The Game Changers (kasvisruokavalio)

Listeria ei kyllä ole vastustuskyvyltään normaalille lapselle tai aikuiselle vaarallinen. Olet varmaan syönyt pehmeitä pastöroimattomia juustojakin missä on ihan sama riski. Silloin kun minä olin nuori ja isovanhemmilla oli maatila, siellä kaikki maito mitä käytettiin, oli ihan sitä itseään. Kukaan ei kuollut.
^^^^Logical fallacy of "I turned out fine".
Minä en käyttänyt lapsena turvavöitä ja minua kuritettiin fyysisesti ja mulle kävi ihan hyvin, siispä turvavöiden käyttämättä jättäminen ja lasten fyysinen kurittaminen ovat OK.

– Raakamaitoa ei pidä antaa kuumentamattomana etenkään lapsille, vanhuksille, raskaana oleville, eikä ihmisille, joilla on heikentynyt vastustuskyky. Epidemiaselvitysten mukaan myös perusterveet aikuiset voivat sairastua raakamaidossa olevista taudinaiheuttajista. Siksi kaikkien on syytä kuumentaa raakamaito ennen nauttimista, suosittelee THL:n epidemiologieläinlääkäri Ruska Rimhanen-Finne.

Pastöroimattomassa raakamaidossa voi esiintyä erilaisia ihmiselle tautia aiheuttavia bakteereja, kuten EHEC -bakteereita, kampylobakteereita, salmonellaa, listeria monocytogenes-bakteeria sekä yersinia–bakteereita. EHEC - ja kampylobakteereita voi olla nautojen suolistossa, vaikka ne eivät aiheuta naudoille sairautta. Ihmisen sairastumiseen riittää pieni määrä bakteereita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Raakamaito sisältää myös paljon laktoferriiniä, mikä nostaa vastustuskykyä bakteereja ja viruksia vastaan.

^^^^Logical fallacy of "I turned out fine".
Minä en käyttänyt lapsena turvavöitä ja minua kuritettiin fyysisesti ja mulle kävi ihan hyvin, siispä turvavöiden käyttämättä jättäminen ja lasten fyysinen kurittaminen ovat OK.
Juutuit sitten siihen yhteen esimerkkiin? Sekö kumoaa sen faktan, että listeria ei ole normaalin vastustuskyvyn omaavalle vaarallinen? Vittu mikä logiikka.

Mulle on kerran juotettu maalla maitoo joka oli oikeesti käytännössä kun utareesta suoraan. Olin joku 10v enkä todellakaa tienny- en sitä mitä se oli tai b) että se oli teoriassa vaarallista mm. listeria vaaran takia. Joku 9-13 prosenttia rasvaa. :D Eipä siinä, ihan ok makusta mutta kuten sanoin, teoriassa vaarallista.

Sen vertaa korjaan tietoasi, että lehmän maidon rasvapitoisuus suoraan utareesta on noin 4% ja tuossa 10% tienoilla kun pyöritään niin ruvetaan puhumaan jo kermasta :)

Sen vertaa korjaan tietoasi, että lehmän maidon rasvapitoisuus suoraan utareesta on noin 4% ja tuossa 10% tienoilla kun pyöritään niin ruvetaan puhumaan jo kermasta :)
Okei, En rupee väittelemään, en oo koskaan maalla asunu enkä tiiä maatalous jutuista mitään.:ROFLMAO: Näin mulle vaan kerrottiin.

Dr Malhotra said: “I was surprised to find that the top four burgers most likely to give you a heart attack were all vegan or vegetarian.

“The ones that were least likely to cause heart disease were your regular burgers, such as the Big Mac.

“The vegan diet is becoming more and more popular in Britain as people think they are being healthy, but as this investigation shows, that is not always the case.”

Dr Malhotra said: “I was surprised to find that the top four burgers most likely to give you a heart attack were all vegan or vegetarian.

“The ones that were least likely to cause heart disease were your regular burgers, such as the Big Mac.

“The vegan diet is becoming more and more popular in Britain as people think they are being healthy, but as this investigation shows, that is not always the case.”

Dona taas linkkaamassa jonkun HFLC-lääkärin sensaationhakuisia roskajuttuja. Tämäkin turhake on julkaissut tutkimuksia, joita tiedeyhteisö on kritisoinut kovalla kädellä. Lisäksi täydellä pokerinaamalla väittää vielä vuonna 2020, että kolesteroliteoria ei pidä paikkansa.

Lehtijutusta: "High levels of sugar and salt were also found in many of the meals, plus “toxic oils”." Kai se on sanomattakin selvää, että roskaruoka on keskimäärin epäterveellistä, on se sitten kasvipohjaista tai lihasta väännettyä. En edes lähde tuohon "toxic oils" mainintaan...

Prof Fogelholm puhuu kestävyysurheilijan kasvisruokavaliosta.

Kyllä puhutaan musta valkoiseksi ja asetellaan sanat tarkasti. Ai että, on se ketku. Juttu on täysin asenteellinen ja lihaa vastaan. Kasvissyönnin ongelmia vähätellään. Alussa kyllä myönnetään että lihansyönnin kytkös terveysongelmiin on väestötutkimuksissa hyvin heikko. No onneksi on ilmastomuutoskortti.

Perustelu miksi kannattaa vaihtaa sekasyönti kasvissyöntiin paremman suorituskyvyn kannalta on esim se, että silloin saadaan ruokavalioon lisää hiilihydraatteja ja eläinproteiinit voivat ylläpitää kylläisyyttä jolloin voi energiansaanti jäädä liian pieneksi. Myöhemmin todetaan että kasvissyönnillä saavutetaan pitkällä aikavälillä terveysetuja mm siksi että,kun paino saadaan pidettyä kurissa. Tässä unohdetaan, että kylläisyys on melko tärkeä tekijä painonhallinnassa.

Myöhemmin asetelma käännetään ylösalaisin ja puhtutaan, että sekaruokavaliollakin, johon kuuluu myös lihaa, voidaan pitää yllä hyvää palautumista ja suorituskykyä.

Proteiinin suhteen pelotellaan ja todetaan että nykyisin syödään prodea järjettömiä määriä.

Prof Fogelholm puhuu kestävyysurheilijan kasvisruokavaliosta.

Kyllä puhutaan musta valkoiseksi ja asetellaan sanat tarkasti. Ai että, on se ketku. Juttu on täysin asenteellinen ja lihaa vastaan. Kasvissyönnin ongelmia vähätellään. Alussa kyllä myönnetään että lihansyönnin kytkös terveysongelmiin on väestötutkimuksissa hyvin heikko. No onneksi on ilmastomuutoskortti.

Perustelu miksi kannattaa vaihtaa sekasyönti kasvissyöntiin paremman suorituskyvyn kannalta on esim se, että silloin saadaan ruokavalioon lisää hiilihydraatteja ja eläinproteiinit voivat ylläpitää kylläisyyttä jolloin voi energiansaanti jäädä liian pieneksi. Myöhemmin todetaan että kasvissyönnillä saavutetaan pitkällä aikavälillä terveysetuja mm siksi että,kun paino saadaan pidettyä kurissa. Tässä unohdetaan, että kylläisyys on melko tärkeä tekijä painonhallinnassa.

Myöhemmin asetelma käännetään ylösalaisin ja puhtutaan, että sekaruokavaliollakin, johon kuuluu myös lihaa, voidaan pitää yllä hyvää palautumista ja suorituskykyä.

Proteiinin suhteen pelotellaan ja todetaan että nykyisin syödään prodea järjettömiä määriä.
Onko toi linkki ihan oikea? Mä en löydä tekstistä mainitsemiasi kohtia ollenkaan.

Edit: Ai, katsos vaan, siellä on joku audiopätkäkin. Ei jaksa kuunnella.

Pitäs puoliso saada pois vegaanihörhöilystä ennen kuin pilaa terveytensä. Jos teidän pitäisi luetuttaa yksi kirja puolisollanne, jotta hän ymmärtäisi ketogeenisen lihaa sisältävän ruokavalion ylivoimaisuuden, mikä kirja se olisi? Hyvä videopätkä voisi toimia myös, mielummin kirja.

Pitäs puoliso saada pois vegaanihörhöilystä ennen kuin pilaa terveytensä. Jos teidän pitäisi luetuttaa yksi kirja puolisollanne, jotta hän ymmärtäisi ketogeenisen lihaa sisältävän ruokavalion ylivoimaisuuden, mikä kirja se olisi? Hyvä videopätkä voisi toimia myös, mielummin kirja.
Tai sitten annat aikuisen ihmisen olla, kyllä routa porsaan kotiin ajaa, jos niikseen tulee

No pohja on ainakin otollinen. Nyt sun pitäisi vaan jotenkin saada huijattua puoliso vaihtamaan uskontokuntaa esim. kokeiluhaasteen avulla ja toivoa, että hänen "fiiliksensä" paranee sen aikana, koska jos johonkin keto-, carnivore-, vege-, paleo- ym. puritanistit luottavat, niin omaan kokemukseen. Siitä eteenpäin kaikki onkin vahvistusharhan varassa.

Tämä.

Ei tarvitse edes itse kirjaa ostaa, kun tässä on koko kirja tiivistettyna

Jos vetelee vegaanina, niin huono ruokavalio(vegaani) muuttuu aika hyväks pelkästään syömällä muutama kananmuna jatai lasikaks maitoa. Simppeliä.

Oletuksena siis että koostuu juureksista, hedelmistä, kasviksista, riisistä perunasta, linsseistä, pavuista, öljyistä marjoista pavuista, kaurahiutaleista jne. Semivegenä pystyy olee heittämällä, ei mitään ongelmaa. Kanaa ja riisstaa ääntäkohti. Ja kalaa. Kauramaidot on vitaminoitu jo b12 ja kalsiumilla.

Ihme shittiä täällä taas! Huono ruokavalio on huono, hyvä on hyvä - > huono vegaaniruokavalio on huono, hyvä on hyvä. Ja tietämätön on tietämätön, tyhmä tyhmä jne...
Ja se joka sanoo "ennen kuin pilaa terveytensä", lukekoot tuon ed. kappaleen vikan lauseen. Piis and lööv.!

Satukirjoja on maailma täynnä. Sieltä vaan valkkaamaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom