Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Jos ei oo mitään tärkeetä, niin asenna uudestaan. Nää on niin henkimaailmanjuttuja aina :D IMO luulen että pääset niin nopeiten ja helpoiten, seiskan asennus on nopea.

E: Tai koita ensin korjausasennusta.

Saunalahti sitten menee peijooni nostamaan liittymän 8/1M >> ADSL2+ Full Rate 24/1 Mbit/s ja hinta pysyy samana.

Olenko ymmärtänyt oikein, että nyt sitten pitäisi hankkia jonkinlainen perusmodeemi ADSL2+ tekniikalla, jotta se ei olisi pullonkaulana tuolle nopeudelle? Riittääkö että varmistan vaan, että uusi modeemi on ADSL2+ kompakti vai pitääkö kiinnittää muuhunkin vielä huomiota?

Jos ei oo mitään tärkeetä, niin asenna uudestaan. Nää on niin henkimaailmanjuttuja aina :D IMO luulen että pääset niin nopeiten ja helpoiten, seiskan asennus on nopea.

E: Tai koita ensin korjausasennusta.

Se asennus ei tule kysymykseen kun koneella noin 500gt tavaraa eikä pääse mitään niistä siirtämään:D

edit. kas perkele, nythän tämä taas toimii. Mikäs viddu tässä nyt oikein on...vai tapahtuukohan kohta taas jotain hmm...

ADSL-modeemeista kysymys. Pitäis hommata kotiin. Jos ostan semmosen mallin missä on myös WLAN ja kuitenkin käytän sitä pääosin kaapelilla tietokoneeseen niin saako tuon WLAN ominaisuuden kytkettyä pois jotenkin esim. tästä mallista A-Link RR24AP. Sitten taas joskus tuon duunikannettavan himaan ja haluan pikkasen kävästä netissä sillä niin kytkee sen WLANin päälle. Onnistuuko tuo helposti?

Vai onko parempi WLAN radioaaltokammoisen hommata vaan vaan modeemi kokonaan ilman tota WLANia...

Ostin tollasen Verbatin 500Gt Mediastationin ja kysymys kuuluu, miten saan sen toimimaan langattomasti? Ei löydä ainakaan Win 7 laitetta, mutta laite itse tunnistaa ton mun Telewellin reitittimen.

Jos jollain olisi kokemuksia.

ADSL-modeemeista kysymys. Pitäis hommata kotiin. Jos ostan semmosen mallin missä on myös WLAN ja kuitenkin käytän sitä pääosin kaapelilla tietokoneeseen niin saako tuon WLAN ominaisuuden kytkettyä pois jotenkin esim. tästä mallista A-Link RR24AP. Sitten taas joskus tuon duunikannettavan himaan ja haluan pikkasen kävästä netissä sillä niin kytkee sen WLANin päälle. Onnistuuko tuo helposti?

Vai onko parempi WLAN radioaaltokammoisen hommata vaan vaan modeemi kokonaan ilman tota WLANia...

Juuri tuosta mallista ei ole kokemusta, mutta mitä suurimmalla todennäköisyydellä wlanin päälle ja pois kytkeminen vaatii tuossakin laitteessa vain yhden ruksin ruutuun. Nuo laitteethan säädetään selaimen kautta ja käyttöliittymät ovat selkeitä. Hankkisin kyllä ehdottomasti wlanilla varustetun mallin.

Nyt onkin sitten ongelmaa kerrakseen, tosin melko normaalilta alkaa jo vaikuttaa kun nämä tapahtuvat aina kaikki itselle ja tulevat sitten sarjoissa.

Eilen katkesi nettiyhteys. Tänään selvisi, että modeemi oli sössinyt tietonsa ulos ja ne täytyi asettaa uusiksi. OK ei siinä mitään. Juuri kun sain nettiyhteyden taas pelittämään, kone jumahti.

Eli Windows käynnistyy aivan normaalisti, pysyy noin minuutin toiminnassa kunnes hyytyy. Hiirtä voi liikutella mutta tiimalasi pyörii jatkuvasti. Nytkin kone ollut tuossa 3h päällä ja vieläkin pyörii tiimalasi.

Ctrl+alt+deletellä pääsen task manageriin, mutta kone bugaa sen verran ettei siinä näy kuin mustaa ruutua. Ainoat vaihtoehdot siis sammuttaa tietokone tai kirjautua ulos. Kumpikin onnistuu nopeasti(tuolloin kaikki tekemäni hiirenpainallukset jne tulevat näkyviin) ja kone käynnistyy esim uudelleen. Windows käynnistyy, toimii minuutin ja taas sama juttu. Kuulostaa pelkältä softavialta, mutta voiko viitata kenties muuhunkin?

Mikä tässä nyt voisi olla vikana? Viruksien suhteen olen ollut tarkkaavainen, torjuntaohjelmat ovat viimeisen päälle ajantasalla ja virustarkastukset tehty viimeksi toissailtana. Mitään ei ole löytynyt.

Käyttiksenä Windows 7 Ultimate 64bit.

Jaahas. No nyt sitten kesken pienoisen pelaamisen kone yhtäkkiä sammuu. Kone ei käynnisty itsestään uudelleen mikä käsittääkseni tapahtuu kun kone ylikuumenee. Läppärin vasen yläreuna on kyllä melkoisen kuuma. Tätä sammumista on nyt tapahtunut 3 kertaa 10 min sisään.

Pitänee tarkastella lämpötiloja jossain vaiheessa.

Perkele että nämä HPn koneet ei voi kestää mitään. Aivan uusi kone. Viimeinen kone kyllä missä AMDn tekniikkaa sisällä ja HP logo kannessa.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Ostin tollasen Verbatin 500Gt Mediastationin ja kysymys kuuluu, miten saan sen toimimaan langattomasti? Ei löydä ainakaan Win 7 laitetta, mutta laite itse tunnistaa ton mun Telewellin reitittimen.

Jos jollain olisi kokemuksia.
My Computer auki ja näkymässä missä on kaikki asemat klikkaa oikealla ja valitsee "Add a network location" ?

Kokemusta ei siis ole, mutta eikö tuo station mene verkon kautta eli ei Windows sitä itse tarjoa automaattisesti? Sen takia se näkisi tuon Telewellin.

Juuri tuosta mallista ei ole kokemusta, mutta mitä suurimmalla todennäköisyydellä wlanin päälle ja pois kytkeminen vaatii tuossakin laitteessa vain yhden ruksin ruutuun. Nuo laitteethan säädetään selaimen kautta ja käyttöliittymät ovat selkeitä. Hankkisin kyllä ehdottomasti wlanilla varustetun mallin.

Ok, hommaan tuon WLAN modeemin sitten niin ompahan WLAN jos/kun tarvii. Kiitos.

Kumpi tällä hetkellä varmenpi ilman jumittamista. 32bit vai 64bit? Ja sama kysymys xp vai w7? Koneella lähinnä netissä surffailua ja sellaista perus kotikone käyttöä.
Olen kuullut väittämää että monetkaan ohjelmat ei viellä toimi tuolla 64bit systeemillä? Entä löytyyko köikki ohjelmat jo w7 käyttikseen?

Kumpi tällä hetkellä varmenpi ilman jumittamista. 32bit vai 64bit? Ja sama kysymys xp vai w7? Koneella lähinnä netissä surffailua ja sellaista perus kotikone käyttöä.
Olen kuullut väittämää että monetkaan ohjelmat ei viellä toimi tuolla 64bit systeemillä? Entä löytyyko köikki ohjelmat jo w7 käyttikseen?

Vielä ei ole tullut vastaan softaa, jonka uusin versio ei toimisi. Suurimmassa osassa toimivat ihan samat versiotkin kuin vanhassa 32 bittisessä xp:ssä. Käyttiksenä nyt W7 pro 64 bit.

My Computer auki ja näkymässä missä on kaikki asemat klikkaa oikealla ja valitsee "Add a network location" ?

Kokemusta ei siis ole, mutta eikö tuo station mene verkon kautta eli ei Windows sitä itse tarjoa automaattisesti? Sen takia se näkisi tuon Telewellin.

Ei vaan saatu toimii :curs:. Vaihdoin sit vistaan takas ja hyvin pelittää.

Jaahas. No nyt sitten kesken pienoisen pelaamisen kone yhtäkkiä sammuu. Kone ei käynnisty itsestään uudelleen mikä käsittääkseni tapahtuu kun kone ylikuumenee. Läppärin vasen yläreuna on kyllä melkoisen kuuma. Tätä sammumista on nyt tapahtunut 3 kertaa 10 min sisään.

Pitänee tarkastella lämpötiloja jossain vaiheessa.

Perkele että nämä HPn koneet ei voi kestää mitään. Aivan uusi kone. Viimeinen kone kyllä missä AMDn tekniikkaa sisällä ja HP logo kannessa.

Sanoo hän joka päivästä toiseen kyselee täällä miksi kone ei toimi? :D

Nojoo, tuo ylikuumeneminen on nyt vain yksi ongelma tässä kuitenkin.

Nyt tuo paskalaatikko ei sitten enää toimikkaan. Eilen tosiaan toimi aivan normaalisti, äsken käynnistettäessä taas sama tilanne eli tiimalasi alkaa pyörimään, tosin nyt hiirikään ei pelitä hetken kuluttua käynnistyksestä.:hyper:

Itse en ole kannettavien asiantuntija mutta kyllähän tämä taas emolevyyn tai johonkin tuulettimeen viittaisi. Perkele. Edellisestä HPn koneesta hajosi emolevy yms 4 kertaa putkeen ja sitten saa tämän koneen heiltä tilalle jonka pitäisi olla n. 1000 euron hintaluokassa yksi parhaista, mutta noh...miltäs näyttää... :D

Nyt on varmaan tyhmä kysymys, mutta...

Miten zoomaan Photoshopissa kun käytössä on Logitechin DiNovo edge -näppis, jossa ei ole plussa/miinusnäppäimiä? Olen tottunut kontrolli pohjassa naputtelemaan plussaa tai miinusta...

Ok, muutin näppäimiä ctrl+¨ = zoom in ja ctrl+' = zoom out.

Enpäs vaan käsittänyt, että näppiksestä tosiaan puuttuu tarpeellisiakin näppäimiä.
Mikellä vissiin ollut myös sama näppis fotarikäytössä? Saako udella, että miiten sinä ratkaisit asian?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom