Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paskat. Archa on paras olut. Jo virallisten testienkin mukaan.

Muutama päivä ennen lähtöä meni taas Bangkokissa ja tällä kertaa Rama4 tiellä MRT lähellä. Mielenosotuksia oli lähes päivittäin ja aika paljon sotilaiden pisteitä. Mitään isompaa hässäkkää en kyllä ainakaan itse nähnyt.

Nyt taas kotona kylmässä suomessa :(

Jos lentää Bangkokiin, niin onko Pattaya ainut, mihin jaksaa taksilla mennä lasten kanssa? Koh Chang on jo aika kaukana? Koh Sametilla ei ole mitään?

Hua hiniin pääsee aika nopeesti kans taxilla. Ja lapsiystävällinen paikka.

Jos lentää Bangkokiin, niin onko Pattaya ainut, mihin jaksaa taksilla mennä lasten kanssa? Koh Chang on jo aika kaukana? Koh Sametilla ei ole mitään?

Koh Samet on varmasti lapsiperheelle tylsä paikka. Rannalla makoilua, syömistä ja juomista lähinnä. Sellanen pariskuntapaikka enemmänkin.

Koh Samet on varmasti lapsiperheelle tylsä paikka. Rannalla makoilua, syömistä ja juomista lähinnä. Sellanen pariskuntapaikka enemmänkin.

Olen kyllä erimieltä tuosta lapsiperhe näkökulmasta. Itse olen ainakin pojan kanssa viihtynyt hiljaisissa paikoissa hyvin. Rannalla leikkimistä, uimista, simpukoiden keräämistä, retkiä lähimetsiin, tikkareita lähikaupasta yms. Lapsille imo riittää, että niiden kanssa on oikeasti vaan läsnä.

Tietysti teini-ikäiset on kai sitten eri juttu? Mutta oman 5-vuotiaan kanssa meillä on ainakin ollut hauskaa joka paikassa.

Ei kai se Chang kaukana ole? 3 tuntia taksissa. Nukkukaa vaikka lentokentän lähellä hotellissa yksi yö. Lapset pääsee altaaseen, niin varmasti jaksaa autossa sen verran.

Syksyllä otettiin pojan kanssa juna Bangkokista etelään. Kesti 17 tuntia (9 tuntia piti kestää). Kun päästiin Lantalle, poika kysyi koska päästään taas junaan.

Heitin paluulipun roskiin ja lennettiin takas :)

Mites onko kukaan reissannut kesällä? Kesäkuun puol välissä ois tarkotus lähteaä bangkokin kautta Koh Samuille, Samuilta Koh taolle ja Phanganille. Hinnat on varmaan halvemmat kun ei ole turistisesonki. Minkäs verran siel sataa?

^Kerran ollut kesällä ja ihan mukavat kelit oli. Muutama sadekuuro tuli 2 viikon aikana ja 4-5 pilvistä päivää oli. Pilvisyyskään ei varmaan haittaa, paitsi snorklaus/sukellusreissuilla. Aika vähän porukkaa oli silloin muutama vuosi sitten kesällä, mutta voi olla että nykyään on kesäsinkin paljon porukkaa.

Thaimaassa olen aina ei sesonkina. Sesonkina koneet on niin täynnä, etten niihin pääsisi. Lisäksi BKK on aina standby lipuilla painajainen.

Ikinä ei ole ilmat haitanneet. Nyt 5-vuoden aikana ollut eri paikoissa thaimaassa yhteensä n. 12 kk. Ikinä ei ole kelit haitanneet. Kesä sateiden kannalta parempi kuin syksy imo.

Itse ajattelin tyttöystävän kanssa ens vuoden tammi-helmikuulla lähteä kuukaudeksi Thaimaahan. Mistähän kautta sitä saisi kaikista halvimmat pelkät lennot? Ei ole kuitenkaan mitään järkeä kuukaudeksi ostaa jotain lennot+hotelli-pakettia..

^^Juuri ite kattelin tuohon aikoihin tänä vuonna lentoja, niin äkkilähtöjä Phukettii sai alle 400e:lla finnmatkoilta ja aurinkomatkoilta. Olisiko halvimmat ollu 350e. Eli jos on pokkaa jättää viime tinkaan niin suosittelen noin.

Itse ajattelin tyttöystävän kanssa ens vuoden tammi-helmikuulla lähteä kuukaudeksi Thaimaahan. Mistähän kautta sitä saisi kaikista halvimmat pelkät lennot? Ei ole kuitenkaan mitään järkeä kuukaudeksi ostaa jotain lennot+hotelli-pakettia..

Mun mielestä Momondon hakukone on hyvä.

Nyt on ostettu lennot tyttöystävän kanssa Bangkokkiin Lufthansan kautta yhdellä välilaskulla Frankfurtin kautta. Paikkavaraus oli ilmainen(muut kuin jalkatilapaikat) tuossa FRA - BKK ja BKK - FRA välillä ja vierekkäiset paikat varattiin reunapaikoilta, jotta ei ihmisten väliin tarvitse änkeä. Varaan melkeinpä aina vähänkin pitemmälle lennolle aina ikkunapaikan, tai jalkatilapaikan, sillä pitkäkoipisena on mahdoton istua ihmisten välissä pitkää lentoa.

Nyt tosiaan huomasin, että lentolipussa lukee istumapaikat, mutta niiden perässä on * merkki ja alla lukee pienellä "*Seat reservations are not binding and may change due an unscheduled change of aircraft". En ole aikaisemmin tuollaista huomannut, että olisi tähti merkkiä lentolipussa istumapaikkojen kohdalla, mikäli sen on varannut etukäteen. Onko kukaan koskaan Lufthansalla lentänyt menettänyt varattuja istumapaikkoja ja ei ole saanut vastaavia paikkoja, tai hajautettu kanssamatkustajan kanssa istumaan ei vierekkäisille paikoille, vaikka olisi varannut paikat etukäteen?

"*Seat reservations are not binding and may change due an unscheduled change of aircraft". En ole aikaisemmin tuollaista huomannut, että olisi tähti merkkiä lentolipussa istumapaikkojen kohdalla, mikäli sen on varannut etukäteen. Onko kukaan koskaan Lufthansalla lentänyt menettänyt varattuja istumapaikkoja ja ei ole saanut vastaavia paikkoja, tai hajautettu kanssamatkustajan kanssa istumaan ei vierekkäisille paikoille, vaikka olisi varannut paikat etukäteen?

Eikö tuo mielestäsi ole tarpeeksi selkeästi kerrottu? Oletetaan vaikkapa, että olet varannut paikan 55C ja lentoyhtiö, syystä tai toisesta joutuu vaihtamaan koneen, jossa ko. istumapaikka on aivan erilainen tai ko. istumapaikkaa ei koneessa ole. Tarkoittaisiko tämä mielestäsi sitä, että pidät mielelläsi oikeudesta ko. istumapaikaan ja jäät vaikka lennolta, koska istumapaikkaa ei löydy? On siis aika selvää, että lentoyhtiö varaa oikeuden vaihtaa paikkoja tarvittaessa. Ei niitä samalla varauksella varanneita normaalistikaan ripotella ympäri konetta miten sattuu, ellei pakko ole.

Onko palstalaisilla kokemuksia vakituisemmasta asumisesta Thaimaassa? Millaiset elinkustannukset? Miten saada asunto? yms? Myyntityö mahdollisuuksia Thaimaasta käsin suomalaisiin firmoihin olen satunnaisesti katsellut jo pidemmän aikaa ja haaveena olisi päästä ehkä jo ensi syksynä talvea pakoon pois Suomesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom