Kuten itsekin sanot, niin sesonki on jo tuolloin ohi ja syystäkin. Ei jokin muu kohde kelpaisi vai voisiko tämän järkätä selkeästi aikaisemmin, vasta ensi vuonna tai loppuvuodesta?Lupasimpa ostaa tyttöystävälle valmistujaislahjaksi Thaimaan matkan, joten tässä ollaan. Phuket olisi ilmeisesti mieluisa kohde ja matkan ajankohta toukokuun alku tai puoliväli.
Kuten tuossa sanottiin, niin edullisempia lentoja pitäisi kyllä löytyä ja toisaalta tuon kauden "ulkopuolella" Bangkokiin voi saada paremminkin lentoja ja edullisemmin. Kyllä sieltä Bangokista sitten lentää eri firmoja Phukettiin ja moneen muuhun kivaan paikkaan. Jos siis kaipaa kaupunkilomaa (edes osan), niin tällöin visiitti Bangokissa ovi olla hyvä idea. Siellä "eksoottisemmatkin" hotellit voivat olla ihan kohtuuhintaisia: itse otettiin huone Baiyokesta ja kolmesta yöstä "avaruuden sviitissä" maksetaan kutakuinkin saman verran kuin yhdestä yöstä Hong Kongissa. Jos kaupunkilomat muuten kiinnostavat, niin toinen hyvä hubi voisi olla Singapore, josta myös pääsee lentämään sitten vaikka Phukettiin halutessaan.
Phuketista voi olla myös montaa mieltä. Riippuu paljon mitä hommalta hakee... haluaako vältellä lapsia vai känniläisiä ja huoria? Valitsemalla sopivan rannan/paikan Phuketista, voi paljon vaikuttaa yöelämän vilkkauteen ja yleiseen seuraan. Eli keskimäärin vilkkainta on Patongilla ja siitä ylös- tai alaspäin mennessä homma rauhoittuu. Itse olen yöpynyt ainakin kolmella tai neljällä eri rannalla ja vieraillut vähän useammalla. Eli jos kerrot tarkemmin, mitä etsit, niin tällöin apuja varmasti löytyy. Sitten jos enemmän luksusta kaipaa, niin itse käymistä kohteista Koh Samet voisi toimia pienenä paratiisisaarena -- ei samanlainen turistirysä kuin Phuket, mutta ei myöskään aivan korpi.
- - - Updated - - -
Kuten itsekin sanot, niin sesonki on jo tuolloin ohi ja syystäkin. Ei jokin muu kohde kelpaisi vai voisiko tämän järkätä selkeästi aikaisemmin, vasta ensi vuonna tai loppuvuodesta?Lupasimpa ostaa tyttöystävälle valmistujaislahjaksi Thaimaan matkan, joten tässä ollaan. Phuket olisi ilmeisesti mieluisa kohde ja matkan ajankohta toukokuun alku tai puoliväli.
Kuten tuossa sanottiin, niin edullisempia lentoja pitäisi kyllä löytyä ja toisaalta tuon kauden "ulkopuolella" Bangkokiin voi saada paremminkin lentoja ja edullisemmin. Kyllä sieltä Bangokista sitten lentää eri firmoja Phukettiin ja moneen muuhun kivaan paikkaan. Jos siis kaipaa kaupunkilomaa (edes osan), niin tällöin visiitti Bangokissa ovi olla hyvä idea. Siellä "eksoottisemmatkin" hotellit voivat olla ihan kohtuuhintaisia: itse otettiin huone Baiyokesta ja samaisesta kolmesta yöstä maksetaan kutakuinkin saman verran kuin yhdestä yöstä Hong Kongissa. Jos kaupunkilomat muuten kiinnostavat, niin toinen hyvä hubi voisi olla Singapore, josta myös pääsee lentämään sitten vaikka Phukettiin halutessaan.
Phuketista voi olla myös montaa mieltä. Riippuu paljon mitä hommalta hakee... haluaako vältellä lapsia vai känniläisiä ja huoria? Valitsemalla sopivan rannan/paikan Phuketista, voi paljon vaikuttaa yöelämän vilkkauteen ja yleiseen seuraan. Eli keskimäärin vilkkainta on Patongilla ja siitä ylös- tai alaspäin mennessä homma rauhoittuu. Itse olen yöpynyt ainakin kolmella tai neljällä eri rannalla ja vieraillut vähän useammalla. Eli jos kerrot tarkemmin, mitä etsit, niin tällöin apuja varmasti löytyy. Sitten jos enemmän luksusta kaipaa, niin itse käymistä kohteista Koh Samet voisi toimia pienenä paratiisisaarena -- ei samanlainen turistirysä kuin Phuket, mutta ei myöskään aivan korpi.