Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Lupasimpa ostaa tyttöystävälle valmistujaislahjaksi Thaimaan matkan, joten tässä ollaan. Phuket olisi ilmeisesti mieluisa kohde ja matkan ajankohta toukokuun alku tai puoliväli.
Kuten itsekin sanot, niin sesonki on jo tuolloin ohi ja syystäkin. Ei jokin muu kohde kelpaisi vai voisiko tämän järkätä selkeästi aikaisemmin, vasta ensi vuonna tai loppuvuodesta?

Kuten tuossa sanottiin, niin edullisempia lentoja pitäisi kyllä löytyä ja toisaalta tuon kauden "ulkopuolella" Bangkokiin voi saada paremminkin lentoja ja edullisemmin. Kyllä sieltä Bangokista sitten lentää eri firmoja Phukettiin ja moneen muuhun kivaan paikkaan. Jos siis kaipaa kaupunkilomaa (edes osan), niin tällöin visiitti Bangokissa ovi olla hyvä idea. Siellä "eksoottisemmatkin" hotellit voivat olla ihan kohtuuhintaisia: itse otettiin huone Baiyokesta ja kolmesta yöstä "avaruuden sviitissä" maksetaan kutakuinkin saman verran kuin yhdestä yöstä Hong Kongissa. Jos kaupunkilomat muuten kiinnostavat, niin toinen hyvä hubi voisi olla Singapore, josta myös pääsee lentämään sitten vaikka Phukettiin halutessaan.

Phuketista voi olla myös montaa mieltä. Riippuu paljon mitä hommalta hakee... haluaako vältellä lapsia vai känniläisiä ja huoria? Valitsemalla sopivan rannan/paikan Phuketista, voi paljon vaikuttaa yöelämän vilkkauteen ja yleiseen seuraan. Eli keskimäärin vilkkainta on Patongilla ja siitä ylös- tai alaspäin mennessä homma rauhoittuu. Itse olen yöpynyt ainakin kolmella tai neljällä eri rannalla ja vieraillut vähän useammalla. Eli jos kerrot tarkemmin, mitä etsit, niin tällöin apuja varmasti löytyy. Sitten jos enemmän luksusta kaipaa, niin itse käymistä kohteista Koh Samet voisi toimia pienenä paratiisisaarena -- ei samanlainen turistirysä kuin Phuket, mutta ei myöskään aivan korpi.

- - - Updated - - -

Lupasimpa ostaa tyttöystävälle valmistujaislahjaksi Thaimaan matkan, joten tässä ollaan. Phuket olisi ilmeisesti mieluisa kohde ja matkan ajankohta toukokuun alku tai puoliväli.
Kuten itsekin sanot, niin sesonki on jo tuolloin ohi ja syystäkin. Ei jokin muu kohde kelpaisi vai voisiko tämän järkätä selkeästi aikaisemmin, vasta ensi vuonna tai loppuvuodesta?

Kuten tuossa sanottiin, niin edullisempia lentoja pitäisi kyllä löytyä ja toisaalta tuon kauden "ulkopuolella" Bangkokiin voi saada paremminkin lentoja ja edullisemmin. Kyllä sieltä Bangokista sitten lentää eri firmoja Phukettiin ja moneen muuhun kivaan paikkaan. Jos siis kaipaa kaupunkilomaa (edes osan), niin tällöin visiitti Bangokissa ovi olla hyvä idea. Siellä "eksoottisemmatkin" hotellit voivat olla ihan kohtuuhintaisia: itse otettiin huone Baiyokesta ja samaisesta kolmesta yöstä maksetaan kutakuinkin saman verran kuin yhdestä yöstä Hong Kongissa. Jos kaupunkilomat muuten kiinnostavat, niin toinen hyvä hubi voisi olla Singapore, josta myös pääsee lentämään sitten vaikka Phukettiin halutessaan.

Phuketista voi olla myös montaa mieltä. Riippuu paljon mitä hommalta hakee... haluaako vältellä lapsia vai känniläisiä ja huoria? Valitsemalla sopivan rannan/paikan Phuketista, voi paljon vaikuttaa yöelämän vilkkauteen ja yleiseen seuraan. Eli keskimäärin vilkkainta on Patongilla ja siitä ylös- tai alaspäin mennessä homma rauhoittuu. Itse olen yöpynyt ainakin kolmella tai neljällä eri rannalla ja vieraillut vähän useammalla. Eli jos kerrot tarkemmin, mitä etsit, niin tällöin apuja varmasti löytyy. Sitten jos enemmän luksusta kaipaa, niin itse käymistä kohteista Koh Samet voisi toimia pienenä paratiisisaarena -- ei samanlainen turistirysä kuin Phuket, mutta ei myöskään aivan korpi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ostimpa liput nyt sitten Bangkokiin kun varsin hyvä tarjous oli tuolla menossa eli toukokuun puolivälin kieppeillä n. 10 päivän reissu tiedossa. Tyttöystävä haluaa Phuketiin, joten sinne on sitten mentävä. Ei kait sen kummempia odotuksia tai vaatimuksia ole reissulta. Rentoa meininkiä ja muuta ihmettelyä. Lenkillä tulee varmasti käytyä :D

Mistäs noita sisäisiä lentoja kannattaa ryhtyä katselemaan. Majoitus ja muut käytännön asiat varmaan onnistuu paikan päältä. Rokotus ja passit jne. tulee tietty hommata myös.

Off seasonia niin en tosiaan varaisi etukäteen mitään. Ehkä ekaksi yöksi joku halpa hostelli?

Www.airasia.com on ainakin halpa lentofirma, sit ennen oli ainakin joku one2go.

En kyllä oikeasti keksi ainottakaan syytä lähteä Phukettiin, suomenkieliset ruokalistat ja liikaa rahaa voisi olla yksi syy. Pohjoisessa on kyllä liian kuuma toukokuussa, varmaan 47 astetta. Rantakohdetta suosittelisin. Miksi ei vaikka Koh Samui tai jo ehdotettu Koh Tao?

Ens viikolla ois tyttökaverin kans lähtö Phuketiin. Pelkät lennot, ite en oo enne käyny ni jos ei paikka oo hyvä, niin voihan siellä vaihtaa maisemaa, mut uskon että kyllä se mulle passaa.:) Jotain reissua joillekin saarille ois mukava tehä. Oisko suosituksia? Patong beachille ekaks mennään, siellä sitten vähä sumplitaan miten mennään. Dokaamaan ei kuitenkaan olla sinne menossa, ite taijan olla ottamattta yhtään känniä.

Airasia on nykyään vähän huono, kun lentävät nykyään Don Mueangilta. Eli Bangkokin vanhalta kentältä.

http://www.bangkokair.com/eng - Siinä siis Bangkok Airwaysin sivut, tuolta saa ainakin pitkässä juoksussa jopa halvemmalla kun Airasialta. Eivät tosin taida lentää ihan niin moneen paikkaan kun Airasia. Lisäks jos on nettisivuilla rekisteröityny niin saa ottaa 30kg ruumaan. Bangkok Airways lentää siis Suvarnabhumilta.

Airasia luultavasti tulee pikkasen halvemmaks, jos ei o ruumaan menevää laukkua.

Airasia on nykyään vähän huono, kun lentävät nykyään Don Mueangilta. Eli Bangkokin vanhalta kentältä.

Jos tykkää hengailla kentällä, niin tällöin toki iso ja hieno kenttä on mukavampi. Jos kyse on taas läpikulkuajasta, niin usein pienet kentät ovat tässä suhteessa paljon tehokkaampia. Tämä Don Mueang kannattaa erityisesti huomioida, jos haluaa suoraan lentää vaihdolla Phukettiin, eikä halua vierailla Bangkokissa välissä.

Thai airways on vielä yksi firma, jolta kannattaa hinnat tarkistaa Bangkok-Phuket -välille, mutta Momondolla tai jollain Skyscannerilla nämä kaikki saa samalle sivulle mukavasti.

http://www.momondo.fi/
http://www.skyscanner.fi/

Joo tietysti ja lähinnä sitä hain takaa, että jos vaikka tulee just Thaimaahan niin aika useasti tullaan Suvalle. Ja sieltä on sitten helpompi jatkaa eteenpäin, kun ei tarvi kenttää vaihtaa.

Alkoi ottamaan päähän tää sairaslomalla oleminen ja ostin Aurinkomatkoilta edullisen äkkilähtölennon (ei majoitusta) Bangkokiin. Kyseessä on ainoastaan viikon matka. Ja koska mun budjetti ei ole suuren suuri, en lähde sen kummemmin lentämään mihinkään muuhun kohteeseen. Lähden reissuun yksin.

Arvon nyt tässä sitä, että olenko koko loman Bangkokissa hotellissa, jossa on uima-allas (olen alustavasti varannut huoneen yhdestä hotellista Khaosanilta), vai jatkaisinko esimerkiksi bussilla johonkin rantalomakohteeseen, joka ei ole aivan mahdottoman matkan takana? Jos jatkan, niin haluan mennä sellaiseen paikkaan missä en ole käynyt aiemmin. Tästä syystä mulle tuli mieleen Koh Samet.

Mun lento on Bangkokissa 19.01.2013 klo 09.15. Mietin, että pitäisikö sitä lähteä lentokentältä suoraan Ekkamain bussiterminaaliin ja hypätä sieltä bussiin, mikä vie Ban Phe'hen ja hypätä sieltä veneeseen, joka vie mut Koh sametin saarelle? Olen ymmärtänyt, että noita busseja menee tonne tunnin välein aina iltaan saakka jauskoisin, että noita venekyytejäkin saa ihan kivasti. Luulisin, että ehtisin bussiin, joka lähtee Bangkokista joskus klo 12-13.00 välillä. Matka-aika on ilmeisesti 3,5h ja sit päälle venekyyti. Eli olisin perillä joskus 16-18.00 välillä.

Mitä olette mieltä, olenko ymmärtänyt asiat oikein ja voisiko tollainen aikataulu pitää paikkaansa?

Ilmeisesti bangkokilaiset käyvät viikonloppuisin paljon lomailemassa tuolla saarella. Mietinkin, että kannattaako sieltä Koh Sametilta varata näin sesonkiaikaan etukäteen huone/bungalow? Tarkoitus olisi viipyä tuolla saarella ehkäsemmoinen 4-5 yötä, jonka jälkeen palaisintakaisin Bangkokiin. Mulla on paluu Suomeen 26.01.2013klo 11.00Thaimaan aikaa.

Entä olisiko suositella mitään edullista perussiistiä ja suihkullista huonetta/bungalowia tuolta Sametilta, missä olisi ilmastointi tai vähintääkin hyvä tuuletin? Rannoista kiinnostaisi tuo suosituin (?) Sai Kaew.

Otan mielelläni vastaan myös muita suosituksia kohteista, jotka sijaitsevan meren rannalla jajoihin on lyhyt etäisyys Bangkokista.

Tai sitten suosituksia siitä, mitä tehdä Bangkokissa, jos aion olla siellä tuon koko viikon. Olen käynyt Bangkokissa ehkä 7 kertaa, joten se on sinänsä tuttu paikka. Se ison joen "toinen puoli" ei ole niin tuttu, paitsi sen yhden joenvarressa olevan temppelin osalta. Onko siellä mitään?

Tästä syystä mulle tuli mieleen Koh Samet.

Ehdinkin jo vastaamaan tähän pitkälti, mutta kämmäsin sitten tuossa ja se teksti hävisi bittiavaruuteen. Tässä lyhyt versio:

Olen käynyt ko. saarella ja ko. rannalla. Agodasta löytyy hyvin hotelleja, mutta monesta hotellien hakupalvelusta tämän saaren hotellit mielestäni puuttuvat. Matkasuunnitelmasi aikojen suhteen näytti realistiselta, mutta muista että se yö tulee siinä kuuden aikoihin, jonka jälkeen majoituksen etsiminen on jonkin verran "työläämpää" ja veikkaisin, ettei kovin pimeässä pikaveneetkään enää kulje.

Etukäteen tilattu "luksustaxi" maksaa kentältä rannalle noin 2000 TBH, joten voit toki yrittää tingata tavallisten taksien kanssa kyytiä sopivaan hintaan bussin sijaan.

Samedihan on Suomalaisesta näkökulmasta paratiisisaari eikä mitään vastaavaa tietääkseni ihan lähellä ole eli mikäli hieno ranta on korkealla prioriteetissa, niin tämä on hyvä valinta. Mikäli tavallisempi hiekkaranta kelpaa, niin sittenhän valinnanvaraa on ihan eri tavalla. Pattayalla olit varmaan käynyt? Sehän on "yhtä lähellä" kulkemisen puolesta ja toisella puolella lahtea on Cha-Am ja Hua-Hin, jotka kaiketi ovat kanssa suosittuja kohteita.

Tai sitten suosituksia siitä, mitä tehdä Bangkokissa, jos aion olla siellä tuon koko viikon.

Jos pitää korkeista paikoista ja ilma on kirkas, niin täällä voi käydä syömässä eikä yöpyminenkään ole sikakallista http://baiyokesky.baiyokehotel.com/

Tässä Finnairin lentoemojen vinkit:

"Ostoksille - Edullista (Thaimaa)

Bangkokissa ehdoton on seitsenkerroksinen MBK-tavaratalo, joka on helpon ilmajunayhteyden päässä National Stadium -aseman kupeessa. Sokkeloinen ostoskeskus on palotarkastajan painajainen. Jos näet jotain mielenkiintoista, tee ostos heti. Et välttämättä löydä takaisin. Liikkeitä on noin 2 000."

ja

"Rentoutumaan - Kaunistujalle (Thaimaa)

Kokeile Bangkokissa Topaz Facial Span hoitoja, joissa käytetään paikallisia kollageenivoiteita. Ihoa kirkastavat myös sähköimpulssit. Huomioi, että aasialaiset arvostavat vaaleaa ihoa. Varmista, että hoidoissa ei käytetä ihoa valkaisevia aineita.

286 Silom Road, Ground Floor, Silom Village Trade Center"

Alkoi ottamaan päähän tää sairaslomalla oleminen ja ostin Aurinkomatkoilta edullisen äkkilähtölennon (ei majoitusta) Bangkokiin. Kyseessä on ainoastaan viikon matka. Ja koska mun budjetti ei ole suuren suuri, en lähde sen kummemmin lentämään mihinkään muuhun kohteeseen. Lähden reissuun yksin.

Arvon nyt tässä sitä, että olenko koko loman Bangkokissa hotellissa, jossa on uima-allas (olen alustavasti varannut huoneen yhdestä hotellista Khaosanilta), vai jatkaisinko esimerkiksi bussilla johonkin rantalomakohteeseen, joka ei ole aivan mahdottoman matkan takana? Jos jatkan, niin haluan mennä sellaiseen paikkaan missä en ole käynyt aiemmin. Tästä syystä mulle tuli mieleen Koh Samet.

Mun lento on Bangkokissa 19.01.2013 klo 09.15. Mietin, että pitäisikö sitä lähteä lentokentältä suoraan Ekkamain bussiterminaaliin ja hypätä sieltä bussiin, mikä vie Ban Phe'hen ja hypätä sieltä veneeseen, joka vie mut Koh sametin saarelle? Olen ymmärtänyt, että noita busseja menee tonne tunnin välein aina iltaan saakka jauskoisin, että noita venekyytejäkin saa ihan kivasti. Luulisin, että ehtisin bussiin, joka lähtee Bangkokista joskus klo 12-13.00 välillä. Matka-aika on ilmeisesti 3,5h ja sit päälle venekyyti. Eli olisin perillä joskus 16-18.00 välillä.

Mitä olette mieltä, olenko ymmärtänyt asiat oikein ja voisiko tollainen aikataulu pitää paikkaansa?

Ilmeisesti bangkokilaiset käyvät viikonloppuisin paljon lomailemassa tuolla saarella. Mietinkin, että kannattaako sieltä Koh Sametilta varata näin sesonkiaikaan etukäteen huone/bungalow? Tarkoitus olisi viipyä tuolla saarella ehkäsemmoinen 4-5 yötä, jonka jälkeen palaisintakaisin Bangkokiin. Mulla on paluu Suomeen 26.01.2013klo 11.00Thaimaan aikaa.

Entä olisiko suositella mitään edullista perussiistiä ja suihkullista huonetta/bungalowia tuolta Sametilta, missä olisi ilmastointi tai vähintääkin hyvä tuuletin? Rannoista kiinnostaisi tuo suosituin (?) Sai Kaew.

Otan mielelläni vastaan myös muita suosituksia kohteista, jotka sijaitsevan meren rannalla jajoihin on lyhyt etäisyys Bangkokista.

Tai sitten suosituksia siitä, mitä tehdä Bangkokissa, jos aion olla siellä tuon koko viikon. Olen käynyt Bangkokissa ehkä 7 kertaa, joten se on sinänsä tuttu paikka. Se ison joen "toinen puoli" ei ole niin tuttu, paitsi sen yhden joenvarressa olevan temppelin osalta. Onko siellä mitään?

Moi, reilu vuosi sitten oltiin yhdistetyllä Bangkok + Koh Samet reissulla. Koh Sametia kyllä voin suositella, melko pieni paikka jossa ei mitään erityisempää tekemistä ole, mutta minä viihdyin siellä tosi hyvin. Meillä homma meni niin että Bangkokissa ensin pari päivää, siellä käveltiin johonkin pieneen matkatoimistoon sisälle ja varattiin pikkubussi + vene Bangkokista Sametille. Hintaa en nyt muista, mutta halpa oli verrattuna taxien hintoihin. Pikkubussi haki meidät hotellilta seuraavana aamuna ja siitä köröteltiin sinne rantaa jossa hypättiin veneeseen joka sitten putputteli hiljakseen saarelle. Homma toimi ihan hyvin, ei valittamista ja hinta oli halpa. Lippuun kuului menopaluu kyydit mutta takaisin mantereelle tultii sitten vaihtelun vuoksi sellaisella nopeammalla paatilla, hinta muistaakseni kahdelta hengeltä n 10€.

Me majoituttiin saarella Samed Villa Resort nimisessä mestassa ja sekin oli hyvä kokemus, siistit bungalowit ja homma toimi kaikinpuolin ihan ok. Saarella ei ole tuktukeja ollenkaan vaan ainoat taxit on sellaiset vihreät lava-autot, tai sitten vuokraat mopon niin pääsee liikkumaan. Tosin saari kun on suht pieni niin kävellenkin on hyvä kiertää.

Jos jotain kysyttävää niin anna tulla vaan? :)

Ja siis suosittelen kyllä Koh Samet saarta jos rauhallista pientä paikkaa haluat. Ei yhtään pörrääviä vesiskoottereita eikä muuta meteliä, ei kaupustelua, ei maksullisia naisia. Kuka tykkää mistäkin mutta häämatkalle ainakin toimi.

Mä varasin Sametilta huoneen Chilli Hotel & Restaurant-hotellista aikavälille 19-23.1, jonka jälkeen palaan Bangkokiin. Koska siellä ei ole mitään erityistä tekemistä, niin mä luulen että mulle riittää tollainen lyhyempi aika. Ihan mielelläni otan vastaan vinkkejä ja suosituksia Sametista.

Ilmeisesti tuolta Bangkokin kansainväliseltä lentokentältä ei taida lähetä Koh Sametin suunnille mitään busseja? Ilmeisesti ainoastaan noita LSA_Vinnien mainitsemia "luxustaxeja".

Bangkokissa olen lopun ajan, eli 23-26.1 välisen ajan. Sattumalta yksi puolituttu kumppaneineen on Bangkokissa samaan aikaan, että ehditään siinä ehkä vähän moikkailla. Ihan kivaa saada seuraa, kunolen yksinliikenteessä.

Kiitos tähänmennessä kaikille vastanneille ja kiitos etukäteen, jos joku haluaa vielä antaa vinkkejä!

Sametilla ei sinänsä mitään ihmeempää tekemistä ole, saari kun on sen verran pieni. Oiva paikka löhöilyyn ja illalla syömiseen ja rentoon tissutteluun. Joka kerta kun ko saarella olen ollut niin aina on löytynyt hauskaa juttuseuraa paikallisista tai turisteista, kaikki joten lungilla tuulella. Päivällä voi ottaa jonkun paattiretken, mutta eipä siellä mitään älyttömiä näe. Rannat on hienoa hiekkaa ja kauniita.

Tarkoitatko ison joen toisella puolella Thonburia Bangkokissa? Se on normi thaielämää siellä, ei suurempia nähtävyyksiä, mutta mukava seurailla paikallisten arkea. Kanavia menee mutta muuten siellä ei mitään spesiaalia ole. Kannattaa kuitenkin vaikka taksilla käydä kiertelemässä. Halvempaa siellä ainakin on jos jotain haluat ostaa verrattuna turistialueisiin.

Ilmeisesti tuolta Bangkokin kansainväliseltä lentokentältä ei taida lähetä Koh Sametin suunnille mitään busseja? Ilmeisesti ainoastaan noita LSA_Vinnien mainitsemia "luxustaxeja".

Bussilla en ko. maassa ole kulkenut, mutta jos tosiaan haluat taksin etukäteen, etkä mitään rämää mittaritaksia, niin kysele vaikka täältä: http://qualityvoyage.com/ -- tavallista taksia kentältä saa varmasti, mutta annoin tuon hinnan lähinnä referenssiksi, ettei ainakaan samaa hintaa kannata missään nimessä heille maksaa.

Joo, tarkoitin ison joen "toisella puolella" sitä puolta, missä on Wat Arun-temppeli (jossa olen käynyt).

Googletin netistä Bangkokin nähtävyyksiä ja suurimmassa osassa olen käynyt. Noi ravintolat, jotka sijaitsevan pilvenpiirtäjissä ja joista on hienot maisemat, on kokematta. Toisaalta haluaisin mennä sellaiseen syömään jonkun matkaseuralaisen kanssa enkä yksin, joten saattaa olla että tämä jää tällä kertaa kokematta.

Mua kiinnostaisi ehkä käydä aamutuimaan Damnoen Saduakin kelluvilla markkinoilla, jotka ovat netin mukaan 10 kilometrin päässä Bangkokissa varhainaamulla. Parhaiten sinne pääsee Khao San Roadilta varmaan taksilla, mutta paljonkohan semmoinen kustantaa ja kuinka kauan matkaan pitää varata aamulla aikaa?

Hienosti ovat thaikut hoitaneet tuon uuden kentän myötä noi taxi kuljeteukset keskustaan,eli täys monopoli hinnoittelu.
Taxia ei saa lennosta yrittämälläkään asemalla,hinta on minimi 500 isomalla porukalla jos on laukkuja paljon 700-900,Muangilta aikanaan pääsi taxi meterillä mittari päällä kevyesti alle puoleen hintaan.
Summathan ovat falangeille kumminkin suht pieniä mutta ärsyttää periaatteessakkin tommonen mafia touhu. jim thopsonin silkki museo oli hieno ,kävin joskus viime vuosituhannella,vaikka olenkin "äijjä" silti se oli kiinnostava.
Nyt piti käydä Bayoke sky 87 kerroksessa mut käynti tyssäs 400 hintaan,yksinään olis ollu ok mut kun porukassa on 4 niin anti olla.Toisel puolel jokkeehan on Hotel Penisula ota sieltä luukku eiköhän se rantalomasta käy :) Koh Sametista ei kokemusta ....vielä

Kannattaako Krabille varata hotelli etukäteen vai vasta paikanpäällä kun kahden viikon reissun on tarkoitus tapahtua noin 18.12-2.1.? Eli löytyyköhän tuohon ruuhka-aikaan vielä perustason hotellia vai onko varattava etukäteen? Paljonkos hintataso on noihin edullisiin hotelleihin kahdelle henkilölle? Riittääkö noin 30€/yö?

Hienosti ovat thaikut hoitaneet tuon uuden kentän myötä noi taxi kuljeteukset keskustaan,eli täys monopoli hinnoittelu.
Taxia ei saa lennosta yrittämälläkään asemalla,hinta on minimi 500 isomalla porukalla jos on laukkuja paljon 700-900,Muangilta aikanaan pääsi taxi meterillä mittari päällä kevyesti alle puoleen hintaan.

Tonnilla pääs siihen aikaan kun itse reissasin, jopa Pattayalle. (Tähän disclaimeri: Perheen kanssa siis reissattiin/asuttiin Thaimaassa). Suvarnabhumilta kotiin (Bangkok, Asok) maksoi jotain 140-160thb, riippuen ruuhkista + tietullit, olikohan 40thb päälle. 300thb taisi olla mitä pyysivät kiinteitä hintoja, joskus meni mittarilla pahassa ruuhkassa jopa ton yli, riippuen toki vähän kohteesta.
Kyllä itse uskon että mittari päällä vielä taksin saa Thaimaassa liikenteeseen, mitenkäs suuri otanta sulla nyt on noista takseista? Ei kannata kysellä mitään noilta kuskeilta että "HOW MUCH TAXI TO BANGKOK". Äkkiä tulee kovat hinnat.

Me on käppäilty aina ottamaan taksi sieltä minne ne jättää porukan, joku jää kyydistä niin senkun hyppää kyytiin ja sanoo että mittari päälle. Toki asiaan auttaa kun puhuu thaita, vaikka huonostikin.

Kannattaako Krabille varata hotelli etukäteen vai vasta paikanpäällä kun kahden viikon reissun on tarkoitus tapahtua noin 18.12-2.1.? Eli löytyyköhän tuohon ruuhka-aikaan vielä perustason hotellia vai onko varattava etukäteen? Paljonkos hintataso on noihin edullisiin hotelleihin kahdelle henkilölle? Riittääkö noin 30€/yö?

Tuolla aikataululla kannattaa varata hotelli etukäteen. Paikan päältäkin huoneen saattaa saada, mutta itse en jättäisi sen varaan, varsinkin kun tuo on kovinta sesonkiaikaa ja suosituimmat(sekä kohtuuhintaiset) hotellit ovat ammuttu jo täyteen. Oman kokemuksen perusteella hotellit on yleensä myös edullisempia etukäteen varattuina kuin paikan päältä(esim. latestays, asiarooms). Ainakin listahinnat ovat huomattavasti korkeampia.

Yleensä olemme yöpyneet hotelleissa, joista löytyy ilmastointi, kohtuullinen sijainti, wifi ja buffet-aamupala, joskus jopa kuntosali. Nuo ovat olleet vähän perustasoa parempia ja hintaluokka siinä 35-50€/yö. Jos ei vaadi huoneelta paljoa, niin perushuoneita ilmastoinnilla saa siihen 30-40e/yö. Itse olen sen verran aamuäreä ilman kunnollista aamupalaa, että aamupala hotlalla on aikalailla pakollinen.

Tuolla aikataululla kannattaa varata hotelli etukäteen. Paikan päältäkin huoneen saattaa saada, mutta itse en jättäisi sen varaan, varsinkin kun tuo on kovinta sesonkiaikaa ja suosituimmat(sekä kohtuuhintaiset) hotellit ovat ammuttu jo täyteen. Oman kokemuksen perusteella hotellit on yleensä myös edullisempia etukäteen varattuina kuin paikan päältä(esim. latestays, asiarooms). Ainakin listahinnat ovat huomattavasti korkeampia.

Yleensä olemme yöpyneet hotelleissa, joista löytyy ilmastointi, kohtuullinen sijainti, wifi ja buffet-aamupala, joskus jopa kuntosali. Nuo ovat olleet vähän perustasoa parempia ja hintaluokka siinä 35-50€/yö. Jos ei vaadi huoneelta paljoa, niin perushuoneita ilmastoinnilla saa siihen 30-40e/yö. Itse olen sen verran aamuäreä ilman kunnollista aamupalaa, että aamupala hotlalla on aikalailla pakollinen.

Ok, kiitos. Onkos jotain suosituksia sijainnin suhteen eli mistä päin krabia kannattaisi hommata majoitus? Tai toisaalta mistä päin ei kannata..

Ok, kiitos. Onkos jotain suosituksia sijainnin suhteen eli mistä päin krabia kannattaisi hommata majoitus? Tai toisaalta mistä päin ei kannata..

Me oltiin Ao Nangissa, joku ranskalainen ukko piti majaa. Taisi maksaa 4 euroa per yö. Oli ihan hyvä. En mitenkään muista nimeä nyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom