Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Ilmeisesti jollain tui flyn charter lomalennolla olet lentänyt jonka kohde yleisö on ikävä kyllä perheet. Finnair lentää joka ilta reittilennon bangkokkiin jossa lapsia ei yhtä mittavassa määrin ole. Ja ne on yleensä sijoitettu koneen etuosaan ja voit vielä erikseen pyytää paikkaa takaosasta.
No ikävä kyllä juu. Vaikka toi onkin helppo lomailumuoto. Niin oli silti viimeinen valmisloma. Ajattelin ensi kerralla säästää rahaa ja vokrata kämpän ihan ite ja hommata lennot erikseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä reissu taisi olla mutta miksi ihmeessä niihin länkkäriruokapaikkoihin pitää edes mennä? tottakai ne on paskaa aasiassa. Sitä paitsi ne on todennäköisin paikka saada se vatsatauti. Itse en käy reissuilla niissä kuin välttämättömästä pakosta.

Lapset lennolla on asia mitä et voi välttää. Sitä varten voit laittaa tuplat korviin tai kuulokkeet. Nukkuminen on muutenkin paras vaihtoehto lennoille. Kuten Huppe tuossa sanoi niin vaikuttaa aika paljon minne lennät, eli phuket on varmasti se lapsirikkain lentokohde thaimaassa.

ps. kalakastike ei maistu täälläkään mutta thaikuissa on valtavasti hyviä ruokia joissa sitä ei ole. Ja vaihtelua ruokaan saa hyvin paikallisesta menustakin. Itse vedän Pad Thain vaikka mielummin kuin KFC tai MCD tms.

Muistaako Huppe mitä noi länkkärimätöt maksoi siellä? bankkarissa kadulta pad thai oli halvimmillaan 30bht.

Lapsivihaajat voivat perustaa oman lentokielto-ketjunsa, luulisi että lapset ottavat pääähän myös muilla kuin Thaimaanlennoilla. Loput postaukset poistetaan.

Muistaako Huppe mitä noi länkkärimätöt maksoi siellä? bankkarissa kadulta pad thai oli halvimmillaan 30bht.

Bicmäk-ateria taisi olla tarjouksessa jotain 89thb, eli minun aikaani vajaa pari euroa. Normihinta kai jotain 125thb, eli kai nykykurssilla lähes kolme euroa:
http://www.mcthai.co.th/menuall_content_en.php?catid=1

Kivaa on että mäkkäristä tuovat tuohon hintaan safkat himaan saakka kun soittaa 1711 numeroon.

Pizza companyn super supremet ja meat deluxet oli aika jees, ne pystyy tilaamaan netistäkin:
http://pizza.co.th/#/pizza

Pad Thai oli aina 10thb->30thb (katukeittiö, paras laatu), kallis pad thai sitten jotain 60-100thb (hieno rafla, paska laatu).

Supermarketin hinnat saavat suomalaisen itkemään verta:
http://www.bigc.co.th/en/

...jossa tarjouslehtinen:
http://www.bigc.co.th/en/promotions/ebrochure/

Bicmäk-ateria taisi olla tarjouksessa jotain 89thb, eli minun aikaani vajaa pari euroa. Normihinta kai jotain 125thb, eli kai nykykurssilla lähes kolme euroa:
http://www.mcthai.co.th/menuall_content_en.php?catid=1

Kivaa on että mäkkäristä tuovat tuohon hintaan safkat himaan saakka kun soittaa 1711 numeroon.

Pizza companyn super supremet ja meat deluxet oli aika jees, ne pystyy tilaamaan netistäkin:
http://pizza.co.th/#/pizza

Pad Thai oli aina 10thb->30thb (katukeittiö, paras laatu), kallis pad thai sitten jotain 60-100thb (hieno rafla, paska laatu).

Jotain tätä luokkaa muistelinkin hinnoista.

Lapsen kanssa Thaimaahan matkustaminen on itselläkin ollut suunnitelmissa. Tosin vasta ensi talvena, jollain lapsi olisi vajaa 3-vuotta vanha. Lennot ei niinkään arveluta, koska uskon että oma mukula nukkuisi suurimman osan menomatkasta, toisin kun isänsä. Lentopelkoisena tuntuu että melusta häiriintyvät pääsee helpolla, jos apu on korvatulpat tai musiikinkuuntelu. Enemmän hirvittää matkan hinta pariksi viikoksi. Lompakosta pitäisi kaivaa parin viikon matkaan 4-5K€. Työnkuvasta johtuen matka pitäisi tehdä kalleimpana kautena, eli lomaviikkojen aikana. Toisekseeen mietin että pystyykö lapsen kanssa lähtemään veneretkille, koska vedenalainen maailma on se, minkä takia kys. maahan haluttaisiin mennä. Juniori kyllä pitää vedestä, mutta ei kyllä tuon ikäisenä osaa vielä snorklata. Bungalow kämpäksi, niin voisi päiväsaikaan olla varjossa terassilla. Koh Lanta tai Koh Muk sopisivat lapsen kanssa matkustettaessa rauhallisuutensa vuoksi. Hassua sinänsä, koska Koh Lantalla käydessäni olin sitä mieltä, etten sinne enää halua koskaan mennä :D

Hyvä reissu taisi olla mutta miksi ihmeessä niihin länkkäriruokapaikkoihin pitää edes mennä? tottakai ne on paskaa aasiassa. Sitä paitsi ne on todennäköisin paikka saada se vatsatauti. Itse en käy reissuilla niissä kuin välttämättömästä pakosta.

Lapset lennolla on asia mitä et voi välttää. Sitä varten voit laittaa tuplat korviin tai kuulokkeet. Nukkuminen on muutenkin paras vaihtoehto lennoille. Kuten Huppe tuossa sanoi niin vaikuttaa aika paljon minne lennät, eli phuket on varmasti se lapsirikkain lentokohde thaimaassa.
Just ihan vain siksi, että kiinnosti tietää millaista se safka siellä on, kun niitä ei Suomesta saa.

Ja sehän siinä huudossa vituttikin, että ensin yritin nukkua, mutta heräilin aina siihen, kun se huuto alkoi. Oli pakko ottaa Finnairin vitun kallis viihdepaketti, mutta se huuto tuli niistäkin napeista läpi vaikka laittoi miten paljon ääntä.

Powerhousulla oli ilmeisesti jo toinen pakettimatka Thaimaan Phukettiin ja tästä syystä kulttuurishokki Suomeen palatessa väistämätön. Oli oikein tutustuttu Down under ihmisiin ja myös kahteen ihanaan paikalliseen aitoa Thaimaalaista henkeä huokuvassa Phuketissa. Sedun kuppilassa SamsongLipot juotu ja kaikkee :)

Mua ei ole koskaan kenenkään lapset häirinneet millään lennolla koskaan. Lapset ovat myös ihmisiä omine tarpeineen. Koskaan en ole kyllä itse lapsen kanssa matkustanut, mutta voisin kuvitella sen olevan vanhemmille huomattavasti raskaampaa kuin Powerhousulle ketä ryystää salaa tuliaisviinojaan lomalennon ahtaudessa.

Tällaset tyypit ketkä Madventures hengessä suu vaahdossa hehkuttaa reissuaan Thaimaan Phukettiin on todella raskaita. Kaikki on ollut uutta ja erilaista ja Suomi on paska maa ja täällä on paska sää jne.

Kysy Powerhousu vaikka Hupelta myös lieveilmiöistä mitä Thaimaassa asumiseen liittyy. 2 viikon loma on hieman eri asia kuin alkaa elää arkea kyseisessä maassa. Arki on arkea kaikkialla...

Powehousu:

Sulla on ihan selkeästi lomaltapaluumasennus. Se helpottaa parin viikon aikana, todennäköisesti.

Muakin ärsyttää lennolla se, kun siellä mölytään. Oli ne sitten lapsia tai aikuisia. Ja varsinkin silloin, kun on kyseessä pitkä lento, jolloin haluaisi nukkua.

Tämän takia suosin mukanani korvatulppia, "silmälappuja", puhallettavaa lentotyynyä, mukavia ja joustavia lentovaatteita, lukemista, musaa sekä reittilentoja. Varsinkin noi pitkät matkat on hyvä ottaa yölentoina. Lentokoneissa sammutetaan valot jossain vaiheessa ja jengi alkaa nukkumaan, myös ne lapset.

Suosittelen testaamaan myös jotain muitakin kohteita, kuin esim. Phuketia. Ei kannata jämähtää pelkkää tuttuun ja turvalliseen sekä suomalaisia vilisevään kohteeseen, jonne tehdään pakettimatkoja.

Inska:

Ostin itse just lennot Bangkokiin joku aika sit. Suora Finskin yölento maksoi noin 650 euroa. Sit siihen päälle hotelli (olen perillä hiukka vajaa 2 vko:a), niin mun osuus tulee maksamaan maksimissaan 200 euroa tolta ajalta (kaveri maksaa oman osansa) ja ihan varmaan saadaa tolla hinnalla ok ja siisti hotellihuone. Ei olla vielä päätetty, mihin mennään Thaimaassa, mutta joku uus kiva kohde ois taas kiva nähdä. Siihen siirtymiseen Bangkokista kohteeseen B, menee tietty sit vähän rahaa.

Matkustetaan tosin pahimman lomasesongin ulkopuolella huhtikuussa, mutta silti. Saahan noita edullisia lentoja sesonginkin aikaan, kun on vaan ajoissa varailujen suhteen.

Kysy Powerhousu vaikka Hupelta myös lieveilmiöistä mitä Thaimaassa asumiseen liittyy. 2 viikon loma on hieman eri asia kuin alkaa elää arkea kyseisessä maassa. Arki on arkea kaikkialla...
Tätä mä itsekin sanoin eukolle, kun se viimeksi haaveili sinne muuttamisesta. Jossain vaiheessa sekin muuttuu arjeksi, eikä olekaan enää niin hienoa. Mutta kyllä kaksi viikkoa on liian lyhyt aika ja siksi saa aikaan mulle ahdistusta ja Suomi on paska maa -fiiliksen. Kun on pakko vaan lähteä takaisin vaikkei millään halua. Joku kuukausi voisi olla hyvä, jos sinä aikana ehtisi vaikka vähän kyllästyä siihen touhuun, niin olisi mukava tulla välillä kotiin.

Että siinä mielessä tulkitsit mun valituksen vähän väärin, kun piti oikein sarkastiseksi alkaa. En kuvittele olevani mikään madventures-travelleri ja parempi kuin normi turisti. Olen just se ihan peruspentti normi turisti ja niin suomalaisen juntin näköinen kuin vain voi olla ja ihan turistifiiliksissä mentiin ja painettiin kylillä ilman paitaa kaljatölkki kourassa.

Tätä mä itsekin sanoin eukolle, kun se viimeksi haaveili sinne muuttamisesta. Jossain vaiheessa sekin muuttuu arjeksi, eikä olekaan enää niin hienoa. Mutta kyllä kaksi viikkoa on liian lyhyt aika ja siksi saa aikaan mulle ahdistusta ja Suomi on paska maa -fiiliksen. Kun on pakko vaan lähteä takaisin vaikkei millään halua. Joku kuukausi voisi olla hyvä, jos sinä aikana ehtisi vaikka vähän kyllästyä siihen touhuun, niin olisi mukava tulla välillä kotiin.

Että siinä mielessä tulkitsit mun valituksen vähän väärin, kun piti oikein sarkastiseksi alkaa. En kuvittele olevani mikään madventures-travelleri ja parempi kuin normi turisti. Olen just se ihan peruspentti normi turisti ja niin suomalaisen juntin näköinen kuin vain voi olla ja ihan turistifiiliksissä mentiin ja painettiin kylillä ilman paitaa kaljatölkki kourassa.

:) Peace & Love

Nonni. Tuli taas käytyä Phuketissa ja kaksi viikkoa oltiin. Nyt takaisin Suomessa ja hajottaa ihan vitusti. Siis niin paljon, ettei voi edes kuvailla. Muutan vielä joskus Thaimaahan. On tää Suomen ilmasto niin vitusta. Ja ihmiset. Tavattiin muutama ihan loistava tyyppi. Saatiin kaksi loistavaa Thaimaalaista kaveria joiden kanssa tulee nyt pidettyä yhteyttä. Yksi mies ja yksi nainen. Ja kolme Australialaista kaverusta tuli tavattua, joiden kanssa ollaan myös yhteyksissä. Ihan törkeän mahtavia tyyppejä. Niiden kanssa vedettiin keittoa ja naurettiin ihan saatanasti. Harvoin tulee vastaan porukkaa, joiden kanssa kemiat sopii näin hyvin yhteen. Eukkokin tykkäsi niistä ihan törkeästi. Niin ja nettiä en saanut puhelimella toimimaan. Jossain asetuksissa tietysti vikaa, mutta en jaksanut alkaa niitä selvittelemään, kun toi Thai-ihmisten kielitaito on yleensä mitä on. Siinä olisi mennyt koko loppu elämä, kun olisi alkanut selvittämään ongelmaa.

Käytiin taas siellä sun täällä. Perus Phuket Townin ja Shalongin markkinat kierrettiin ja käytiin parilla retkellä, jotka napattiin paikalliselta myyjältä kadulta. Käytiin siis Rayalla ja Khai-saarilla. Molemmat ihan kivoja, mutta Khai mun mielestä kauniimpi. Tosin molemmat kärsii aika pahasti siitä, että ne on ihan tupaten täynnä turisteja. Sai sieltä sentään muutaman kauniin kuvan, kun vähän rajaili.

Ruoka taas meikäläistä vähän kiinnostaa, niin se oli taas vähän sitä sun tätä. Joskus loistavaa, joskus ihan hirveää paskaa. Mua vähän vaivaa sellainen ongelma, etten tykkää yhtään limelehdistä enkä kalakastikkeesta, jotka on molemmat aikalailla Thaimaalaisen ruoan perusta. Tuli silti Thairuokaakin syötyä ja joskus oli ihan hyvääkin. Kaikki varmaan tietää, että Buffalo Steak House mainostaa itseään sloganilla "Best steak in town" Tulipa huomattua sekin paskapuheeksi. Nimittäin käytiin Midnigt Sunissa, joka on suomalainen paikka Bangla Roadin sivukujalla ja siellä sain kyllä yhden parhaista pihveistä ikinä. Jäi niin hyvä maku suuhun siitä, että siellä käytiin sitten kaksi kertaa lisääkin. Vähän ensin epäilytti mennä suomalaisena sinne suomalaiseen paikkaan missä kaikki käy, mutta oli siellä vain hyvät sapuskat. Ei Buffalo Steak Housissakaan huonot olleet, mutta vähän pisteitä laski se, että tilasin sieltä lankkupihvin mediumina ja sain well donin. Makukaan ei ihan yltänyt kyllä Midnight Sunin tasolle ja hintakin on hieman kovempi, vaikka helvetin kalliita on molemmat.

Ja lennot. Siis voi vittu ne lennot. Miksi ihmiset ei tajua olla ottamatta niitä mukuloitaan mukaan lennolle? Pitäisi olla olemassa vähintään joitakin lapsettomia lentoja. Oli taas tosi hieno kuunnella, kun sinne mennessä joku mukula kiljui puolet matkasta ja takaisin tullessa koko vitun matkan. Paloi muuten niin lujaa käpy, että meinasin nousta tuolista ylös ja huutaa, että eikö sitä vitun rääkyjää saa hiljaiseksi. Teki mieli mennä puristamaan se pilli kiinni. Ja ne lentokoneen ruoat. Siis ei saatana. Miten voi olla mahdollista, että jotain noin kamalaa saadaan aikaiseksi? Jos mulle annettaisiin euron budjetti ja paskat ainekset, niin tuollaista paskaa en saisi aikaiseksi. Ihan oikeasti parempi vaihtoehto olisi vaikka Saarioisten kytkinlevy kylmänä ja pari grahampiirakkaa. Niitä pystyy sentään syömään. Nyt en syönyt kumpaakaan ateriaa loppuun, kun se oli yksinkertaisesti niin etovaa paskaa. Hyi vittu. Enkä ole tosiaan mikään täysi kulinaristi, jos kerran kykinlevytkin maistuu.

Ja lisää ruoasta. Onko vika Thaimaassa vai Jenkeissä? Viime vuonna kävin KFC:ssä jota on kovasti kehuttu ja joka on yksi suosituimpia pikaruokapaikkoja ja petyin tosi pahasti se oli ihan kamalaa paskaa. Sama kävi tänä vuonna, kun kävin Burger Kingissä, jota on myös kehuttu tosi paljon. Otin Double Whopperin ja puolet jäi syömättä. Ihan hirvittävää paskaa. Silti tykkään kyllä Hesen ja Mäkkärin mätöistä ainakin pääosin. Ja kävinpä Thaimaassakin maistamassa sikäläisen Mäkkärin tuplajuuston ja se oli kyllä ihan hyvä. Onko muilla kokemuksia tekeekö Thaimaalaiset vain asiat päin vittua vai onko mulla vain makuaistissa vikaa? Ei KFC ja Burger King voi olla oikeasti niin paskaa, kun niin paljon niitä kehutaan. Niin, yksi lisää oli Dunkin Donuts joka on tietysti kuuluisa donitsiketju. Vittu mitä paskaa. Otin jonkun tuplasuklaahomon jonka taikina oli tehty kai Van Houtenista ja perunajauhosta ja puristettu kasaan miljoonan barin paineessa. Se maistui kyrvältä, oli kuivaa ja jämähti kitalakeen niin lujaa kiinni, ettei sitä saanut katuporallakaan irti. Päällä oli jotain perseen makuista suklaata. Eukko otti jonkun toisen donitsin, joka oli kuulemma ihan ok, mutta mehu kaatui suoraan roskiin. Onneksi olkoon vaan. Tosin Jung Ceylonissa oli joku hyvä jätskiravintola jonka nimeä en saa nyt millään päähäni. Thaikaveri vei meidät sinne ja se oli kyllä hiton hyvää.

Että sellaista. Taidanpa pistää kamat myyntiin ja muuttaa sinne. Nyt vituttaa tää Suomi kyllä siihen malliin.

Ymmärrän vitutuksen, kuka täällä saatanan kylmässä takapajulassa nyt haluis asua, itseä vituttaa joka ikisen reissun jälkeeen oli sitten (kesä/talvi) palata tänne "hyvinvointivaltioon" pakko aina nollata päätä muutama päivä.

Se on jumalan tosi että monessa muussa maassa ihmiset todellakin aidompia/mukavampia. Täällä ei tarvitse mennä kuin paikalliseen S-markettiin niin kaikki hiihtää tuulipuvuissa naama norsunvitulla, saati sitten jos satut jollekkin sanomaan muutaman sanan jota et tunne, niin pidetään lähes hulluna. Vaikka lapset on mukavia, mutta on se perkeleestä kuunnella niitä huutavia pikku reijoja siellä koneessa, mulle riitti vain 5 tuntia kuunnella kun egyptiin lennettiin saati site lento thaikkuihin ei uskalla edes kuvitella

Menee off topiciksi:

Se on jumalan tosi että monessa muussa maassa ihmiset todellakin aidompia/mukavampia. Täällä ei tarvitse mennä kuin paikalliseen S-markettiin niin kaikki hiihtää tuulipuvuissa naama norsunvitulla, saati sitten jos satut jollekkin sanomaan muutaman sanan jota et tunne, niin pidetään lähes hulluna

Mun mielestä on taas taivaan tosi, että suomalaiset ovat melkoisen aitoja ja luotettavia ihmisiä viime kädessä, eivätkä vedätä hymy suupielessä leikkien sun parasta kaveriasi. Olkootkin, etteivät hymyile ja juttele koko aikaa (varsinkin suuremmissa kaupungeissa, joissa ihmisiä ei niin helposti tunneta). Ainakin mä arvostan suomalaisten perusluonnetta kovastikin.

Menee off topiciksi:

Mun mielestä on taas taivaan tosi, että suomalaiset ovat melkoisen aitoja ja luotettavia ihmisiä viime kädessä, eivätkä vedätä hymy suupielessä leikkien sun parasta kaveriasi. Olkootkin, etteivät hymyile ja juttele koko aikaa (varsinkin suuremmissa kaupungeissa, joissa ihmisiä ei niin helposti tunneta). Ainakin mä arvostan suomalaisten perusluonnetta kovastikin.

Anonymity`ltä täyttä asiaa!

Minun mielestäni thaikut ei nyt ole yhtään sen iloisempia ihmisiä kuin suomalaisetkaan. Kyllähän heiltä hymyä piisaa mutta siinä vaiheessa, kun turisti pitää lompakkonsa visusti kiinni niin hymy hyytyy aika nopeasti. En usko, että Suomessa toisten ihmisten kusettamista tapahtuu niin paljoa kuin Thaukussa, jossa se on aika hyväksyttyä ja normaalia toimintaa. En nyt tällä koita haukkua Thaimaata tai thaimaalaisia, koska viihdyn itsekin siellä mutta ei se kyllä mikään paratiisikaan ole. Niin ja lentomatka ilman mp3-soitinta on yhtä helvettiä..

Itse voin luottaa täällä Suomen maaseudulla lähes jokaiseen tuttavaan tai "tuttavaan" ja (ennestään tuntemattomat) kauppiaat, kylänmiehet jne luottavat myös minuun. Yhtäkään luotettavaa thaikkua en ole koskaan tavannut, jos luotettavuutena pidetään vaikkapa kaikkein vähäpätöisintä asiaa esim. ilmestymällä sovittuna aikana sovittuun paikkaan.

Lomalla se yltiöpäinen hymyily on ihan kivaa, siellä todellakin kokee itsensä arvostetuksi ja palvelualttius on jotain aivan muuta kuin Suomessa. Tosiasiat valkenevat kun asut siellä pysyvästi ja ihmisten todellinen luonne ja persous rahalle selviää.

Vähän ikävästi sanottu mutta niinhän se on. Varsinkin turistikohteissa.

Kannattaa käydä vaikkapa maksamassa sähkölaskua tai puhelinlaskua sähkölaitoksella tai puhelinlaitoksella, myöhässä. Siellä törmää sitten näihin virkamiehiin joiden palvelualttius on tismalleen samaa kuin Kelan työntekijöiden Suomessa.

Mutta joo, kivaa se vielä kerran on, että hymyillään ja palvellaan, vaikkakin ystävällisyys olisi (osin) teennäistä. Aion matkustaa Thaimaahan jatkossakin.

Itse thaikkulassa asuneena ja olen ollut "Hi So" muijan kaa naimisissakin ni voin sanoa että on oikeasti helvetin likainen maa, jos tunnet kulttuuri ja tapoja ja kieltä ni aivan helvetin likainen. Vittu joku Esarn, isät vie neitsyyden tyttäriltä tai veli parittaa 20bahtilla kavereille siskoaan, etelässä on sotatila käynnissä, pohjoisen vuoristossa on niin paljon huumeita että koko Eurooppa olisi sekaisin vuoden. Sitten se korruptio ja kaksinaamaisuus mikä siellä on ni ei oo mitään rajaa, voit tappaa ihmisen ja maksaa itsesi siintä pois, kaikki onnistuu siellä, jos kirjoittaisin tähän mitä on tapahtunut siellä kun olen ollut ni ei ihmiset uskois edes todeksi ja luulisi että on jotain elokuvaa. Fahrang ei voi koskaan olla thaikun kaveri, ne halveksii sinua ja syyttää sinua kaikesta siintä mikä niillä on huonosti, sisimmissään ovat helvetin rasistisia ja katkeria. Naurattaa aina ku turistit kertoo kuinka mukavia ja ihania oli ihmiset ja kaikki hymyilee ja elämä on hienoa. Varoitus jos teillä on 10-15v ikäisiä tyttäriä ja ymmärrätte thai kieltä ni älkää vittu ottako mukaan sinne, voi olla että tapatte jonkun masain tai tuktuk ukon tai hotellin työntekijän kun ymmärrätte mitä ne sanoo keskenään.

Ja en ole katkera tai mitään jos joku uunoaapo tulee kohta sanomaan, aion itsekin matkustaa tulevaisuudessa sinne, mutta osaan "pelin" säännöt ja mennä sen mukana

Itse ainakin koin thaimaassa paikalliset kaksinaamaiseksi. Se oli aistittavissa milloin puhutaan pahaa vaikka kielestä ei mitään ymmärräkkään ja heti väläytetään hymy päälle. Tunnen erään täällä asuvan thaimaalaisen joka on aito,ystävällinen oikeesti. Täällä ei voikkaan samalla tavalla huijata. Varmasti ympäristö vaikuttaa asiaan,thaimaassa tulee sokeeksi kusettamiselle herkemmin kun suomessa ollaan yleensä rehellisiä. Kuten anonymity suomalaisuudesta mainitsi.

Powerhoussilla nyt vituttaa muutenkin joka ikinen asia ja joka päivä :D

Hienoa, että täältä tuli ihan oikeita kokemusperäisiä kommentteja noista thaikuista. Pääsee itsekkin valistamaan tyhmiä suomalaisia.

Suositut

Back
Ylös Bottom