Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
kyse ei ole itse asiassa salauksen murtamisesta, vaan kiertämisestä. ns. man in the middle - attack

http://en.wikipedia.org/wiki/Man_in_the_middle

jos en väärin katso, niin listasta löytyy linkki työkaluun, jolla voidaan tehdä ssl-suojaukseen moinen (dsniff)

Saatan olla väärässä, mutta muistaakseni dsniff:n SSL työkalut toimivat vain protokollan 1-versioon.

Sä et taida tietääkään kuinka moni kotikäyttäjä ei tajua hölkäsen pöläystä mistään varoituksista mitä ruudulle tulee, vaan painaa surutta kyllää, nextiä ja ok:ta aina kun sitä kysytään.

Valitettava tosiasia (joka on suurelta osin Windowsin syytä).

Langaton verkko ei ole sen turvattomampi kuin langallinenkaan, jos ymmärtää edes jotain tietoturvasta.
Windows-konetta en kyllä itse laittaisi kumpaankaan verkkoon.

En luota Windowsiin.

Langaton verkko ei ole sen turvattomampi kuin langallinenkaan, jos ymmärtää edes jotain tietoturvasta.
Windows-konetta en kyllä itse laittaisi kumpaankaan verkkoon.
ainut ero että myös naapuri voi myös ottaa vastaan kaikki sun koneelta lähtevät paketit jos signaali on vaan riittävän hyvä. omaan adsl-modeemin ethernet-kytkimeen ei kovin moni tuntematon pääse omaa piuhaansa ujuttamaan... en sit tiedä miten noi kaupungin järjestämät tukiasemat on toteutettu, että onko siinä jokainen käyttäjä jotenkin eristetty ettei kukaan pääse haistelemaan toisille kulkevia paketteja.

Elikää mulla on tällänen kone:
Amd athlon 64 3200+
2Gt muistia
Asus K8N-E deluxe
Radeon X1950 pro 512mb
400W virtalähde

Ja homman nimi on sellanen kun esim. pelaan vaikka Cs sourcea parhailla mahdollisilla grafiikka asetuksilla niin fps on joku 20-30 pintaan, no sitte laitan paskimmat mahdolliset asetukset niin siltikin se fps on siinä 20-30 pintaan :eek: Mistähän vois johtua? Liian huono prosessori? Esim. vanhalla R9800 pro:kin pääsi 100 fps:hen keskitason asetuksilla ja miksi ei tällä nykyisellä muka pääse? Onkohan jokku perussäädöt päin vittua? Niin ja ATK liikkeessä asennutin uuden näytönohjaimen.

Osaisko joku vastata tähän mun kysymykseen? On jo jonkin verran vaivannut tämä ongelma.

Osaisko joku vastata tähän mun kysymykseen? On jo jonkin verran vaivannut tämä ongelma.
No äkkiä tulisi mieleen että kannattaisi päivitellä ne näytönohjaimen ajurit nyt ensimmäisenä.

Surffaile täältä omat ajurisi esille ja lataile se paketti, sitten vain asentelet. Ei ole vaikeaa, kysy apua jos tulee ongelmima:
http://ati.amd.com/support/driver.html

No äkkiä tulisi mieleen että kannattaisi päivitellä ne näytönohjaimen ajurit nyt ensimmäisenä.

Surffaile täältä omat ajurisi esille ja lataile se paketti, sitten vain asentelet. Ei ole vaikeaa, kysy apua jos tulee ongelmima:
http://ati.amd.com/support/driver.html

Päivitin äsken uudet 7.6 ---> 7.8, niin jotain valitti, mut jatko vaan asennusta, no koneen käynnisti niin kaikki "kuvakkeet" oli hävinnyt :eek: No poistin ajurit ja onneksi oli vanha 7.6 tallessa niin laitoin ne ja nyt toimii normaalisti.

Eihän sillä ole merkitystä vaikka asentaa ajurit uudelleen netistä ladatusta tiedostosta, ilman, että käyttää näytönohjaimen mukana tullutta cd:tä? :david:

Niin ja sellanen kysymy, et jos asennan ajurit niin eihän mun tartte sitä vanhaa poistaa? Eikö se päivitä ite vanhan?

Pitäis ostaa joku konsoli menee hermot näitteen puuceitten kans :curs:

Lisää kysyttävää :nolo:, jos lataan päivityksen tuolta sivustolta niin mistä tiedän onko mulla käytössä XP home vai XP 64 versio? Ku tuolla kysytään käyttistä? Siis ku prossu on athlon 64, mutta?

Saako flash-tiedostosta (swf), jotenkin kaapattua musiikin esim. mp3 muotoon?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Lisää kysyttävää :nolo:, jos lataan päivityksen tuolta sivustolta niin mistä tiedän onko mulla käytössä XP home vai XP 64 versio? Ku tuolla kysytään käyttistä? Siis ku prossu on athlon 64, mutta?

jos et tiedä käyttäväsi XP x64-versiota niin todennäköisesti ihan normi XP:tä käytät.

Ja itsekin toisessa threadissa jo suunnittelen macin ottamista kotiin viihdekäyttöön. PC-läppäri sitten duunikoneena, siihen ei mäkistä aivan ole...

tarkotuksena oli vähän piikitellä kun jokainen lukemani HTH:n postaus sisältää joko "linuks on paras" tai "windows on paska" - aiheista materiaalia :D

joo kaikki tietää tuon jos on lukenut yhdenkin tietotekniikka-threadin...

Mutta suuri osa ei näytä tietävän että PC ei ole Windows.

tarkotuksena oli vähän piikitellä kun jokainen lukemani HTH:n postaus sisältää joko "linuks on paras" tai "windows on paska" - aiheista materiaalia :D

Ei kannata kiistää tosiasioita :D

Anteeksi :offtopic:

ossipena sanoi:
tarkotuksena oli vähän piikitellä kun jokainen lukemani HTH:n postaus sisältää joko "linuks on paras" tai "windows on paska" - aiheista materiaalia

En ensin huomannut että se oli HTH:n postaama viesti. :lol2:

tarvitseisin itelleni nettikoneen. pelata en koneella mainannut vaan tyyliin maksaa laskut ja tehdä koulujuttuja. eli vähän huonompikin kone käy. sitten itse kysymykseen: millasta konetta kannattaisi harkita? kannattaako koota itse? itelle riittäs ihan vaikka 1 giganen prossu ja vaikka 512 keskusmuistia. tuommosella pärjäisin paremmin kun hyvin. näytön ohjaimella ei ilmeisesti ole hirveästi väliä kun en koneella pelaile. oon aika avuton näissä jutuissa. koneen kyllä osaan kasata jos vain osat löytyy, mutta en ole perillä että kannattaako tuommosta konetta enää edes mennä kasaamaan :D. ja jos kasaisin niin mitähän tulisi maksamaan?

tarvitseisin itelleni nettikoneen. pelata en koneella mainannut vaan tyyliin maksaa laskut ja tehdä koulujuttuja. eli vähän huonompikin kone käy. sitten itse kysymykseen: millasta konetta kannattaisi harkita? kannattaako koota itse? itelle riittäs ihan vaikka 1 giganen prossu ja vaikka 512 keskusmuistia. tuommosella pärjäisin paremmin kun hyvin. näytön ohjaimella ei ilmeisesti ole hirveästi väliä kun en koneella pelaile. oon aika käsi näissä jutuissa. koneen kyllä osaan kasata jos vain osat löytyy, mutta en ole perillä että kannattaako tuommosta konetta enää edes mennä kasaamaan :D

vaikea sanoa kannattamisesta mutta suht halvaks pitäis tulla.
varsinkin jos hommaa emolevyn jossa on integroitu näytönohjain.

tarvitseisin itelleni nettikoneen. pelata en koneella mainannut vaan tyyliin maksaa laskut ja tehdä koulujuttuja. eli vähän huonompikin kone käy. sitten itse kysymykseen: millasta konetta kannattaisi harkita? kannattaako koota itse? itelle riittäs ihan vaikka 1 giganen prossu ja vaikka 512 keskusmuistia. tuommosella pärjäisin paremmin kun hyvin. näytön ohjaimella ei ilmeisesti ole hirveästi väliä kun en koneella pelaile. oon aika avuton näissä jutuissa. koneen kyllä osaan kasata jos vain osat löytyy, mutta en ole perillä että kannattaako tuommosta konetta enää edes mennä kasaamaan :D. ja jos kasaisin niin mitähän tulisi maksamaan?

Tuollaisia settejä saa melko halvalla vaikkapa huuto.netistä. Eli kannattaa katsella vanhempia käytettyjä koneita, jos kerran tehoilla ei mitään merkitystä ole. Vähemällä pääsee ja voi tulla halvemmaksi kuin uuden kasaaminen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom