Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Chang on ihan ok paikka, joskin alkaa olla turistien valtaama.
Jos vain mielenkiintoa rauhallisempaan oleiluun piisaa, poiketkaa Long beachilla ihan saaren toisella puolella. Siellä on Tree House lodgella toinen bungalow kylä. Järkkäävät Lonely beachilta sinne ilmaisia kyytejä (siellä heillä toinen bungalow kylä).
Eivät ole mitään hienoja, lähinnä bambumajoja, mutta ite viihdyin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sawadeet, pikaloma thaikuissa lusittu eikä ees ripulia tällä kertaa! Klong Muangista käväistiin pikkusaarille sekä pakolliset Raileyt, yllättävän piristävä miniloma, viikossa ehtii (palaa) yllättävän paljon...

Menee vähän off topic, mutta menköön. Tosta aeroflotista voi käydä kattomassa infoo airdisaster saitilla. Muistaakseni yhtiön lentohistoriassa on yli 100 lento-onnettomuutta (finnairilla 1kpl 60-luvulla) ja pari viimeistä on vaatinut yli 200 henkeä :rock: :rock:

En itte sillä lähtis...

-edit: ja muistaakseni suurin osa oli tyyliin "crew error" eli miehistön virhe. Saa korjata ja tuoda faktoja, jos oon väärässä. En viitti nyt linkkejä ettii.

-edit: meni vituiks tuo yli 200 henkeä vaatineet "mutu", mut jos tän linkin saa tähän heittää, niin tilasto

Kuitenkin toi lento on pienin riskitekijä koko matkalla. Paikallisessa liikenteessä delaa enemmän turisteja vuodessa kuin aeroflopin lenoilla 1000 vuodessa. Tosin pitää tietty suhteuttaa määrään ja aikaan jas kuinka paljon jengiä aero kuljettaa vuodessa. Menee matematiikaksi, mutta jos ajatellaan että noita lentoja on tilastoito 1960 lähtien ja useimmat onnettomuudet on sattuneet venäjän sisäisillä lenoilla, niin riski on kuitenkin aika pieni jos vertaa vaikka juopon mopo/minibussi kuskin kyytiä thaimaassa...http://www.livingthai.org/thailand-now-rated-2nd-most-likely-country-for-tourists-to-die.html

Ongelma on se ettei flotti tarjoa enää ilmaisia alkoholijuomia lennoilla, mutta ei se nyt haittaa, smirhof vaan taxfreestä ja aika kentällä sujuu mukavasti...:D

Miten pärjääkö tuolla thaimaassa pelkällä visa electronilla vai kelpaako tuolla luottokortti? Kaverilta luottokortti löytyy, mut miettisin et pitäiskö ennen reissua semmone ittellekkin hommata.

Miten pärjääkö tuolla thaimaassa pelkällä visa electronilla vai kelpaako tuolla luottokortti? Kaverilta luottokortti löytyy, mut miettisin et pitäiskö ennen reissua semmone ittellekkin hommata.

Käsittääkseni rahaa saa, jos varmennus sattuu toimimaan ;)
Itse en reissaisi minnekään ilman luottokorttia, se on samalla hyvä henkivakuutus jos jotain sattuu, höylää vain esim. äkilliset sairaalakulut ja miettii kustannuksia sitten vakuutusyhtiön kanssa jälkikäteen.

Seinästä oon saanu rahaa electronilla ilman ongelmia, mutta ei taida suoraan mihinkään kauppaan käydä.

Tammikuussa tyttökaverin kans menossa pariksi viikoksi Phukettiin, en oo ennen käyny, tyttökaveri on. Paljos tuolla suunnilleen pitäs rahaa olla elämiseen, alkoholia en juo, ja huorissakaan ei varmaan kovin paljon tuu käytyä. Pelkät lennot siis otin, tuttava aiko hommata hotellit kun asustelee tuolla.
Elii siis auringonotto ja chillailu itellä päälimmäisenä mielessä. Ja jos on jotain, mitä tuolla kantsii ehdottomasti tsekata, niin vinkatkaa!
Jotain reissuja joinnekin saarille ois tarkotus tehdä. Pyörää en taida vuokrata, ainakaan ihan alkupäivinä, ettei satu mitään vahinkoa heti alkuun.

Seinästä oon saanu rahaa electronilla ilman ongelmia, mutta ei taida suoraan mihinkään kauppaan käydä.

Electronilla pärjäät vallanmainioista, ei mitään ongelmia! Ja vaikka kävisikin kaupassa ei olisi mitään järkeä käytää, riskinä kortin kopiointi ja kun käytät korttia niin pitää maksaa ylimääräistä siitä.
Itse tällä reissulla käyttäny pelkästään electronia kun olen nostatut käteistä seinästä, n. 7viikkoa reissussa ollut nyt, maat Venäjä, Mongolia, Kiina, tällä hetkellä Thaimaa! Mukana on tietysti 2 luottokorttia reissussa, mutta helpointa käyttää electronia

Onko noita automaatteja sit kuinka hyvin ympäri thaimaata? Löytyykö esim. noilta pienemmiltä saarilta koh tao yms? Ja tosiaan kaverilla luottokortti mukana jos hätä tulee ettei electronilla saa rahaa. Varmaan kaikki tulee ostettua ja maksettua kuitenkin käteisellä.

Onko noita automaatteja sit kuinka hyvin ympäri thaimaata? Löytyykö esim. noilta pienemmiltä saarilta koh tao yms? Ja tosiaan kaverilla luottokortti mukana jos hätä tulee ettei electronilla saa rahaa. Varmaan kaikki tulee ostettua ja maksettua kuitenkin käteisellä.

Onhan niitä. "Kaikkialla". Koh Taollakin todella monia. Electron pelaa hyvin, eikä mitään ongelmaa ollu reiluun kuukauteen.

Kannattaa sitten muistaa kun esim. suomalaisella electronilla nappaa seinästä niin kunnolla kerrallaan, muuten menee aika paljon kuluja.

Aeonin "taikapankki" ei taida edelleenkään ottaa ~150 bahtin extraa, mitä muut pankit nykyään ottavat ulkomaalasista korteista. Muistaakseni tästä pankista sai vielä 40k bahtia (n. 1000e) kerralla ulos. Tällöinhän menee siis 2e + 2.5% summasta eli n. 25e. Aeonin automaatista siis n. 2.7% jos ottaa täydet.

Jos taas nostaa esim. 200e jostain muusta automaatista (Kasikorn, Bangkok Bank, SCB jne jne.) niin menee: 2e + 2.5% (200e:sta 5e). Pankin 3.7e vielä päälle). 200e:sta siis 10.7e kuluja, 5.35%.

Toki eihän nuo summat varmasti ketään kaada, mutta tosiaan ihan huomautuksena vaan ettei kannata ihan joka päivä automaattiin hävitä rahaa.

Mitä rokotuksia teillä on ollu thaimaata varten? A ja b hepatiitti tietenkin, mut onko porukka ollu ilman malaria estolääkitystä? Mä ajattelin varmuudeks noi malaria estot ottaa, kun mun tuurilla se sattuu just iskemään. Toi japanin aivokuume taitaa olla niin pieni riski, et sitä ei varmaan tarvitse ottaa?

Ei kuulemma mitään hyötyä malariaesto lääkityksestä olen kuullut,tärkeempää on se paikallisen hyttysmyrkyn käyttö hyvissä ajoin ennen auringon laskua sivelet paljaat paikat nilkat jalat niska, ne paskiaiset tuikkivat muuten ja täysin huomaamatta,no sit toisena päivänä kyllä näkyy hyökkäysjäljet.

Tärkeintä on ottaa joka päivä alkoholia. Se pitää sairaudet ja mahataudit poissa. Heti jos tulee alkoholiton päivä niin seuraavaksi on ties mikä ripuli.

nimimerkki kokemusta on

huom! Alkoholi ei estä sukupuolitauteja vaan helpottaa niiden saantia. Niitä vastaan suosittelen perinteistä kondoomia.

Tärkeintä on ottaa joka päivä alkoholia. Se pitää sairaudet ja mahataudit poissa. Heti jos tulee alkoholiton päivä niin seuraavaksi on ties mikä ripuli.

nimimerkki kokemusta on

huom! Alkoholi ei estä sukupuolitauteja vaan helpottaa niiden saantia. Niitä vastaan suosittelen perinteistä kondoomia.

Yhdyn Jamiin. En seksuaalisesti.

Kyllästyin vajaavetoisella autolla ajamiseen tässä talvessa ja tilasin noin kuukauden päähän matkan Thaimaahan:)

Samoille mestoille menossa kuin viimeksikin eli Khao Lakiin. Tuo paikka oli kuitenkin kohtalaisen matkan päässä Phuketin lentokentästä ja tekemistä riitti ainakin viimeksi. Nyt sitten funtsinut, että jos tekisi jotain muutakin kuin sukeltaisi tai snorklaisi joten kysyisinkin, että mitä tuolla kannattaisi touhuta? Patongilla ajattelin yhden päivän hengailla ja juopotella/ajella jetillä, toisen päivän voisi pyörähtää speed boutilla PhiPhi:llä ja kai se tulee Similankin käytyä. Onko tuossa lähiseudulla jotain sellaista, että kannattaisi ehdottomasti käydä tai jättää käymättä? Viimeksi kävin jossain vesiputouksillakin, koska niiden piti olla jotain mahtavaa, mutta olivat loppupeleissä aika pliisuja. Ei mitään laguunijuttuja vaan ryssiä kahlaamassa kivisessä altaassa ja mölöttämässä.

Kyllästyin vajaavetoisella autolla ajamiseen tässä talvessa ja tilasin noin kuukauden päähän matkan Thaimaahan:)

Samoille mestoille menossa kuin viimeksikin eli Khao Lakiin. Tuo paikka oli kuitenkin kohtalaisen matkan päässä Phuketin lentokentästä ja tekemistä riitti ainakin viimeksi. Nyt sitten funtsinut, että jos tekisi jotain muutakin kuin sukeltaisi tai snorklaisi joten kysyisinkin, että mitä tuolla kannattaisi touhuta? Patongilla ajattelin yhden päivän hengailla ja juopotella/ajella jetillä, toisen päivän voisi pyörähtää speed boutilla PhiPhi:llä ja kai se tulee Similankin käytyä. Onko tuossa lähiseudulla jotain sellaista, että kannattaisi ehdottomasti käydä tai jättää käymättä? Viimeksi kävin jossain vesiputouksillakin, koska niiden piti olla jotain mahtavaa, mutta olivat loppupeleissä aika pliisuja. Ei mitään laguunijuttuja vaan ryssiä kahlaamassa kivisessä altaassa ja mölöttämässä.

No jätä ainakin heti alkujaan se PhiPhi kokonaan välistä. Vittu mikä mesta.

Ai no? Oon mä siellä aikaisemminkin käynyt ja esim. Phi Phi Khai on yksi parhaimmista saarista missä olen ikinä käynyt.

- - - Updated - - -

Edit: Siis se saari on Koh Khai eikä Phi Phi Khai.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom