Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Ja mites paahtavalta se keli siellä tuntuu? Hikeä pukkaa kokoajan turistilla?

Hirvee soija aina kun on pihalla. Kärähtäminen tapahtuu nopeasti jos on sellaiseen altis. Sisällä on jämäkkä ilmastointi. e: varsinkin kadulla kuuma asfaltti hohkaa, pakokaasut, eikä tuuli pääse välltämättä puhaltamaan.. BTS on hyvä kulkupeli, ilmastoitu

Rahan suhteen kannustan myös euroja mukaan ja vaihto paikanpäällä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse tein reissulla niin että nostin lentokentältä automaatista parin päivän budjetin. Sitten kun oli vähän elämä tasaantunut niin kävin nostamassa n. 1-2 viikon rahat. Jokaisesta automaattinostosta menee nostomaksu, eli jos meinaat nostaa rahaa niin kannattaa ottaa vähän suurempaa summaa parilla kerralla vrt. joka toinen päivä rahan haku.

Miten tuo rahahomma nyt sitten olisi järkevintä tehdä ilman ylimääräsiä kuluja? Nostanko täältä lähtiessä euroina koko budjetin mitä olen ajatellut siellä käytettäväksi, ja sitten vaihdan siellä thaimaan valuutaksi? Haluan vaan, että rahahommat olisi mahdollisimman simppeliä, kertalaakista koko summa jota sitten käyttää sen pari viikkoa.

Miten tuo rahahomma nyt sitten olisi järkevintä tehdä ilman ylimääräsiä kuluja? Nostanko täältä lähtiessä euroina koko budjetin mitä olen ajatellut siellä käytettäväksi, ja sitten vaihdan siellä thaimaan valuutaksi? Haluan vaan, että rahahommat olisi mahdollisimman simppeliä, kertalaakista koko summa jota sitten käyttää sen pari viikkoa.
Minä otan ainakin arvioidun summan tai budjetin verran euroja mukaan ja vaihdan sitten tarpeen mukaan, kortti on mukana varuilta jos ei käteinen riitä.

Minä otan ainakin arvioidun summan tai budjetin verran euroja mukaan ja vaihdan sitten tarpeen mukaan, kortti on mukana varuilta jos ei käteinen riitä.

Samoin. Itse tosin vaihdan jo suomessa ensimäisen päivän-parin tarpeisiin, ei tarvi kentällä alkaa vaihtamaan kentän kursseilla. Sen verran, että pääsee hotelliin, saa vähän evästä ja semmosta. Lopun vaihto sitten kohteessa.

Samoin. Itse tosin vaihdan jo suomessa ensimäisen päivän-parin tarpeisiin, ei tarvi kentällä alkaa vaihtamaan kentän kursseilla. Sen verran, että pääsee hotelliin, saa vähän evästä ja semmosta. Lopun vaihto sitten kohteessa.

Hmm, eli voinko mä helsinki-vantaalla jo vaihtaa euroja valmiiksi thaimaan bahteiksi? Ja kuinka paljon tuo sitten maksaa kun siellä paikanpäällä vaihtelee? Eli jos haluan vaihtaa vaikka 500 euroa = 19239bht, niin paljonko mulle sitten tuosta summasta jää käteen todellisuudessa?

Hmm, eli voinko mä helsinki-vantaalla jo vaihtaa euroja valmiiksi thaimaan bahteiksi? Ja kuinka paljon tuo sitten maksaa kun siellä paikanpäällä vaihtelee? Eli jos haluan vaihtaa vaikka 500 euroa = 19239bht, niin paljonko mulle sitten tuosta summasta jää käteen todellisuudessa?

No pankki/forex/mikä vaan vaihtaa, mutta kurssi on suomessa keskimäärin huonompi. Lentokentillä pääsääntöisesti vielä huonompi. Yleensä parhaan kurssin saa kohteessa, muualla kuin lentokentällä. Se montako bahtia saat kouran riippuu päivän ja vaihtopuljun kurssista. Yleensä noissa kohteessa olevissa vaihtokopeissa kurssi on melko lähellä samaa, eikä sen kummempia kuluja päälle tule. Suomen pankit yleensä ottaa muutaman euron palkkion.

Oma taktiikkani on yleensä vaihtaa esim Forexissa joku 50-100e, jolla pääsee ekan päivän-pari ja repullinen euroja sen lisäksi mitä sitten vaihdan tarpeen mukaan. Kun noissa thaimaan vaihtopisteissä ei yleensä ole suoranaista provikkaa, niin useampi vaihto eur->baht suuntaan ei aiheuta taloudellisia tappioita. Eniten rahaa menee hukaan siinä pisteessä kun vaihdat esim ylijäämä batheja takaisin euroiksi.

Oma taktiikkani on yleensä vaihtaa esim Forexissa joku 50-100e, jolla pääsee ekan päivän-pari ja repullinen euroja sen lisäksi mitä sitten vaihdan tarpeen mukaan. Kun noissa thaimaan vaihtopisteissä ei yleensä ole suoranaista provikkaa, niin useampi vaihto eur->baht suuntaan ei aiheuta taloudellisia tappioita. Eniten rahaa menee hukaan siinä pisteessä kun vaihdat esim ylijäämä batheja takaisin euroiksi.

Eikö vaihtopisteissä ole kertakomissio, joitakin kymmeniä paikallisia rahoja, mikä ei tosiaan ole suhteessa vaihdettavaan määrään? Oma taktiikka ensimmäiseen päivään on ollut edellisellä kerralla ylijääneet bahtit.

Eikö vaihtopisteissä ole kertakomissio, joitakin kymmeniä paikallisia rahoja, mikä ei tosiaan ole suhteessa vaihdettavaan määrään? Oma taktiikka ensimmäiseen päivään on ollut edellisellä kerralla ylijääneet bahtit.

Riippuu varmaan pisteestä, ainakin aiemmin useimmat mainosti ettei komissiota ole.

Jotenkin muistelen, että olisi 20 bahtin transaktiomaksu (kaikenvärisissä vaihtopömpeleissä). Ei kyllä ole mahdotonta, että muistan väärin. :)

Jos on 20bahtia, niin aika paljon halvempaa silti kuin nostaa seinästä rahaa, keskimäärin niissä veloitus on ollut 2€/krt + 2% noston summasta.

Jos on 20bahtia, niin aika paljon halvempaa silti kuin nostaa seinästä rahaa, keskimäärin niissä veloitus on ollut 2€/krt + 2% noston summasta.

Ei ollut tarkoituskaan verrata edulisuutta (tai kalleutta, kotimaan pankki, lentokenttä, seinä, joista ei kannata ottaa kuin yksittäisissä, pakollisissa tilainteissa).

Vaihtopiste paikan päällä on halvin. Sitä vain muistelin, että jonkun minimaalisen, vaihtomäärästä riippumattoman hinnan ne siitä ottaisivat.

Ja kannattaa tsekata muutaman eri ketjun kojun vaihtokurssit, koska niissä on sen verran eroja, että flai lait tai bisset tienaa helposti.

Joo kannattaa melkein vaihtaa rahaa jossain pisteessä. Toki siinäkin omat riskit kantaa käteistä isoja määriä mukana niinku joka paikassa, ei pelkästään Thaimaassa. Yleensä OP:n kortilla esim ku nosti 20k batia niin nostokulut oli noin 15€. Taksikuskit saattaa monesti aika hävyttömiä hintoja pyytää. Kannattaa ottaa suosiolla semmonen kuski joka ajaa mittari päällä jos et oo esim. varma kuinka pitkä matka on a paikasta paikkaan b.

Jotenkin muistelen, että olisi 20 bahtin transaktiomaksu (kaikenvärisissä vaihtopömpeleissä). Ei kyllä ole mahdotonta, että muistan väärin. :)
Viimevuonna oli ainakin ihan sama otatko 10 vai 10 000 bahtia niin saman maksaa eli menee suoraan pelkän vaihtokurssin mukaan ilman komissiota.
Turrepaikoissa noita kojuja on 100m välein ja vaihtokurssit selkeästi näkyvillä mutta käytännössä samat jokaisessa paikassa.

Toki siinäkin omat riskit kantaa käteistä isoja määriä mukana

Käteinen ja sen menettäminen on riski.

Taksikuskit saattaa monesti aika hävyttömiä hintoja pyytää. Kannattaa ottaa suosiolla semmonen kuski joka ajaa mittari päällä jos et oo esim. varma kuinka pitkä matka on a paikasta paikkaan b.

On toki hyvä tietää etukäteen, mihin on menossa, ja jopa sopia hinta ennen kuin ottaa kyydin.

Viimevuonna oli ainakin ihan sama otatko 10 vai 10 000 bahtia niin saman maksaa eli menee suoraan pelkän vaihtokurssin mukaan ilman komissiota.
Turrepaikoissa noita kojuja on 100m välein ja vaihtokurssit selkeästi näkyvillä mutta käytännössä samat jokaisessa paikassa.

Vaihtomäärä ei vaikuta. Kojuilla on kurssi (vaihtelee vähän). Ei komissiota. Oman kokemukseni mukaan kaikki ottavat sen 20 bahtia tms. prosessikorvauksena.

Viikko kohta oltu täällä, alkoi mahtavasti mutta nyt kolmatta päivää vatsataudissa, onneks tänään jo melko ok olo. Kyllä vituttaa. Varmaan ruokamyrkytyksen lykkäs.

Positiivinen yllätys, että tuo keli ei ole tuntunut ollenkaan niin paahtavalta kuin olisi kuvitellut, tosin ei ole aurinko tainnut vielä kertaaakan aivan pilvettömältä taivaalta paistaa.

Viimeksi muokattu:
Viikko kohta oltu täällä, alkoi mahtavasti mutta nyt kolmatta päivää vatsataudissa, onneks tänään jo melko ok olo. Kyllä vituttaa. Varmaan ruokamyrkytyksen lykkäs.

Positiivinen yllätys, että tuo keli ei ole tuntunut ollenkaan niin paahtavalta kuin olisi kuvitellut, tosin ei ole aurinko tainnut vielä kertaaakan aivan pilvettömältä taivaalta paistaa.

Jos on matkavakuutus niin käy lekurissa. Tosin ainoan kerran kun olen lääkäripalveluja tarvinnut niin hoitajan perustarkastus, lääkärin palkkio, vatsan kovettaja, antibiootit ja jokunen pussi suoloja olisi maksanut jotain 70€, tuon raaskii maksaa vaikkei vakuutusta olisikaan.

Ainut ikävä asia sairaalareissussa on sairaalaan kirjautuminen, se ottaa oman aikansa mut nytpä onkin asiakaskortti niin tulevaisuudessa pääsee nopeammin.

Matkavakuutus on, mutta taidan jättää lekurin välistä, koska tänään tosiaan jo melkolailla normaali olo, lukuunottamatta pientä vatsan pistelyä silloin tällöin. Eilen mietin, että jos täksi päiväksi ei olo kohene niin käyn lääkärissä. Suoloja on tullut juotua ja tänään ruokakin alkanut jo uppoamaan, pari päivää tuli oltua lähes nestelinjalla.

Matkavakuutus on, mutta taidan jättää lekurin välistä, koska tänään tosiaan jo melkolailla normaali olo, lukuunottamatta pientä vatsan pistelyä silloin tällöin. Eilen mietin, että jos täksi päiväksi ei olo kohene niin käyn lääkärissä. Suoloja on tullut juotua ja tänään ruokakin alkanut jo uppoamaan, pari päivää tuli oltua lähes nestelinjalla.
Mulla oli siellä kanssa jokin vatsataudin tapainen ja tuntui että olisi kokoajan ähky mutta ei varsinaista ripulia vaikka oli sellainen tunne että helpottaisi kun tulisi kunnon paukut pönttöön, kesti 2-3 päivää.

Täällä ollaan. Patong beach on koht takana, matka jatkuu ko lantan saarelle muutaman päivän päästä. Täällä on satanut vettä pari kolme päivää, mut ei haittaa ku mittari näyttää +27. Ei yhtään suomalaista nähty lentokentän jälkeen, tähän hotelliin uudestaan! Käyttäkää jätkät käsidesiä vaan kokoajan!

Suositut

Back
Ylös Bottom