Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Aivan, OK. Changilta mantereelle ja käbillä Utapaoon ja sieltä Samuille. Kuulostaa järkevältä. Iso kiitos. Ei ehdi tässä kiireen keskellä yhtään ottaa asioista selvää.

Samuin lennot ovat (sesonkina) sangen ruuhkaisia. Eli kannattaa buukata etukäteen. Vaikkapa Changilta matkatoimistosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ymmärsin että BKK:sta helpoin tapa Ko Changille on koneella Tratiin + minidosä satamaan ja lautalla saarelle. Lento Tratin kentälle saapuu klo 18.15. Mutta monehan aikaa lähtee vika lautta Changille? Tai mistä löydän ton tiedon? Cheers.

Mikäli saavut aamulennolla niin suosittelisin, että otat kyydin siitä terminaalin ulkopuolelta ja paahdat sen kanssa suoraan lauttarantaan. Matkaa jotain 300 kilsaa + rapiat ja moottoritietä miltei koko matka. Limousine (Volvo mallia -88) vie kyllä perille ja vieläpä tuon Hupen kuvan karmivan pitkän jonon ohitse. Tällä tavoin olet aikaisemmin saarella kuin lentäen mikäli lentosi siis laskeutuu aamulla.

Mikäli saavut aamulennolla niin suosittelisin, että otat kyydin siitä terminaalin ulkopuolelta ja paahdat sen kanssa suoraan lauttarantaan. Matkaa jotain 300 kilsaa + rapiat ja moottoritietä miltei koko matka. Limousine (Volvo mallia -88) vie kyllä perille ja vieläpä tuon Hupen kuvan karmivan pitkän jonon ohitse. Tällä tavoin olet aikaisemmin saarella kuin lentäen mikäli lentosi siis laskeutuu aamulla.

Erinomainen idea. Minä ajoin tuonne myös siis itse, toki "ensikertalaiselle" kuskin vuokraaminen on järkevämpää. Antaisin taksille vaikkapa 1500-2000thb tuosta matkasta. Auton vuokra oli 299thb per päivä ja 0e omavastuu 100thb lisää. Toki piti tehdä 1kk diili jotta hinnaksi sai tuon. Auto oli täysin uusi automaatti toyota.

Lomahommat himottais. Thaimaan rento meininki kiehtoo, joten mihin mennä pariksi viikoksi lepuuttaan mieltä? Nähtävyydet, shoppailut, sukeltelu, snorklailu ynnä muut aktiviteetit kiinnostavat. Viinan läträäminen poisluettu.

Chang, Pattijoki ja Samuin saaret on tsekattu eli ei sinne enään. Tosin Taolle olisi mukava päästä taas sukeltelemaan, mutta se sitten jollain toisella reissulla...

Krabi? Phuketin lähimaastot?

Erinomainen idea. Minä ajoin tuonne myös siis itse, toki "ensikertalaiselle" kuskin vuokraaminen on järkevämpää. Antaisin taksille vaikkapa 1500-2000thb tuosta matkasta. Auton vuokra oli 299thb per päivä ja 0e omavastuu 100thb lisää. Toki piti tehdä 1kk diili jotta hinnaksi sai tuon. Auto oli täysin uusi automaatti toyota.

Taisin loman alussa hövelinä miehenä maksaa 3000thb kahdelta hengeltä eli 1500 per lätty. Ensimmäisen vuorokauden aikana palaa aina eniten fyrkkaa ja parin-kolmen viikon jälkeen sitten tapellaan 50thb:stä viimeiseen asti ja voi jäädä kaupat tekemättä jo tuolla marginaalilla :D

Taxikohchang.com:ista tilasin käbin odottamaan kentälle. Vie hotellille asti 3600 bht, sisältää tullit muttei lauttaa. Ei paha.

Nyt ollaan Bangkokissa maanantaihin saakka. Saatiin ihan hyvä huone 500/yö.
Loma on mennyt muuten hyvin mutta kerran mietin vakavasti, että millaisen tuomion saisi (intialaisen?) räätälin tappamisesta. Suomessa olisin jo lyönyt tuollaista
kusipäätä.

Nyt ollaan Bangkokissa maanantaihin saakka. Saatiin ihan hyvä huone 500/yö.
Loma on mennyt muuten hyvin mutta kerran mietin vakavasti, että millaisen tuomion saisi (intialaisen?) räätälin tappamisesta. Suomessa olisin jo lyönyt tuollaista
kusipäätä.

Minkälainen kohtaaminen oli? Onhan ne vitun ärsyttävää sakkia, ja haiseekin vielä aivan garmeelle ( indiaanit ja arabit ). Tönivät/eivät väistä kadulla ym., ei mitään positiivista sanottavaa heikäläisistä.

Nyt olis kohta lähtö thaikkuihin joko phukettiin tai krabiin. Loman tarkoitus on treenata salilla ja maata rannalla. Onko kellään kokemusta kummastakaan paikasta?
Kuinka hyvin kuntosaleja löytyi? Phuketista varmaan löytyy paremmin mitä olen googlella etsinyt. Krabi taitaa olla aika takapajulassa ja saleja siellä ei kauheammin taida olla?!
Phuket taas taitaa olla kauhea turisti helvetti? Ainakin kaikki netissä niin sanovat...?! Kertokaahan paikoissa käyneet =)

Kiitos vastauksista

Krabi on nykyään aika kaukana takapajulasta. Toki verrattuna Phuketiin se on sitä.

Phuketissa voisi olettaa olevan enemmän saleja, mutta Krabillakin on muutama jos heittää Googleen "krabi kuntosali".

Rannat on parempia Krabilla, mutta vaikeampi niihin on päästä kun kävellen ei pääse yhtenkään edes kaukaisesti hyvään (ellei Hotelli ole muualla kuin yleisimmällä Ao Nangin "rannalla").

No tuo tapaaminen räätälin kanssa oli se aika normaali väkisin pysäytys. Siihen päälle normaalia enemmän valehtelua ja pakkomyyntiä. Olin kuulemma norjalainen ja luvannut eilen ostaa häneltä nahkatakin yms.

Tänään lensin sitten Bangkokista kotiin ja Finnair sekoili jotenkin. Minulla oli ihan tavallinen turistiluokan lippu muistaakseni Travellinkin kautta ostettu. Juuri ennen koneeseen menoa tuli kuulutus: Passenger mister Cthulhu, mister Cthulhu, please contact checkpoint. Menin ihmeissäni siihen tiskille ja thaikkuvirkailija otti lippuni ja antoi minulle vastineeksi bisnesluokan lipun. Kerrankin ei olo tuntunut ahtaalta lennon aikana.

No tuo tapaaminen räätälin kanssa oli se aika normaali väkisin pysäytys. Siihen päälle normaalia enemmän valehtelua ja pakkomyyntiä. Olin kuulemma norjalainen ja luvannut eilen ostaa häneltä nahkatakin yms.

Tänään lensin sitten Bangkokista kotiin ja Finnair sekoili jotenkin. Minulla oli ihan tavallinen turistiluokan lippu muistaakseni Travellinkin kautta ostettu. Juuri ennen koneeseen menoa tuli kuulutus: Passenger mister Cthulhu, mister Cthulhu, please contact checkpoint. Menin ihmeissäni siihen tiskille ja thaikkuvirkailija otti lippuni ja antoi minulle vastineeksi bisnesluokan lipun. Kerrankin ei olo tuntunut ahtaalta lennon aikana.

Ei ne sekoillut. Bisneksessä oli tilaa ja koneeseen oli tulossa ID/StandBy-matkustajia. Maksavat asiakkaat laitetaan nykyisin bisnekseen ID:n sijaan. (joka on tietenkin arseesta ;) )

Bangkokin reittilennoilla on useinkin toinen osa bisnestä turistiluokkana.

Kerran sain ne paikat, ns. "pikkubisnes", ja morjes että matka taittuu...

Bangkokin reittilennoilla on useinkin toinen osa bisnestä turistiluokkana.

Kerran sain ne paikat, ns. "pikkubisnes", ja morjes että matka taittuu...

Viime reissulla tutustuttiin yhteen suomalaiseen pariskuntaan, jotka saivat sitten tulomatkalla paikat bisnesluokkaan. Samaisella pariskunnalla oli käynyt munkki aiemmallakin reissulla...ei mee nallekarkit tasan! :D

Arvotaankohan nuo ylimääräiset paikat randomilla vai valitaankohan siihen jengiä esim. iän perusteella?

Viime reissulla tutustuttiin yhteen suomalaiseen pariskuntaan, jotka saivat sitten tulomatkalla paikat bisnesluokkaan. Samaisella pariskunnalla oli käynyt munkki aiemmallakin reissulla...ei mee nallekarkit tasan! :D

Arvotaankohan nuo ylimääräiset paikat randomilla vai valitaankohan siihen jengiä esim. iän perusteella?

Siistit vaatteet ja muutenkin soveliaita bisnesten seuraksi. Eli lomavaatteissa ja pienessä hönössä turha odottaa pääsyä sinne. Hymyily virkailijoille ei ainakaan haittaa asiaa.

Siistit vaatteet ja muutenkin soveliaita bisnesten seuraksi. Eli lomavaatteissa ja pienessä hönössä turha odottaa pääsyä sinne. Hymyily virkailijoille ei ainakaan haittaa asiaa.
Meinasin just vastata että ei kai sen väliä, mutta nyt kun tuon sanoit niin onhan se ihan järkevää... jos jossain koneessa ollaan samassa tilassa bisneslentäjien kanssa siis.

Ainakin osassa (missä itse ollut) Finnairin lennoista bisnesluokka on siis jaettu kahteen erilliseen tilaan. Eli jos toinen on turistiluokka, niin siellä olevat ei häiritse oikeaa bisnestä mitenkään.

Morjesta. Ois tarkotus lähtee parin viikon matkalle elokuun lopussa / syyskuun alussa. Thaimaassa on tullu muutama vuos sitten käytyy ja sinne ois mukava lähtee uuusiks. Nyt alko mietityttää tuo sadekausi...eli onko järkee lähtee thaikkuun tuona ajankohtana, kun kuitenkin se auringossa magoilu ois aika tärkeetä (jotkut sadekuurot nyt ei vielä haittaa, mut jos on todennäköstä, et suurin osa ajasta menee vettä sadellen, nii sit pitää vaihtaa kohdetta). Sanotaan nyt vielä, että kyseessä tulee olemaan häämatka ja luultavasti pakettimatka...siis vinkkejä siitä pystyykö tuon sadekauden jotenkin välttämään tuona ajankohtana thaimaassa otetaan avosylin vastaan. Muutenkin ehdotuksia kohteesta (joko thaimaassa, tai jossakin toisaalla) ois mukava kuulla.
Ps. Tuon auringon lisäks vaatimuksena ois vielä edulliset shoppailu mahollisuudet.

^

Mun mielestä Koh Samui olisi sopiva paikka häämatkailuun, kunhan vaan valitsee hotellin jostain siitä syrjemmästä, kuin ihan Chaweng Beachin ytimestä. Tykkäsin kyllä itse Chaweng Beachista, kun siinä on lähellä kaikki, mutta jos ottaa sen hotlan vaikka jommasta kummasta päästä, niin se varmaan auttaa asiaa.

Ranta oli aika ihana puuterihiekkaranta, jonne katettiin illalla lyhytyjen loisteeseen mattoja, patjoja ja tyynyjä. Siellä sai ruokailla tähtien alla.

Shoppailumahdollisuudet ovat hyvät, hyviä ruokaravintoloita löytyy ja iltaelämääkin. Koh Samuilla on myös jotain nähtävää, kun kiertää saaren vaikkapa mopolla (ihan helppoa ja turvallista, yhden päivän reissu) tai menee käymään lähisaarilla. Joh Samui on turisteja täynnä, mutta mua se ei haitannut.

Olen itse ollut siellä elokuussa (sekä huhtikuussa) eikä sateita ollut kauheasti. Muutama rankka kuuro, jonka jälkeen taivas oli kirkas ja sininen.

Itse en ottaisi pakettimatkaa, ellei sitten ole valmis maksamaan suurempaa summaa. Hankkimalla lennot netistä Hki-Bangkok-Hki ja Bangkok-Samui-Bangkok sekä hankkimalla hotellin netistä pääsee paljon halvemmalla.

Koh Chang kiinnostaa.

Olen käsittänyt, että Bangkokista voisi lentää Tratiin, josta voisi matkustaa lautalla Koh Changille.

Sen lisäksi olen ymmärtänyt, että Bangkokista voisi matkustaa taksilla jonnekin, josta lähtisi lautta Koh Changille.

Kuinka paljon em. vaihtoehdot maksavat?

Entä pääseekö Bangkokista muilla keinoin (juna, bussi) johonkin satamaan, mistä lähtee lautta Koh Changille?

Entä milloin nuo viimeset lautat lähtevät?

Mikä on Koh Changin vilkkain ranta ja onko antaa hotellisuosituksia (ei tarvitse olla hieno, hyvä sijainti, ilmastointi ja toimiva suihku ovat tärkeimmät kriteerit)?

Voitte myös ehdottaa jotain muuta kivaa ja kaunista rantapaikkaa, joka olisi suht' lyhyen matkan päästä Bangkokista. Sellainen, mistä löytyisi tarvittaessa shoppailtavaa, näkemistä, ihania rantoja sekä hyviä ruokaravintoloita ja ehkä jotain iltaelämääkin (baari, disco).

Jotain muuta paikkaa, kuin jotain näistä:

- Pattaya
- Phuket
- Krabi ja PhiPhi
- Koh Samui ja Koh Tao ja Koh Phangan

Olisi kivaa nähdä joku uusi paikka.

Tää on sarjaa tyhmä kysymys ja toisessa threadissa oli samansuuntaista juttua aiemmin, mutta kysynpä täällä, kun liittyy Thaimaahan.

Lentokone lähtee lauantaina 29. päivä ja suuntana on Phuket ja tällä kertaa Patong sen hyvien shoppailumahdollisuuksien takia. Mietin puhelinliittymää. On ihan selvää, että nettiä ei voi omalla liittymällä käyttää mahtavien kustannusten takia, mutta mites Thai-liittymät? Jos ostan sieltä jonkun prepaidin, niin voiko sillä ylipäätään käyttää nettiä? Ja jos voi, niin onko puheaika piankin käytetty? Ja jos ei, niin täytynee tyytyä wlaniin, jos jostain sattuu löytymään salaamaton yhteys. Taitaa olla niin, ettei siellä löydä kyllä wlania mistään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom