Moi!
muutama kysymys puolen vuoden thaimaan reissuun liittyen oisi tässä jos joku ystävällinen viitsisi neuvoa (ensikertaa matkustan yksin) ja vain pari kertaa käyny lapsena vanhempien kanssa ulkomailla.
kysymys n.1:
tarkotus ois reilun vuoden päästä lähteä thaimaaseen ehkä puoleksi vuodeksi. lueskelin aika kauan täältä ja sellanen asia ilmeni että visa electronilla nostaminen thaimaassa voisi maksaa 150 bathia >_> eli vissiin ois ihan hyvä sitä käteistä ottaa mukaan. puoleksi vuodeksi sitä tosiaan tarvii vähän enemmän niin paljon lain mukaan saa viedä käteistä mukanaan lentokoneella thaimaaseen matkustaessa? 7000e köyhistely reissu ois tarkotus vetää mutta saako niin paljon viedä käteistä rajan yli? mikä on max määrä minkä saa viedä? varmaan loput sitten pitää nostaa thaimaassa korkeella hinnalla :(
kysymys n.2 liityyy lämpötilaan
eli huolestuttaa vähän toi nukkuminen thaimaassa kun nyt oli 30+ asteinen heinäkuu enkä koko sinä aikana saanut nukuttua kertaakaan yli 6h unia joten olin koko heinäkuun liian väsynyt tekemään mitään. asunnossani tosin ei ole ilmastointia enkä ole koskaan asunut asunnossa missä on ilmastointi ja katselin noita thaimaan halpoja (6000-10000 bath/kk) vuokra-asuntoja niin kaikissa näytti olevan ilmastointi... mutta kun ei ole ilmastoidusta asunnosta kokemusta niin saako sillä asunnon oikeasti sen verran viileäksi että tällänen suomalainen lämpö-allerginen pullianen saa nukuttua? perus suomalainen huoneenlämpö mulla taitaa olla semmonen 23-25 astetta, pääseekö thaimaassa edes ilmastoidussa asunnossa sellasiin lukemiin jos ulkona on 35 lämpöä?
kysymys n.3
mainitsinkin tosiaan jo että budjetti olisi n. 7000e ja aika köyhästi pystyn asumaan. en käy ravintoloissa vaan teen itse ruuat, asunnon vuokra 150-250e/kk, halvat lennot 500-700e, yöelämää pari kertaa viikossa ja alkoholia en paljoakaan käytä. niin tosiaan riittääkö köyhäillessä 7000e puoleksi vuodeksi kaikki kulut mukaanlukien lennoista ja viisumista vuokraan ja ruokiin? itse laskeskelin että riittäisi mutta en tiedä onko sitten jotain kuluja joista en tiedä..
kysymys n.4
HÄMÄHÄKIT!! minulla on kamala hämähäkkifobia jonka takia en varmasti tule kaupungeista poistumaan! tutut on käynyt thaimaassa syrjäisemmillä alueilla joissa viettänyt öitä pikkusissa puuhökkeleissä kaukana kaupungin vilinästä ja kertonut kauhutarinoita jättimäisistä hämähäkeistä.. olettaisin että jos asuu isossa kerrostalossa kaupungin keskellä niin ei välttämättä törmää kämmenen kokoiseen hämähäkkiin... vai? millaisia kokemuksia teillä on hämähäkeistä JA minkä kokosista sellaisista kaupunki alueilla?
n.5.. paljon maksaa viisumi puoleksi vuodeksi?
eipä tässä muuta tule mieleen. sitten kun olet selvinnyt hämähäkkifobiani, ''lämpöallergiani'' ja kirjoitustaidon puutteni aiheuttamasta naurukohtauksesta olisin erittäin kiitollinen jos pystyisit vastaamaan edes johonki näistä kysymyksistä
tosiaan tähän vielä lisään että pattayalle olisi tarkotus lähteä.