Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
333 ja 400mhz:n muisteilla ei ole käytännön eroa. Pistä vain koneeseen kiinni.

Onko tosiaan näin (ensimmäistä kertaa adsl:n kautta netti), että uppaaminen syö myös imurointinopeutta? Ei ole oikein,että uppaan sen 64kt/s ja tavaraa tuskin tulee edes tännepäin samalla vauhdilla, vaan dc++:n mukaan n.25kt/s. Nettiyhteys on 1mb. Pystyykö upstream-kaistaa jotenkin rajoittamaan?

Kaapelinetissä tätä ongelmaa ei ollut.

kandee rajoittaa se uppaaminen esim 90% niin lataaminen sujuu paremmin...

Mikä kone?

Ostin sen Lenovon, josta oli toisessa ketjussa puhetta. Siis TP R61 T7100:n.

Bluetooth-yhteyden asentaminen menee ihan normaalisti ja kone löytää puhelimen, ja paritukset ym. menee normaalisti, kunnes asennusohjelma pyytää lopuksi laittaman "Bluetooth Peripheral Device"-levyn sisälle????? Koneen mukana ei tullu ainuttakaan levyä. Kokeilin puhelimen softalevyä, mutta sillä ei homma toiminut. Olen googlettanut tuohon ratkaisua, mutta ei ole löytynyt. Näyttäisi monella muullakin olleen tämä sama ongelma. Mukava vielä, kun ei datakaapelillakaan saa yhteyttä, koska Vista ei jostain syystä suostu pyörittämään softalevyä, erroria pukkaa.

Ostin sen Lenovon, josta oli toisessa ketjussa puhetta. Siis TP R61 T7100:n.

Bluetooth-yhteyden asentaminen menee ihan normaalisti ja kone löytää puhelimen, ja paritukset ym. menee normaalisti, kunnes asennusohjelma pyytää lopuksi laittaman "Bluetooth Peripheral Device"-levyn sisälle????? Koneen mukana ei tullu ainuttakaan levyä. Kokeilin puhelimen softalevyä, mutta sillä ei homma toiminut. Olen googlettanut tuohon ratkaisua, mutta ei ole löytynyt. Näyttäisi monella muullakin olleen tämä sama ongelma. Mukava vielä, kun ei datakaapelillakaan saa yhteyttä, koska Vista ei jostain syystä suostu pyörittämään softalevyä, erroria pukkaa.

:kippis1: Sain kuin sainkin yhteyden datakaapelin kautta toimimaan. Latasin kaverin koneella PC-suiten Nokian sivuilta ja asensin sen koneelle, niin johan alkoi pelittämään. Ai että tätä fiilistä, kun tämmönen tumpelo saa kahden päivän työn ja tuskan jälkeen homman toimimaan. :)

Ja kiitos muuten migsulle vielä, kun suositteli konetta! Ensivaikutelma on erittäin hyvä. Kone on hiljainen ja laadukkaan tuntuinen. Nuo edellämainitut ongelmat taisivat johtua Vistasta, eikä itse koneesta.

:kippis1: Sain kuin sainkin yhteyden datakaapelin kautta toimimaan. Latasin kaverin koneella PC-suiten Nokian sivuilta ja asensin sen koneelle, niin johan alkoi pelittämään. Ai että tätä fiilistä, kun tämmönen tumpelo saa kahden päivän työn ja tuskan jälkeen homman toimimaan. :)

Ja kiitos muuten migsulle vielä, kun suositteli konetta! Ensivaikutelma on erittäin hyvä. Kone on hiljainen ja laadukkaan tuntuinen. Nuo edellämainitut ongelmat taisivat johtua Vistasta, eikä itse koneesta.

:kippis1: Mukava kuulla että pidät koneesta :)

Ja vielä mukavampaa, että sait hommat pelaamaan itse.

[EDIT] Yksi pikku vinkki muuten. Näet ehkä trayssä(se ikonirivistö oikealla alhaalla) diskeeperin ikonin, jonka avaamalla saat diskeeperin auki. Vedähän analyysi huviksesi läpi. Saattaa olla tarvetta eheytykselle ;) Ja näinhän tulisi luonnollisesti tehdä aina kun windowsin on asentanut. Otit muuten vista-koneen, jonka softavalikoimaa en kyllä tunne. Mutta ehkä sieltä se diskeeper löytyy?

Okei, eli mulla on Elisan kaapelimodeemi yhteys ja tällähetkellä Thomsonin langallinen boksi. Nyt kiinnostais kuitenkin hommata langaton, saisi taas yhden johdon vähemmän takertumaan ties mihin.
Eli, mistä löytäisin hyvän langattoman modeemin? Kattelin tuossa netistä eri kauppojen sivuja, enkä löytänyt yhtään kaapelimodeemi -yhteyteen sopivaa. Ainoa minkä löysin oli Elisankin sivuilta löytyvä Thomson TCW710, hintaa Elisan kaupassa 100€.
Olenko oikeassa, että tähän mun yhteyteen ei käy noi perus langattomat adsl -boksit....?

Okei, eli mulla on Elisan kaapelimodeemi yhteys ja tällähetkellä Thomsonin langallinen boksi. Nyt kiinnostais kuitenkin hommata langaton, saisi taas yhden johdon vähemmän takertumaan ties mihin.
Eli, mistä löytäisin hyvän langattoman modeemin? Kattelin tuossa netistä eri kauppojen sivuja, enkä löytänyt yhtään kaapelimodeemi -yhteyteen sopivaa. Ainoa minkä löysin oli Elisankin sivuilta löytyvä Thomson TCW710, hintaa Elisan kaupassa 100€.
Olenko oikeassa, että tähän mun yhteyteen ei käy noi perus langattomat adsl -boksit....?

Pitäisi käydä mikä tahansa WLAN purkki kaapelimodeeminkin perään, jos se tulee verkkopiuhalla siihen kiinni.

Uskoisin että 54Mbps tukiasema riittää käyttöösi, ja ovat parikymppiä edukkaampia kuin 108:n mukaiset.

Verkkokauppa.comin 54Mbps tukiasemat.

Et tarvitse modeemin kanssa varustettua tukiasemaa, pelkkä tukiasema riittää. Vedät piuhan tukiaseman wan-porttiin modeemilta, ja viritys on valmis.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
:kippis1: Mukava kuulla että pidät koneesta :)

Ja vielä mukavampaa, että sait hommat pelaamaan itse.

sanohan hei että mitä sarjaa mun kannattas lenovolta katella jos tahdon pienen mutta akkukestoltaan hyvän (3h tai yli) koneen (cd-asema, vista, mahd. 2g ram) lenovolta? ite kattelin noita niin aina kun löyty hyvä, siitä puuttu esim. cd-asemat ym.

e: ja pieni = alle 15", kiloja mielellään 3 tai alle

sanohan hei että mitä sarjaa mun kannattas lenovolta katella jos tahdon pienen mutta akkukestoltaan hyvän (3h tai yli) koneen (cd-asema, vista, mahd. 2g ram) lenovolta? ite kattelin noita niin aina kun löyty hyvä, siitä puuttu esim. cd-asemat ym.

e: ja pieni = alle 15", kiloja mielellään 3 tai alle

Hintahaarukka? Wide vai normi? Ja tarve varmaan vähitään Mobility Radeonille?

e: taisit kattella X-sarjaa? Yleishyvänä ehdotuksena koko T-sarja, sopivin ominaisuuksin. Mutta jos vastaat vaikka noihin ensin mitä kysyin, niin saa vähän rajattua...

Koko T-sarja hintoineen, jotka tosin vähän vaihtelee kun katsoo hintaseurannasta :)

Hintahaarukka? Wide vai normi? Ja tarve varmaan vähitään Mobility Radeonille?

e: taisit kattella X-sarjaa? Yleishyvänä ehdotuksena koko T-sarja, sopivin ominaisuuksin. Mutta jos vastaat vaikka noihin ensin mitä kysyin, niin saa vähän rajattua...

Koko T-sarja hintoineen, jotka tosin vähän vaihtelee kun katsoo hintaseurannasta :)

alustavasti hintahaarukka vois olla esim 1000-2000e (riippuu siitä mitä sillä rahalla saa)

joo x-sarjaa kyyläsin ja nyt mietin uudestaan sitä cd-aseman tarpeellisuutta.. tulin siihen tulokseen että se ei taida sittenkään olla välttämätön.

mobility radeonia ei tartte, viimeisin 3d-peli mitä oon pelannut on joku zoo tycoon tai vastaava pari kk sit. oon kallistunut konsoleiden suunnalle kun on kyse pelaamisesta.

widen ja normin väliltä onkin vaikeampi päättää.. se on oikeestaan yhdentekevää, kumpaakin on kokeiltu eikä mitään mielihaluja suuntaan taikka toiseen.

x-accessories.jpg

Näin hoituu X-sarjalaisen kanssa optisen aseman käyttö kotona, mutta matkalla tarvitsee sitten jo ulkoisen kannettavan aseman. Ja kaikki levyt mitä tarvitsee, niistähän vaan imaget koneelle ja reissuun ;)

X-sarja onkin sitten perkeleen näppärä, jos tosiaan sulla ei ole sitä pelitarvetta, ja pärjäät suurimman osan ajasta ilman optista asemaa.

Lenovo ThinkPad X61s Loistava paketti ja painoa vain 1,33 kiloa.

Lenovo ThinkPad X61s Loistava paketti ja painoa vain 1,33 kiloa.

Pähee peli. Mua on vaan alkanu ihmetyttää että miksi:

RAM slots available: 0 SODIMM

Eli miksi tunkea 2x512 ja täyttää slotit, kun vois laittaa 1x1024 ja jättää toisen slotin vapaaksi? Ei muuten mutta voi vituttaa loppukäyttäjää joka haluais läpyskäänsä lisää memoo. Toi ominaisuus yksinään vituttaa niin paljon että valitsisin läppärin sen mukaan jossa on vapaa slot muistia varten. :D

Itse valitsin siskon läppärin osittain juuri tuolla perusteella. Kahdessa edullisessa läppärissä oli kummassakin 2 muistipaikkaa, 1 giga muistia ja käyttiksenä Vista. Toisessa oli 2*512Mt kammat sekä 0 vapaata muistipaikkaa ja toisessa 1*1Gt kampa ja 1 vapaa muistipaikka. Oli kuitenkin idea, että saa helposti ja edullisemmin lisättyä sitä muistia, jos tuo Vista on niin muistisyöppö, kuin olen kuullut eikä 1Gt oikein riitä.

Onko nuo 512Mt:n kammat jotenkin halvempia kaksin kappaleinkin, kuin nuo 1Gt, vai miksi niitä tosiaan yleensä enää edes tungetaan koneisiin?

Kun yritän avata firefoxin tulee seuraava virhesanoma: firefox.exe on havainnut virheen, ja tuote on suljettava. Mitä tuolle voi tehdä, vai voiko mitään?

Miksi netin selailusta on tullut aivan raivostuttavan hidasta uuden läppärin myötä. Entinen oli HP nc8000 (512Mb)? Onko Vista niin raskas vai onko Wlan-kortti vähempitehoinen?

-Nykyinen kone Fujitsu Siemens Amilo 1705, 1024Mb ja Vista basicilla
-Yhteys 1Mb kaapeli wlan-verkolla
ps.tässä konessa on vielä susihuono akku..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom