Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Replay sanoi:
Todennäköisesti kone ei ymmärrä SATA-levyjen päälle ilman ajuria, ei siis tunnista koko levyä. Eihän tommoisia ollut sillon kun Win98 keksittiin.

Pitäisköhän tehdä uusi käynnistyslevy? Kyllä sata-levyt muuten toimii...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Keila sanoi:
Pitäisköhän tehdä uusi käynnistyslevy? Kyllä sata-levyt muuten toimii...

Voisi onnistua. XP:kin tarvitsee tietyissä tapauksissa ajurin asennuksen yhteydessä, joten en yhtään ihmettele, jos 98 sitä tarvii.

Voiko olla IRC:ssä samaan aikaan yhdessä ikkunassa kahdella tai useammassa "NET:ssä" / servulla, mikä nyt onkaan oikea nimi. Siis esimerkiksi QuakeNetissä ja IRCNetissä?

ShakkE sanoi:
Voiko olla IRC:ssä samaan aikaan yhdessä ikkunassa kahdella tai useammassa "NET:ssä" / servulla, mikä nyt onkaan oikea nimi. Siis esimerkiksi QuakeNetissä ja IRCNetissä?
Voi. Se riippuu sinun IRC-softastasi. Jos käytät mIRCiä, niinkuin useimmat, taitaa useamman yhteyden käyttö vaatia "scriptillä" modifioinnin. Helpompaa miltä kuulostaa: lataat vaan jonkun tällaisen tunnetun scriptin ja asennat sen ohjeiden mukaan. Scriptit parantavat mIRCin ominaisuuksia huomattavasti, mutta kannattaa vähän katsoa mitä scriptejä asentelee. Tässä on ainakin yksi suositeltava ja useamman yhteyden mahdollistava scripti: http://www.nnscript.de/

Ajattelinpa kokeilla vetää koneesta kuvaa telkkariin s-video->scart-kaapelilla, mutta... mikä hemmetin s-video reikä tuossa Sapphiren X600XT kortissa oikein on? mun nähdäkseni (ja kokeiltuna) MD4-liitin ei tuohon sovi. Tai sitten kättelen urakalla. :nolo:
svideo.JPG

ATIn liitin
S-video

Mulla on nvidian kortissa samannäköinen liitin. 4-pinnisestä s-video liittimestä kun poistin keskeltä sen muovinpalasen niin toimii.

Arvid sanoi:
Voi. Se riippuu sinun IRC-softastasi. Jos käytät mIRCiä, niinkuin useimmat, taitaa useamman yhteyden käyttö vaatia "scriptillä" modifioinnin. Helpompaa miltä kuulostaa: lataat vaan jonkun tällaisen tunnetun scriptin ja asennat sen ohjeiden mukaan. Scriptit parantavat mIRCin ominaisuuksia huomattavasti, mutta kannattaa vähän katsoa mitä scriptejä asentelee. Tässä on ainakin yksi suositeltava ja useamman yhteyden mahdollistava scripti: http://www.nnscript.de/

Ei tarvitse välttämättä mitään scriptejä asennella. Perusmirkkikin osaa useamman yhteyden yhtäaikaa. Siinä kun valitsee sieltä asetusikkunasta niitä servereitä yms, pitää painaa yhdistettäessä ruksi siihen new server window -kohtaan. Silloin se avaa sen yhteyden omaan ikkunaansa.

Formatoin vanhan koneeni jotta voisin asentaa win 98se:n mut nyt kun laitan boottidiskin korppuasemaan niin tulee ilmoitus et poista tietoväline!? mis on vika nyt mul? pitääkö erikseen laittaa dossi?:wall:

Juste sanoi:
Formatoin vanhan koneeni jotta voisin asentaa win 98se:n mut nyt kun laitan boottidiskin korppuasemaan niin tulee ilmoitus et poista tietoväline!? mis on vika nyt mul? pitääkö erikseen laittaa dossi?:wall:

Mulla ainakin kun aikoinaan samaa tein niin riitti että pistää biosista cd:n #1 käynnistystietueeksi ja iski 98:n asennuscd:n sisään.. siitä sen sitten pitäisi asennus automaattisesti käynnistää...

Miten saan siirrettyä musiikkikappaleita poltetulta cd:ltä koneelle, audio cd kyseessä... Ihan perinteinen drag&drop tyyli ei tunnu toimivan, tiputtaa vaan jotain 0kt biisikuvakkeita haluttuun kansioon...

Fl4m3 sanoi:
Miten saan siirrettyä musiikkikappaleita poltetulta cd:ltä koneelle, audio cd kyseessä... Ihan perinteinen drag&drop tyyli ei tunnu toimivan, tiputtaa vaan jotain 0kt biisikuvakkeita haluttuun kansioon...

Miten olisi copy&paste? :kippis1:

HC76 sanoi:
Miten olisi copy&paste? :kippis1:

Eip, sama lopputulos :/ tulee siis lupaavasti tiedostot artist - track 1 jne.. mutta kaikissa koko 0kt ja eivät siis toimi

CD-ripperillä nyt sitten onnisti :) Kiitos tästä!

Itse käyttelin Easy CD-DA Extractor nimistä ohjelmaa, sujui varsin kivuttomasti koko operaatio :)

En muista, oonko kysyny tän jo enneki, mutta ongelma vaivaa edelleen.

Eli mulla on Mozilla Firefox, ja melkein aina kun klikkaan jonkun wmv-tiedoston linkkiä katsoakseni videon, sen sijaan että se latausikkuna joka kysyy haluatko avata vai tallentaa koneelle tiedoston aukeaisi, sivu muuttuu saman nimiseksi kuin itse tiedosto. Sen jälkeen winamp avautuu, ja päällä on "video", jonka nimi on tyyliin J34KJK5323J4353. Miten tämän sais estettyä, niin että tää aina kysyis, että haluatko avata vai tallentaa tiedoston.

Sori jos oli epäselvää luettavaa, en oikeen osaa kunnol selittää tätä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom