Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Se on muuten jännä juttu näissä matkustelukeskusteluissa, erityisesti Thaimaan kohdalla, että aina puhutaan sen ja sen paikan menneen pilalle ja muuttuneen turistirysäksi. Ja että sinne ei mene kukaan muu kuin pakettimatkalaiset. Aikoinaan kun yksin kiersin reppu selässä Kaakkois-Aasiaa niin kuuluin alussa juurikin noihin jeesustelijoihin mutta aika pian huomasin, että ei se reippureissauskaan ole sen kummempaa kuin aurinkomatkalaisena olo. Rinkkamatkaajat vetävät keskenään samoja reittejä, yöpyvät samoissa majataloissa kuin kolleegansa, käyttävät tiettyjen bussifirmojen palveluja ja istuvat samoissa paikoissa illat pitkät katsellen jotakin dvd-elokuvaa tuopin ääressä. Sitten jossakin iltanuotiolla suu vaahdossa puhutaan globalisaatiosta ja saastumisesta vaikka itse on juuri lennetty toiselta puolen maapalloa lentokoneella ja vaaditaan lämmintä vettä guest housessa...

Thaimaassa on ollu turismia 70-luvulta lähtien, joten ei siellä vaan enää ole sitä koskematonta rantaa yms. Kaikki ne on samoja turistimestoja ja osa vielä vailla mitään oikeaa paikallisasutusta. Aivan kuten muuallakin. Aloin sitten pikkuhiljaa kiertää reppu selässä näitä parjattuja turistimestoja ja sehän oli itse asiassa paljon hauskempaa. Ihmiskirjo oli paljon laajempi, palvelut pelaa jne. Jossakin hevonkuusessa on joo autenttista, mutta ei siellä kyllä mikään pelaakaan. Ruoka on erittäin rajoitettua ja esim kylmää ja aamulla tehtyä, vettä ja sähköä ei ole tullut eilisen jälkeen, kukaan ei kommunikoi sinun kanssa kun yhteistä kieltä ei ole ja samaa rataa. Aika pian oivalsin, että minun tapana matkustaa ei ole sitä autenttisuuden metsästystä vaan ihan puhtaasti nauttimista. Ja sen jälkeen on joka reissulla osannut iloita eri asioista.

Muistan kun vein vaimoni ja ekan lapsemme ensimmäisen kerran Thaimaahan ja kehuin paikan mahtavuutta. No, ei se enää niin mahtavaa ollutkaan. Ehkä perheen kanssa asiat ja prioriteetit muuttuivat. Kyllä siellä edelleen on mukava käydä, johtuen siitä että siellä saa perheen kanssa kaukomatkoista ehkä helpoimmalla sitä eksoottisuutta mutta samalla voi elää halutessaan erittäin länsimaisesti, tosin siitä elämäntyylistä sitten pitää maksaa lähes saman verran kuin meilläkin. Näin talviaikaan lähempää ei tietty löydy samoja ilmasto-olosuhteita mutta esim. kesällä tuskin enää tuonne matkustan ellei nyt jotain supertarjouksia tule vastaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä ensi talven matkakohdetta alustavasti pohditaan, ja thaikut ois yks mahdollinen vaihtoehto. Mukaan lähtee tuolloin 4v nappula joten Pattaya on ainakin poissuljettu. Pohdin tässä, että kuinka paljon tuolla maksaa majoitus ja eläminen? Lähinnä siis peilaan nyt sitä, että paljonko säästää omatoimimatka vs pakettimatka. Viikon reissu tonne näyttäis pakettimatkana olevan alkaen n. 3250e, 2 viikkoa n. 3750e. Finskiltä suorat lennot Bangkokiin n. 2200e.

En siis henkilökohtaisesti kauheasti arvosta matkaoppaan läsnäoloa. Paljonko tuolla palaa rahaa elämiseen? Vertailun vuoksi viikon reissulla kanarialla tais mennä ruokiin jotain 110e / päivä.

Ja minnepäin lähtisitte?

Mä sain Finskin suorat lennot 595 euroa ja yksin matkustavana mulla meni hotelleihin 180 euroa (7 yötä) ihan perussiisteissä hotelleissa. Esimerkiksi tammikuussa tulee aina hyviä lentotarjouksia ja matkustusaika taitaa olla maaliskuusta eteenpäin.

Olen nyt viimeistä iltaa Bangkokissa (olen yhteensä 3 yötä) ja tätä ennen olin tuolla Koh Sametilla (4 yötä). Matka bussilla ja veneellä (meno-paluu) Bangkok-Koh Samet-Bangkok maksoi yhdeltä hengeltä semmoinen 10,50 euroa. Aikaa matkustamiseen kului yhteen suuntaan bussilla 3h 45min (kilsoista en tiedä) ja veneellä 40min. Bussi oli ihan ok ja niissä pystyy matkustamaan lapsen kanssa.

Rahaa on mennyt semmoinen 400 euroa. Halvemmallakin pärjää, mutta mä olen esimerkiksi käynyt hieronnoissa melkein joka päivä tai kauneushoidoissa enkä ole kituuttanut tai miettinyt mihin pistänrtahani. En ole pahemmin shoppaillut, mutta ostoksiin on mennyt rahaa tosta summasta semmoinen 40-50 euroa.

Söin just äsken ruoka-annoksen katukeittiöstä, joka maksoi noin 1,30 euroa. Tommoisissa perusravintoloissa ruoka-annos maksaa noin 2-5 euroa.

Se on muuten jännä juttu näissä matkustelukeskusteluissa, erityisesti Thaimaan kohdalla, että aina puhutaan sen ja sen paikan menneen pilalle ja muuttuneen turistirysäksi. Ja että sinne ei mene kukaan muu kuin pakettimatkalaiset. Aikoinaan kun yksin kiersin reppu selässä Kaakkois-Aasiaa niin kuuluin alussa juurikin noihin jeesustelijoihin mutta aika pian huomasin, että ei se reippureissauskaan ole sen kummempaa kuin aurinkomatkalaisena olo. Rinkkamatkaajat vetävät keskenään samoja reittejä, yöpyvät samoissa majataloissa kuin kolleegansa, käyttävät tiettyjen bussifirmojen palveluja ja istuvat samoissa paikoissa illat pitkät katsellen jotakin dvd-elokuvaa tuopin ääressä. Sitten jossakin iltanuotiolla suu vaahdossa puhutaan globalisaatiosta ja saastumisesta vaikka itse on juuri lennetty toiselta puolen maapalloa lentokoneella ja vaaditaan lämmintä vettä guest housessa...

Thaimaassa on ollu turismia 70-luvulta lähtien, joten ei siellä vaan enää ole sitä koskematonta rantaa yms. Kaikki ne on samoja turistimestoja ja osa vielä vailla mitään oikeaa paikallisasutusta. Aivan kuten muuallakin. Aloin sitten pikkuhiljaa kiertää reppu selässä näitä parjattuja turistimestoja ja sehän oli itse asiassa paljon hauskempaa. Ihmiskirjo oli paljon laajempi, palvelut pelaa jne. Jossakin hevonkuusessa on joo autenttista, mutta ei siellä kyllä mikään pelaakaan. Ruoka on erittäin rajoitettua ja esim kylmää ja aamulla tehtyä, vettä ja sähköä ei ole tullut eilisen jälkeen, kukaan ei kommunikoi sinun kanssa kun yhteistä kieltä ei ole ja samaa rataa. Aika pian oivalsin, että minun tapana matkustaa ei ole sitä autenttisuuden metsästystä vaan ihan puhtaasti nauttimista. Ja sen jälkeen on joka reissulla osannut iloita eri asioista.

Muistan kun vein vaimoni ja ekan lapsemme ensimmäisen kerran Thaimaahan ja kehuin paikan mahtavuutta. No, ei se enää niin mahtavaa ollutkaan. Ehkä perheen kanssa asiat ja prioriteetit muuttuivat. Kyllä siellä edelleen on mukava käydä, johtuen siitä että siellä saa perheen kanssa kaukomatkoista ehkä helpoimmalla sitä eksoottisuutta mutta samalla voi elää halutessaan erittäin länsimaisesti, tosin siitä elämäntyylistä sitten pitää maksaa lähes saman verran kuin meilläkin. Näin talviaikaan lähempää ei tietty löydy samoja ilmasto-olosuhteita mutta esim. kesällä tuskin enää tuonne matkustan ellei nyt jotain supertarjouksia tule vastaan.

Just mietin tätä tänään. Kävin tsekkaamassa tänään ton Floating Market -paikan vajaan kahden tunnin ajomatkan päässä Bangkokista, kuntörmäsin siellä yhteen kundiin, jonka olin nähnyt toissapäivänä skytrainissa. Ja noihin muihin reppureissaajiin törmäilee kyllä siellä täällä. Pitäisi lähteä jonnekin keskelle ei mitään, jotta ei näkisi länkkäreitä.

Sit mietin tota tänne matkustamista. Lentoaika on vajaa 10 tuntia. Helsingistä Kainuuseen Suomussalmelle taitaa kestää joku 8 tuntia junalla + muilla. Exä kävi moikkaamassa siellä aina mutsiaan ja viipyi siellä viikon kerrallaan. Miksei sitä voisi matkustaa lähes samaa aikaa Thaikkuihin ja olla siellä viikon tai pari? Mielummin matkusta 4-5 tuntia enemmän ja tuun tänne kuin Kanarialle.

Olen nyt täällä Khao San Roadilla, jossa on ikuinen joulu ja länkkäreitä enemmän kuin paikallisia, mutta so what? Musta on aivan mahtavaa tavata ihmisiä ympäri maailmaa, vaihtaa ehkä kokemuksia/suosituksia ja ottaa rennosti. Ja kun tällainen alkaa ahdistamaan, voi lähteä sinne jonnekin keskelle ei mitään.

Tervehdys, kyselisin onko täällä reissaajilla kokemusta koh tao-saarelta? Ensikuussa suunta on koh samuille, josta ajattelin yön tai kahden jälkeen suunnata taolle. Tarkoitus olisi sukellella ja treenailla thainyrkkeilyä. Onko vinkkejä majoituksia koskien? Ekan viikon voisin olla hieman halvemmissakin paikoissa, jonka jälkeen voisi siirtyä vähän parempaan hotelliin/ bungalowiin kun parempi puolisko liittyy seuraan. Sitten piti kysymäni että onko tuolla taolla pankkiautomaatteja, miten nuo rahanvaihdot olisi fiksuinta hoitaa? Ei liene järkevää suuria summia kanniskella mukana. Rahaahan nuo sukellus yms. reissut vie, mutta on tätä odotettu! Reilun viikon päästä reissu alkaa, jee! Ja vielä yksi kysymys, kannattaako reppuun ottaa makuupussia halvimpia majoituksia silmälläpitäen...:david:

Phuketissa tuli käytyä 2 viikkoa ja läheisella ko Rayo saarella kolmenpäivän reissu. mukava paikka oliTthaimaa, iteki tykkäsin siitä fiiliksestä ja ihmisistä ja tietenki lämmintä piisas ja kaikki oli jotenki nii helppoa ja lähellä.
Hotellitki otetii aina lennosta, ja hyvä huone saatii vaivattomasti . 5 eri hotellia kokeltiin yki olis vähän hienompi. kyllä haluaisin mennä kyllä uuldestaaanki tuonne , ei ollut pettymys, ehkä turistien paljous vähän ylläti mutta turistirysähän se Phuket on ja viel vilkkain kausi ilmeisesti. patongilla hengailtiin. sopivan pieni paikka ,tekemistäkin riitti, tosin viikko men enemän ja vähemmän tuskallisessa vatsataudissa.

Kiitoksia jeesistä. Duunikaveri suositteli Hua Hiniä, mitäs mieltä arvon gurut? Ainakin näppärän lähellä Bangkokia. Jostain syystä olen viehättynyt ajatuksesta viettää Bangkokissa pari yötä ja sen jälkeen suunnata rantalomalle.

Tammikuu todennäköisesti tulee olemaan lähtökuukausi, missä vaiheessa kannattaa olla varaamassa lentoja / hotelleja?

Tervehdys, kyselisin onko täällä reissaajilla kokemusta koh tao-saarelta? Ensikuussa suunta on koh samuille, josta ajattelin yön tai kahden jälkeen suunnata taolle. Tarkoitus olisi sukellella ja treenailla thainyrkkeilyä. Onko vinkkejä majoituksia koskien? Ekan viikon voisin olla hieman halvemmissakin paikoissa, jonka jälkeen voisi siirtyä vähän parempaan hotelliin/ bungalowiin kun parempi puolisko liittyy seuraan. Sitten piti kysymäni että onko tuolla taolla pankkiautomaatteja, miten nuo rahanvaihdot olisi fiksuinta hoitaa? Ei liene järkevää suuria summia kanniskella mukana. Rahaahan nuo sukellus yms. reissut vie, mutta on tätä odotettu! Reilun viikon päästä reissu alkaa, jee! Ja vielä yksi kysymys, kannattaako reppuun ottaa makuupussia halvimpia majoituksia silmälläpitäen...:david:

Hyvä matkakohde ! :thumbs:

Itse olen nyt ollu kohta 88 päivää Aasian suunnalla. 3. päivä lento Suomeen. Tänään Suomi vs Ruotsi Chiang Maissa kattoo futiksen finaali, jos on paikan päällä joku niin morjestellaan heheh! Joskus kun joudan, kirjotan jonku reissukertomuksenkin, ehkä.
Niin siis aiheesta taas vieraannuttiin.

Koh Tao on tosi hyvä valinta. Tykkäsin tosi paljon. Olin itse kyseisellä saarella yli kuukauden, heh. Kun ei ollut kiire minnekkään.
Koh Samuilla suosittelen olemaan yhden yön vaan (tapasin pari vaihto-opiskelijaa, jotka olivat kiertäneet saaria Thaimaassa ja eivät pitäneet Koh Samuista - vaan pitivät Koh Taota lähes ykkösenä), omaa kokemusta saaresta ei ole - koska Koh Tao oli niin hyvä, en nähnyt tarvetta vaihtaa.
Koh Tao on oiva paikka sukelteluun/snorklailuun ja thainyrkkeilyyn. Majoitusvinkkiä annan sen verran, että suosittelen Sairee-rannan pohjoispäätä - se on hieman rauhallisempi ja ei kuitenkaan kaukana mistään. Lisäksi se Muyah Thai (se thainyrkkeilyn opetussali, joka on muutenkin kunnon punttisali, kaikki treenaa ilman paitaa joka on oikeesti aika mukavaa - pitäiskö tähän muka david laittaa..) on siellä pohjoisemmassa. Jos parit ekat päivät oot halvemmissa, niin ainakin tällänen kun CJ-guesthouse oli yks saaren halvimpia majataloja, josta löyty netti. Niitä random bungaloweja saa varmaan halvemmalla, mut itelle oli lähinnä vaatimuksena halpa hinta + netti + sijainti. Siinä oli aivan loistava terassi (aamulla sai hörppiä ilmaset kahvit/syödä hedelmää/keksejä, kun ne kuulu hintaan ja niitä oli siinä tajolla ja katsoa auringon nousua "vuorten" takaa) ja muutenkin hyvällä sijainnilla, salille käveli about 3-5 minuutissa ja 25m sisällä sai loistavia isoja sandwitchejä + oli ravintoloita. 7/11:kin oli 100m päässä. Rantaan oli joku 400-500 metriä, eli jos se kriteerinä niin eti rantabungalowi. Huone ei mitenkään juhlallinen ollut, oli kuitenkin jääkaappi + huono tv. Yhteiset "kylpytilat", mutta yksin reissatessa ei mua haitannu mikään. Toki sit ku parempi puoliskos tulee, vaihda siistimpään, kun se asuimen on kuitenkin länkkärille "ilmasta" ja sieltä löytyy kuitenkin niitä "oikeesti" siistejä paikkoja - ja ihan halpaan hintaan, varsinkin jos kulut jakaa.. Ja lyhyellä reissulla on ihan sama, maksaako majoituksesta 5e vai 25e yöltä. Itse viihdyin samassa majatalossa peräti yli kuukauden, en nähnyt tarvetta vaihtaa. Jääkaapissa sai pidettyä aina kylmää Changgia. 300batia yöltä ja 2000viikosta. Oisin varmaan halvemmallaki saanu, mut ku en tienny kuinka kauan oon ja majoitus meni itellä aina, et kävelin alakertaan ja "week more". Jos päätät sinne lähtee, niin se sijaitsee siellä Koh Taon guidest etit A.J.P guesthousen ja sen vierestä. Myös se A.J.P guesthouse ja ne sen vieressä olevat näytti hyviltä, mut oli just rempassa se A.J.P guesthouse niin menin sit tohon CJ guesthouseen.
Yleisohjeena itse menisin Saireella majoittumaan pohjoisosaan, koska parit beacbaarit soittaa aika myöhään. Kävelemällä löytää yleensä majoitusta aika hyvin ja helposti, otat vaan mitä tekee mieli. Itse vihaan säätöä ja mitä lyhyemmin olisin reissussa, sitä vähemmän säätäsin. Käyt kattoo huonetta jos tykkäät, otat, jos et niin et ota.
Kannattaa kauniimman osapuolen kanssa kanssa käydä källistelemässä pohjoisessa saireeta illalla/yöllä, sieltä löytyy pari riippumattoa AWWWW rötväykseen, jossa tuli itse joku 6 leffaa ainakin katottua - rauhallinen paikka ja mukava. Koko saari tuli kierrettyä ja vaikka toiseltakin puolelta saarta löytyi mukavaa majoitusta, niin tykkäsin ite et oli palvelut lähellä ja "tykäistyin" sairee-rantaan, koska se on tosi puhdas ja aurinko laskee Saireen puolelle.
Sukellus hommat varmaan "helpointa" hoitaa Koh Tao diversin kautta, hyvä meno siellä - etelässä saireeta. Siellä tuli itsekin pörrättyä. Ruoka oli kyllä saarella hyvää ja monissa eripaikoissa tuli käytyäkin. Vieläkin ikävä sitä paikkaa melkeenpä, sen verta hieno mesta. Ainut mikä puuttu, niin voisivat parit beach volley -kentät rakentaa sinne, kerta sitä hiekkaakin on tarjolla.
Koko saaren kiersin myös snorkaamalla siinä kuukauden aikana. Taisin 3:sti nähdä kilpikonnaakin.
Pankkiautomaatteja on ihan hyvin, ei niistä kannata suuremmin huolehtia. Nostokulut on jotain 150batia, eli väh. 10 000 nostasin kerralla. En tuntenut Koh Taolla oloani läheskään niin "turvattomaksi", kuin muualla. Jos skootteria vuokraat, niin kuvat vaan tms. muistat ottaa ja DD hut on ainakin hyvä (sanot vaan, et Koh Tao diversit on mun tuttuja). Itellä ei ollu ku viikon vuokralla, kun en nähnyt sit tarpeelliseksi ja oli aikaa kävelläkki. Yhtä skobakusetusta olin kuitenkin jo seuraamassa, et valppaana sen homman kanssa ja kuvat tarkkaan.
Voit kyllä kysyä lisääkin saaresta, jos kiinnostaa. Lienee enemmän porukkaa sieläl nyt, oli ite siellä lähinnä marraskuusta loppupuolelta aina uudenvuoden yli ja sesonki alkanee. Kirjotin nyt lähinnä mitä näppäimistö sattu kirjottaa. Ja jos kerta oot makuupussia ottamassa mukaan, niin tarkista nyt vielä kerran, että et ota liikaa tavaraa mukaan :D
Ps. se yks "vakkarikoira" siinä kaikista pohjoisimmassa 7/11 elevenin kohdalla on aika "leijja". Rauhalliseltahan se näyttää, mut älä vaan mee koskee. Piti kerran pikkutuiskeessa ihan hennosti koskettaa, et onko se ees elossa, niin puras pentele ku vissiin säikähti :D Lisäksi näin/kuulin sen ärhentelevän yhelle random humalaiselle, joka yritti vähän liian "äkäseen" tarjota sellasta lihatikkua, eli varrasta sille. Sisällä 7/11 ne vaan nauro sille tapahtumalle, et taitaa olla tuttua kauraa. Näyttää sellaselta, öö punaruskee turkki ja sellanen keskikokonen. Novascotiannoutajan näkönen turkki. Koko loppureissun mietin, et kostanko sille ja heitän sitä vesi-ilmapallolla päähän - mut jätin sit tekemättä, kun totesin että omaa syytä, että puras. Hemmetin tyhmää koskee kulkukoiriin, mut se näytti kuolleelta ja Chang..

Ei muuta kun tsemppiä reissuun, hyvä paikka lomaan se on IMO ja itse sinne tuun vielä palaamaan ainakin paremman puoliskon kera, kun joskus sellasen hillotan !

----

Yleisinä: Phuketissa on sit 1.5-3x hinnat esim. Chiang Maihin. Chiang Mai on aika hyvä, ilmasto paljon miellyttävämpi ku illaksi viilenee. Jos kaupunkilomasta pitää, niin Chiang Mai näin 4 yön kokemuksella ihan ok paikka.

Kiitoksia jeesistä. Duunikaveri suositteli Hua Hiniä, mitäs mieltä arvon gurut? Ainakin näppärän lähellä Bangkokia. Jostain syystä olen viehättynyt ajatuksesta viettää Bangkokissa pari yötä ja sen jälkeen suunnata rantalomalle.

Tammikuu todennäköisesti tulee olemaan lähtökuukausi, missä vaiheessa kannattaa olla varaamassa lentoja / hotelleja?

Perus turistirysä. Ruokalistat suomeksi kuvien kera, tarjoilijat puhuu suomea ja suomikaraokea joka ilta joka nurkalla. Tuktuk-mafia sielläkin, kyyditys kalliimpaa kuin Stadissa. Ihan perushyvät länsimaalaiset sapuskat, thaikeittiöitä ei sinne kannata lähteä maistelemaan. Bangkokista hurautettiin tosiaan autolla tonne aikoinaan muutamaksi päiväksi, se riitti. Tuskin menen uudestaan.

Tässä raporttia:
http://www.pakkotoisto.com/matkailu/70530-matkakertomus-thaimaa-2008-malesia-2/#post1906634

Ei ole tarkoitus dissata mitenkään, moni tykkää Hua Hinistäkin. Kokeilemalla šelviää.

Edit: varauksella rannan suhteen, paljon meduusoja jne. Olisin kyllä valmis lähtemään nyt Hua Hiniin uudelleen,vaikka heti. Kun siis tuon oman rapsani lukaisin läpi. Suosittelen vuokraamaan auton.

Mitä kaikkia hierontoja noista nyt kannattaa kokeilla? Ne kun mainostaa noita foot massage, oil massage, heat massage jne.. Ite oon ollu vähän tylsä ja joka kerta ottanu vaan thaihieronnan, kun sen toimivaksi/nautinnolliseksi havaitsin. Nyt kuitenkin viimestä viikkoa viedään ja rupes mietityttää, että kannattaako noita "kaikkia" kokeilla? Onko joku aivan "must" ja eroaako ne tosta thaihieronnasta paljon? Voisin ottaa suosituksia ja kokemuksia vastaan.

Jalkahieronta on aina ollut hyvä. Siinä hierotaan jalat kunnolla ja lisäksi mulla on murjottu ainakin nopsaan kädet, hartiat ja pää. Paikasta riippuen oon saanut lämpimän kääreen toiseen jalkaan toisen hieronnan ajaksi, joskus hierottu pää lämpimällä pyyhkeellä jne. Oma suosikkini, tosin en oo kokeillut ku perus thaihieronnan ja tuon jalkahieronnan.

Mitä kaikkia hierontoja noista nyt kannattaa kokeilla? Ne kun mainostaa noita foot massage, oil massage, heat massage jne.. Ite oon ollu vähän tylsä ja joka kerta ottanu vaan thaihieronnan, kun sen toimivaksi/nautinnolliseksi havaitsin. Nyt kuitenkin viimestä viikkoa viedään ja rupes mietityttää, että kannattaako noita "kaikkia" kokeilla? Onko joku aivan "must" ja eroaako ne tosta thaihieronnasta paljon? Voisin ottaa suosituksia ja kokemuksia vastaan.

Noi hieronnat ovat niin halpoja, että ne kannattaa kokeilla kaikki ja sen jälkeen sitten miettiä, mikä on se oma juttu. Olin just tuolla reissussa ja kävin itse hieronnoissa noin joka toinen päivä + sitten noissa kauneushoidoissa (ripsipidennys, pedikyyri, kasvoihoito, kampaaja). Miehetkin näytti käyvän noissa kasvohoidoissa ja jalkahoidoissa, eli ei niitä kannata ottaa pelkkien naisten juttuina.

Mun suosikit ovat luonnollisesti jalkahieronta sekä swedish massage/oil massage.

Toi öljyllä tapahtuva hieronta on ehkä enemmän tällaista länsimaista, eli lähellä suomalaista olevaa hierontaa, joskin ei niin kovaa. Tässä käytetään jotain samoja otteita/kikkoja, mitä thaihieronnassakin johtuen varmaankin siitä,että hierojat ovat thaimaalaisia.

Olen mä ottanut noita muitakinhierontoja, nyt viimeksi otin myös niska-, selkä- ja hartiahieronnan.

Vajaa pari viikkoa ja taas pitäisi Thaimaaseen pariksi viikoksi suunnistaa. Olen suomalainen ja menen aina samaan paikkaan eli Khao Lakille jo toisen kerran. Ehkä seuraavaksi sitten jonnekin muualle. Perus sukellukset, snorklaukset jne. suunnitelmissa joten kysynkin:
Onko kellään tietoa, mitä muuta tuolla voisi tehdä? Jotain erikoisempaa max. 2 tunnin ajomatkan sisällä? Erikoisella nyt en meinaa mitää lehmän ampumista singolla vaan jotain muuta mitä tuolla kannattaisi käydä katsomassa tms? Viime reissulla ajettiin taksilla Phukettiin, siis sinne Cityyn, koska sen piti olla joku ûber-shoppailu-mesta, mutta olikin loppupeleissä täysin paska paikka samoine teepaitoineen mitä löytyy joka paikasta.

No mitäs, jos sä lähtisit käymään parin yön verran jossain muualla? Vaikka Phi Phillä tai Krabilla? Hotellinhan saa halvalla.

Tai sitten käyt tsekkaamassa eri matkajärjestäjien retkiä (Aurinkomatkat, Tjäreborg, Finnmatkat ym. suomalaiset ja ulkolaiset) ja keksit sieltä uusia vinkkejä tekemiseen. Kokkauskurssit ovat esim. kivoja juttuja.

Suosittelen kyllä tsekkaamaan Thaimaata vähän laajemminkin eikä jämähtämään siihen yhteen ja ainoaan paikkaan.

Ite pidin tota selkähierontaa parempana kun perinteistä thaihierontaa, jossa IMO turhaa läpsyttelyä ja nivelten napsauttelua, mutta hyvähän toi perinteinenkin toki on. Jalkahieronta myös todella rentouttava pitkän kävelyn jälkeen. Parasta ehkä kuitenkin oli Changilla kun hieronnan aikana yks tytöistä tuli aina kutittelemaan mua jalkapohjasta. Sai sitten seuraavalla kerralla hieronnan sijasta kutitella koko tunnin.

Siinä onkin hyvä sitten miettiä minne tahtoo, itse jättäisin Thaimaan Kanarian, eli Phuketin välistä ja suuntaisin jonnekin muualle Thaimaassa. Minne tahansa muualle.
Sisäiset lennot eivät paljon maksa. Oisko n. 50e/suunta, joskus jopa 10e.

Mistä noita lentoja noin halvalla saa? Bangkok - Ko Samui - Bangkok n. 80€ per naama mitä katsellut nyt. Ajankohta toukokuu.

Edit. :D niin siinähän lukeekin, että per suunta.

Tosiaan matka on Bangkokiin, josta suoraan Ko Samuille, ehkä myös veneellä sieltä Ko Taolla käymään. Saa nähdä. Viikon verran saarilla ja sitten takaisin Bangkokiin pariksi päiväksi. Rokotus A-hepatiitti otin. Varmaan käytönnössä riittää kun käyttää järkeä.

Mistä noita lentoja noin halvalla saa? Bangkok - Ko Samui - Bangkok n. 80€ per naama mitä katsellut nyt. Ajankohta toukokuu.

Edit. :D niin siinähän lukeekin, että per suunta.

Tosiaan matka on Bangkokiin, josta suoraan Ko Samuille, ehkä myös veneellä sieltä Ko Taolla käymään. Saa nähdä. Viikon verran saarilla ja sitten takaisin Bangkokiin pariksi päiväksi. Rokotus A-hepatiitti otin. Varmaan käytönnössä riittää kun käyttää järkeä.

Halpoja lentoja sinne suoraan ei ole koska Bagkok Air dominoi. Jos lentaa haluaa niin katso Air Asia tai Solar Air surat thaniin, nekin nopeuttaa matkaa ihan kivasti.

Tarkotus olisi lentää parin-muutaman vuoden sisällä uusiksi thaikkuihin. Ekalla reisulla olin phuketissa ja se ei oikeen jälkikäteen ollu niin mun "unelmaloma". Toisella reissulla olin khao lakissa ja oli paljon rauhallisempi eikä niin turistisointunu kuin phuket. Mutta asiaan: Eli tarkotus olisi mennä johonki osaan mannerta tai jonkunlainen saari jossa saisi olla ns. Omassa rauhassa, ei mielellään mitään turisti perheitä sadoittain vaan joku reilusti hillitympi kohde. Olisko kellään tietoa tälläsestä paikasta mikä on hakusessa?

Saako olla turisteja silti? Tykkäätkö chillailusta? Koh Lipe oli ihan kiva, mutta itse en jaksaisi olla siellä kuin enintään viikon. Saari on muutamia kilometrejä pitkä. Valkoiset hiekkarannat, rannalla baarejaja ruokapaikkoja (ei discoja), ei autoja, lyhyt matka Malesiaan, ei juurikaan shoppailtavaa, turisteja on mutta meininki on aika rauhallista jne...

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg 10.jpg 11.jpg 12.jpg 13.jpg 14.jpg 15.jpg 16.jpg 17.jpg 18.jpg 19.jpg 20.jpg

ohhoh! ei sais tommosii kuvii laittaa tähän aikaa vuodesta! meinaan aika kova matkakuume puskee päälle!!mahtavia kuvia!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom