- Ikä
- 39
Oon asunu vuoden.Onko palstalaisilla kokemuksia vakituisemmasta asumisesta Thaimaassa? Millaiset elinkustannukset? Miten saada asunto? yms? Myyntityö mahdollisuuksia Thaimaasta käsin suomalaisiin firmoihin olen satunnaisesti katsellut jo pidemmän aikaa ja haaveena olisi päästä ehkä jo ensi syksynä talvea pakoon pois Suomesta.
Elinkustannukset on pienet, jollain karkeasti tonnilla kuussa menin itse ja asuin Bangkokissa Sukhumvitillä eli keskustassa ja sitten keskustan pohjoispuolella.
Elinkustannukset riippuu ihan täysin siitä syötkö paikallista safkaa vai jotain toista, plus siitä että paljon viihdyt baarissa. Eniten rahaa saa kulumaan jos syöt pizzaa ja juot joka toinen ilta bissee pubissa.
Asuntoja löytyy helposti, riippuu mitä etsii. Käytännössä monesti voi kävellä aparment buildingin respaan ja kysellä onko asuntoja. Maksoin ekasta asunnosta reilu 200€/kk sisältäen sähkö/vesi mutta se oli Bangkokin ydinkeskustasta pohjoseen joku 10km tjsp. Sitten toi keskustan kämppä oli about 400€/kk. Tuli katseltua muitakin asuntoja mutta ei nyt heti muista mitään hintoja.
Pisin prosessi on varmaankin työlupa, sen järkkää työnantaja. Joku täällä tietää tosta hommasta enemmän. Mulla kävi tsägä ja ei ite tarvinnut tehdä käytännössä mitään, odotteli vain.