Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
D Yates, mikä vika nyt noissa on? Ihan ok tasoinen jos on ok paikalla. Näkisitpä missä jotkuut ottelijat nukkuu campeilla ni sit yllättyisit.

Ihan sama missä spuget nukkuu yönsä, mutta jos lomalle menen niin majoituksen on syytä olla lähempänä tätä:

pic1-hilton-executive-plus.jpg

kuin tätä:
room_35696_6914.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletpa sinä nuuka mies kun oma tyttöystävä mukaan Thaimaahan.

Näkökulma se tuokin :D Tosiaan jos vaikka 600€ ottaisi nyt mukaan seteleinä ja vaihtaa Bangkokin kentälle sitten. Näin ilmeisesti paras kurssi? Saahan sitä sitten sieltäkin lisää jos siltä näyttää. Tuo Koh Samui Easy hotel vaikuttaa ihan ok:lta, joten sitä voisi harkita.

Tosiaan juoksukentistä kellään tietoa? Yhden löysin aivan Etelä-Samuilta. Kerran päivässä tulee ainakin vejettyä reenit tuolla, kenties jopa kunnon 'treenileiri' heti kesäloman kärkeen.

Samuilla kun viimeks kävin, mentiin hotelliin aina joskus 04-06 välisenä aikana, 4-6h unta ja baanalle. Ihan sama missä nukkui.

Nyt on kyllä eri ääni kellossa ja just joku D. yatesin ehdottama huone on ainoa vaihtoehto. Jos ei semmonen niin sit oon himassa.

Onko joku mennyt junalla bangkokista Surat thanin kautta Samuille? Itse en kuulu tuohon porukkaan, jolla menee 20 000 thb päivässä. 2 class sleepperillä ajattelimme mennä pojan kanssa tuonne. 750 thb Bangkokista perille Samuille (juna + minibussi + lautta). Juna lähtee 19.30 ja Samuilla 10.00 seuraavana päivänä.

Aikaa menee enemmän, mutta toisaalta "päivä aikaa" ei mene juurikaan. Juutalaisena myös hinta miellyttää. 750 thb versus 8000 thb (airasia island connect + Keskustasta kentälle + yksi hotelli yö vähemmän). Juu, olen sielultani Juutalainen, mutta pidän myös kokemuksista.

Jännä paikka tuo Thaimaa. 3-vuotta sitten kirjoitin tähän samaan keskusteluun, etten ole ikinä käynnyt Thaimaassa ja ei oikein edes kiinnosta koko paikka. Sen jälkeen käynyt siellä 5 kertaa ja nyt tulee kuudes. 3-vuotiaan pojan kolmas Thaimaan reissu. Aluksi piti mennä Finskin uudella lennolla Vietnamiin, mutta alkaa lennot vasta 17.6 ja halutaan reissuun heti kuun alusta.

Samuilla ei olla käyty. Neljän viikon reissu pojan kanssa, lähinnä simpukoiden keräilyä, uintia ja UNO:n pelaamista. Lounaan kanssa voi aina yhden Singhan ottaa, mutta muuten pojan ehdoilla.

Onko joku mennyt junalla bangkokista Surat thanin kautta Samuille? Itse en kuulu tuohon porukkaan, jolla menee 20 000 thb päivässä. 2 class sleepperillä ajattelimme mennä pojan kanssa tuonne. 750 thb Bangkokista perille Samuille (juna + minibussi + lautta). Juna lähtee 19.30 ja Samuilla 10.00 seuraavana päivänä.

Aikaa menee enemmän, mutta toisaalta "päivä aikaa" ei mene juurikaan. Juutalaisena myös hinta miellyttää. 750 thb versus 8000 thb (airasia island connect + Keskustasta kentälle + yksi hotelli yö vähemmän). Juu, olen sielultani Juutalainen, mutta pidän myös kokemuksista.

Jännä paikka tuo Thaimaa. 3-vuotta sitten kirjoitin tähän samaan keskusteluun, etten ole ikinä käynnyt Thaimaassa ja ei oikein edes kiinnosta koko paikka. Sen jälkeen käynyt siellä 5 kertaa ja nyt tulee kuudes. 3-vuotiaan pojan kolmas Thaimaan reissu. Aluksi piti mennä Finskin uudella lennolla Vietnamiin, mutta alkaa lennot vasta 17.6 ja halutaan reissuun heti kuun alusta.

Samuilla ei olla käyty. Neljän viikon reissu pojan kanssa, lähinnä simpukoiden keräilyä, uintia ja UNO:n pelaamista. Lounaan kanssa voi aina yhden Singhan ottaa, mutta muuten pojan ehdoilla.
Oon menny, ristiin rastiin monta kertaa sekä BKK-Surat Thani ja BKK-Chumpon välejä. Tosin bussi ollut aina, hyvin sielläkin nukkuu. Halvin taisi olla 400 thb, toki siitä on aikaa nelisen vuotta... toi oli sillonkin tosin törkeen halpa, ainakin niistä mitä itse katoin, ja sen huomasi kun oli järjestetty todella huonosti ja kesti ikuisuuden.

Nykyään suosin AINA Lomprayah, eli Chumpoon ja siitä niiden katamaraani oli kohteena sitten Tao, Phangan tai Samui. Niillä tuntuu toimivan homma, ja paatitkin on mukavia.

Thaimaa on kyllä jännä paikka tosiaan, tulee käytyä kerran vuodessa tai jopa useammin. Joko ensi vuonna olisi kohde eri? Ehkä..... tai sitten ei.

Oon menny, ristiin rastiin monta kertaa sekä BKK-Surat Thani ja BKK-Chumpon välejä. Tosin bussi ollut aina, hyvin sielläkin nukkuu. Halvin taisi olla 400 thb, toki siitä on aikaa nelisen vuotta... toi oli sillonkin tosin törkeen halpa, ainakin niistä mitä itse katoin, ja sen huomasi kun oli järjestetty todella huonosti ja kesti ikuisuuden.

Nykyään suosin AINA Lomprayah, eli Chumpoon ja siitä niiden katamaraani oli kohteena sitten Tao, Phangan tai Samui. Niillä tuntuu toimivan homma, ja paatitkin on mukavia.

Thaimaa on kyllä jännä paikka tosiaan, tulee käytyä kerran vuodessa tai jopa useammin. Joko ensi vuonna olisi kohde eri? Ehkä..... tai sitten ei.

Pitää tarkistaa noi sinun ehdottamat. Pojan kanssa tuskin meen kuitenkaan bussilla, junassa voi edes vähän jaloitella ja pääsee yöllä makaavaan asentoon.

Itse olen kaksi kertaa vuodessa käynyt, tosin osa vain pitkiä viikonloppuja Bangkokissa (ilman poikaa). Nyt tein päätöksen Japanin ja Thaimaan välillä. Viime kesänä käytiin pojan kanssa Tokiossa ja se haluis sinne takaisin kun siellä on robotteja :) Mutta kuukausi Japanissa ei ole pihin miehen paikka.

300thb maksoi Khao Sanilta semmoinen tosi paska bussi Surat Thaniin. Hintaan kuului Don Sakista lauttamatka Samuille sekä lavataksi haluamaansa paikkaan saarella. Matka oli tosi pelottava (yöllä varsinkin) ja kesti 23h. Äkkiä pistää miettimään miten paljon tahtoo säästää ja onko se 50-100e lentolipusta 45min matkaan sittenkään liikaa.
Ottaisin nyt kyllä valtion, eli VIP-bussin tai vielä parempaa (tosin hidasta, mutta hyvät safkat ja tilat), junan tuonne. Hitaalla yölautalla en kyllä lähtisi Samuille yrittämään. Säätilat ovat arvaamattomia ja voi äkkiä tulla paha olo. Eli Don Sakista vaan lautta saarelle.

Bussissa ei kannata kauheasti juoda ja noihin halpoihin dösiin OMAT JUOMAT mukaan. Bussissa on avatut vesipullot tarjolla, täytetty ties millä kusella ja vessan virkaa toimittaa sellainen reikä lattiassa jossa on iso saavi. Kun on kuoppainen tie niin reijästä nousee paskahuussissa tavarat sun syliis. Eli ei kannata juoda jos ei ole aivan pakko. Jos paskattaa niin olet kusessa, kanssamatkustajien kusessa siis :D

Varoituksen sana sitten bussimatkoista thaimaassa. Monesti bussien tavaratilaan piiloutuu mies ja joka käy matkan aikana tavarat läpi ja varastaa kaiken arvokkaan. Myös sisällä bussissa sinut voidaan ryöstää huomaamattasi.

300thb maksoi Khao Sanilta semmoinen tosi paska bussi Surat Thaniin. Hintaan kuului Don Sakista lauttamatka Samuille sekä lavataksi haluamaansa paikkaan saarella. Matka oli tosi pelottava (yöllä varsinkin) ja kesti 23h. Äkkiä pistää miettimään miten paljon tahtoo säästää ja onko se 50-100e lentolipusta 45min matkaan sittenkään liikaa.
Tälläinen se olikin, mikä maksoi 400thb. Epämääräinen ja kesti jotain 23+ tuntia...

Tarkentaen ylempää viestiäni, otan Lomprayan JOS satun bussilla kulkemaan, mutta käytännössä enää vain lennän tuon BKK-Samui välin. Ei se Bangkok Airways järin paljoa maksa, ja AirAsia joka olisi halvempi tarjoaa vain lentoa Surat Thaniin mikä tuntuu hölmöltä kun siinä menee yllättävän kauan siirtyä Surat Thanin kentältä satamaan missä lautat on... ja lautoissa kestää, jne.

Varoituksen sana sitten bussimatkoista thaimaassa. Monesti bussien tavaratilaan piiloutuu mies ja joka käy matkan aikana tavarat läpi ja varastaa kaiken arvokkaan. Myös sisällä bussissa sinut voidaan ryöstää huomaamattasi.
Joo kyllä, näin on. Arvotavaroita nyt ei pidetty, ei edes jotain semi-arvokasta (elektroniikkaa tms), rinkoissa vaan repussa joka mukana sisällä. Rinkkasäkkejä käytettiin ihan siksi, että ne pystyy lukitsee ja jos säkissä on reikä tms. niin voi arvella että siihen olisi ehkä koskettu. Toi rinkkasäkkimeininki tosin ehkä sopii paremmin rajanylitykseen, enkä tiedä tapahtuuko noita salakuljetuksia nykyään vielä.

Juuri varasin King Deluxe Ocean Suiten Pattiksen Hiltonista reiluksi kahdeksi viikoksi. Hinta on kyllä varsin suolainen verrattuna lähes mihin tahansa muuhun viiden tähden hotelliin Pattiksella mutta sijainnissa Hilton on omaa luokkaansa. On syytä ollakin vajaan 12 000THB:n hintaan/yö. Nuo sviitit sijaitsevat ylimmissä kerroksissa eli >30. Näköala suoraan merelle. Aamupala 33 kerroksen executive loungessa on myös jotain aivan uskomatonta. Voin suositella lämpimästi vaikka vain kokeilun vuoksi pariksi yöksi.

Myös vierailevat thai chicksit ovat aina hyvin haltioissaan näkymistä, hehe.

e. Onko Huppe se Flipper House Soi7:lla sama hotelli, jonka alakerrassa on se iso open air buffet joka ilta? Usein tulee käytyä siellä vetämässä kunnon mätöt.

Hilton_Pattaya_External.JPG

rszhiltonguestroomhiltonpattaya15hr.jpg

Juuri varasin King Deluxe Ocean Suiten Pattiksen Hiltonista reiluksi kahdeksi viikoksi. Hinta on kyllä varsin suolainen verrattuna lähes mihin tahansa muuhun viiden tähden hotelliin Pattiksella mutta sijainnissa Hilton on omaa luokkaansa. On syytä ollakin vajaan 12 000THB:n hintaan/yö. Nuo sviitit sijaitsevat ylimmissä kerroksissa eli >30. Näköala suoraan merelle. Aamupala 33 kerroksen executive loungessa on myös jotain aivan uskomatonta. Voin suositella lämpimästi vaikka vain kokeilun vuoksi pariksi yöksi.

Myös vierailevat thai chicksit ovat aina hyvin haltioissaan näkymistä, hehe.

e. Onko Huppe se Flipper House Soi7:lla sama hotelli, jonka alakerrassa on se iso open air buffet joka ilta? Usein tulee käytyä siellä vetämässä kunnon mätöt.

Hilton_Pattaya_External.JPG

rszhiltonguestroomhiltonpattaya15hr.jpg

Kiinni veti. Mennään tonne seuraavalla reissulla, ainakin pariks yöks. Tosin ihan perheen kanssa. Näkymät näyttäs olevan identtiset kuin View Talayssä, Jomtienille jossa olimme SAMAAN HINTAAN 30 vuorokautta :D :D :D :D :D

Muutin Thaimaasta pois 2008 en voi tietää enää nykymenoa, ei oo sen jälkeen tullu käytyy.

Itse olin myös reilu pari vuotta sitten hyvin lähellä lähteä expatiksi Thaimaahan hommiin vetämään työnantajani erästä kehitysyksikköä. Useista eri syistä homma ei kuitenkaan toteutunut, josta olen näin jälkikäteen helvetin tyytyväinen. Parempi vaan käydä pari kertaa vuoteen lomalla. Ei siellä kuumuudessa olisi kuitenkaan viihtynyt ympäri vuoden.

Jomtien olisi kyllä myös varteenotettava vaihtoehto hotellin sijainniksi. Lähellä WS:iä mutta silti suht rauhallista seutua vielä.

On kyllä upea hotelli tuo Hilton!! Huhhuh!! Itse majoitun budjetti ym syistä yleensä <20€ huoneisiin, ja jonnekkin soi buakhaon kulmille. Reissutkin kestää yleensä 3-8 viikkoa.. Mutta olishan se tosiaan kokemus olla 1-2 yötä patilan Hiltonissa!! Paljos muuten on lakanamaksu/yö?:D Selviääkö 2000baht?

Pattiksen keskiosista saa todella siistejä huoneita uudehkoista neljän tähden hotelleista 1500THB:iin / yö jos hieman tinkaa etukäteen. Olin muutama vuosi sitten täällä (http://www.augustsuites.com/) pari viikkoa sviitissä. Hotelli oli juuri avattu ja sviitin hinta oli 2000THB/yö.

Lakanamaksu on 1000THB per vieras Hiltonissa. Ei siis ollenkaan niin paha kuin voisi kuvitella ;)

...tonni sinne, tonni tänne!

No kyllähän tuostakin kertyy 30000bahtin lasku/kk pelkästään lakanoihin..:wtf: Tosin jos on varaa ottaa Hiltonista sviitti kuukaudeksi, niin eikai tuo enää siinä lisänä tunnu missään.

Ite tosiaan käyn huoneessa vaan siistiytymässä ja nukkumassa jokusen tunnin. Muuten vietän aikani jossain muualla huitelemassa. Viina&naiset on niin iso menoerä, että huoneen tasosta saa tinkiä reilusti.:)
Oon tainnu joskus katellakkin tuota August Suites:ia sillä silmällä.. Ens talvena olis tarkoitus viettää n.1kk päivät Pattayalla, ja joku <25000thb/kk hökkeli keski/etelä-Pattayalta on hakusessa.

Joo todella noi aamupalat executive loungessa ovat kokemus joissa palvellaan niin että on jo hieman vaivautunut olo:face:
Bkk:ssa Novotel hotelleissa olen niissä käynyt,heillä sisältyi iltapäivänä 17-19 free snacks & alcohol myös länsimaisia juotavia viinit y.m

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom