Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole muuten kone rebootannu enää sen jälkeen kun joku hoksasi että kannattaa varmaan imuroida se. Jee, kyllä pakkis pelastaa.
Siinä pitää katsoa vaan että miten imuroi, ja mistä. Tuskin se pakkiksen vika on jos olet mennyt staattisella sähköllä rikkomaan vaikkapa piirisarjan. Siitäkin kyllä varoitettiin..

Mitä tarkoittaa nvidian geforce näytönohjaimissa numeron perässä olevat kirjaimet. Esim:8600gt ja 7800gs kumpi nuista on parempi ohjain?

Mitä tarkoittaa nvidian geforce näytönohjaimissa numeron perässä olevat kirjaimet. Esim:8600gt ja 7800gs kumpi nuista on parempi ohjain?
Ensimmäinen numero (5,6,7,8) kertoo oikeastaan minkä vuoden mallisto on kyseessä. Joka vuosi Nvidialta tulee uusi piirisarja, eli mallisto. Esim. 7000-sarja oli vuoden 2006 mallistoa, 6000-sarja vuoden 2005 mallistoa, jne. 8000-sarja on tällä hetkellä uusin siis.

Toinen numero kertoo oikeastaan sen "tehokkuuden". Eli mitä isompi numero, sitä tehokkaampi näytönohjain.
8400 on hitaampi kuin 8600, joka taas on hitaampi kuin 8800. Sitten on vielä ne loppupäätteet, eli GS, GT, GTS, GTX.. yleensä mitä hienompi nimi, sitä tehokkaampi :D esim. 8800GTX Ultra on tämän hetken tehokkain näytönohjain, mutta myös luonnollisesti kallein.

GS on hyvin pitkälti aivan perusmalli. GT on vähän niinkuin pelaamiseen suunniteltu, GTS on enemmän pelaamiseen suunniteltu, ja GTX on sitten "himopelaajamalli". Nuo mallimerkinnät vaihtuvat vähän sen malliston mukaan, mutta noin suunnilleen.

Eri mallistojen keskinäiset suorituskykyvertailut pitää yleensä selvittää jostain taulukosta, koska niissä on eri piirisarjat. Eli ei voi suoraan sanoa onko 8400 jollain osa-alueella huonompi kuin vaikkapa 6800 vai jopa parempi.

Tässä vertailu 7800GS vastaan 8600GT. Omasta mielestäni 8600GT kannattaa joka tapauksessa ostaa, koska hintaeroa ei juurikaan ole. Mutta se vertailu:
http://www.jathardware.com//index.php?option=com_content&task=view&id=74&Itemid=30#lista

Eli mitä ylempänä listalla, sen nopeampi.

Kirjaimet kertoo kellotuksen tasosta. Järjestyksessä GS - GT - GTS. ainiin, ja lopuksi GTX.

Solidilta vähän kattavampi vastaus, hienoa :D

Siinä pitää katsoa vaan että miten imuroi, ja mistä. Tuskin se pakkiksen vika on jos olet mennyt staattisella sähköllä rikkomaan vaikkapa piirisarjan. Siitäkin kyllä varoitettiin..

Täh, tulikohan sulla nyt luetunymmärtämisen kanssa pieni ongelma? minä vain kävin kehumassa täällä että hyvä juttu, että joku hoksasi huomauttaa että kannattaa imuroida jos ei ole sitä vähään aikaan tehny. Nyt on taas kone toiminut sen jälkeen moitteettomasti.

Ja toki imuroin varovasti, (pienen muovisen suuttimen kanssa vieläpä, jos sillä nyt on merkitystä) kuten aina aikaisemmillakin kerroilla.

Täh, tulikohan sulla nyt luetunymmärtämisen kanssa pieni ongelma? minä vain kävin kehumassa täällä että hyvä juttu, että joku hoksasi huomauttaa että kannattaa imuroida jos ei ole sitä vähään aikaan tehny. Nyt on taas kone toiminut sen jälkeen moitteettomasti.

Ja toki imuroin varovasti, (pienen muovisen suuttimen kanssa vieläpä, jos sillä nyt on merkitystä) kuten aina aikaisemmillakin kerroilla.

Solidilla oli varmaan aamukahvit jääneet välistä. Semmoinen muovinen ns. "täsmäsuutin" on aika kova noissa, kunhan ei sillä sitten runno paikkoja...

Solidilla oli varmaan aamukahvit jääneet välistä. Semmoinen muovinen ns. "täsmäsuutin" on aika kova noissa, kunhan ei sillä sitten runno paikkoja...

Niin minähän työnsin tietysti suuttimen sinne ja kolistelin joka nurkan läpi ja huusin että "no niin! lähtee ne roskat sieltä!" :D

No en minä mikään pölijä oo. Ainakaan paljoa.

Kohta alkaa keittään sen verran että lähtee vihaista puhelua soneran asiakaspalveluun jos vaan pääsen siitä puhelinjonosta läpi :curs:. Mut kysytään nyt täältäki että mikä mahtais olla vikana ku reilu viikko sitten kävin vaihtamassa netin 1 megasesta 8 megaseksi ja liikkeessä sanottiin että menee pari päivää että nopeus vaihtuu. No meni pari päivää ja yhtääkkiä netti hidastu ihan jumalattomasti kaikissa 3 koneessa ja melkeen päivittäin silleen että netti ei pariin tuntiin toimi ollenkaan. Kaikki asetukset ja liitännät tarkistettu enkä omista laitteista ole itse mitään vikaa löytänyt. Eli aloitetaanko agressiivinen puhelinhyökkäys soneran asiakaspalveluun vai onko jotaki vielä tehtävissä ?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Kohta alkaa keittään sen verran että lähtee vihaista puhelua soneran asiakaspalveluun jos vaan pääsen siitä puhelinjonosta läpi :curs:. Mut kysytään nyt täältäki että mikä mahtais olla vikana ku reilu viikko sitten kävin vaihtamassa netin 1 megasesta 8 megaseksi ja liikkeessä sanottiin että menee pari päivää että nopeus vaihtuu. No meni pari päivää ja yhtääkkiä netti hidastu ihan jumalattomasti kaikissa 3 koneessa ja melkeen päivittäin silleen että netti ei pariin tuntiin toimi ollenkaan. Kaikki asetukset ja liitännät tarkistettu enkä omista laitteista ole itse mitään vikaa löytänyt. Eli aloitetaanko agressiivinen puhelinhyökkäys soneran asiakaspalveluun vai onko jotaki vielä tehtävissä ?

Kuulostais kovasti heidän suunnaltaan tapahtuneelle huolelliselle ryssimiselle. Aloita se soittelu.

Oon nyt kokeillut kahta eri antenni rasiaa, eri johtoja, buutannu modeemin satoja kertoja mutta ei mitään!

Aina vaan noi kolme valoa vilkkuvat. Modeemi ei ilm. jostain syystä löydä antennilla mitään...kun taas tämä vanha langallinen boksi alka toimia heti kun lyö johdot kiinni.
Jos mulla on antennijohto kiinni boksissa niin vilkkuu nuo kolme valoa (Internet, Cable link ja USB) ja jos taas otan antennijohdon irti niin vilkkuu vaan Internet valo.
Mitään muita valoa en ole saanu palamaan. Ja toi on/off nappula on ihan kuollut.

edit. verkkokorttihan toimii hyvin, löytää ison kasan langattomia yhteyksiä ja yhdistääkin suojaamattomiin.
edit2. ja tämä mun langaton modeemihan on Thomson TCW710, eli juuri se mitä Elisakin suosittelee Kaapelimodeemiyhteyden kanssa.

Oon nyt kokeillut kahta eri antenni rasiaa, eri johtoja, buutannu modeemin satoja kertoja mutta ei mitään!

Aina vaan noi kolme valoa vilkkuvat. Modeemi ei ilm. jostain syystä löydä antennilla mitään...kun taas tämä vanha langallinen boksi alka toimia heti kun lyö johdot kiinni.
Jos mulla on antennijohto kiinni boksissa niin vilkkuu nuo kolme valoa (Internet, Cable link ja USB) ja jos taas otan antennijohdon irti niin vilkkuu vaan Internet valo.
Mitään muita valoa en ole saanu palamaan. Ja toi on/off nappula on ihan kuollut.

edit. verkkokorttihan toimii hyvin, löytää ison kasan langattomia yhteyksiä ja yhdistääkin suojaamattomiin.
edit2. ja tämä mun langaton modeemihan on Thomson TCW710, eli juuri se mitä Elisakin suosittelee Kaapelimodeemiyhteyden kanssa.

Voisi myös olettaa jo tuon testausmäärän jälkeen, että itse laite on hajalla. Takuusta uutta.

viikko sitten kävin vaihtamassa netin 1 megasesta 8 megaseksi ja liikkeessä sanottiin että menee pari päivää että nopeus vaihtuu. No meni pari päivää ja yhtääkkiä netti hidastu ihan jumalattomasti kaikissa 3 koneessa ja melkeen päivittäin silleen että netti ei pariin tuntiin toimi ollenkaan.

Tarkista vielä boksin logeista paljonko yhteys katkeilee. Voi olla, että johdot ei jaksa kantaa suurempaa nopeutta ja purkki käyttää kaiken aikansa soitellessaan linjaa auki. Meillä kävi näin, alkoi toimia kunnolla vasta kun pakotettiin alhaisempi vauhti : (
Jos yhteys pysyy normaalisti päällä, niin Surinan asetuksissa on todnäk vikaa.

-k

Onko täällä kenelläkään tullut eteen vastaavaa ongelmaa että messenger ei suostu lähettämään jotain tiettyä linkkiä eteenpäin? Tuossa parina päivänä huomannut että jos jokin tietty linkki ei mene läpi jollekin yhteyshenkilölle, niin se ei mene kenellekään. Muut keskustelut menevät ihan normaalisti, mutta kaikki joihin tuo linkki sisältyy ei mene läpi. Linkit olleet ihan matkahuoltoon/kuvaan/tms. johtavia, et ei niissäkään pitäisi olla mitään ihmeellistä :)
Linkki menee kyllä läpi heti kun siihen tekee vaikka väliin välilyönnin, että messenger ei tunnista sitä linkiksi. Kaikki muut linkit saattavat mennä tuolloin samaan aikaan läpi, mutta jokin tietty linkki ei sitten millään...

No sound device was found. This game requires a compatible soundcard. Tällainen estää pelaamisen.
Mulle tuli tällä viikolla samantyylinen ilmoitus, mutta pääsin siitä eroon niinkin helposti kuin käynnistämällä koneen uudelleen. Kannattaa kokeilla! :)

(Parempia neuvoja et multa saa, en mä mikään guru ole... :nolo:)

No sound device was found. This game requires a compatible soundcard. Tällainen estää pelaamisen.

Ei millään pahalla, mutta täydellinen esimerkki huonosta kysymyksestä...

Voiskohan mahdollisesti kysyjä kertoa vielä sen äänikortin merkin ja pelin nimen? Äänikortin malli löytyy joko avaamalla koppa tai katsomalla laitehallinnasta. Ja äänikortti varmaan toimii muuten normaalisti?

Ei millään pahalla, mutta täydellinen esimerkki huonosta kysymyksestä...

Voiskohan mahdollisesti kysyjä kertoa vielä sen äänikortin merkin ja pelin nimen? Äänikortin malli löytyy joko avaamalla koppa tai katsomalla laitehallinnasta. Ja äänikortti varmaan toimii muuten normaalisti?

Kiitos, ongelma ratkesi jo:)

Suositut

Back
Ylös Bottom