Counani sanoi:Tuolla edempänä kyselinkin jo noista aminohappokoostumuksista. Onko tietoa? Soija? Linssit?
Soijaproteiini-isolaatin PDCAAS-arvo on ainakin hyvä (1.0), mikä tekee siitä tasa-arvoisen lähteen lihaproteiinin kanssa ja se on näin myös ylivertainen muihin kasvisproteiineihin nähden. Sisältää kaikki välttämättömät aminot. Lisävaikutukset näyttäis olevan myös kolesteroliarvojen sekä kalsiumin aineenvaihdunnan paraneminen. Munuaisetkaan ei tykkää kyttyrää. Näin kertoi eräs soija-aiheinen sivusto.
Jos minulta kysytään, itse ainakin mieluummin nautiskelen hyvällä liharuoalla kuin mussutan soija/linssipöperöä. Uskon kyllä että ravintoasioista tietoinen vegaaniurheilija osaa hommat, mutta en voisi ikinä kuvitella vaihtavani pihvini kasvis"pihviin"... Olen kyllä suht hyvänmakusia sellasiakin maistanut mutta perkele, lihaa mun lautaselle! Jos lyöt mun lautaselle vegepihvin niin tiedät lyönees.
Edit: muistan kyllä palstalla muinoin keskustelun jossa puitiin jonkun vege-ravintoneuvojan suosituksia koskien juuri aktiiviliikkujan valkuaisentarvetta jne. Tosiaan ne oli ihan peräsuolesta ne neuvot.