Siis vastustat EHDOTTOMUUTTA? Sittenhän meillä ei pitäisi olla mitään kränää. Itsehän tekstissäni kuvailin kuinka joskus pohdiskelen tällaisiakin mahdollisia ajatusleikkejä siitä että jokin tuntematon älyllinen voima olisikin vaikuttanut elämän kulkuun maapallolla… Tuskin kuulostaa kovin ehdottomalta? Vai onko se niin että uskonnollinen ehdottomuus on out, ja kaikki sitä vastustava "älyllinen" ehdottomuus in?
Niin, sanoinhan jo, että "Ymmärrän jos kyse on vain filosofisluonteisesta itsetyydytyksestä." Eli ei tässä varsinaisesti eri mieltä olla.
No se ei ole minun asia tuo sinun painisi Jumalasi kanssa. (Tahallinen väärinymmärrys) Enhän minä usko että Jumala on minun puolellani. Kerroinhan olevani agnostikko, jolloin en myöskään edusta Jumalaa, enkä kreationisteja.
Niin, sittenhän meitä on kaksi.
No unohdetaan se empiirisyys-sana jos se siellä niin hiertää! En tiennyt että se vie huomion viestini sisällöltä.
Selvä.
-Ai, viittasitkin tässä jonkun mun “väitöksiin”:
Kyllä. Erityisesti tässäkin threadissa aikaisemmin päätään nostaneisiin "MACRO EVOLUUTIO ON NIINKU VALHE LOL" -juttuihin.
Missä vitussa minä sitten muka tyrmäsin tieteellisiä teorioita jotka liittyvät vesilaitokseen ja tietokoneisiin? Miksi tivaat minulta että missä kuvittelisin meidän olevan? Huvittaa että quottasit niin analyyttisen pikkutarkasti ja toisaalta sitten kommentoit niin irrelevantisti minun pikku räpellystäni. Tällaista pitkää paskaa on niin tylsä lukea ja kirjoittaa. Huomioi että älyllinen nöyryys ei tarkoita kaiken nielemistä, eikä liioin itsensä älykkääksi väittämistä.
Reagoin käyttämääsi ilmaukseen "vain teorioita." Olen tottunut näkemään tuota käytettävän nimenomaan siinä High on Jesus -tiedevihamielessä kun on joskus aikaisemminkin tullut Väännettyä Kättä näistä jutuista. Selvensit myöhemmin mitä sillä tarkoitit, ja käsitinkin alkuperäisen merkityksen sen valossa selkeästi väärin. Ymmärrät varmaan miksi näin käsitin.
Joka tapauksessa uskon että emme ole pohjimmiltaan näistä asioista juurikaan eri mieltä, ainoastaan trollaillaan eri kanteilta. ;)