Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
^
Ei mua seinät ole ikinä kiinnostanut, kun oon ton turauksen jälkeen siivonnut nilkkoja ja kenkiä sittä tavarasta.

Kiinanmuurilla jossa vessassa ei ollut "koppeja", vaan yhdessän salissa monta reikää. Kuulin britti-turistalta. "You are a sick man!" samalla kun vetelin housuja takaisin jalkaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään viimeksi tuli käytyä suuren ja uuden kauppakeskuksen vessassa niin ei siellä ollut vettä missään muodossa. Minulla oli onneksi mukana pakkaus paperinenäliinoja niin pyyhin perseeni niihin. Itse asiassa pienen totuttelun jälkeen bidee-suihku on hyvin kätevä persuksen putsaamiseen, jos sellainen vain on veskissä.

Tänään viimeksi tuli käytyä suuren ja uuden kauppakeskuksen vessassa niin ei siellä ollut vettä missään muodossa. Minulla oli onneksi mukana pakkaus paperinenäliinoja niin pyyhin perseeni niihin. Itse asiassa pienen totuttelun jälkeen bidee-suihku on hyvin kätevä persuksen putsaamiseen, jos sellainen vain on veskissä.

Eipa tuo ole mikaan ihme tas maassa etta sontapaperia ei sielta loossista loydy. Kaytavalla monesti on masiina josta saa parilla bahtilla paprua. Kannattaa aina tarkistaa ennenkun alkaa asioilleen :D

Matkailu on joskus ihan perseestä. Olemme Bangkokissa (banglan phoo sanoo kännykkä) hotellissa, jossa bideestä tulee vettä sellaisella paineella, että tuntuu kuin jokin työntäisi kaktusta hanuriin.
Yhtä asiaa ihmettelen usein. Kaikki vessat ovat kaadoiltaan päin vehjettä mutta lastalla olisi helppo pitää vessa kuivana. En ole kuitenkaan nähnyt yhdessäkään vessassa lastaa vaan täällä ja kaikkialla muuallakin on pyyhkeet lattialla.

Siellä on niin paljon paskaa vedessä että suurin osa reijistä suihkuissa on aina tukossa ja sitten jos painetta sattuu joskus jossain olemaan, se tulee jäljellejääneistä reijistä tosi kovaa. Suutin auki, pari kopautusta pöydänkulmaan ja takaisin kiinni.

Nyt ollaan sitten kotona viisi tonnia köyhempänä. Finnair teki sitten saman mitä viimeksikin, kun matkustin Bangkokista Helsinkiin. Viimeisellä portilla lippua ja passia näyttäessäni virkailija katsoi jotain koneelta ja pyysi minua sivuun odottamaan hetkeksi. Vähän ajan kuluttua toinen virkailija toi minulle lipun businessluokkaan. En yhtään pahastu, jossain Finnair jatkaa tälläistä toimintaa.

Nyt täytyy kiihottaa kansanryhmää vastaan ja syyllistyä vihapuheeseen. Minä olen pitänyt aina thaimaalaisia naisia kauniina. He ovat siroja, hoikkia ja minun mielestäni heillä on aasialaisista kaikkein kauneimmat kasvonpiirteet. Nyt tällä matkalla kiinnitin huomiota, että en ole ikinä ennen naähnyt Thaimaassa näin paljon lihavia ihmisiä, joista enemmistö näyttäisi olevan naisia. Kerran meitä tuli vastaan jotain parikymmentä ehkä noin viisitoista vuotiasta koululaista. Ohimennessäni kiinnitin huomiota, että joka neljäs/viides oli aika tuhdissa kunnossa.

Kai oot huomannu että thaikut (joilla on fyrkkaa) vetää sapuskansa mäkkärissä ja kfc:ssä ja vastaavissa paikoissa.

Tulihan tuo huomattua. Minuakin oltiin kiskomassa usein mäkkäriin vaikka koitin selittää, että riisi ja kana maistuisivat enemmän. Pari kertaa tuli otettua bigmac ja ne olivat mielestäni huonompia kuin Suomessa, jotenkin imelän makuisia.
Jäätelobaarissa istuminen näytti myös suositulta ja sieltä tietenkin kilon jäätelöannos, missä on toinen kilo kermavaahtoa ja suklaata.

Nyt ollaan sitten kotona viisi tonnia köyhempänä. Finnair teki sitten saman mitä viimeksikin, kun matkustin Bangkokista Helsinkiin. Viimeisellä portilla lippua ja passia näyttäessäni virkailija katsoi jotain koneelta ja pyysi minua sivuun odottamaan hetkeksi. Vähän ajan kuluttua toinen virkailija toi minulle lipun businessluokkaan. En yhtään pahastu, jossain Finnair jatkaa tälläistä toimintaa.

Nyt täytyy kiihottaa kansanryhmää vastaan ja syyllistyä vihapuheeseen. Minä olen pitänyt aina thaimaalaisia naisia kauniina. He ovat siroja, hoikkia ja minun mielestäni heillä on aasialaisista kaikkein kauneimmat kasvonpiirteet. Nyt tällä matkalla kiinnitin huomiota, että en ole ikinä ennen naähnyt Thaimaassa näin paljon lihavia ihmisiä, joista enemmistö näyttäisi olevan naisia. Kerran meitä tuli vastaan jotain parikymmentä ehkä noin viisitoista vuotiasta koululaista. Ohimennessäni kiinnitin huomiota, että joka neljäs/viides oli aika tuhdissa kunnossa.

Ei ehkä liity aiheeseen, mutta olen täällä suomessa miettinyt samaa asiaa. Olen 31-vuotias, eli peruskoulu on päättynyt noin 15-vuotta sitten. Kävin sen Espoossa ja koulussa oli tietojeni mukaan 800 oppilasta. Koko koulussa oli kaksi läskiä, siis kaksi. Muista vielä molempien nimet, koska niitä kiusattiin. Minä en kiusannut, mutta se nyt ei tähän kuulu.
Nyt kun kaupungilla näkee teinejä, niin karkeasti arvioiden noin 5-10 prosenttia on lihavia. Vaikea ymmärtää missä ollaan menty vikaan?

Sitten aiheeseen liittyvää. Onko Koh Chang nykyään millainen paikka? Ajattelin Tokyon reissun jälkeen pitää loput lomat ja mennä sinne. Olen yhdeltä kaverilta kuullut hyvää paikasta, mutta muuta en oikein tiedä. Tarkoitus on vain ottaa iisisti ja latailla akkuja. Cambodiaan taitaa kai päästä sieltä pikaveneellä suht. mukavasti? Ajattelin mennä Bangokista bussilla tuonne Changille, ei taida maksaa montaa euroa. Aikaa on siis enemmän kuin rahaa, siksi ei lentämällä. Pojan otan reissuun mukaan, joten yöelämä ei kiinnosta.

Kuinka monta kertaa porukka keskimäärin käy Thaimaassa? Tuntuu, että osa on siellä kokoajan ja käy vaan pyörähtämässä Suomessa kun itselle tekee tiukkaa kerran vuodessa ehtiä. Miten onnistutte järkkäämään lomat etc. noiden osalta.

Kuinka monta kertaa porukka keskimäärin käy Thaimaassa? Tuntuu, että osa on siellä kokoajan ja käy vaan pyörähtämässä Suomessa kun itselle tekee tiukkaa kerran vuodessa ehtiä. Miten onnistutte järkkäämään lomat etc. noiden osalta.

En tiedä, ennen ehti useita kertoja vuodessa. Nyt ei ole ehtiny viiteen vuoteen. Kai se on ku noi lapset tuli... Eikä niiden kanssa ole varaakaan, ennen hinnat oli jotain 399e per lärvi lennoista, nyt halvimmillaan sen 3000 euroo meidän sakilta. Eli tuskin tulee mentyä enää koskaan.

Kuulostaa siis hyvältä :) Pojalle riittää simpukoiden keräily ja minulle löhöily. Missä päin saarta majailit?

White Sand Beachilla, sillä "vilkkaimmailla" siis, joka ei mun mielestä ollut vilkas. Oltiin reissussa huhtikuussa songkranin aikaan ja se kyllä vähän kiristi hermoja, kun sitä kesti nelisen päivää..

Kierreltiin myös mopolla saarta. Siellä saaren toisella puolella oli se yksi ihana veden päälle rakennettu kalastajakylä.

Mitäs kohdetta porukka suosittelee 2-4:lle reilu parikymppiselle miehelle? Matkan tarkoitus on pääasiassa rentoutuminen ja juhliminen koulujen ja töitten väliin, ajankohta tammikuun alussa.

Mitäs kohdetta porukka suosittelee 2-4:lle reilu parikymppiselle miehelle? Matkan tarkoitus on pääasiassa rentoutuminen ja juhliminen koulujen ja töitten väliin, ajankohta tammikuun alussa.
Riippuu siitä mitä haluatte tehdä. Jos baarit, discot ja naiset on ykkösasia niin Pattaya on siinä suhteessa vilkkain paikka. On myös halvimpia turistipaikkoja. Jos taas haluatte vaikka sukellella päivisin ja iltaisin riittää istuskelu rantabaareissa ja parissa raflassa niin Koh Taon saari on kyllä kiva, samalla reissulla voi toki käydä vaikka Samuilla.

Phuketiin taitaa päästä kaikkein halvimmalla. Se ei ole ihan pelkkää bordellia koko alue.

Phuketiin taitaa päästä kaikkein halvimmalla. Se ei ole ihan pelkkää bordellia koko alue.

Komppaan. Voi olla tuohon tarkoitukseen ja tuolle ikäryhmälle se paras paikka. Rantoja löytyy, saaria lähellä ja bilemestoja illaksi vaikka kuinka. Phi Phi saarille vielä 1-2 yön reissu niin avot.

Komppaan. Voi olla tuohon tarkoitukseen ja tuolle ikäryhmälle se paras paikka. Rantoja löytyy, saaria lähellä ja bilemestoja illaksi vaikka kuinka. Phi Phi saarille vielä 1-2 yön reissu niin avot.

Eikö Sedulaa ole lähempänäkin? Thaimaan Kanarialle en menis, mieluummin sit Kanarialle. Thaikut kyllä järkkää hyviä bileitä missä vain, parhaat meiningit siellä missä ei ole muita valkoisia. Itse ehdottaisin Samuita silti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom