Anssi Manninen sanoi:
Ei se mainitsemani ohjelma käsitellytkään proteiinija yleisesti vaan ternimaitoa. Lupaiduin menemään. Kyseessä on YLE:n Päivärinta-ohjelma. Tulee suorana ulos maantai-iltana.
Ei perkele, just kun mulla on telkkari paskana! Ei helvetti!
Mulla oli joskus aikoinaan tekemistä erään suomalaisen ternivalmistajan kanssa (ei enää pitkään aikaan) ja kuitenkin mielenkiinnolla oon sivusta seurannut missä mennään. Mitä sanot seuraavasta teksistä Anssi;
"Suuri määrä kansainvälisesti arvostettuja suomalaisia tutkijoita Oulun ja Jyväskylän yliopistoista on ollut kehittämässä ja tutkimassa Ecoway Colostrumin sisältämää korkeasti bioaktiivista terniheraa jo useiden vuosien ajan. Ecoway Colostrumin sisältämästä terniheran tehosta ja puhtaudesta on tehty useita puolueettomia tutkimuksia. Julkaistun tutkimuksen suorittivat Jyväskylän ja Oulun yliopistojen biologian ja fysiologian osastot, Keski-Suomen keskussairaalan kliinisen fysiologian osasto ja Map Medical Technologies Tikkakoskelta. Tutkimuksessa selvitettiin kehon luonnollisten kasvutekijöiden IGF-1-, IgA- sekä IgG-muutoksia, kun pakastekylmäkuivattua Colostrumia käytettiin säännöllisesti. Mies- ja naisurheilijoiden veren seerumin IGF1- pitoisuus nousi jo neljäntoista päivän kuluttua huikeat 17%.
Oulun yliopiston biotekninen laboratorio Sotkamossa teki puolueettoman tutkimuksen 24.7.2002 eri ternimaitovalmisteiden bioaktiivisuudesta. Vertailun kohteina olivat markkinoiden myydyimmät ternimaitovalmisteet. Jokaista valmistetta otettiin tutkimukseen sama määrä, josta sitten mitattiin niiden sisältämät bioaktiiviset ainesosat.
Bioaktiivisuus tarkoittaa aineen säilyvyyttä luonnollisena tuotantoprosessien läpi aina käyttäjälle asti.
Tutkimus tehtiin immunoelektroforeettisella analyysilla, jossa käytettiin immunoglobuliinille spesifistä vasta-ainetta. Näin saatiin selville mm. eri valmistusmenetelmien vaikutus ternin keskeisten vaikuttavien aineiden säilymiseen toimintakykyisinä ja luonnollisina. Ternimaidon rakenne ja vaikuttavien aineiden säilyminen ovat suoraan verrannollisia tuotteen toimivuuteen ja tehoon. Mitä enemmän ternimaito on kärsinyt valmistusmenetelmästä, sitä huonolaatuisempi lopputuote on kyseessä. Valmistusprosessin lämpötilan nousun vuoksi ternimaito menettää rakenteensa. Kuitenkaan ternimaidon sisältämät ainesosat eivät häviä, vaikka niiden teho saattaa hävitä kokonaan."
Mainosta tietenkin mutta yliopistoihmisiä kun olet ja vielä Oulusta niin onko sulla enemmänkin tietoa näistä em. tutkimuksista?
Täytyy mennä kaverin luo kai kattoon ohelmaa maanantaina...
P.S. Joskus sillon kun tää oli mulle ajankohtasempi niin seikkailin seuraavalla nettisivulla jonkin verran;
http://www.colostrumresearch.org/Research/---research_intro.html