader, joista käytän yleensä aina Foxitia ja Acrobatia vain silloin harvoin kun on pakko. Molemmat ohjelmat on asennettu aivan äskettäin uusiksi Winkkari seiskaan siirtymisen yhteydessä.

Nyt käy kuitenkin niin, että kun määritän Foxitin oletussovellukseksi pdf-tiedostoille, niin aina kun kerran aukaisee pdf:n, niin sen jälkeen oletusohjelma palautuu itsestään Acrobatiksi ja seuraavalla avauskerralla pdf:t aukeavat taas siinä. Huomasin Acrobatin mukana asentuneen jonkun haista-vittu-managerin, joka käynnistyy automaattisesti käynnistyksessä ja hävitin sen regeditillä, mutta näköjään tämäkään ei auttanut.

Mitä tässä vielä voi tehdä? En haluaisi Acrobatia hävittää koneelta kokonaan kun joskus Foxitin kanssa on edelleen pieniä yhteensopivuusongelmia...

Nyt onkin sitten ongelmaa kerrakseen, tosin melko normaalilta alkaa jo vaikuttaa kun nämä tapahtuvat aina kaikki itselle ja tulevat sitten sarjoissa.

Eilen katkesi nettiyhteys. Tänään selvisi, että modeemi oli sössinyt tietonsa ulos ja ne täytyi asettaa uusiksi. OK ei siinä mitään. Juuri kun sain nettiyhteyden taas pelittämään, kone jumahti.

Eli Windows käynnistyy aivan normaalisti, pysyy noin minuutin toiminnassa kunnes hyytyy. Hiirtä voi liikutella mutta tiimalasi pyörii jatkuvasti. Nytkin kone ollut tuossa 3h päällä ja vieläkin pyörii tiimalasi.

Ctrl+alt+deletellä pääsen task manageriin, mutta kone bugaa sen verran ettei siinä näy kuin mustaa ruutua. Ainoat vaihtoehdot siis sammuttaa tietokone tai kirjautua ulos. Kumpikin onnistuu nopeasti(tuolloin kaikki tekemäni hiirenpainallukset jne tulevat näkyviin) ja kone käynnistyy esim uudelleen. Windows käynnistyy, toimii minuutin ja taas sama juttu. Kuulostaa pelkältä softavialta, mutta voiko viitata kenties muuhunkin?

Mikä tässä nyt voisi olla vikana? Viruksien suhteen olen ollut tarkkaavainen, torjuntaohjelmat ovat viimeisen päälle ajantasalla ja virustarkastukset tehty viimeksi toissailtana. Mitään ei ole löytynyt.

Käyttiksenä Windows 7 Ultimate 64bit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom