Tämäkin tyttö on vihdoin kotiutunut
Post-travel depression on jo iskenyt aika pahasti, antaisin mitä vaan jos pääsisin takaisin. Mulla olisi itseasiassa Taolla kämppä ja työpaikka valmiina jos vain haluaisin...
Mutta ehkä nyt maltan mieleni.
Reissuni oli tavalliseen tapaan melko tapahtumarikas ja kaikkea en viitsi edes kertoa tässä, mutta hauskaa oli! Taolla päädyin pariksi tunniksi duuniin flyereita jakamaan tähän baariin:
Video on itseasiassa kuvattu samana iltana ja mut voi bongata sieltä pari kertaa... Tuo oli aivan uskomaton paikka. Kivikasa, mistä on tehty linnamainen yökerho. Alakerrassa oli vähän rauhallisempaa menoa, kun taas yläkerrassa oli kunnon reivit. Baarista sai luonnollisesti kaikkea bissestä ilokaasuun eivätkä hinnatkaan olleet kovin pahat. Työntekijäalennuksella ilokaasu 30baht ja olihan se ihan mukavaa, varsinkin kun en ollut koskaan ennen koittanut sitä.
Seuraavana päivänä biitsille:
Jollain oli ollut kivaa rannalla
Hylätty baari. Jos mulla olisi paljon rahaa, ostaisin sen heti ja kunnostaisin. Oli nimittäin tosi mahtavalla paikalla.
Auringonlaskua
Laitan ehkä enemmän kuvia myöhemmin jos jaksan, nyt ei huvita kikkailla latausten kanssa...
Vietin ensimmäisen yön Bangkokissa ja hengailin Rahin kanssa ja samalla ostettiin mulle bussi+lauttalippu Taolle ja Rahi jäi Bangkokiin. Maksoin lipusta 550baht. Bussimatka lähti joskus seitsemältä ja oli perillä kolmelta aamuyöllä. Lautta lähti klo 7am, joten siellä sit odoteltiin ja pelattiin korttia muiden matkaajien kanssa 4h. Oli muuten muutama moskiitonpurema sen jälkeen!
Taolle saavuin vihdoin joskus keskipäivän maissa ja nappasin bungalowin sellaisesta kuin Sairee Cottages. Rannalle matkaa 2min, sängyt kahdelle hengelle ja tosi siistit suihkutilat. Hintaa 350baht/yö. Siinä vaiheessa vähän vitutti matkustaa yksin, koska kaverin kanssa majoitus olisi tullut vielä halvemmaksi sillä missään harvemmin on yhden hengen huoneita. Parin päivän jälkeen vaihdoin toiseen paikkaan mistä sai huoneen 300baht/yö. Siinä joutui tosin jakamaan suihkun ja vessan viereisen huoneen kanssa, mutta ei se haitannut ollenkaan. Itseasiassa käytin huonetta vain tavaroiden säilytykseen, sillä olin kavereiden luona koko ajan ja tuli vasta myöhemmin mieleen että ihan turhaan maksoin majoituksesta, varsinkin kun kaverin yksiössä oli enemmän kuin tarpeeksi tilaa meille molemmille.
Päivät kuluivat lähinnä ympäriinsä kävellen. En osaa/halua ajaa mopoa, joten kävelin vuorille ja ympäri saarta jonkun verran. Kiipeilin kivikasoilla tuntikausia ihan vaan koska se on kivaa ja välillä kävin uimassa tai makoilin rannalla. Toisin sanoen en siis tehnyt mitään järkevää, mutta ei lomalla kuulukaan.
Iltaisin käytiin yleensä pitkällä illallisella, minkä jälkeen jatkettiin kavereiden luo tai baariin. Parhaimmillaan istuttiin illallisellla yli 6h ja erään paikan pitäjä oli kovin positiivisesti yllättynyt siitä että joku kerrankin menee pitkän kaavan mukaan. Hän opetti meille thaita ja toi hedelmiä jne. ilmaiseksi :D Paikan nimi oli muistaakseni blue chair? Lähellä Lotus Resortin ravintolaa...
Taolta oli tarkoitus käydä mm. Samuilla, mutta en malttanut lähteä joten olin Taolla siihen asti kunnes oli pakko lähteä Bangkokiin. Lautta+bussi Bangkokiin maksoi 800baht sisältäen mm. ilmaisen taksikyydin satamaan. Tässä vaiheessa voin antaa kullanarvoisen vinkin kaikille jotka joutuvat kulkemaan pitkä bussi/lentomatkoja Thaimaassa. Ottakaa valiumia. 1-3 valiumia ennen bussiin astumista ja nukut kuin pieni vauva koko matkan. Valiumia saa apteekista 10baht/kpl (ei kannata ostaa slippejä, ne ovat ylihintaisia) ja se tekee matkasta 100000 kertaa mieluisamman. Henkilökohtaisesti vihaan matkustamista ja bussissa istumista, mutta matka Taolta Bangkokiin ei tuntunut missään koska nukuin koko ajan.
Bangkokiin saavuttiin klo 3am ja parin muun backpackerin kanssa lähdettiin etsimään hostellia. Päädyttiin tänne:
Ainoa ongelma oli, että hostellin pitäjä oli vanhahko nainen joka oli joko vähän pipi päästään tai ei ymmärtänyt sanaakaan englantia. Pitkän väännön jälkeen saimme selville, että heillä on huoneita vapaana huomenna. Viereinen hostelli oli lähes yhtä halpa, joten menimme kysymään sieltäkin huoneita. Meidän käskettiin mennä pikkuruiseen reggaebaariin kulman taakse, koska omistaja oli siellä ja hän tietäisi huoneista. Löysimme omistajan joka oli tuhannen päissään ja aineissa, mutta lopulta selvisi että hänelläkään ei ole vapaita sänkyjä tai huoneita. Loppujen lopuksi pojat maksoivat 30baht siitä että saivat nukkua ensimmäisen hostellin aulan lattialla ja minä lähdin erään espanjalaisen tytön kanssa hotelliin, jossa hän oli yöpynyt ennenkin. Hotellissa ei ollut yöllä vapaita huoneita, mutta saatiin nukkua aulassa ja nukuinkin tosi hyvin sohvalla missä oli paljon tyynyjä. Ilmaiseksi :D Aamulla saatiin ilmaista kahvia ja teetä, mutta koska huoneita ei ollut vapaana, jouduttiin vaihtamaan paikkaa. Lopulta päädyimme erääseen hotelliin suht lähellä Khaosan Roadia (poliisiasemalta eteenpäin eli suht rauhallista aluetta kuitenkin), mistä otimme huoneen 400baht/yö eli 200baht per nenä.
Seuraavana päivänä kävin ottamassa tatuoinnin. 2000baht, kolme X-kirjainta allekkain lantioon. Kyseessä on Amsterdamin symboli ja olen halunnut sen jo kauan, joten se ei ollut mikään tylsistynyt päähänpisto. Muuten vaan kävelin ympäriinsä koko päivän ja söin paljon ananasta ja papaijaa.
Illalla menin espanjalaisen tytön kanssa ulos ja sattumalta törmäsimme niihin reissaajapoikiin jotka olivat samassa bussissa aiemmin. Pojat halusivat ping pong show'hun, joten tietysti sitten mentiin. Seurasi pitkä neuvottelu tuk tuk-kuskien kanssa ja lopulta hinnaksi saatiin sovittua 200baht sisältäen kuljetuksen ja sisäänpääsyn ja ilmaisen oluen. Tuk tuk-matka kesti ikuisuuden ja lopulta päädyimme jonnekin mikä näytti aivan hylätyltä varastoalueelta ?! Missään ei ollut mitään mistä olisi voinut päätellä että siellä on yökerho. Pääsimme kuitenkin sisään ja kaikki sujui hyvin. Hirvittävästi tavaraa tytöt heittivät alapäästään ja oli siellä live sex showkin. Valitettavasti kuvaaminen oli kielletty :D
Palattuamme takaisin Khaosan Roadille onnistuin jotenkin hukkaamaan kaikki ja lopulta päädyin jonkun puoliksi thain, puoliksi kanadalaisen miehen ja hänen kavereidensa seuraan (seurueessa oli myös naisia). Aamuyöllä yritettiin löytää hotelliani koska check out oli klo 12 seuraavana aamuna. En muistanut missä hotelli oli, joten päädytiin jatkoille kanadalaismiehen luo. Simahdin sinne, aamulla haettiin tavarat hotellilta ja vietin viimeisen päivän kanadalaisthaikun ja hänen kavereidensa kanssa :D Hän kävi hakemassa mulle minibussilipun lentokentälle, koska hän sai sen halvemmalla (100baht). Oli myös kivaa kun oli seuraa, koska lentoni lähti vasta klo 2.30 ja olisin muuten ollut koko päivän yksin
Semmonen reissu. Oli tosi hauskaa, mutta tiedostan miten älyttömän hyvä tuuri mulla oli koko matkan ajan. Niin monta asiaa olisi voinut mennä pieleen ja mulle olisi voinut käydä huonosti, mutta jotenkin kaikki vain järjestyi.
Tai no, yksi asia meni pieleen... Reppuni reissaa edelleen jossain Bangkok/Amsterdam/Helsinki-välillä. Olin jo valmis haukkumaan koko saatanan Finnairin ja kaikki virkailijat, mutta sitten mietin että kyllä se tulee takaisin jos on tullakseen. Sitä sattuu, mai pen rai