Terveisiä armeijasta

Kaupunki
Helsinki
Kirjoittelen tässä tylsyyteeni tyhjässä käytävässä päivystäjän hommia hoidellen (tunnollisesti) Reserviupseerikoulussa Haminassa. Eli näin se intti alkoi uudelleen tammikuussa alokkaana ja nyt muutamaa kuukautta myöhemmin upseerioppilaana tässä hienossa vanhassa laitoksessa.

Koneellahan ei saisi istua, mutta kun uuden kymppimegaset nettikannettavat odottavan vain ottajaansa, niin miksipä ei.

Sali kulkee niin hiljaa kuin vain voi kulkea. Paino laskenut rankasti noin 6 kiloa. Voimasta ei ole tietoakaan, mutta yllätys yllätys kunto on kasvanut. Ei intissä todellakaan ole aikaa treenata. Sitä johtajakautta todella odottaa vain siinä toivossa, että edes vähän pääsisi treenamaan. Sitä odotellessa.

Mitenkäs muut intin alottaneet ovat uransa valinneet ja miten ehkä treeni on sujunut ja kunto laskenut tai noussut. Kertomuksia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yritä Terminator2 pärjätä, mulla alkaa heinäkuussa joko Vekaralla tai Parolannummella... :)

Ja tuo :) oli sen merkki että menen sinne mieluusti.. ;)

Terminator2 sanoi:
Kirjoittelen tässä tylsyyteeni tyhjässä käytävässä päivystäjän hommia hoidellen (tunnollisesti) Reserviupseerikoulussa Haminassa. Eli näin se intti alkoi uudelleen tammikuussa alokkaana ja nyt muutamaa kuukautta ...

Mitenkäs muut intin alottaneet ovat uransa valinneet ja miten ehkä treeni on sujunut ja kunto laskenut tai noussut. Kertomuksia.

No mä voin edes vastata kysymykseen ettei mene passinkansien läpsyttelyyn ihan täysin tämä homma. En hirveästi puntilla käynyt, mutta varmaan 1. kerran elämässäni söin niin paljon. Tuntui siltä, että kokoajan oltiin syömässä, paitsi tietysti metikössä. Kunto pysyi aika hyvin samana, vaikka liikuntaa ei yhtä paljon päässytkään harrastamaan (cooper pysyi siinä 3200:ssa koko armeijakauden).

jotakuinkin 15kg tippui vaivalla saatua lihaa..

"Eli näin se intti alkoi uudelleen.."

mitä tarkoitit tuolla? siis olet jo käynyt intin mutta jälkirukkiin?

vilho_kanuuna sanoi:
En hirveästi puntilla käynyt, mutta varmaan 1. kerran elämässäni söin niin paljon. Tuntui siltä, että kokoajan oltiin syömässä, paitsi tietysti metikössä.
Sama juttu täällä. Johtajakoulutuksen, ja sitä seuraavan alokkaidenkoulutusjakson jälkeen tuli ainakin itselläni sellainen vaihe, että ei tullut paljoa muuta tehtyä kuin syötyä ja nukuttua. Jos en olisi ollut niin löysä paska silloin, niin voin sanoa että olisipa ollut tarjolla parhaat olosuhteet lihaksen hankkimiseen. Oikeasti, 3 (+ vapaaehtoinen iltapala) todella reilua ruokailua päivässä, 1-2 päiväunet päivässä, aerobista liikuntaa kerran pari viikossa. Punttisali oli todella askeettinen, mutta kuitenkin ihan kelvollinen.

Jos olisin tuolloin tiennyt pyhän kolminaisuuden merkityksen lihaskasvatukseen, niin olisin varmasti saanut itseni useammin salille. Mutta kun ei ollut selkärankaa eikä myöskään tietoutta asioista, niin kävin satunnaisesti vähän rintaa ja selkää treenailemassa. Tuloksena tästä tulin intistä takaisin 4 kiloa kevyempänä kuin sinne menin (ja olin jo mennessä rasvaton narukäsi).

Perkele :curs:

Terminator2 sanoi:

Kovalla vemppa-kuurilla, aamuisin hakemaan huulirasvaa yms. Kerran taisin painoja nostella kun oli joku voimistelu-päivä eikä ollu vemppaa päällä. Paino nousi aika reilusti kun ei muuta tehny kun päivysti ja söi. Leireillä kun kaks kertaa taisin olla mukana niin laski paino kun sitä paskaa ei pystyny syömään. ;)

Jokainen nykyään intissä oleva tai juuri käynnyt valittelee että paino tippuu tai tippui huomattavasti. On varmaan ajat muuttuneet sillä itse olin -93-94 intissä ja alokas aikana kyllä piti hieman vyötä kiristää kun rasvat hävisi kropasta ja ennenkaikke vyötäröltä, mutta sitten spol hommissa alkoi massaa tulla ja kunnolla. Päivät menivät väijylenkkejä kävellessä, syödessä ja salilla käydessä. Näin jälkeenpäin jopa tuntuu että se spoll hommissa ollessa oli melkein ihanteelisinta massanlisäys aikaa. Kaikki oli niin valmiina ja että ainoastaa salitreeni piti itse suunnitella.

Kyllä toi punttien nosteluun jäävä aika on aika suhteellista riippuen palveluspaikasta. Itse lusin puolivuotiseni Helsingin ilmatorjuntarykmentissä ja siellä oli käytännössä katsoen ekan kahden viikon jälkeen aikaa notkua salilla aina kun ei ollut palvelusta, eli joka päivä 18.00-21.00 tai 18.00-24.00. Harmi vaan, että en silloin vielä käynyt salilla, sitä olen tässä harmitellut jo pari vuotta, olisi saanut valtion ruualla ja salilla rakennettua hyvät pohjat isoille lihaksille. Mulla se vapaa aika meni karkin syöntiin ja munien kaivamiseen pääasiassa, valitettavasti. Eli kaikki, jotka pelkää, ettei intissä pääse treenaamaan menkää Hyrylään Helsingin ilmatorjuntarykmenttiin, siellä ei tarvitse tehdä yhtään mitään, leiritkin oli lyhyitä ja naurettavan helppoja.

rima sanoi:
Sama juttu täällä. Johtajakoulutuksen, ja sitä seuraavan alokkaidenkoulutusjakson jälkeen tuli ainakin itselläni sellainen vaihe, että ei ...satunnaisesti vähän rintaa ja selkää treenailemassa. Tuloksena tästä tulin intistä takaisin 4 kiloa kevyempänä kuin sinne menin (ja olin jo mennessä rasvaton narukäsi).

Perkele :curs:

Juuri näin. Itse en ollut ennen armeijaa käynyt kertaakaan salilla, ja sielläkin vain muutaman kerran. Ainut mitä tuli tehtyä oli vatsoja selkiä ja punnerruksia. Kuitenkin tupalaiset rupesivat sanomaan, että kyllä vilhokin on saanut vähän rotevuutta.

Hoh hoh, kyllä lukee ihmeissään porukoiden vapaa-ajasta. Itselläni Vekaranjärvellä oli vapaa aikaa juuri niin paljon, että hyvä kun suihkussa kerkesi käydä.

Nyt AUK 1 meni yli puolet ajasta niin, että 3,5 viikkoa ei edes sotkussa käyty. Kaksi tupla ginestä joista toinen loppuu perjantaina. Useampi normaali gines ja ensi viikolla RUKin perinteinen tuplagines.

Ja KarPr:ssä ollaan todella kiinni koko ajan. Harkitkaa sinne lähtöä, siellä ei ole mitään muuta plussaa kuin hieno sotku (jonne ei pääse kuin j-kaudella)

Saakos muissa varuskunnissa vielä VMTK:lta leffoja ja pelejä lainaan. Oli meinaan MuroBBS:ssä juttua, että Teosto, aikamme sankari, on jo jossain varuskunnassa kieltänyt sen.

edit: linkki

DarkMarkDoom sanoi:
Kyllä toi punttien nosteluun jäävä aika on aika suhteellista riippuen palveluspaikasta. Itse lusin puolivuotiseni Helsingin ilmatorjuntarykmentissä ja siellä oli käytännössä katsoen ekan kahden viikon jälkeen aikaa notkua salilla aina kun ei ollut palvelusta, eli joka päivä 18.00-21.00 tai 18.00-24.00. Harmi vaan, että en silloin vielä käynyt salilla, sitä olen tässä harmitellut jo pari vuotta, olisi saanut valtion ruualla ja salilla rakennettua hyvät pohjat isoille lihaksille. Mulla se vapaa aika meni karkin syöntiin ja munien kaivamiseen pääasiassa, valitettavasti. Eli kaikki, jotka pelkää, ettei intissä pääse treenaamaan menkää Hyrylään Helsingin ilmatorjuntarykmenttiin, siellä ei tarvitse tehdä yhtään mitään, leiritkin oli lyhyitä ja naurettavan helppoja.

Miekin lusin HelItr:ssä. Kotiuduin 20 aamua sitten. Kyllä se iisi mesta on. Toisiksi iisein koko suomessa kuulemma. Niinhän ne sanoo, että Hyrylä on armeijan korvike, ja Lahti on hyrylän korvike.

Yhdyn kyllä täysin tohon japan mielipiteeseen spoll hommista. Väijyviikkoina oli hyvä treenata, kun ei ollu mitään muita fyysisiä rasitteita ja sai syödä niin usein kuin huvitti. Omia eväitä oli aina tietenkin messissä. Leireillä kyllä vitutti, kun tuli sellanen fiilis, että saavutetut tulokset kärsii.

lej sanoi:
Saakos muissa varuskunnissa vielä VMTK:lta leffoja ja pelejä lainaan. Oli meinaan MuroBBS:ssä juttua, että Teosto, aikamme sankari, on jo jossain varuskunnassa kieltänyt sen.

edit: linkki

Kyllä taitaa olla sama juttu muuallakin, ainakin Karjalanprikatissa ei saanut enää lainata vmt:sta leffoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom