Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ripe sanoi:
Tuosta http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Products/ProductsDetail.aspx?DetailID=39&MenuID=0&LanID=9
voisi päätellä, että jos mainostetaan DDR 333 nopeutta muisteille niin ei tuohon DDR2-muistit millään mene. Yleensä kyllä se lukee isolla jos tukee ja aika uusi lankku pitää olla.

Ok.

Jatketaanpa tyhmiä kysymyksiä, jos joku viisas sattuisi tietämään:

Netistä koskien emoani:
2 DDR DIMM sockets and 2 DIMM sockets support (can not be used simultaneously)

Mitähän tuo tarkoittaa?
Siis noita muistipaikkoja ei voi käyttää samaan aikaan? Mulla on yhteensä 512 MB muistia 2 x 256 MB muodossa. Tarkoittaako tämä että mulla on oikeasti käytössä vain 256 MB? Komponenttimyyjä on siis huijannut minua?

FSB 533/400 MHz

"FSB - The speed of the bus connecting the microprocessor, its chipset, and connected main memory. In architectures where the processor interacts directly with main memory, the definition of a singular front side bus is less clear. In such a case you would have to specify two FSB speeds, one for the connection to main memory and one for the connection to the processor chipset."

Minulla on pentium 4 2,4 gigan prosessori. Eikö emoni siis tue täyttä nopeutta siihen? Kiva kiva jos näin on... :curs: :david: :nolo:

reenailija sanoi:
Ok.

Jatketaanpa tyhmiä kysymyksiä, jos joku viisas sattuisi tietämään:

Netistä koskien emoani:
2 DDR DIMM sockets and 2 DIMM sockets support (can not be used simultaneously)

Mitähän tuo tarkoittaa?
Siis noita muistipaikkoja ei voi käyttää samaan aikaan? Mulla on yhteensä 512 MB muistia 2 x 256 MB muodossa. Tarkoittaako tämä että mulla on oikeasti käytössä vain 256 MB? Komponenttimyyjä on siis huijannut minua?
Niin siis sulla on 2*184(ddr dimm) ja 2*168(sdram dimm) paikkaa muistille eli et voi käyttää esim 184 ja 168 pinnistä muistia samaan aikaan. Ja kyllä se tukee tota sun prossaa.

MMC = MultiMediaCard. Eikös? Mistä tulee lyhenne SD? Mitä eroa? Suomeksi.

Jos minulla on musiikkivideo, muotoa .asf, niin saako tuosta pelkän musiikin jotenkin vaikka mp3-muotoon? Ja video roskikseen.

5 sekunnin googletuksella SD = Secure Digital. Eli vaan sen standardin nimi, ei tuolla taida olla muuta eroa MMC:hen, kuin koko ja ulkonäkö.

Kypha sanoi:
5 sekunnin googletuksella SD = Secure Digital. Eli vaan sen standardin nimi, ei tuolla taida olla muuta eroa MMC:hen, kuin koko ja ulkonäkö.

Älä nyt äijä vittuile. Oon lukenut kolme päivää putkeen sdcard.comia ja .orgia, eikä vastausta ole löytynyt. Ja minulla on ainakin ulkonäöltä ja fyysiseltä kooltaan samanlaiset SD ja MMC. Eli kyllä se ero jossain muualla on.

edit: No tuolta sdcard.comistahan se löytyykin.

edit: Eiku sdcard.orgista.

Kertokaas nyt ku en muista, et miten Linuxissa (Red Hat 9) pääsi käsiksi Windowsin tiedostoihin? Esimerkiksi musiikkiin yms.? Mistä/miten ne löytää?

Minkähän takia en pysty enää tekstiä kirjoittaessa poistamaan kuin yhden merkin kerrallaan, sama homma backspacea ja deleteä käytettäessä? Siis nopea "pyyhkiminen" ei onnistu, vaan jos pidät nappia pohjassa, kone poista hitaasti yhden merkin kerrallaan.

Grim Reaper sanoi:
Minkähän takia en pysty enää tekstiä kirjoittaessa poistamaan kuin yhden merkin kerrallaan, sama homma backspacea ja deleteä käytettäessä? Siis nopea "pyyhkiminen" ei onnistu, vaan jos pidät nappia pohjassa, kone poista hitaasti yhden merkin kerrallaan.
Control panel /keyboard/ Repeat delay &-rate.

topi sanoi:
Niin siis sulla on 2*184(ddr dimm) ja 2*168(sdram dimm) paikkaa muistille eli et voi käyttää esim 184 ja 168 pinnistä muistia samaan aikaan. Ja kyllä se tukee tota sun prossaa.

No hyvä.

Mutta grafiikkakorttiani emo ei tue kunnolla, koska se on 8xAGP-kykenevä, ja emo vain 4xAGP. :nolo: Olisinpa ottanut asioista selvää kun koneen ostin. Mutta eikö kauppias ole sinänsä huijannut minua?

E: ostin koneen tosin osina, mutta muistaakseni grafiikkakortin ja emon kuitenkin samasta paikasta!

Kertokaa joku ihana ihminen miten pääsee tuosta eroon, kun on enemmän kuin pari Explorer ikkunaa auki, ja ne kaikki ikkunat kasaantuvat raivostuttavasti päällekkäin tuohon alapalkille. Vihaan tuota. Miten ne saa pysymään vierekkäin???

Naene sanoi:
Kertokaa joku ihana ihminen miten pääsee tuosta eroon, kun on enemmän kuin pari Explorer ikkunaa auki, ja ne kaikki ikkunat kasaantuvat raivostuttavasti päällekkäin tuohon alapalkille. Vihaan tuota. Miten ne saa pysymään vierekkäin???
En usko, että sitä on mahdollisuutta estää :(

Onko sulla mahdollisuutta asentaa koneeseen jotain muuta suffausohjelmaa?

ace-oo- sanoi:
En usko, että sitä on mahdollisuutta estää :(

Onko sulla mahdollisuutta asentaa koneeseen jotain muuta suffausohjelmaa?

No on, jos Firefoxit ei kasaannu niin vaihdan samantien! 8)

Naene sanoi:

Oikeeta nappia Start-napin päällä -> Properties -> Taskbar ja täppä pois "group similar taskbar buttons"

Grosskopf sanoi:
Ja minulla on ainakin ulkonäöltä ja fyysiseltä kooltaan samanlaiset SD ja MMC. Eli kyllä se ero jossain muualla on.

MMC on hitaampaa kuin SD. Vehjes, jolle kelpaa SD, kelpaa myös MMC, muttei toisinpäin. Mullakin molempia malleja ja ainoo ero on se, että MMC on ohuempi.

Ripe sanoi:
Oikeeta nappia Start-napin päällä -> Properties -> Taskbar ja täppä pois "group similar taskbar buttons"

Ohhoh!!! Toimii, tuhannet kiitokset sinne! :thumbs:

Viittiskö joku tietävä vastata? Ei nyt silleen mikään kauhea tarve ole tota tietää, mutta kuitenkin...
-Lauri- sanoi:
Kertokaas nyt ku en muista, et miten Linuxissa (Red Hat 9) pääsi käsiksi Windowsin tiedostoihin? Esimerkiksi musiikkiin yms.? Mistä/miten ne löytää?

Ei varsinaisesti tietokonekysymys, mutta lähellä: Sonyn digikamera mennyt jotenkin paskaksi. LCD-näyttö sinällään toimii, mutta kun yrittää alkaa kuvaamaan, ei tule kuvaa ollenkaan, vaan epämääräistä sekasotkua näyttöön. Vaikuttaisi siltä, että kennossa on kosketushäiriö tai sitten se on paskana. Kellään tällaisesta kokemusta, ja mihin voisi viedä korjattavaksi, hinta-arviota korjauksesta (sonyn halpismalli)? Kiitos kaunis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom