Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Tää on sarjaa tyhmä kysymys ja toisessa threadissa oli samansuuntaista juttua aiemmin, mutta kysynpä täällä, kun liittyy Thaimaahan.

Lentokone lähtee lauantaina 29. päivä ja suuntana on Phuket ja tällä kertaa Patong sen hyvien shoppailumahdollisuuksien takia. Mietin puhelinliittymää. On ihan selvää, että nettiä ei voi omalla liittymällä käyttää mahtavien kustannusten takia, mutta mites Thai-liittymät? Jos ostan sieltä jonkun prepaidin, niin voiko sillä ylipäätään käyttää nettiä? Ja jos voi, niin onko puheaika piankin käytetty? Ja jos ei, niin täytynee tyytyä wlaniin, jos jostain sattuu löytymään salaamaton yhteys. Taitaa olla niin, ettei siellä löydä kyllä wlania mistään.

Oman kokemuksen mukaan hyviä toimivia(=suomen vastaavia) wlaneja Thaimaan hotelleista ei löydy. Ainakin Samuilla hotellit tarjosivat vain tietyn palveluntarjoajan prepaid-kortteja wlaniin, mutta signaali hotellihuoneessa ei yleensä mikään kovin häävi ollut. Ehkä jotkut Bangkokin hotlat on eri asia kuin perinteiset etelän turistirysät.

Tietääkseni Thai-prepaidiin saa kytkettyä datapaketin soittamalla palveluntarjoajalle. Itse en ole tuota vielä kertaakaan testannut, mutta yksi Changilla asustava suomalainen jeppe tuosta informoi. Tuskin noilla yhteyksillä kuuhun pääsee, mutta eiköhän ne asiansa aja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä edellisellä puhelimella netti toimi ihan Happy Simmilläkin ja olisi toiminut kai nykyiselläkin, jos jostain olisi löytynyt oikeat apn-asetukset. Tosin parissakin hotellissa oli ihan hyvä wlan. Toisessa maksusta ja toisessa ilmaiseksi.

Koh Chang kiinnostaa.

Olen käsittänyt, että Bangkokista voisi lentää Tratiin, josta voisi matkustaa lautalla Koh Changille.

Sen lisäksi olen ymmärtänyt, että Bangkokista voisi matkustaa taksilla jonnekin, josta lähtisi lautta Koh Changille.

Kuinka paljon em. vaihtoehdot maksavat?

Entä pääseekö Bangkokista muilla keinoin (juna, bussi) johonkin satamaan, mistä lähtee lautta Koh Changille?

Entä milloin nuo viimeset lautat lähtevät?

Mikä on Koh Changin vilkkain ranta ja onko antaa hotellisuosituksia (ei tarvitse olla hieno, hyvä sijainti, ilmastointi ja toimiva suihku ovat tärkeimmät kriteerit)?

Voitte myös ehdottaa jotain muuta kivaa ja kaunista rantapaikkaa, joka olisi suht' lyhyen matkan päästä Bangkokista. Sellainen, mistä löytyisi tarvittaessa shoppailtavaa, näkemistä, ihania rantoja sekä hyviä ruokaravintoloita ja ehkä jotain iltaelämääkin (baari, disco).

Jotain muuta paikkaa, kuin jotain näistä:

- Pattaya
- Phuket
- Krabi ja PhiPhi
- Koh Samui ja Koh Tao ja Koh Phangan

Olisi kivaa nähdä joku uusi paikka.

White Sand Beach on vilkkain ranta, vaikka kovin vilkas ei ole sekään. Kacha Resort & Spa osoittautui miellyttäväksi hotelliksi ainakin omaan makuun.

http://www.sawadee.com/hotel/kohchang/kacharesort/

Sinne on näköjään rakennettu jälkeenpäin Hillside osa hotellille. Itse valitsisin kyllä rannan puoleisen vanhemman osan.

^

Mun mielestä Koh Samui olisi sopiva paikka häämatkailuun, kunhan vaan valitsee hotellin jostain siitä syrjemmästä, kuin ihan Chaweng Beachin ytimestä. Tykkäsin kyllä itse Chaweng Beachista, kun siinä on lähellä kaikki, mutta jos ottaa sen hotlan vaikka jommasta kummasta päästä, niin se varmaan auttaa asiaa.

Ranta oli aika ihana puuterihiekkaranta, jonne katettiin illalla lyhytyjen loisteeseen mattoja, patjoja ja tyynyjä. Siellä sai ruokailla tähtien alla.

Shoppailumahdollisuudet ovat hyvät, hyviä ruokaravintoloita löytyy ja iltaelämääkin. Koh Samuilla on myös jotain nähtävää, kun kiertää saaren vaikkapa mopolla (ihan helppoa ja turvallista, yhden päivän reissu) tai menee käymään lähisaarilla. Joh Samui on turisteja täynnä, mutta mua se ei haitannut.

Olen itse ollut siellä elokuussa (sekä huhtikuussa) eikä sateita ollut kauheasti. Muutama rankka kuuro, jonka jälkeen taivas oli kirkas ja sininen.

Itse en ottaisi pakettimatkaa, ellei sitten ole valmis maksamaan suurempaa summaa. Hankkimalla lennot netistä Hki-Bangkok-Hki ja Bangkok-Samui-Bangkok sekä hankkimalla hotellin netistä pääsee paljon halvemmalla.

Joo pakettimatka vaihtoehdosta päätettiinkin jo luopua...ihan senkin takia, että pääsee tarvittaessa karkuun sitä sadetta.
Pitää laittaa korvan taakse tuo Samui ja jos etelään päin mennään, niin tuolla tulee varmasti käytyä.

Koh Chang kiinnostaa.

Olen käsittänyt, että Bangkokista voisi lentää Tratiin, josta voisi matkustaa lautalla Koh Changille.

Sen lisäksi olen ymmärtänyt, että Bangkokista voisi matkustaa taksilla jonnekin, josta lähtisi lautta Koh Changille.

Entä pääseekö Bangkokista muilla keinoin (juna, bussi) johonkin satamaan, mistä lähtee lautta Koh Changille?

Mikä on Koh Changin vilkkain ranta ja onko antaa hotellisuosituksia (ei tarvitse olla hieno, hyvä sijainti, ilmastointi ja toimiva suihku ovat tärkeimmät kriteerit)?

Voitte myös ehdottaa jotain muuta kivaa ja kaunista rantapaikkaa, joka olisi suht' lyhyen matkan päästä Bangkokista. Sellainen, mistä löytyisi tarvittaessa shoppailtavaa, näkemistä, ihania rantoja sekä hyviä ruokaravintoloita ja ehkä jotain iltaelämääkin (baari, disco).

- Pattaya
- Phuket
- Krabi ja PhiPhi

Bangokista pääsee ainakin Khao Sanilta linja-autolla (hintaan kuuluu myös lauttamatka ja avolava taksilla kyydit haluamalleen rannalle).
Hintaa en kyllä muista yhtään, mutta jos nyt ei millään ihan extreme budjettimatkalla ole, niin ei se kallis ole.
Rantojen / hotellien "varustetaso" meni ainakin muutama vuosi sitten, niin että lähimpänä lauttarantaa on hienoimmat / kalliimmat paikat ja hinnat halpenee etemmäs mentäessä. Ite olin Lonely Beachillä semmosessa bambumajassa, mutta hienompiakin vaihtoehtoja löytyy ja ainakin silloin pidin kyseistä rantaa sopivan "vilkkaana" omaan makuun.

Tää on sarjaa tyhmä kysymys ja toisessa threadissa oli samansuuntaista juttua aiemmin, mutta kysynpä täällä, kun liittyy Thaimaahan.

Lentokone lähtee lauantaina 29. päivä ja suuntana on Phuket ja tällä kertaa Patong sen hyvien shoppailumahdollisuuksien takia. Mietin puhelinliittymää. On ihan selvää, että nettiä ei voi omalla liittymällä käyttää mahtavien kustannusten takia, mutta mites Thai-liittymät? Jos ostan sieltä jonkun prepaidin, niin voiko sillä ylipäätään käyttää nettiä? Ja jos voi, niin onko puheaika piankin käytetty? Ja jos ei, niin täytynee tyytyä wlaniin, jos jostain sattuu löytymään salaamaton yhteys. Taitaa olla niin, ettei siellä löydä kyllä wlania mistään.

Baareissa on useimmiten ilmaisia wlaneja ollut, välillä tosi hyviäkin. Hotelleilla maksullisia ja yleensä huonot signaalit.

Maaliskuun alkuun varattu lennot Phukettiin, mutta mihin yöksi tai siis tarkoitus ois olla about viikko tuolla ja sit Bangkokiin. Hotellin vaatimuksena ois uima-allas ja mielellään myös salikin. Aamiaisesta plussaa, miten porukat yleensä on tehneet, ottaako hotelliin aamupala vai käydäkö jossain muualla? Myös joku ranta ois hyvä olla ihan lähellä, ettei menis sit takseihin rahaa. Laittakaa jotain infoa tuolla matkustelleet, auttas paljon ku kohta pitäs varata jotain majoitusta. Ja mistä tehdä itse varaus, Hotels.comia on muija jo katellutkin...

Maaliskuun alkuun varattu lennot Phukettiin, mutta mihin yöksi tai siis tarkoitus ois olla about viikko tuolla ja sit Bangkokiin. Hotellin vaatimuksena ois uima-allas ja mielellään myös salikin. Aamiaisesta plussaa, miten porukat yleensä on tehneet, ottaako hotelliin aamupala vai käydäkö jossain muualla? Myös joku ranta ois hyvä olla ihan lähellä, ettei menis sit takseihin rahaa. Laittakaa jotain infoa tuolla matkustelleet, auttas paljon ku kohta pitäs varata jotain majoitusta. Ja mistä tehdä itse varaus, Hotels.comia on muija jo katellutkin...

Me ollaan yleensä otettu hotellit aamiaisilla, koska itseäni ei kiinnosta heti aamusta lähteä etsimään järkevää aamupalamestaa. Hotellista riippuen aamupala on joko se perus brittiaamiainen tai hieman monipuolisempi buffet. Varsinkin Bangkokissa aamupalabuffetit on yleisimpiä(ja parempia), mutta ei kannata odottaa halvalla saavan hyvää. Jos ei muuta heti aamusta saa, niin sitten ne perus riisimätöt hotlan ravintolassa naamaan. :)

Bangkokissa ekan kerran oltiin jokunen yö Swiss Park Hotel:ssa. Hinnaltaan semmosta keskiluokkaa, mutta aamupala tuolla oli Thaimaan mittapuuhun ihan hyvä. Huoneet oli vuonna 2009 hieman kulahtaneita, mutta ei mitään törkeitä, hinta-laatusuhteeltaan siis ihan jees. Altaalle pääsee ottamaan arskaa, jos sellainen kiinnostaa. Viime vuonnakin oltais tuonne menty, mutta se oli silloin remontissa, joten en tiedä miltä se nykyään näyttää. Hotellejahan Bangkokissa on kuitenkin pilven pimein, joten eikun omat kriteerit pöydälle ja hotelleja selaamaan. Muistakaa huomioida kulkuyhteydet hotellien lähistöllä, kuten BTS- ja metroasemat.

Me ollaan todettu seuraavat palvelut luotettaviksi, mutta näitä on huomattavasti enemmänkin. Google soimaan, niin lisää löytyy.
http://www.latestays.com/
http://www.asiarooms.com/
http://www.sawadee.com/

Anonymity

Koh Chang kiinnostaa.

- Pattaya
- Phuket
- Krabi ja PhiPhi

Koh Samet. Bangkokista olisikohan ollut vajaa 4 tuntia bussilla Rayongiin, josta lyhyt, ehkä puolen tunnin venematka saarelle. Khao San Roadilta löytyy monesta paikkaa pikkubussi+lautta paketteja (ihan samanlaisia settejä kuin Koh Changille), mutta ihan oikealla linja-autollakin pääsee Rayongiin ja vene/lauttamatkan voi ostaa ihan paikan päältä. Saari on pieni ja shoppailumahdollisuudet ainakin muutama vuosi sitten lähes olemattomat, mutta hiekkaranta on pitkä ja kaunis, ravintoloissa hyvä ruoka, eikä väkeä ollut hirveästi. Ei mikään kauhea bilepaikka, mutta ihan huippu laiskottelurantalomalle.

Koh Samet. *snip* Ei mikään kauhea bilepaikka, mutta ihan huippu laiskottelurantalomalle.
Toki ainakin pari vuotta sitten löytyi yksi makee iltapubi/klubi jossa helmi rantahiekka terassi (istutaan matoilla hiekalla), ja sisällä disco.

Shoppailua tosiaan ei ole ollenkaan.

Siistit vaatteet ja muutenkin soveliaita bisnesten seuraksi. Eli lomavaatteissa ja pienessä hönössä turha odottaa pääsyä sinne. Hymyily virkailijoille ei ainakaan haittaa asiaa.

taitaa noi upgreidit mennä ensisijaisesti 'kanta-asiakkaille' eli Finnairin platina/gold/silver korttilaisille

Varausten osalta voisin itse suositella www.tripadvisor.com, tuolta ei varsinaisesti varata vaan hotellin osalta näkyy miten suosittu hotelli on jonkun kaupungin tai kohteen osalta. Kun hotelli löytyy niin sitä kautta pystyy valitsemaan eri varauspalveluista halvimman hinnan. Omalla kohdallani on tuo agoda ollut melkein aina halvin.

Nonni. Tuli taas käytyä Phuketissa ja kaksi viikkoa oltiin. Nyt takaisin Suomessa ja hajottaa ihan vitusti. Siis niin paljon, ettei voi edes kuvailla. Muutan vielä joskus Thaimaahan. On tää Suomen ilmasto niin vitusta. Ja ihmiset. Tavattiin muutama ihan loistava tyyppi. Saatiin kaksi loistavaa Thaimaalaista kaveria joiden kanssa tulee nyt pidettyä yhteyttä. Yksi mies ja yksi nainen. Ja kolme Australialaista kaverusta tuli tavattua, joiden kanssa ollaan myös yhteyksissä. Ihan törkeän mahtavia tyyppejä. Niiden kanssa vedettiin keittoa ja naurettiin ihan saatanasti. Harvoin tulee vastaan porukkaa, joiden kanssa kemiat sopii näin hyvin yhteen. Eukkokin tykkäsi niistä ihan törkeästi. Niin ja nettiä en saanut puhelimella toimimaan. Jossain asetuksissa tietysti vikaa, mutta en jaksanut alkaa niitä selvittelemään, kun toi Thai-ihmisten kielitaito on yleensä mitä on. Siinä olisi mennyt koko loppu elämä, kun olisi alkanut selvittämään ongelmaa.

Käytiin taas siellä sun täällä. Perus Phuket Townin ja Shalongin markkinat kierrettiin ja käytiin parilla retkellä, jotka napattiin paikalliselta myyjältä kadulta. Käytiin siis Rayalla ja Khai-saarilla. Molemmat ihan kivoja, mutta Khai mun mielestä kauniimpi. Tosin molemmat kärsii aika pahasti siitä, että ne on ihan tupaten täynnä turisteja. Sai sieltä sentään muutaman kauniin kuvan, kun vähän rajaili.

Ruoka taas meikäläistä vähän kiinnostaa, niin se oli taas vähän sitä sun tätä. Joskus loistavaa, joskus ihan hirveää paskaa. Mua vähän vaivaa sellainen ongelma, etten tykkää yhtään limelehdistä enkä kalakastikkeesta, jotka on molemmat aikalailla Thaimaalaisen ruoan perusta. Tuli silti Thairuokaakin syötyä ja joskus oli ihan hyvääkin. Kaikki varmaan tietää, että Buffalo Steak House mainostaa itseään sloganilla "Best steak in town" Tulipa huomattua sekin paskapuheeksi. Nimittäin käytiin Midnigt Sunissa, joka on suomalainen paikka Bangla Roadin sivukujalla ja siellä sain kyllä yhden parhaista pihveistä ikinä. Jäi niin hyvä maku suuhun siitä, että siellä käytiin sitten kaksi kertaa lisääkin. Vähän ensin epäilytti mennä suomalaisena sinne suomalaiseen paikkaan missä kaikki käy, mutta oli siellä vain hyvät sapuskat. Ei Buffalo Steak Housissakaan huonot olleet, mutta vähän pisteitä laski se, että tilasin sieltä lankkupihvin mediumina ja sain well donin. Makukaan ei ihan yltänyt kyllä Midnight Sunin tasolle ja hintakin on hieman kovempi, vaikka helvetin kalliita on molemmat.

Ja lennot. Siis voi vittu ne lennot. Miksi ihmiset ei tajua olla ottamatta niitä mukuloitaan mukaan lennolle? Pitäisi olla olemassa vähintään joitakin lapsettomia lentoja. Oli taas tosi hieno kuunnella, kun sinne mennessä joku mukula kiljui puolet matkasta ja takaisin tullessa koko vitun matkan. Paloi muuten niin lujaa käpy, että meinasin nousta tuolista ylös ja huutaa, että eikö sitä vitun rääkyjää saa hiljaiseksi. Teki mieli mennä puristamaan se pilli kiinni. Ja ne lentokoneen ruoat. Siis ei saatana. Miten voi olla mahdollista, että jotain noin kamalaa saadaan aikaiseksi? Jos mulle annettaisiin euron budjetti ja paskat ainekset, niin tuollaista paskaa en saisi aikaiseksi. Ihan oikeasti parempi vaihtoehto olisi vaikka Saarioisten kytkinlevy kylmänä ja pari grahampiirakkaa. Niitä pystyy sentään syömään. Nyt en syönyt kumpaakaan ateriaa loppuun, kun se oli yksinkertaisesti niin etovaa paskaa. Hyi vittu. Enkä ole tosiaan mikään täysi kulinaristi, jos kerran kykinlevytkin maistuu.

Ja lisää ruoasta. Onko vika Thaimaassa vai Jenkeissä? Viime vuonna kävin KFC:ssä jota on kovasti kehuttu ja joka on yksi suosituimpia pikaruokapaikkoja ja petyin tosi pahasti se oli ihan kamalaa paskaa. Sama kävi tänä vuonna, kun kävin Burger Kingissä, jota on myös kehuttu tosi paljon. Otin Double Whopperin ja puolet jäi syömättä. Ihan hirvittävää paskaa. Silti tykkään kyllä Hesen ja Mäkkärin mätöistä ainakin pääosin. Ja kävinpä Thaimaassakin maistamassa sikäläisen Mäkkärin tuplajuuston ja se oli kyllä ihan hyvä. Onko muilla kokemuksia tekeekö Thaimaalaiset vain asiat päin vittua vai onko mulla vain makuaistissa vikaa? Ei KFC ja Burger King voi olla oikeasti niin paskaa, kun niin paljon niitä kehutaan. Niin, yksi lisää oli Dunkin Donuts joka on tietysti kuuluisa donitsiketju. Vittu mitä paskaa. Otin jonkun tuplasuklaahomon jonka taikina oli tehty kai Van Houtenista ja perunajauhosta ja puristettu kasaan miljoonan barin paineessa. Se maistui kyrvältä, oli kuivaa ja jämähti kitalakeen niin lujaa kiinni, ettei sitä saanut katuporallakaan irti. Päällä oli jotain perseen makuista suklaata. Eukko otti jonkun toisen donitsin, joka oli kuulemma ihan ok, mutta mehu kaatui suoraan roskiin. Onneksi olkoon vaan. Tosin Jung Ceylonissa oli joku hyvä jätskiravintola jonka nimeä en saa nyt millään päähäni. Thaikaveri vei meidät sinne ja se oli kyllä hiton hyvää.

Että sellaista. Taidanpa pistää kamat myyntiin ja muuttaa sinne. Nyt vituttaa tää Suomi kyllä siihen malliin.

^

Loma teki tehtävänsä. Jos noin paljon vituttaa loman jälkeen, niin suosittelen skippaamaan lomat ;)

ps. Voin tuoda mun muksun ensi kerralla sun syliin, niin voit sitten saada sen itkun loppumaan. Tai mene bisneksessä, siellä harvoin on rääkyviä lapsia ja paremmat ruuat.

^

Loma teki tehtävänsä. Jos noin paljon vituttaa loman jälkeen, niin suosittelen skippaamaan lomat ;)

ps. Voin tuoda mun muksun ensi kerralla sun syliin, niin voit sitten saada sen itkun loppumaan. Tai mene bisneksessä, siellä harvoin on rääkyviä lapsia ja paremmat ruuat.
Niin suosittelen minäkin. Mua vituttaa aina ihan törkeesti palata tänne. Ja siinä lapsijutussa olikin se pointti, että jos ja kun ne huutaa ja jos ja kun sitä ei saa loppumaan, niin jättäkää ne vitun kiljukaulat kotiin. Helppo mun on lapsettomana sanoa, mutta tältä nyt tuntuu. Saisivat edes järjestää jotain lapsettomia lentoja.

Ja lisää ruoasta. Onko vika Thaimaassa vai Jenkeissä? Viime vuonna kävin KFC:ssä jota on kovasti kehuttu ja joka on yksi suosituimpia pikaruokapaikkoja ja petyin tosi pahasti se oli ihan kamalaa paskaa. Sama kävi tänä vuonna, kun kävin Burger Kingissä, jota on myös kehuttu tosi paljon. Otin Double Whopperin ja puolet jäi syömättä. Ihan hirvittävää paskaa. Silti tykkään kyllä Hesen ja Mäkkärin mätöistä ainakin pääosin.

Kyllä nuo kfc ja burger king on paskaa jenkeissäkin ainakin allekirjoittaneen mielestä. Samoin wendys on hirveätä moskaa. Ei McDonalds ja jack in the box:kaan kovin häävejä ole. Schipolin lentokentällä(amsterdam) on ok burger king, jota on tullut tuettua useamman kerran. KFC tarjoaa ällöä ja ei ollenkaan rapeaa friteerattua höpönlöpöntuotetta. Tosin kfc:n grillattu kana on ihan jees, jos ei muuta vaihtoehtoa ole.

Jos haluaa siedettävä pikaburgerin amerikassa niin mun suosikit on in-n-out ja five guys burger ketjut.

Ilmeisesti jollain tui flyn charter lomalennolla olet lentänyt jonka kohde yleisö on ikävä kyllä perheet. Finnair lentää joka ilta reittilennon bangkokkiin jossa lapsia ei yhtä mittavassa määrin ole. Ja ne on yleensä sijoitettu koneen etuosaan ja voit vielä erikseen pyytää paikkaa takaosasta.

Ja mitä kfc tulee niin aina thaikuis on maistunu helvetin hyvälle toisin kuin burger king.

Maa on hieno ja mukava lomakohde mutta en muuttaisi kyl asumaan yli kk pidemmäksi aikaa. Sen verta kehitysmaa omalle tottumukselle on. Suomi on aina suomi täällä sentään asiat toimii.

Powerhousun postauksessa käy hyvin selväksi Thaimaan kaksijakoisuus, toisaalta vituttaa paljon ja toisaalta on paljon mistä nauttia. Kuitenkin matkasta jää erittäin positiivinen mielikuva ja sinne tahtoo aina uudelleen.
Nyt menit vähän turhan pitkälle noiden lapsilentojes kanssa, kyllähän lapsiperheilläkin on oikeus matkustaa, mene itse vaikka veneellä soutaen jos et sopeudu yhteiskuntaan jossa on myös lapsia. Hyvä ratkaisu on skipata se Phuketin kanaria ja painua reittilennolla Bangkokiin ja siitä sitten Pohjoiseen. Ei tartte katella ja kuunnella Ryhäsiä siellä lomalla, lennotkin oli ennen ainakin yöllä jolloin mahdolliset lapsetkin nukkuivat.

Varaudu muuten siihen että ne thaikkukaveris alkaa ruikuttaa rahaa, been there done that ;)

KFC:ssä ei ole muuta hyvää kuin teema-jäätelöannokset.

Aikuinen mies vetää lennolla kännit jos lapset alkaa vituttamaan. Ei vituta enää eikä vituta kanssamatkustajiakaan kun on känninen aikuinen mies joka vituttaa...

-30 c ulkona, oiskohan thaikuissa mitään kivoja töitä tarjolla. Palkalla ei niin väliä kunhan olisi katto päänpäällä ja ruokaa :)

Ei ole oikeutta lentää minusta. Ihmiset menee lomalle ja rentoutumaan, niin sinne ei kuulu mölyävät asiat, oli sitten kyse koirista tai lapsista. Sama koskee vähänkin parempia ravintoloita, elokuvia, museoita ym.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom