Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Art2 sanoi:
Lisää pukkaa.. Saako poistettuja musiikkitiedostoja palautettua?

Riippuu poistotavasta, tuneupilla saa ainakin vissiin palauteltua vaikka olis roskakorista siivonnut....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertokaas joku mulle millä logiikalla google laittaa hakukoneella haetut linkit järjestykseen? Eli siis jos haen hakusanalla "possu" niin miksi juuri tuo kyseinen possutarina -linkki tulee tuohon ensimmäiseksi ja seuraava juuri toiseksi jne jne?

Pulla sanoi:
Kertokaas joku mulle millä logiikalla google laittaa hakukoneella haetut linkit järjestykseen? Eli siis jos haen hakusanalla "possu" niin miksi juuri tuo kyseinen possutarina -linkki tulee tuohon ensimmäiseksi ja seuraava juuri toiseksi jne jne?

Eräs alan tohtori selitteli kerran suu vaahdossa noita juttuja. Eri hakukoneilla on eri systeemit. Jotkut laittaa ekaksi linkiksi sen, josta löytyy eniten annettuja sanoja. Google taisi toimia niin että se laittaa ekaksi linkiksi sen, johon viitataan useimmilla sivuilla, joissa esiintyy annettu sana. Eli siinä ekassa linkissä ei välttämättä tuolla menetelmällä ole ollenkaan sitä annettua sanaa.

Pulla sanoi:

Mulla olis yhden jampan päättötyö tästä aiheesta siinä olis kaikki selitetty. Lyhyesti kaveri nosti firmansa sijoitusta Googlessa lisäämällä tärkeitä avainsanoja meta-tageihin ellen ihan väärin muista. Eli noihin osuuksiin mitkä eivät näy suoraan sivulla mutta sitten tuolla html-kielin sourcessa kylläkin. Riittävästi oikeita hakusanoja tonne vaan niin helposti nousee listalla (tätä kaikki eivät ole kuitenkaan tajunneet). Muistaakseni tuo meta-data haetaan ekana ja sitäkautta sivun saan paremmin Googleen verrattuna siihen, että Google hakee sivun normaaleista sanoista mitä sivulla esiintyy. Näin siis muistelisin kun tuosta on hetki kun on tullut tutustuttua aiheeseen.

Alunperin muistaakseni Googlen piti olla siinä mielessä uraa uurtava, että sen piti laittaa sivustot sen mukaan järjestykseen, että mihin on linkitetty eniten sivuja. Tällöin näillä hakusanoilla huijaaminen ei oikein olisi mahdollista. Kai tämä sitten muuttunut.

Ripe sanoi:
Mulla olis yhden jampan päättötyö tästä aiheesta siinä olis kaikki selitetty. Lyhyesti kaveri nosti firmansa sijoitusta Googlessa lisäämällä tärkeitä avainsanoja meta-tageihin ellen ihan väärin muista. Eli noihin osuuksiin mitkä eivät näy suoraan sivulla mutta sitten tuolla html-kielin sourcessa kylläkin. Riittävästi oikeita hakusanoja tonne vaan niin helposti nousee listalla (tätä kaikki eivät ole kuitenkaan tajunneet). Muistaakseni tuo meta-data haetaan ekana ja sitäkautta sivun saan paremmin Googleen verrattuna siihen, että Google hakee sivun normaaleista sanoista mitä sivulla esiintyy. Näin siis muistelisin kun tuosta on hetki kun on tullut tutustuttua aiheeseen.
Taitaa olla vanhaa tietoa. Käsittääkseni asia on juuri niin kuin Integrandi sanoi. Ei jaksaa vaan tarkastaa mutta olen 99% varma asiasta.

toolate sanoi:
Taitaa olla vanhaa tietoa. Käsittääkseni asia on juuri niin kuin Integrandi sanoi. Ei jaksaa vaan tarkastaa mutta olen 99% varma asiasta.

Tieto on 2002 vuodelta :D joten se on sitten vanhentunut.

mistä voisi johtua seuraavanlainen ongelma pelissä elder scrolls 4- oblivion: muutaman päivän olin ehtinyt peliä pelata ja yhtäkkiä kun yritin loadata seiviä peli ilmoittaa että koska pelini on versiota 0.125 ja seivit versiota 0.00 ongelmia voi esiintyä. Tämän ilmoituksen jälkeen peli sulkeutuu itsestää ja windowsiin (xp) tulee virheilmoituksen lähettämisehdotus.
En ymmärrä mistä ko vika voisi johtua koska en ole peliä päivittänyt eikä se ole voinut itsekään itseään päivittää koska kone oli tolla välillä sleep-modessa

Ps. moneen vuoteen en mitään peliä ole jaksanut mitään peliä muutamaa tuntia pidempään pelata mutta nyt löytyä sellainen peli joka ainakin kahden päivän putkeen pelaamisen jälkeenkin tuntui vielä koko ajan kiinnostavammalta ja paremmalta.

Hyvä minä! Menin sitten avaamaan oman uuden threadin vaikka täällä oli jo tälläinen noobie-threadi... Eli miten saan Wordissa tehtyä sellaisen neliön jonka sisälle tulee ruksi kun sitä klikkaa. Tai edes sellainen mihin voi laittaa numeron tai kirjaimen siihen sisälle. Ongelma ei ole suuri, mutta erittäin tärkeeä minulle, teen päättötyötäni. Kiitos etukäteen.

[QUOTE="Iso"-j]Hyvä minä! Menin sitten avaamaan oman uuden threadin vaikka täällä oli jo tälläinen noobie-threadi... Eli miten saan Wordissa tehtyä sellaisen neliön jonka sisälle tulee ruksi kun sitä klikkaa. Tai edes sellainen mihin voi laittaa numeron tai kirjaimen siihen sisälle. Ongelma ei ole suuri, mutta erittäin tärkeeä minulle, teen päättötyötäni. Kiitos etukäteen.[/QUOTE]

Näytä->Työkalurivit->Lomakkeet.

Onko mitään keinoa muuttaa: helvetinmoinen läjä bmp.-tiedostoja -> helvetinmoinen läjä jpg-tiedostoja? Kun ei todellakaan jaksaisi lähteä jokaista muuttamaan paintilla yksitellen.

Deat sanoi:
Onko mitään keinoa muuttaa: helvetinmoinen läjä bmp.-tiedostoja -> helvetinmoinen läjä jpg-tiedostoja? Kun ei todellakaan jaksaisi lähteä jokaista muuttamaan paintilla yksitellen.
Photari.

Deat sanoi:

Homma irfanview se on hyvä ILMAINEN http://www.download.com/IrfanView/3000-2192_4-10491149.html käynnistät ohjelman ja painat "B". Siitä sitten valkkaamaan kaikki .bmp tiedostot ja outputiksi .jpg tiedostot.

Kuinka saan tehtyä ikonin www-sivun välilehdelle? Tuollaisen pienen logon, mikä näkyy välilehdellä kun avaa esimerkiksi pakkotoisto.com välilehdelle?

Arvostaisin kovasti vastauksia :kippis1:

Ratu sanoi:
Kuinka saan tehtyä ikonin www-sivun välilehdelle? Tuollaisen pienen logon, mikä näkyy välilehdellä kun avaa esimerkiksi pakkotoisto.com välilehdelle?

Arvostaisin kovasti vastauksia :kippis1:

Taitaa tulla WWW-palvelimen puolelta se kuvake. 'favicon' nimella kulkee ja google varmaan osaa kertoa lisää.

Edit: Wikipedia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom