Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Latestay, Sawadee, Agoda, yms. palveluissa speksit ei aina välttämättä täsmää hotellin omiin ehtoihin. Meidän tapauksessa Sawadeen systeemissä varaus ja maksu meni normaalisti läpi 2+2 (8v ja 5v) henkilömäärällä, mutta muutaman tunnin kuluttua, kun piti kuitata hotel voucher olikin siihen ilmestynyt lisähintaa lapsista. Eli luottokortilta oltiin jo osa veloitettu, huone oli jo varattu, mutta olisi siinä vaiheessa pitänyt maksaa lapset. Kävi ilmi, ettei hotellin ja varauspalvelun speksi olleet samat, varaus peruttiin ja rahat palautettiin. Chawengilta varmistin ennen varausta sähköpostilla asian ja toivottivat tervetulleeksi lasten kanssa ilman lisämaksua. Sillä printatulla sähköpostilla saatiin ilman lisämaksua lapset. Tiskillä alkoivat toki inttää lisämaksua.

Monesti noissa tarjoushinnoissa on ehtoja ipanoista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulostaa just noiden vittupäiden touhulta minkä vuoksi sieltä tahtoi muuttaa pois. "yes yes, you pay, you white face, you pay more"

Kuulostaa just noiden vittupäiden touhulta minkä vuoksi sieltä tahtoi muuttaa pois. "yes yes, you pay, you white face, you pay more"

Blablablah...Oletpa herkkänahkainen. No ilmeisesti sun fantasiat on asua ylibyrokraattisesssa maassa missä kaikkea kontrolloidaan nazimaisesti...nevermind have a good next life.

Blablablah...Oletpa herkkänahkainen. No ilmeisesti sun fantasiat on asua ylibyrokraattisesssa maassa missä kaikkea kontrolloidaan nazimaisesti...nevermind have a good next life.

Fantasiaa? Huppehan muutti tuon takia suoraan Saksaan. Oikeesti. Niinku. Tiätsä.

Päätin ottaa pikku irtioton ja matkustaa Phukettiin, ensimmäinen kerta thaikuissa, joten 8 vrk ja yksin liikkeellä niin valinnaks osottautui kyseinen kohde:

Hotelli R-Mar Resort & Spa (Patong Beach, Phuket) Thaimaa - Hotellit & majoitus - Lomamatkat

Tarkotus nollata pää, ja tehdä muutama päiväretki rauhallisemmille mestoille, pari bileiltaa sihen, ja takas sorvin ääreen Suomeen. Intiat ja muutamat muutkin suhteellisen eksoottiset kohteet kierretty, joten mielenkiinnolla venaan kyllä millanen mesta Thaimaa on ja mitä tuo tullessaan. Myös yöelämän aion skannata muutaman otteeseen perusteellisesti, nyt kun siihen on kerrankin taas mahdollisuus. Tämä olkoon se tunnustelu maan tavoille, ja katsotaan seuraavaa reissua sitten jo huhtikuussa. 16.3. su lähtö, pitää laittaa pientä kommenttia jos jotakin aihetta tulee. Saa ottaa myöskin yhteyttä, mitä nopeammin pääsee hommaan sisälle sen parempi, kun aikaa ei ton enempää tällä kertaa tähän reissuun siunaantunu. Huonessa muuten on wifi, joten kannattaako tota paikallista liittymää hankkia, jos ei koko ajan ole tarvetta raportoida tekemisiään?

^ Älä nyt 8vuorokaudeksi mitään liittymiä hommaa. Jätä mieluummin vaikka puhelin ja muut härpäkkeet kotiin. Tuskin tulee viestimiä ikävä :D.

^ Älä nyt 8vuorokaudeksi mitään liittymiä hommaa. Jätä mieluummin vaikka puhelin ja muut härpäkkeet kotiin. Tuskin tulee viestimiä ikävä :D.

Viimeksi Phuketissa ollessa huomasin sellaisen hienouden prepaid liittymässä, että 3g ei kuluttanut ollenkaan saldoa. Surffailin tosiaan paljon netissä 3g yli ja uppailin paljon kuvia kans sen ylitte ja saldo ei vähentyny ja totesin vasta tuon varmuudella lentokentällä, kun ei bahteja ollut saldolla enään kuin joku 0,07thb ja silti pysty surffaamaan netissä. En muista liittymän nimeä, mutta voin sen jostakin kaivaa, jos jotakin kiinnostaa.

Jos tyttöystävä saa lomaa kans niin taitaa tulla toinen reissu Thaikkuihin jo tämän vuoden puolella, mutta tällä kertaan vain 10pv - 12pv reissussa ja kohteena Bangkok ja Chiang Mai. Liittymän avaan varmastikkin tuolle ajalle myös, sillä prepaid kortti ei maksa kuin muutaman euron. Viimeksi oli sellaiset mac gyver viritykset myyjällä, kun menin pyytämään nano-korttia ja paikallinen myyjä leikkeli ja vuolsi mattoveitsellä korttia varmaan vartin ajan ja kortti toimi niin kuin pitikin.

Millainen Pattaya olisi pienten lasten kanssa? Ajattelin ennen high- seasonia varata halvat lennot Bangkokiin ja siitä johonkin koko perheen kanssa. Nyt saisi lennot marraskuulle n. 650e.

Phuket on nähty ja sinne suoran lennot ovat jonkun verran kalliimpia. Huahiniin taas taitaa taksimatka jo olla tuskallisen pitkä.

Olisiko jollain kokemuksia Rayongista ja Laem Phinistä? Ajettelin vuokrata sieltä muutamaksi kuukaudeksi kämpän. Oikeastaan ei ole mitään käsitystä paikasta, sen verran tiedän että on noin Pattayan ja Koh Changin välissä. Saarille, Sametille myös pääsee helposti. Mutta onko itse Laem Phinissä mitään rannan lisäksi?

Oikeastaan en tarvitse muuta kuin rannan, muutaman ruokapaikan, autonvuokraus puljun ja vähän isomman ruokakaupan. Paikka ainakin Googlen mukaan vaikuttaa täydelliseltä juuri minulle ja lapsille. Onkohan näin?

Oikeastaan en tarvitse muuta kuin rannan, muutaman ruokapaikan, autonvuokraus puljun ja vähän isomman ruokakaupan. Paikka ainakin Googlen mukaan vaikuttaa täydelliseltä juuri minulle ja lapsille. Onkohan näin?

Kokemusta Rayongista ei ole kuin parin yön verran, mutta sinä aikana sain tuon käsityksen mitä ylempänä kerroit. Pitkä ranta, muutamia hotelleja ja ravintoloita siellä täällä. "Keskustasta" en osaa sanoa, sillä siellä ei sen kummemmin käyty, mutta uskoisin sieltä löytyvän vähän isompaa kauppaa ja erikoisliikkeitä.

[OFFTOPIC]Rayongille mentiin Chang–BKK -minibussilla, joka siis vain jätti meidät sopivassa kohdassa kyydistä pois ja jatkoi matkaa Bangkokiin. Kuski pudotti meidät kyydistä noin 10km ennen Rayongin "keskustaa" johonkin kauppakeskittymään, jossa ei ollut _yhtään_ taksia. Puolen tunnin pähkäilyn jälkeen onneksi saimme kyydin ystävällisiltä paikallisilta. Sattuivat olemaan hieman varakkaammasta perheestä, joten ei edes tarvinut alkaa tappelemaan kusetusta vastaan. Aivan mahtava fiilis jäi tuosta koko episodista, vaikkei siinä sikäli mitään erikoista ollutkaan. Onneksi maailmassa on myös hyviä ihmisiä.[/OFFTOPIC]

Millainen Pattaya olisi pienten lasten kanssa? Ajattelin ennen high- seasonia varata halvat lennot Bangkokiin ja siitä johonkin koko perheen kanssa. Nyt saisi lennot marraskuulle n. 650e.

Phuket on nähty ja sinne suoran lennot ovat jonkun verran kalliimpia. Huahiniin taas taitaa taksimatka jo olla tuskallisen pitkä.

Eihän se paha mesta lainkaan, mainettaan parempi. Erittäin paljon kaikenlaista nähtävää nimenomaan pienille lapsille, hyvät uima-altaat, kuuleman mukaan Thaimaan paras eräässä hotellissa.
Nykyään kuuleman mukaan sitten enemmän kaikenlaista rikollisuutta ja ryöstelyä kuin "meidän aikaamme". Eli ei kannata lähteä esim. rannalle yksin kännissä. Hua Hinissä uskoisin että voi melkovarmasti mennä missä tahansa konttauskännissä minne vain eikä kukaan ryöstä. Mutta tämä ei liene perhematkalaisen ongelma.

Mini Siam, krokotiilipuisto jne, google löytänee erilaista aktiviteettia.

Lisäksi helppo löytää hyvää länsimaista safkaa (lähinnä lasta ajatellen), kunnollista thaikkusafkaa sitten hieman haasteellisempi löytää. Hinnat vain murto-osan siitä mitä Phuketissa, sanotaan että Phuket voisi karkeasti olla 2-10x kalliimpi, riippuen tuotteesta (ruoka, hotellit, ostokset, taksit jne)

Tässä juttua Hua Hinistä, ei sinne pitkä matka ollut kun itse ajeli.
http://www.pakkotoisto.com/matkailu/70530-matkakertomus-thaimaa-2008-malesia-2/#post1906634
...aikalailla lepposampaa kuin Pattayalla. Todella vähän mitään perhe-aktiviteetteja ja nähtävää jos niitä etsii. Paljon kalliimpaa tietyt asiat kuin Pattayalla, "taksit" ehkä 10-20x hintaisia, kuten myös Phuketissa.

Kiitos Huppe noista tiedoista.

Missä tuo virallinen low-hig-season raja menee hotellien hinnoissa? Kahdesti olen ollut low-seasonilla, syyskuussa ja toukokuussa, silloin hotellit olivat n. puoleen hintaan.
Marraskuussa taitaa hotellit olla jo hieman kalliimpia kuin syyskuussa. Ei toki vielä joulu-tammikuun hinnoissa.

Kiitos Huppe noista tiedoista.

Missä tuo virallinen low-hig-season raja menee hotellien hinnoissa? Kahdesti olen ollut low-seasonilla, syyskuussa ja toukokuussa, silloin hotellit olivat n. puoleen hintaan.
Marraskuussa taitaa hotellit olla jo hieman kalliimpia kuin syyskuussa. Ei toki vielä joulu-tammikuun hinnoissa.

Thaikuista löytää AINA hotellin. Itse käyttäisin tätä Latestays palvelua ja googlettelisin tripadvisorista jne kokemuksia eri hotelleista. Esim tuo "paras" hotelli siellä 50% rabatilla:
Centara Grand Mirage Beach Resort Pattaya last minute offers from LateStays

Takas Bangokissa muutaman päivän ja sitten takas suomeen, toivottavasti sataa edes räntää.

Nanan lähistöllä kaljalla, kerkesinkin jo unohtaa noi freelancerit. Ollaan taas niin helvetin komeeta saliläskiä.

Jotain ostoksia pitäs jaksaa vielä tehdä, ainakin isolla viikonloppumatketilla pitäisi piipahtaa.

Kyllä sitä piti kerran käydä vilkasee Pattaya. Yksi yö riitti nähdäkseen kaiken.

Just varailin hotellin Bangkokista 2.3 - 7.3. Sukhumvit Soi 18. Park Plaza hotelli. Eipä toi juuri jännitä, nytkin turistien hommat rullaa ihan normaalisti, paikoitellen jopa paremmin.
5 päivää menee tuolla ja sitten Siam Riep > Shinaukville > Koh Rong> johonkin. Loppureissu vähän auki vielä. Huhtikuun lussa takas himaan.
Tosin itse protesteihin EI kannata turistina liittyä, eikä varsinkaan sekaantua politiikkaan.

Ekaa kertaa elämässäni mä voin puuttua viestiin sanomalla että olen ollut myös samassa hotellissa. Elämäni tähtihetkiä tälläinen kun huomaa että on nukkunut samassa talossa kuin joku muukin :D

Itse olen sinne edelleen menossa kolmen oman lapsen kanssa.

Kaveri käynyt siellä 5krt ja se ainakin kohdetta kehui. Siellä on siis muutakin kuin discoja ja maksullisia naisia.

On siellä varmasti kaikille kaikkea, iso kaupunkihan se on. Siellä oli vaan liian paljon ihmisiä ja melua mun makuuni. En mä halua thaimaassa viettää kaupunkilomaa, kun viihtyisiä saaria on tarjolla myös.

Mä tykkäsin enemmän changista kuin singhasta tai leosta. Ylleensähän changi oli halvinta.

Huh, missä? En muista törmänneeni, yleensä Leo ollu halvin, sitten tiikeri, chang ja singha kalleinta paikallista (eli se 10% lisä tiikeriin).

Ja siis puhutaan chang exportista, 6.4% tai jotain. Se draught (4.x%) on hirveetä kuraa jota ei saa juoda.

Kunnon chang maistu kyllä saunan jälkeen pirun hyvälle ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom