Terve,
olin 2015-2017 n 22 kuukautta tuolla, joten vihjeet sen perusteella:
- Nice palace hotel, kokemuksia? Hintalaatusuhde ainakin omaan silmään ok, vajaa 20e per yö, mm. ilmastointi ja ilmainen wifi löytyy huoneesta.
Nice Palace Hotel ei ole minulle tuttu. Bangkokissa on paljon hotelleja, ja 20e per yö ilmastoidusta on vähän. Hotelli on vähän kaukana, mutta kuvien perusteella ihan-ok, siedettävän lähellä metro/junarataa.
- Vedestä olisin kysellyt myös, mutta ylempänä siihen olikin jo vastattu, eli näyttää olevan edullista ja hyvä niin, sitä kun tulee kulumaan. Vesijohtovettä käsittääkseni ei kannata juoda ollenkaan?
Vesijohtovettä ei kannata juoda. Pullovettä 7/11:stä tai marketeista.
- Onko jotain salia suositella ja mikäli on, hinta myös olisi kiva kuulla.
Miten puhelimen käyttö, hotellilla toki aion wifiä käyttää, mutta sitten varmaan kannattaa omalta operaattorilta ottaa joku reissupaketti tms vastaava matkan ajaksi jottei tule puhelinlaskuun yllätyksiä?
- Lentoaseman alakerrassa, 7/11:ssä ja Familymarteissa myyvät turistisim-paketteja, prepaid-datapaketti viikoksi. Wlaneja on tarjolla runsaasti.
Budjetiksi olen kahden viikon ajalle ajatellut 400-500e, korttia toki vain aion käyttää ja nostaa käteistä valuutanvaihtokoneista. Miltä tuo kuulostaa, jos aikoo vain syödä, juoda vettä, kulkea kävellen tai bts:llä/taksilla paikasta toiseen? Ruokailut olen ajatellut siten, että hotellilla aamiainen ja sitten pari ateriaa ulkona + omat välipalat hotellilla + reenin ympärillä menevät litkut. Eli siis kaikki huvittelu, dokaaminen yms baarit ei tule kuulumaan suunnitelmiin, toki sieltä jotain vaatetta tms käyttötavaraa varmasti tulee ostettua jonkun verran. Mutta noin yleisesti, riittääkö 400-500e tämänkaltaiseen matkaan pariksi viikoksi?
- Minusta tuo kuulostaa vähältä. Itse tuplaisin tuon budjetin, mutta taidan olla ylellisyyteen taipuvainen
Askeettisesti eläen ihan-ok riisiä-kanaa aterian saa muovituolipaikasta 5e:llä, joten voihan tuo riittääkin.
Mites lisäravinteiden laita, jauhot yms pillerit pystyy kuljettamaan ongelmitta matkalaukussa
- En ottaisi mukaan. Thaikkujen lainsäädäntö on sekava ja toteuttaminen sattumanvaraista, vaikka juntta tuntuukin jotenkin saaneen ryhtiä poliiseihin. Kuitenkin reseptilääkkeitä suositellaan tuotavan maahan asianomaisten dokumenttien kanssa, tai ei ollenkaan. Lisäravinteet voivat olla epäilyttäviä ja Thaikuissa ei kannata joutua pidätetyksi, edes lyhytaikaisia tutkimuksia varten. Ostaisin paikanpäältä.
Hyvää matkaa ja ole varovainen liikenteessä, jalankulkijana ja muutenkin. Hurmaava, mutta vaarallinen maa