Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Olisiko vinkkejä seuraavalle Thaimaan reissulle? Lippuja ei ole vielä ostettu, mutta tarkoitus siis ostaa ihan vaan lentoliput ja hotellit ottaa paikan päältä. Matka-aikaa noin kaksi viikkoa ja ehkä kolme, neljä kertaa jaksetaan vaihtaa maisemaa välillä. Nähtynä on jo Pattaya, Koh Samui ja Bangkok. Tosin Bangkokissa jäi paljon näkemättä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisiko vinkkejä seuraavalle Thaimaan reissulle? Lippuja ei ole vielä ostettu, mutta tarkoitus siis ostaa ihan vaan lentoliput ja hotellit ottaa paikan päältä. Matka-aikaa noin kaksi viikkoa ja ehkä kolme, neljä kertaa jaksetaan vaihtaa maisemaa välillä. Nähtynä on jo Pattaya, Koh Samui ja Bangkok. Tosin Bangkokissa jäi paljon näkemättä.
Kerro ensin minkälaista etsitään, vai montaa erilaista samaan reissuun?

Pientä saarta, isompaa saarta, rannikkoa, sisämaata?

Yksi kohteista pitäisi olla rannalla. Muuten sitten halutaan nähdä kaikkea uutta; kulttuuria, maisemia, mitä nyt yleensä ulkomailta haetaan. :D Pitkään ei jakseta vain löhöillä.

Kaksi viikkoa ja 4 vaihtoa, niin kannattaa valita kohde tarkkaan ettei koko reissu mene pelkästään matkustellessa. Rentoutumisen kannalta 3 yötä/4 päivää per kohde on omasta mielestäni ehkä vähän liian tiukka, siis jos olette menossa hermolomalle. Eli joka kolmas päivä vaihdatte maisemaa?

edit.

Terese sanoi:
Pitkään ei jakseta vain löhöillä.

Jos tuommosta aktiivilomaa hakee, niin sitten aikataulu saattaa olla ihan ok. Itsehän harrastan vain löhölomia.

Jos on pari viikkoa niin itse jättäisen kolmeen kohteeseen, ellei valitse neljää kohdetta jotka on suht lähellä toisiaan.

Aiemmin tuli itse suunniteltua tuommosta Bangkok > Koh Lanta > Koh Lipe comboa.

Kaksi viikkoa ja 4 vaihtoa, niin kannattaa valita kohde tarkkaan ettei koko reissu mene pelkästään matkustellessa. Rentoutumisen kannalta 3 yötä/4 päivää per kohde on omasta mielestäni ehkä vähän liian tiukka, siis jos olette menossa hermolomalle. Eli joka kolmas päivä vaihdatte maisemaa?

Missä mä kerroin noin tarkkaa suunnitelmaa meidän tulevasta reissusta? :D Vaikka nainen olenkin, niin ei mulla ole tarvetta suunnitella päivälleen mitä teen missäkin. Reissu tulee olemaan NOIN kaksi viikkoa, eli voi olla vaikka kaksi viikkoa ja kolme päivää. Ja paikkaa vaihdamme EHKÄ sen kolme tai neljä kertaa. Ja olisko niitä kohteita ehdottaa? Itse mietin Koh Changin saarta yhdeksi paikaksi, Chiang Maikin kiinnostaa, mutta sinne saa hetken reissata...

No niin, nyt tuli varattua edestakainen lento Bangkokiin. Syyskuun eka päivä lähtö, 27. tullaan takaisin :) Sitten vaan miettimään, mitä siellä suunnalla tehdään: painellako suoraan Laosiin vai tutkia mitä kaikkea kivaa Thaikuista löytyy. En tosin ole kovinkaan kartalla poliittisesta tilanteesta.

Moi! :) muutama kysymys puolen vuoden thaimaan reissuun liittyen oisi tässä jos joku ystävällinen viitsisi neuvoa (ensikertaa matkustan yksin) ja vain pari kertaa käyny lapsena vanhempien kanssa ulkomailla.

kysymys n.1:
tarkotus ois reilun vuoden päästä lähteä thaimaaseen ehkä puoleksi vuodeksi. lueskelin aika kauan täältä ja sellanen asia ilmeni että visa electronilla nostaminen thaimaassa voisi maksaa 150 bathia >_> eli vissiin ois ihan hyvä sitä käteistä ottaa mukaan. puoleksi vuodeksi sitä tosiaan tarvii vähän enemmän niin paljon lain mukaan saa viedä käteistä mukanaan lentokoneella thaimaaseen matkustaessa? 7000e köyhistely reissu ois tarkotus vetää mutta saako niin paljon viedä käteistä rajan yli? mikä on max määrä minkä saa viedä? varmaan loput sitten pitää nostaa thaimaassa korkeella hinnalla :(

kysymys n.2 liityyy lämpötilaan
eli huolestuttaa vähän toi nukkuminen thaimaassa kun nyt oli 30+ asteinen heinäkuu enkä koko sinä aikana saanut nukuttua kertaakaan yli 6h unia joten olin koko heinäkuun liian väsynyt tekemään mitään. asunnossani tosin ei ole ilmastointia enkä ole koskaan asunut asunnossa missä on ilmastointi ja katselin noita thaimaan halpoja (6000-10000 bath/kk) vuokra-asuntoja niin kaikissa näytti olevan ilmastointi... mutta kun ei ole ilmastoidusta asunnosta kokemusta niin saako sillä asunnon oikeasti sen verran viileäksi että tällänen suomalainen lämpö-allerginen pullianen saa nukuttua? perus suomalainen huoneenlämpö mulla taitaa olla semmonen 23-25 astetta, pääseekö thaimaassa edes ilmastoidussa asunnossa sellasiin lukemiin jos ulkona on 35 lämpöä?

kysymys n.3
mainitsinkin tosiaan jo että budjetti olisi n. 7000e ja aika köyhästi pystyn asumaan. en käy ravintoloissa vaan teen itse ruuat, asunnon vuokra 150-250e/kk, halvat lennot 500-700e, yöelämää pari kertaa viikossa ja alkoholia en paljoakaan käytä. niin tosiaan riittääkö köyhäillessä 7000e puoleksi vuodeksi kaikki kulut mukaanlukien lennoista ja viisumista vuokraan ja ruokiin? itse laskeskelin että riittäisi mutta en tiedä onko sitten jotain kuluja joista en tiedä..

kysymys n.4
HÄMÄHÄKIT!! minulla on kamala hämähäkkifobia jonka takia en varmasti tule kaupungeista poistumaan! tutut on käynyt thaimaassa syrjäisemmillä alueilla joissa viettänyt öitä pikkusissa puuhökkeleissä kaukana kaupungin vilinästä ja kertonut kauhutarinoita jättimäisistä hämähäkeistä.. olettaisin että jos asuu isossa kerrostalossa kaupungin keskellä niin ei välttämättä törmää kämmenen kokoiseen hämähäkkiin... vai? millaisia kokemuksia teillä on hämähäkeistä JA minkä kokosista sellaisista kaupunki alueilla?

n.5.. paljon maksaa viisumi puoleksi vuodeksi?

eipä tässä muuta tule mieleen. sitten kun olet selvinnyt hämähäkkifobiani, ''lämpöallergiani'' ja kirjoitustaidon puutteni aiheuttamasta naurukohtauksesta olisin erittäin kiitollinen jos pystyisit vastaamaan edes johonki näistä kysymyksistä :)

tosiaan tähän vielä lisään että pattayalle olisi tarkotus lähteä.

kysymys n.2 liityyy lämpötilaan
eli huolestuttaa vähän toi nukkuminen thaimaassa kun nyt oli 30+ asteinen heinäkuu enkä koko sinä aikana saanut nukuttua kertaakaan yli 6h unia joten olin koko heinäkuun liian väsynyt tekemään mitään. asunnossani tosin ei ole ilmastointia enkä ole koskaan asunut asunnossa missä on ilmastointi ja katselin noita thaimaan halpoja (6000-10000 bath/kk) vuokra-asuntoja niin kaikissa näytti olevan ilmastointi... mutta kun ei ole ilmastoidusta asunnosta kokemusta niin saako sillä asunnon oikeasti sen verran viileäksi että tällänen suomalainen lämpö-allerginen pullianen saa nukuttua? perus suomalainen huoneenlämpö mulla taitaa olla semmonen 23-25 astetta, pääseekö thaimaassa edes ilmastoidussa asunnossa sellasiin lukemiin jos ulkona on 35 lämpöä?
Ulkona tammikuussa +30, ja minä saan ilmastoinnin takia flunssan joten kyllä sisällä saa hyvin nukutuksi.

Moi! :) muutama kysymys puolen vuoden thaimaan reissuun liittyen oisi tässä jos joku ystävällinen viitsisi neuvoa (ensikertaa matkustan yksin) ja vain pari kertaa käyny lapsena vanhempien kanssa ulkomailla.

1. Jos nosto maksaa 3,5€ niin mitä väliä?? Et varman nosta mitään 10€ kerralla.

2. Tuosta lämpötilasta, marras-joulukuussa Phuketissa oli yölämpötilat vähän reilua 20 astetta, pieni huone, läpiveto, lattiatuuletin --> hyvät yöunet.

3. Hyvä vakuutus??

4. Yhtään hämähäkkiä en kuukauteen nähnyt, pari kertaa joku sisiliskon näköinen otus kävi huoneessa.. huone maantasalla puskan vieressä ikkunat auki..

Nappasin Finnairilta halvan lennot. Bonuksien jämät käytin niin lipun hinnaksi tuli 570e. 2- 29.9. En taida sen enempää miettiä edes mihin olen menossa. Joko pohjoseen tai sitten saarille, riippuen vähän säästä.

Ulkona tammikuussa +30, ja minä saan ilmastoinnin takia flunssan joten kyllä sisällä saa hyvin nukutuksi.

Kerrotko millä mekanismilla ilmastointi aiheuttaa flunssan? (oletan että tarkoitat sitä yleistä virustautia)

Kerrotko millä mekanismilla ilmastointi aiheuttaa flunssan? (oletan että tarkoitat sitä yleistä virustautia)

Eipä se virusta tietenkään aiheuta mutta flunssan kaltaisia oireita. Viimeeksi helsingissä sain parista yöstä kurkun kipeäksi. Johtuu ilmeisesti ilman kuivumisesta? Joissain paikoissa olen tuohon törmännyt.

Moi! :) muutama kysymys puolen vuoden thaimaan reissuun

1. älä kanna 7000e mukana, nosta pari parin viikon välein sopivasti paikanpäällä. Paljon halvempaa kuin hävittää 7000e.
2. saa riittävän kylmäksi, ja lämpöönkin tottuu
3. en tiiä riittääkö 7000e, varmaan riittää, mutta ruoka thaimaassa on niin halpaa ja hyvää, että ei maksa vaivaa kokata itse juuri mitään.
4. en muista hämppyihin törmänneeni ainakaan bangkokissa tai phuketin turenkialueella, muualla kyllä, isoihinkin

lueskelin aika kauan täältä ja sellanen asia ilmeni että visa electronilla nostaminen thaimaassa voisi maksaa 150 bathia >_>

Ihan vain vinkkinä: jos jostain syystä se kortti hajoaa, varastetaan ja sen jälkeen suljetaan, niin kaksi erillistä korttia on aika fiksu idea -- luottokortillakin saa varakassaa helposto useammankin tuhannen verran, jolle voi tulla käyttöä.

mainitsinkin tosiaan jo että budjetti olisi n. 7000e ja aika köyhästi pystyn asumaan. en käy ravintoloissa vaan teen itse ruuat, asunnon vuokra 150-250e/kk, halvat lennot 500-700e, yöelämää pari kertaa viikossa ja alkoholia en paljoakaan käytä. niin tosiaan riittääkö köyhäillessä 7000e puoleksi vuodeksi kaikki kulut mukaanlukien lennoista ja viisumista vuokraan ja ruokiin? itse laskeskelin että riittäisi mutta en tiedä onko sitten jotain kuluja joista en tiedä..

olettaisin että jos asuu isossa kerrostalossa kaupungin keskellä niin ei välttämättä törmää kämmenen kokoiseen hämähäkkiin... vai?

Ehkä kannattaisi hakeutua hoitoon ennen matkaa? Ei ne hämähäkit, torakat jne. niin sitä talon kokoa katso. Jos niitä on niin niitä on. Myöskin ajatuksesi asua kaupungissa pienellä budjetilla ei välttämättä ole se fiksuin idea. Edullista on asua siellä, missä ei ole turisteja ja siellä missä on enimmäkseen turisteja, sekä kaupungeissa, on yleensä merkittävästi kalliimpaa. Asumalla jossain muualla kuin kaupungin keskustassa, saat tehtyä sillä rahalla sitten jotain muuta kivaa.

n.5.. paljon maksaa viisumi puoleksi vuodeksi?

Eikös ilman viisumia saanut olla maassa 3 kk, jonka jälkeen useimmat lentävät edullisen halpalennon ulkomaille esim. Singaporeen ja tämän jälkeen takaisin kolmeksi kuukaudeksi... jos siis vähän alle puoli vuotta riittää, niin tuo voisi toimia. Jos viisumin hinnasta pitää kysyä, niin kannattaa miettiä koko matkalle lähtemistä vielä pariin kertaan. PS. Nämä asiat selviävät varmaan helpoiten esim. Thaimaan konsulaatin sivuilta.

tosiaan tähän vielä lisään että pattayalle olisi tarkotus lähteä.

Kuten sanoin, siellä missä on turisteja, on myös korkeat hinnat.

Onko ehdotusta mihin hotelliin kannattaa majoittua Pattaylla ,,olen ollut lukuisia kertoja lähinnä Phuketissa valmismatkoilla ,,niin tarvitsen hieman tietoa kannattaako ottaa taksi vai mennä bussilla lentokentältä ja mistä bussi lähtee pattikselle ,,entä hotellien hinnoista oisin kiinnostunut myös ,,,allas olisi minimi ja aamupala niin missä hinnoissa pyörii tällä kattauksella ! Yksin menossa syyskuun alussa siis !

Sabai wing, beach road, soi 1. Joku vaille 50e yö, lähellä kaikkea mutta hiljainen alue. Hyvä aamiainen, hyvä allas, kivat huoneet. Wifi löytyy mut http autentikointi on vähän mitä on. Tuktukit ajaa rantabulevardirundia vierestä joten pääsee mestoille 10 bahtilla kävelemättä. Suodaan kautta ite napannu yleensä kun hinta ollu halvempi kuin suoraan.

Hei!

Mites Thaimaan matkailu tammikuussa noin puolivuotiaan vauvelin kanssa? Kuinka on käytännössä onnistunut ylipäätään lasten kanssa ja mihin kannattaisi suunnata, että olisi tarpeeksi rauhallista, mutta kuitenkin mm. terveydenhuolto lähellä mahdollisten lapsiongelmien ilmetessä?

Olen miettinyt jopa noin kuukauden talvilomaa jossain lämpimässä perheen kanssa, mutta vuodenvaihteessa välimerelläkin voi tulla lunta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom