Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Ongelmiahan tulee kuin liukuhihnalta. Nyt kun pääsin virhesanomasta eroon, niin peli käynnistyy, mutta jämähtää samantien. Ruutu menee mustaksi, kursori kuitenkin ilmestyy hetken kuluttua. Niin ja peli on siis swat 4.

Ongelmiahan tulee kuin liukuhihnalta. Nyt kun pääsin virhesanomasta eroon, niin peli käynnistyy, mutta jämähtää samantien. Ruutu menee mustaksi, kursori kuitenkin ilmestyy hetken kuluttua. Niin ja peli on siis swat 4.

Saisiko vähän tarkempia speksejä koneestasi?

Näytönohjain, prosessori ja muistit näin alkuun.

Saisiko vähän tarkempia speksejä koneestasi?

Näytönohjain, prosessori ja muistit näin alkuun.

Näyttis on Ati Radeon 9200 pro 128mb. Prosessorista en saanu selville muuta ku että on 1,8ghz. Ramia 512. Latasin näyttikseenn ajurit, mutten ole uskaltanu ainakaan vielä asentaa.

Tilasin uuden muistipiirin kannettavaani. Koneessani on 2 paikkaa muistille. Valmiina oleva on DDR2 533mhz 512mb ja tuleva lisä on 1G.

Onko väliä kumpi piiri on ekassa portissa?

Täh, tulikohan sulla nyt luetunymmärtämisen kanssa pieni ongelma? minä vain kävin kehumassa täällä että hyvä juttu, että joku hoksasi huomauttaa että kannattaa imuroida jos ei ole sitä vähään aikaan tehny. Nyt on taas kone toiminut sen jälkeen moitteettomasti.
Haa! Mä luulin katsos että kone ei ole käynnistynyt enää (bootannut) sen jälkeen kun imuroit koneen. Ja että "hyvä pakkis" oli sarkasmia :D Mutta no, hienoa että toimii ja lupaan olla kirjoittelematta tänne enää ennen aamukahveja.. :)

Haa! Mä luulin katsos että kone ei ole käynnistynyt enää (bootannut) sen jälkeen kun imuroit koneen. Ja että "hyvä pakkis" oli sarkasmia :D Mutta no, hienoa että toimii ja lupaan olla kirjoittelematta tänne enää ennen aamukahveja.. :)

Juu ajattelinkin että taisit lukaista vähän huolimattomasti :)

Mitä tarkoittaa "flashable BIOS"?

Tiedän siis BIOSin, mutta mitä BIOSille on mahdollista tehdä, jos/kun se on "flashable"?
Se tarkoittaa ihan yksinkertaisesti BIOS:n päivittämistä. Sille vaan on pitänyt keksiä tommonen hieno termi :D

Se tarkoittaa ihan yksinkertaisesti BIOS:n päivittämistä. Sille vaan on pitänyt keksiä tommonen hieno termi :D
Tänks Solid! :worship:

Mulla pyöri vain mielessä Flash-muisti (ja itsensäpaljastaminen, flasher=vilauttelija, mutta se ei mielestäni jotenkin sopinut asiayhteyteen).

Kooklessa löytyneissä jutuissakin puhuttiin vain BIOSin flashaamisesta.

Äh, mitä minä selitän olen täysin avuton koneiden kanssa...

Ostinpa kannettavan ja tässä on se wlan, jolla pääsee ilmeisesti johonkin kaupungin ylläpitämään verkkoon. Tietokone ilmoittaa sen olevan kuitenkin suojaamaton verkko. Jos on virus ja palomuurit kunnossa uskaltaako sillä surffailla silti, kun ei ole vielä ainakaa muuta internet yhteyttä. Tai no surffailen jo, mutta ajattelin lähinnä että uskaltaako esim. pankki asiat ynnä muut riskialttii jutut hoitaa myös?

Edit. Toivottavasti joku ymmärti tästä kysymyksestä idean.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Ostinpa kannettavan ja tässä on se wlan, jolla pääsee ilmeisesti johonkin kaupungin ylläpitämään verkkoon. Tietokone ilmoittaa sen olevan kuitenkin suojaamaton verkko. Jos on virus ja palomuurit kunnossa uskaltaako sillä surffailla silti, kun ei ole vielä ainakaa muuta internet yhteyttä. Tai no surffailen jo, mutta ajattelin lähinnä että uskaltaako esim. pankki asiat ynnä muut riskialttii jutut hoitaa myös?

Edit. Toivottavasti joku ymmärti tästä kysymyksestä idean.

Itse en hoitaisi pankkiasioita, saati lukisi edes sähköposteja. Ja pistäisin palomuurin tiukimpaan asentoon siinä verkossa liikkuessa. No, kaikki eivät ole yhtä vainoharhaisia kuin minä...

Itse en hoitaisi pankkiasioita, saati lukisi edes sähköposteja. Ja pistäisin palomuurin tiukimpaan asentoon siinä verkossa liikkuessa. No, kaikki eivät ole yhtä vainoharhaisia kuin minä...

itsekään en kyllä pankkiasioita hoitais. avoimessa verkossa ei kovin helposti saa tietää kuka muu on samassa tukiasemassa kiinni ja mahdollisesti haistelee sun lähettämiä ja vastaanottamia paketteja. ei auta vaikka pankilla olisi kuinka suojattu palvelu jos keskivertoa perehtyneempi kaveri joka on samassa tukiasemassa kiinni, sattuu vähän harrastelemaan...

Tarkoitat varmaan että nimenomaan saa helposti tietää? Liiankin helppoa.

meinasin että normikäyttäjälle vaikeata ottaa selville ketä kaikkia samassa tukiasemassa on kiinni, mutta niille jotka sen osaavat, hyvin helppoa ottaa selville kaikki mahdollinen tieto mikä lähtee ja tulee satunnaisen surffarin koneelta.

eli ei koskaan tiedä milloin joku saattaa salakuunnella ellei perehdy asioihin.

meinasin että normikäyttäjälle vaikeata ottaa selville ketä kaikkia samassa tukiasemassa on kiinni, mutta niille jotka sen osaavat, hyvin helppoa ottaa selville kaikki mahdollinen tieto mikä lähtee ja tulee satunnaisen surffarin koneelta.

eli ei koskaan tiedä milloin joku saattaa salakuunnella ellei perehdy asioihin.

juu aivan.

Elikää mulla on tällänen kone:
Amd athlon 64 3200+
2Gt muistia
Asus K8N-E deluxe
Radeon X1950 pro 512mb
400W virtalähde

Ja homman nimi on sellanen kun esim. pelaan vaikka Cs sourcea parhailla mahdollisilla grafiikka asetuksilla niin fps on joku 20-30 pintaan, no sitte laitan paskimmat mahdolliset asetukset niin siltikin se fps on siinä 20-30 pintaan :eek: Mistähän vois johtua? Liian huono prosessori? Esim. vanhalla R9800 pro:kin pääsi 100 fps:hen keskitason asetuksilla ja miksi ei tällä nykyisellä muka pääse? Onkohan jokku perussäädöt päin vittua? Niin ja ATK liikkeessä asennutin uuden näytönohjaimen.

ei auta vaikka pankilla olisi kuinka suojattu palvelu jos keskivertoa perehtyneempi kaveri joka on samassa tukiasemassa kiinni, sattuu vähän harrastelemaan...

Helppohan se on suutaan soittaa. Jos "keskivertoa perehtyneempi" kaveri kerran pystyy murtamaan pankkien käyttämän salauksen, niin miksi sitä ei ole ikinä tehty?

Helppohan se on suutaan soittaa. Jos "keskivertoa perehtyneempi" kaveri kerran pystyy murtamaan pankkien käyttämän salauksen, niin miksi sitä ei ole ikinä tehty?

kyse ei ole itse asiassa salauksen murtamisesta, vaan kiertämisestä. ns. man in the middle - attack

http://en.wikipedia.org/wiki/Man_in_the_middle

jos en väärin katso, niin listasta löytyy linkki työkaluun, jolla voidaan tehdä ssl-suojaukseen moinen (dsniff)

kyse ei ole itse asiassa salauksen murtamisesta, vaan kiertämisestä. ns. man in the middle - attack

http://en.wikipedia.org/wiki/Man_in_the_middle

jos en väärin katso, niin listasta löytyy linkki työkaluun, jolla voidaan tehdä ssl-suojaukseen moinen (dsniff)

No joo. Mutta tuossa pitää myös käyttäjän olla sen verran pihalla että ei huomaa kun selain valittaa sertifikaateista. Ei riitä mulle syyksi olla käyttämättä avoimia verkkoja pankkiliikenteeseen. Tosin ei mulla rahaakaan siellä juuri ole...

No joo. Mutta tuossa pitää myös käyttäjän olla sen verran pihalla että ei huomaa kun selain valittaa sertifikaateista. Ei riitä mulle syyksi olla käyttämättä avoimia verkkoja pankkiliikenteeseen. Tosin ei mulla rahaakaan siellä juuri ole...

Sä et taida tietääkään kuinka moni kotikäyttäjä ei tajua hölkäsen pöläystä mistään varoituksista mitä ruudulle tulee, vaan painaa surutta kyllää, nextiä ja ok:ta aina kun sitä kysytään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom