Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä vittu voi olla modeeminjakajassa. Ennen on pelannut kaapelitaloudessa netti niin, että modeemista johto mennyt jakajaan ja jakajasta kaksi eri johtoa kahteen eri koneeseen ja netti on toiminut molemmissa.

Nyt talouden vaihtuessa (yhä siis kaapelitalous) niin jostakin syystä tuo "jakaja" ei pelaa ja nettiä ei saa sen kautta toimimaan. Johdoissa ei ole vikaa ja samat johdot ovat tosissaan toimineet ennen. Itse jakajassa, jossa siis palaa ihan normaalisti "on" ledi, sekä siihen yhdistettyjen johtojen kohdissa (esim: "1" ja "2") valot. Netti ei vain suostu sen läpi toimimaan.
Olisiko troubleshooting vinkkejä, vai onko tuo jakaja vaan sökönä?
suoraan modeemista vedetty johto kuitenkin toimii? ei taida olla paikkoja modeemin takana, joten en kehota laittaan sinne kumpaakin johtoo :)
edit: jos tosiaan samalla konfiguraatiolla ennenkin on toiminu, väittäisin et jakaja on paskana.

Pyydän anteeksi tyhmää kysymystä, mutta miten ja millä hinnalla näkisin televisiota tietokoneelta? Onko mahdollista saada esim. Discoveryä näkymään koneella?

Minulla on vakava ongelma juuri ostetun tietokoneen kanssa. Ostin komponentit ja kasasin itse koneen, mutta kun yritän laittaa konetta päälle niin mitään ei tapahdu. Mitkä ovat mahdolliset viat? Minusta kaikki komponentit on laitettu paikalleen, mutta noista Power ledeistä, Reset switchistä, Power switch ja Hard Drive switch niin niistä en ole täysin varma.

Minulla on vakava ongelma juuri ostetun tietokoneen kanssa. Ostin komponentit ja kasasin itse koneen, mutta kun yritän laittaa konetta päälle niin mitään ei tapahdu. Mitkä ovat mahdolliset viat? Minusta kaikki komponentit on laitettu paikalleen, mutta noista Power ledeistä, Reset switchistä, Power switch ja Hard Drive switch niin niistä en ole täysin varma.

jos boldattu ei ole laitettu oikein, niin ihan loogista ettei lähde päälle...tarkastahan nuo eka.

[nelo];1707111 sanoi:
Pyydän anteeksi tyhmää kysymystä, mutta miten ja millä hinnalla näkisin televisiota tietokoneelta? Onko mahdollista saada esim. Discoveryä näkymään koneella?
Onnistuu hankkimalla tv-virittimen tietokoneeseen. Esimerkiksi Anyseen USB-liitäntäinen digiviritin. Sopivalla maksukanavapaketilla löytynee varmaan Discoverykin.

DVD Plazalla on näistä laitteista ja ohjelmistoista ihan oma osio: Digi-TV - PC-laitteet

jos boldattu ei ole laitettu oikein, niin ihan loogista ettei lähde päälle...tarkastahan nuo eka.
Mistäs minä tuon tarkistan, ohjeita en ainakaan noihin löytänyt.
Emona Msi:n Neo-F

Mistäs minä tuon tarkistan, ohjeita en ainakaan noihin löytänyt.
Emona Msi:n Neo-F
Emon manuaalissa kyllä lukee 100% varmasti, mitä mitkin paikat emossa on millekin johdolle. Joissain emoissa jopa lukee sen kohdan vieressä mikä johto siihen tungetaan.

Tällästä siinä lukee, mutta ei noista Power switcheistä ole sen kummempaa ohjeistusta kuin:
Connect Reset Sw to your motherboard at the RST connector.
The Power Led connector is located behind the Reset Connector.
The Power Switch connects to the PWR connector on the motherboard.
Hard Drive Led connects to the IDE connector.

Tällästä siinä lukee, mutta ei noista Power switcheistä ole sen kummempaa ohjeistusta kuin:
Connect Reset Sw to your motherboard at the RST connector.
The Power Led connector is located behind the Reset Connector.
The Power Switch connects to the PWR connector on the motherboard.
Hard Drive Led connects to the IDE connector.
http://www.sweclockers.com/imagebank/30fa0/2I3bfy.jpg
Vasemmassa alakulmassa on noita pikkupaikkoja. Manuaalista pitäs löytyä vähintään noitten värikoodaukset. Tarkennan nyt, että kai power switchillä tarkotat ihan kotelon etupaneelista lähtevää johtoo, joka liitetään emoon. Ettet PSU:n johtoja :)

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Jep, toi manuaali oli ihan paska! Valmistajan sivuilta vasta löytyi asialliset ohjeistukset. Mut mikäs tämä homma on kun tavallinen näyttö ei käykään tuon minun Sapphire x1950 ultimate kortin kanssa. Pitääkö siinä olla joku adapteri vai uudempi näyttö?

Jep, toi manuaali oli ihan paska! Valmistajan sivuilta vasta löytyi asialliset ohjeistukset. Mut mikäs tämä homma on kun tavallinen näyttö ei käykään tuon minun Sapphire x1950 ultimate kortin kanssa. Pitääkö siinä olla joku adapteri vai uudempi näyttö?
DVI ja VGA-liittimet on erilaisia, jos sulla on vaan toinen näytön takapaneelissa ja näyttiksessä toinen, tarviit adapterin.

Jep, eli siis seuraavassa näytössä kannattaa panostaa DVI-liittimeen.

Niin vielä yksi ongelma, mikä ihme tuossa näyttiksessä voi olla, kun näyttö vaan vilkuttaa valoaan eikä näyttöön tule mitään. Näyttiksessäkin palaa punainen valo, en tiedä sitten onko se vaan joku virtavalo vai sit et joku on huonosti.

Niin vielä yksi ongelma, mikä ihme tuossa näyttiksessä voi olla, kun näyttö vaan vilkuttaa valoaan eikä näyttöön tule mitään. Näyttiksessäkin palaa punainen valo, en tiedä sitten onko se vaan joku virtavalo vai sit et joku on huonosti.

Se on mahdollisesti paskana. Testaa toisella näytönohjaimella, mahdollista.

Se on mahdollisesti paskana. Testaa toisella näytönohjaimella, mahdollista.
On mahdollista kokeilla ja varmaan menee ruokatunnilla kaverin kortti testiin. Tosin tuntuu aika uskomattomalta, että kortti olis jo hajonnu vaikka ei ole päivääkään ollut käytössä. Täytyy vielä katsoa onko kortti varmasti kiinni kunnolla koko matkalta. Onko muita mahdollisuuksia tuohon kuvan näkymättömyyteen?

On mahdollista kokeilla ja varmaan menee ruokatunnilla kaverin kortti testiin. Tosin tuntuu aika uskomattomalta, että kortti olis jo hajonnu vaikka ei ole päivääkään ollut käytössä. Täytyy vielä katsoa onko kortti varmasti kiinni kunnolla koko matkalta. Onko muita mahdollisuuksia tuohon kuvan näkymättömyyteen?
Kyllä sen kortin pystyy hajottamaan ihan vain vaikkapa säheltämällä :) Ne ic-piirit ovat kohtalaisen herkkiä staattiselle sähkölle, eli kannattaa vähän katsoa mihin koskee. Juuri todistin vähän aikaa sitten tällaista, kaveri otti näytönohjaimen vähän huonolla otteella pois koneesta ja lakkasi kuva näkymästä. Reilu vuoden vanha kortti.

Mutta toki nyt ensimmäisenä kannattaa katsoa että ne liittimet ovat kunnolla kiinnitetyt, ja että näytöstä on valittu oikea input. Ja onhan se kortti kunnolla siellä emolevyn pohjassa asti? Tarvitseeko se näytönohjain lisävirtaliittimen? Riittääkö virtalähteessä mehut?

Onks HTH nörtti?

Riippuu nörtin määritelmästä.
Työni puolesta joudun olemaan paljon tekemisissä tietoturvan ja Linuxin kanssa.

Kyllä sen kortin pystyy hajottamaan ihan vain vaikkapa säheltämällä :) Ne ic-piirit ovat kohtalaisen herkkiä staattiselle sähkölle, eli kannattaa vähän katsoa mihin koskee. Juuri todistin vähän aikaa sitten tällaista, kaveri otti näytönohjaimen vähän huonolla otteella pois koneesta ja lakkasi kuva näkymästä. Reilu vuoden vanha kortti.

Mutta toki nyt ensimmäisenä kannattaa katsoa että ne liittimet ovat kunnolla kiinnitetyt, ja että näytöstä on valittu oikea input. Ja onhan se kortti kunnolla siellä emolevyn pohjassa asti? Tarvitseeko se näytönohjain lisävirtaliittimen? Riittääkö virtalähteessä mehut?
Ei toiminut kaverinkaan näyttis mun koneessa. Sit vika on joko emossa tai prossussa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom