Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Ens tammikuussa olis tarkotus lähteä äijäporukalla ~16 päivän reissulle Thaimaahan. Reissulla olis tarkotus mm. bilettää, kierrellä paikkoja, vähä harrastaa jotain ja tietenki chillailla rannoilla. Suunnitteilla on ollu Phuket, Pattaya, Koh Samui ja Koh Phangan. Max. kahdessa eri paikassa vietettäis loma, kun tuohon siirtymiseen kuluu aina oma aikansa. (esim. Pattaya+Samui tai Phuket+Samui)

Lennot Helsingistä Thaimaahan aateltiin varata tässä lähiviikkoina, mutta hotellit ja mahdolliset Thaimaan sisäiset lennot oli tarkotus ottaa vasta paikan päältä. Osaako joku sanoo, minkälainen on tilanne ok-tasoisten, ilmastoitujen hotellihuoneiden saatavuuden suhteen nuissa paikoissa tammikuussa yleisesti, jos ei varaa mitään etukäteen? Tammikuu taitaa kuitenki olla sitä sesonkiaikaa tuolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin "tasokkat" siis lähinnä yli 50€/pv hotellit tuppaa oleen varttuja jo paljon etukäteen,itse varailtiin viime vuonna jo kesäkuussa ja sillonkin oli tietyt hotellit täysiä.Lähinnä joulukuun loppupuoli aina tammikuun puoleenväliin asti,on kaiken tukkosinta aikaa.
jos noi on teidän reitti vaihtoehdot niin ehdottomasti Pattaya/Samui,mulla on Phuketista vaan 1 mielikuva jäänyt kusetus ja KORKEET hinnat 3krt käynyt.

Äijäporukalla ei kyllä mihinkään Holiday Inniin mennä?

Tämä Flipper oli joskus ihan hyvä hotla, siisti, minibar, hyvä allas ja hyvä safka, taisi maksaa 750thb/päivä viimeksi. Nyt vissiin tuplanneet hinnat...
http://www.flippergroup.com/flipper_house/index.html

No eipä tässä tosiaan olla Holiday Innejä kateltukaan, mutta mihinkään rottien ja torakoiden keskelle ei oo tarkotus majottautua :) Ryyppäämisestä huolimatta meillä ei oo ollu tapana örveltää lomareissuilla eikä muutenkaan ajautua suurempiin hankaluuksiin. Tuo Flipper vaikuttaa kyllä kuvien puolesta hyvältä paikalta.

Tässä oon nyt hetken aikaa selaillu Pattayan hotelleja ja aika harvassa tuntuu olevan hyvät, n.20€/pv maksavat hotellit. Mun eräs kaveri sano, että 20€ sais jo hyvän hotlan.. eipä tuo taida oikein pitää paikkaansa tai vähä riippuu, mitä se "hyvä" kenenki mielestä tarkottaa. Toisaalta eipä sinne reissulle oo tarkotuskaan lähteä säästämään.

No eipä tässä tosiaan olla Holiday Innejä kateltukaan, mutta mihinkään rottien ja torakoiden keskelle ei oo tarkotus majottautua :) Ryyppäämisestä huolimatta meillä ei oo ollu tapana örveltää lomareissuilla eikä muutenkaan ajautua suurempiin hankaluuksiin. Tuo Flipper vaikuttaa kyllä kuvien puolesta hyvältä paikalta.

Tässä oon nyt hetken aikaa selaillu Pattayan hotelleja ja aika harvassa tuntuu olevan hyvät, n.20€/pv maksavat hotellit. Mun eräs kaveri sano, että 20€ sais jo hyvän hotlan.. eipä tuo taida oikein pitää paikkaansa tai vähä riippuu, mitä se "hyvä" kenenki mielestä tarkottaa. Toisaalta eipä sinne reissulle oo tarkotuskaan lähteä säästämään.

Mainostan nyt hieman: liity thaiklupi.fi jäseneksi (maksuton) ja saat tosta hyvän hinnan sopimushinnalla.

Mä oon ollu aina Chawengilla Burger Kingin yläkerran "hostellissa". Hyvä lokaatio bilettämiseen ja perussiisti paikka. Taisi maksaa jotain 600thb/yö, mutta eiköhän tuo ole meikän ajoilta jo tuplautunut, tai liekö koko rakennustakaan enää :D

Tässä yksi (suomalaisen) kaverin hotelli, koitelkaa sitä:
http://www.samuieasyhotel.com/

Äijäporukalla ei kyllä mihinkään Holiday Inniin mennä?

Tämä Flipper oli joskus ihan hyvä hotla, siisti, minibar, hyvä allas ja hyvä safka, taisi maksaa 750thb/päivä viimeksi. Nyt vissiin tuplanneet hinnat...
http://www.flippergroup.com/flipper_house/index.html

Viimeksi Flipper Lodgessa oli hinnat vielä alle 1000bht, itse sain thaiklupin alennuksella johonkin 800bht yö. Tosin oli aikakin että alkoivat remppaamaan.

Kuten muut totesivat, Tao on todella hyvä sukellusmesta ja muutenkin chilli meininki. Voisin väittää, että Thaimaasta(tai aasiasta) ei paljoa parempia snorklaus- ja sukellusvesistöjä löydy. Ehdottomasti tsekkaamisen arvoinen paikka.
Et ole tainnut paljon sukeltaa :D

Kolmesti olen tuolla Ko Taolla ollut, ja kerran olin divemasterina vetämässä sukelluksia. Uskallan siksi väittää, että todella huonot sukellusvedet. Saasteinen, huono näkyvyys, paljon kuollutta korallia, hait ja kilpikonnatkin jo harvinaistuneet. Chumpon Pinnacles on tuolla loistava maailmanluokan divesite, Shark Island ja Sail Rock kovia hyvällä hetkellä. Muuten Ko Tao sopii parhaiten sukelluskurssien suorittamiseen, sukeltamisen opetteluun (menin joskus tuonne kahdeksi viikoksi hakemaan varmuutta tauon jälkeen ennen Borneon vaikeita paikkoja), ja biletykseen. Halpaa tehdasmaista kurssitusta tehokkaasti helpoissa vesissä. Kurssien laatu on ihan hyvä isoissa kouluissa. Peruslomailuun Ko Tao on loistava. Paljon tekemistä kalliokiipeilystä thainyrkkeilyyn, ja joka ilta on jossain aina bileet ;) Ko Phangang on lähellä Full Moon Partyineen, ja paljon turisteja ympäri maailmaa.

Thaimaan paras paikka taitaa olla Similan tai Surin. Tosin El Ninõn jäljiltä aika huonossa kunnossa, ja parhaat paikat 30-40 metriä syvällä.

Aasian listoilla ei Ko Taon vedet ole mihinkään hyvään paikkaan verrattavissa. Bunaken, Raja Ampat ja Sipadan ovat niitä paikkoja, jonne Aasiassa suunnataan hyvien sukelluspaikkojen takia. Itse olen nyt Filippiineillä Cebussa. Lähdin sukeltamaan rannalta ihan lähiriutalle, enkä ole nähnyt vastaavaa paikkaa Thaimaassa kuin Similanilla East of Edenissä joskus kauan sitten.

Suosittelen Ko Taon suomalaista firmaa, Ko Tao Diversia sukeltamiseen. Oon sukeltanut tuolla monien kanssa, mutta selkeästi paras kokeilemani. Löytävät rauhalliset paikat ja osaavat etsiä huonoiltakin kohteilta hyvin nähtävää. Kaikki oli neuvoteltavissa ja sai muokattua homman sellaiseksi kuin halusi. Olen katsellut, että milloin heillä olisi Burman sukellussafaria sopivaan aikaan tarjolla :)

Helvetinmoinen matkakuume ja olen nyt jenkkilän tai thaikkulan tai manner espanjan vaiheilla mihin lähden seuraavaksi lomalle, rahatilanne osittain ratkaisee. Kertokaahan tämän hetkinen Phuketin hintataso, siis mitä maksaa hotellit ja mopon vuokraus ja ruoka? Itselläni on viime reissusta monta vuotta ni on varmasti muuttunut paljon tämä saari. Onko puheet tosia että on mennyt yhtä "likaiseksi" kuin pattaya?

Phuketin hintataso, siis mitä maksaa hotellit ja mopon vuokraus ja ruoka? Itselläni on viime reissusta monta vuotta ni on varmasti muuttunut paljon tämä saari. Onko puheet tosia että on mennyt yhtä "likaiseksi" kuin pattaya?

riippuu mitä hakee, mutta menisin ite mihin tahansa toiseen turistipaikkaan (välttäisin jos mahdollista). Fuket on täynnä ryssiä, kusettavia myyjiä, ylihintaisia takseja ja hotelleja. En enää muista hintoja, pari vuotta edellisestä reissusta jossa pakolla tuli oltua kaksi yötä katalla. Keskimäärin 1/4 kalliimpi tais olla kuin muualla.

Phuketissa käyny pari kertaa muutaman päivän (kun Thaimaassa muuten pyöriny), ja enää en mene.

Ai se on mennyt niin hirveäksi? Onko pahempi ku Pattijoki? Hittoko rahat ei riitä Jenkkilään ni seuraava vaihtoehto olis Thaikkula ja Bangkokista en tykkää ja Pattiksella ei ole minulle mitään.

Ai se on mennyt niin hirveäksi? Onko pahempi ku Pattijoki? Hittoko rahat ei riitä Jenkkilään ni seuraava vaihtoehto olis Thaikkula ja Bangkokista en tykkää ja Pattiksella ei ole minulle mitään.

Komppaan muita ja suosittelen jättämään Phuketin väliin. Omat kokemukset on viime keväältä ja ei tarvi toista kertaa mennä.

edit. Pattijoella oon käynyt viimeksi joskus 3v sitten, joten nykyisestä meiningistä en tarkkaan tiedä. Tuskin ne kuitenkaan kovin paljoa toisistaan eroaa.

Itse asiassa New York ei oo pahan hintainen. Etsit halvan hotellin etkä syö Broadwaylla, niin kulut pysyy järkevinä. Mulla on USA:n reissut tainnut olla Thaimaan reissuja halvempia.

Jos haluat halvemman version Thaimaasta, niin miten olis Borneo, Jaava, Vietnam, Kambodzha? Phuketiin älä helvetissä mene :D

Phuketissa olen ollut useita kertoja ja nyt ekaa kertaa menossa Karonille ,ennen aina Patongilla jne !! Keväällä olin viimeksi niin asustelin nanailla patongilla ja kämpän hinta oli 700b pv ja kurssi jotain 39-40b ,mopo oli halpa 100b pv ja salimaksu patong gymille 1000b kk maksu vaikka olin 2vk nii tuli halvemmaksi tuollainen ratkaisu !! Viime syksynä olin Las Vegasissa 9pv ja ihan ok paikka oli !!

Olen käynyt pattiksella jokusen kerran n5-6v takaperin ja ainakin silloin minusta tuntui että viihdyn Phuketissa paremmin kuin Pattaylla ,joka paikassa väki vedättää jos antaa siihen aiheen !! Kyllä se ketku löytyy ihan täältäkin kuin Phuketista tms!! Älkää juoko sitä mekongia kaksin käsin?? Ei se lopu!!

Suositut

Back
Ylös Bottom