Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäs porukka on tykännyt khao lakista? Sinne olis 2viikon matka maaliskuulle ja matkaseurana vaimo ja noin 3v ja 1,5v muksut. Onko jotain mitä kannattaa ehdottomasti tehdä ja sitten taas vaihtoehtosesti mitä kannattaa välttää? Kokemukset yleensäkin kiinnostaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Khao Lakissa olin vain pari päivää toissatalvena, mutta suosittelen lämpimästi sukellus/snorklausreissua Similanin saarille, jotka on reippaan tunnin venematkan päässä Khao Lakista. Todella hyvä näkyvyys meressä ja paljon pinnanalaista elämää. Raya Divers tuonne ainakin roudaa porukkaa, jos haluaa palvelua suomen kielellä.

Vähän rupesin miettimään että pitäisin ensi vuoden kesäloman vasta syksyllä (siis vuoden päästä) ja lähtisin johonkin lämpimään paikkaan chillailemaan, kun Suomessa on piemeetä ja sateista :)
Thaimaa olisi varmaan yksi vaihtoehto, johtuen siitä että ei ole kait mitenkään kallis maa elää, ja lämpöä pitäisi riittää. Ja harvemmin olen kuullut sieltä mitään negatiivista palautetta.
Tarkoitus ei sinällään ole kuluttaa rahaa älyttömästi kaiken maailman huvitteluihin ja nähtävyyksiin, vaan minulle riittäisi että saisin olla rentoutumassa jossain lämpimässä paikassa, treenailla punttia ja syödä hyvin.

Suoaitteleeko Thaimaassa olleet tämmöiseen lomaan kyseistä maata, vai kannattaako katsella jotain muuta paikka?

Suoaitteleeko Thaimaassa olleet tämmöiseen lomaan kyseistä maata, vai kannattaako katsella jotain muuta paikka?

Kyllä. Mitä enemmän on turisteja, sitä kalliimmat ovat hinnat eli sen perusteella voi sitten arpoa sitä oleskelupaikkaa eli jos otat tuosta matkatoimiston kuvaston, niin ne paikat jotka siinä mainitaan ovat taatusti turistirysiä. Tämän lisäksi pitää muistaa, että se missä on turisteja, on yleensä parempaa kykyä saada palvelua tai edes menua englanniksi. Hyvänä esimerkkinä esim. Phuket -- "rantakohteissa" ruoka on kallista ja jo Phuket townissa saa syötyä murto-osalla rannan hinnoista, jos syö paikallista ruokaa.

Lähdet koko lomaksi Koh Taolle. Vuokraat mopon koko ajaksi, n. 4 euroa/päivä, ja käyt puntilla Sairee rannan lähellä. Kallista ei ole ellet dokaa ja syö länkkärisafkaa.

Joo, mikään turistirysä ei pahemmin nappaa, mutta kuitenki semmoinen paikka että jos halaa seuraavana päivänä lähteä muualle, niin pääsisi ilman päivien odottelua. Joku mopon vuokraus voisi tietysti olla ihan kiva, mutta melkein mielummin valitsisin jonku taksin/bussin, toki jos liikenne on semmonen että "uskaltaa" ajella mopolla, niin miksikäs ei :)
Ryyppäämiseen nyt ei varmaan montaakkan euroa uppoa, koska en siitä niin välitä. Ruoka nyt jotain perus terveellistä, kanaa ja riisä varmaan.
Asumisenkaan ei nyt tarvitse mitään luksusta olla, kunhan nyt sähkö löytyy ja ilmastointiki olisi ihan kiva :) Kenties voisi vuokrata jonku huushollin koko kuukaudeksi, mutta jos tekee mieli vaihtaa paikkaa, niin se on vähän hankala... Onhan tässä aikaa vielä suunitella, mutta oishan se kiva jos sais jossain vaiheessa lyötyä lukkoon jotain :)

Niin, no sitten varmaan etsit isompaa mestaa kun taksi/bussi olisi sopiva kulkumuoto. :) Taolla mennää sitä huimaa 6km pituutta välillä hiekkaa ja välillä asfalttia pitkiä mopo 45 asteen kulmassa. :lol2:

Tao on vaan semmone missä mieli lepää, mulla tosin ei ole kokemusta miten tuolla onnaa pidempiaikainen majoittuminen jos sellaista etsit. Luulisi että monesta resortistakin saa hyvää diiliä kuukauden oleskelulla. Resortti kun ei välttämättä tarkoita kallista. ;) Voisin kuvitella että olis helmee vaan reenata ja oleskella tuolla pidempään, siksi sinne oma seuraava loma suuntaakin. Heh, tommonenkin reilu 30€/yö kuukaudeksi vuokrattuna.... http://www.kohtaoheights.co.uk/koh-tao-accommodation/studio-apartment
Tuo nyt oli vain eka osuma, en siis etsinyt yhtään ja varmasti on halvempia. ;)

Varmaan jollain muulla tietoa enemmän paikoista joissa enemmänkin asuisi kuin lomailisi, ns. tjsp.

Heh, tommonenkin reilu 30€/yö kuukaudeksi vuokrattuna.... http://www.kohtaoheights.co.uk/koh-tao-accommodation/studio-apartment
Tuo nyt oli vain eka osuma, en siis etsinyt yhtään ja varmasti on halvempia. ;)

Mikäli asustelee viikkoja tai kuukausia yhdessä paikassa, niin näistä hinnoista voi saada merkittävästi hintaa pois, mikäli varaustilanne sen sallii (=ei lähes täydessä hotellissa/majapaikassa kannata liian halvalla myydä). Hyvä tapa on siis ottaa huone pariksi päiväksi ja sen jälkeen kierrellä ja kysellä sopivia tarjouksia pidemmäksi aikaa, jos kohde muuten miellyttää.

2.5viikkoa olisi tiedossa ens kuussa ja ekaa kertaa thaikkuihin. Eka viikko ois tarkoitus viettää bankokissa ja sen jälkeen toinen osuus jossain rantapaikassa jossa olisi edes kohtuullinen iltaelämä. Lähinnä olen katsonut krabia tai koh samuita josta sitten pari retkeä sinne tänne. Kumpaa suosittelisitte ennemmin kun kriteereinä on hyvä iltaelämä, edulliset hinnat sekä vähän lapsiperheitä ja reppureissaajia.

Lähinnä olen katsonut krabia tai koh samuita josta sitten pari retkeä sinne tänne. Kumpaa suosittelisitte ennemmin kun kriteereinä on hyvä iltaelämä, edulliset hinnat sekä vähän lapsiperheitä ja reppureissaajia.

Voisin kuvitella perheiden suuntaavaan Krabille ja Koh Samuille, joten sinuna suuntaisin jonnekin Pattayan yöelämään, joka ei perheellisille ja reppumatkaajille varmasti ole se ykköskohde. Matkaakin Bangkokista on kohtuullisesti. Jos paikka ei miellytä, niin saahan sieltä jatkettua reissua? Ei kaikkea tarvitse etukäteen suunnitella ja varata.

2.5viikkoa olisi tiedossa ens kuussa ja ekaa kertaa thaikkuihin. Eka viikko ois tarkoitus viettää bankokissa ja sen jälkeen toinen osuus jossain rantapaikassa jossa olisi edes kohtuullinen iltaelämä. Lähinnä olen katsonut krabia tai koh samuita josta sitten pari retkeä sinne tänne. Kumpaa suosittelisitte ennemmin kun kriteereinä on hyvä iltaelämä, edulliset hinnat sekä vähän lapsiperheitä ja reppureissaajia.
Samuilla on oikeastaan todella hyvä yöelämä, Krabilla ei. Plus Samuilla kaikki ei pyöri maksullisten naisten ympärillä. Itse valitsisin ehdottomasti Samuin. :) Oltiin maaliskuussa reilun 20 hengen porukalla Samuilla, ja yöelämä hyvä. PS. Oon käynyt myös Krabilla, Phuketissa, Pattayalla, yms.

Tapaa matkustaa jos mietit, niin ehdottomasti jos budjetti antaa periksi lennä Bangkok Airwaysillä suoraan Samuille, säästät noin lyhyellä lomalla paljon aikaa. Jos kuitenkin valitset bussin, ota Lomprayah jolla hyvät bussit sekä lautat.

Täältäkin ääni Samuille. Chaweng Beachilla on hyvä bilettää, ottaa aurinkoa puuterihiekalla ja chillailla illalla rannalla mattojen sekä tyynyjen päällä lyhtyjen valossa.

Varmistetaan nyt tämä asia.

thaiembassyn sivuilta
6. Kopio lentolipusta sekä Thaimaahan saapumisesta että poistumisesta 90 päivän aikana. Jos matka on pakettimatka tulee se olla kokonaisuudessa maksettu. Olkaa hyvä ja tulostakaa elektrooninen lippu, jossa näkyy myös lipun numero. Asiakirjat voivat olla joko suomeksi tai englanniksi.

Jos haluatte anoa 2 tai 3 maahantuloa, olkaa hyvä ja toimittakaa meno-paluuliput jokaiseen maahantuloon, niin ettei yhden oleskelun pituus ylitä 90 päivää. Matkojen tulee olla kokonaisuudessa maksettuja. Emme ota vastaan lentovarausvahvistuksia, emmekä lentoyhtiöiden standby lippuja tai lentoyhtiön työntekijöiden henkilökortteja.

Mulle riittänee yhden entryn turistiviisumi. Riittääkö poistumislipuksi joku mahdollisimman halpa juna/lentolippu naapurimaahan?
Jos menen takaisin Thaimaaseen sitten kun entry käytetty, niin ilmeisesti saan 30pv aikaa olla (pitää olla lentolippu pois toki) pelkällä passilla?
Eli tolleen voisin periaatteessa olla 60+30+30=120 päivää? Toki pitää käydä muualla ennen 90pv sulkeutumista.
Luulen, että molempiin vastaus on kyllä, mutta varmistanpa nyt vielä, kun tämä ei mitään maksa.

Reilun viikon päästä ois lähtö Thaikkuihin reiluksi 2 viikoksi :). Krabille lennetään emännyksen kanssa ja varmaan varaan sieltä jonkun hotellin ensin pariksi päiväksi valmiiksi, niin voi sitten rauhassa miettiä kun sinne pääsee, että missä päin haluaa kierrellä. Tarkoitus olisi muutamassa eri paikassa asustella reissun aikana, niin ei pääse kyllästymään. Yleistä chillailua, sopivasti juhlimista ja vähän treenailuakin suunnitelmissa :). Eka kerta Thaimaassa meille molemmille.

Tuli sitten heitettyä pieni Bangkok-Korat-Prathai kiertoajelu. Söi miestä, kun piti istua melkein 24 tuntia suuntaan. Takaisin tullessa oli hauska, kun olin yöllä joskus kahden aikaan Koratin bussiasemalla ja siellä oli noin 10X enemmän ihmisiä ja busseja kuin Stadissa keskellä päivää. Sitä tunsi taas itsensä ujoksi maalaispojaksi.

Sehän on hienoa että on jengiä...mieti että jos siellä ei olisi mitään elämää ympärillä, silloin sitä voisi olla vähän varuillaan.

Osaako joku sanoa jotain Koh Changista? Käydään tossa vähän idempänä ja etelämpänä "rantalomalla". Bangkokissa olen tällä hetkellä. Se olis vähän sillä suunnalla, niin jos se on "hyvä" paikka, niin vois käydä. Lähinnä toi kaveri suositteli sitä - ite en ollu sitä yhtään miettyny.
Tarkotus on mennä lopulta tonne Koh Taolle ja sieltä mahdollisesti Indonesiaan, niin mietin että onko se siisti/kannattaa käydä paikka - sama olis nyt käydä kun lähden sinne suuntaan niin ei tulis edestakaisin matkustamista niin paljon, jos siellä kannattaa käydä.

T: 88 pv reissussa. Reissurapsaa jossain vaiheessa kun tältä nautiskelulta kehtaa.
Kiitoksia mahdollisista vastauksista.

Kyllä. Koh Chang on mahtava paikka, ei vielä ole pilattu niin pahasti turismilla, kuten Samui ja muu Etelä-Thaimaa. Sinne en suosittele MITÄÄN retkeä. Myös Koh Samed on mukava ja rauhallinen paikka, enemmän paikallisten lomamesta.

Chagille vaan,et tule pettymään thaimaa mini koossa ilman ryysistä,ainoo - jos snorklaa niin vesi on sameaa muuta -:sta en keksi
Indosesiassa tuskin mitään mitä thaikuissa ei olisi helpommin saatavissa tuskin on,balilla ja ja jakartassa käyneenä voin sanoa.
Itse vietin k.o saarella 1vko viime talvena,ja nyt lennot varattu 2vko changille ja vko bkk..vaikka k.o maa on jo koluttu monin osin niin tonne piti päästä uudemman kerran.

Osaako joku sanoa jotain Koh Changista? Käydään tossa vähän idempänä ja etelämpänä "rantalomalla". Bangkokissa olen tällä hetkellä. Se olis vähän sillä suunnalla, niin jos se on "hyvä" paikka, niin vois käydä. Lähinnä toi kaveri suositteli sitä - ite en ollu sitä yhtään miettyny.
Tarkotus on mennä lopulta tonne Koh Taolle ja sieltä mahdollisesti Indonesiaan, niin mietin että onko se siisti/kannattaa käydä paikka - sama olis nyt käydä kun lähden sinne suuntaan niin ei tulis edestakaisin matkustamista niin paljon, jos siellä kannattaa käydä.

Chang ja Tao ovat aivan eri suunnassa, ei tuossa välissä käsittääkseni kuitenkaan veneyhteyttä ole. En tiedä pääseekö sitten Tratin kentältä Samuin kentälle, BKK Air kertonee, tuskin pääsee.
Changia suosittelen itsekin kyllä.

Tossa pari kuvaa ja hieman tekstiä Changilta:
http://www.pakkotoisto.com/matkailu/70530-matkakertomus-thaimaa-2008-malesia-3/#post1935672

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom