Teräsmieskuntoon 3 vuoden projektilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ToC20
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Veikkaan, että uinnit on haastavinta. Se on niiiiin tekninenkin laji, että vaatii aika paljo kauhomista tuo 100 m 1:15 jos ei ole uinut paljon jo ennestään. Esim. poliisikoulun pääsykokeessa pitää pystyä uimaan 100 m alle 3 minuuttia :) Ootko kartoittanu uinnin lähtötasoasi? Ei välttämättä kova kunto auta mitään, jos ei osaa tekniikkaa.

Noissa muissa ei noilla lähtötasoilla ja aikatauluun nähden ole paljoakaan haastetta jos terveenä pysyy.

Erittäin hieno ja informatiivinen sivusto! Suosittelen muillekin näin pikaisen vilkaisun jälkeen. Valitettavasti tällä viikolla ei löydy vielä hirveästi aikaa perehtyä sivustoon, koska viikonloppuna tarkoitus lukea syväjohtamista sekä muuta armeijan materiaalia ensi viikon kokeisiin, jotta matka Haminaan vielä lähitulevaisuudessa toteutuisi!

Armeijan syväjohtaminen kiteytyy mukavasti seuraavaan lauseeseen, "Ei mielellään perseeseen herra majuri".

Meinaatko sanalla ' edes ', että voisi mennä vähemmälläkin ajalla? Koska olen sitä mieltä, että painonnoston syödessä noutketta, on venyttelyä tehtävä niin jumalattomasti saavuttaakseen tuon 3200 Cooperin testissä.

itsellä on parantunut notkeus aivan jumalattomasti kun vertaa esim yläkouluaikoihin

Eriävä mielipide

Saanen olla eri mieltä tavoitteen onnistumisesta. Ei onnistu, liian pitkälle viety tavoite ja pitkäjänteisyyttä puuttuu. Ennustan että, vuonna 2017 et edes muista aloittaneesi ko. projektia. Mutta laitetaan seurantaan ja päivittele ihmeessä tänne miten edistyy. Odotellaan mielenkiinnolla kesää 2017.

Voisit jakaa nuo tavoitteet aluksi pienempiin osiin. Aikataulua voisit nopeuttaa ja sitten alat määrätietoisesti harjoittelemaan. Joko on ekat harjoitukset tehty?

Cooperi reilusti helpoin noista tavotteista? Itse juoksin hikiseen 2400m intin coopper testissä. Tästä innostuneena, kun sai painoakin tiputettua mukavasti, rupesin lenkkeilemään vapaa-ajalla n. 3 krt viikossa, progressiivisesti lenkkejä pidentäen ja n. 6kk päästä tempaisin coopperissa 3100m.

Siis oot sm-tasoa pelannut sälibändissä ja 3000 coopperista ei irtoa, mitä helvettia oikeasti. Siis tuo 3000 on aivan varmisti ihan jokaisen terveen ihmisen tehtävissä. Noita leukoja mie eniten lähtisin epäilemään, tai ainakin jos ne puhtaasti vedetään.

Samalla mietin tuota siun kyykky tulostas 10x80kg, aika helvetin kova verrattuna penkkiin. Ootko varma, että teet noi kyykyt oikeella tekniikalla.

Tuo cooper tulos kyllä itsellänikin pompsahti ensimmäiseksi esiin tekstistäsi.
Omalta armeija-ajaltani muistan että muutama komppaniastamme juoksi tuon alle 3000m cooperissa ja heidän kanssaan käyntiin neuvotteluja
että saavatko jatkossa käydä urheiluvapailla, koska kyllähän nyt sm-tason urheilijan pitää pystyä hölköttelemään helposti 3000m...

Kyllä tuo cooper varmasti helpohkosti onnistuu nopeassakin aikataulussa mutta uintiaikaan en kyllä usko ellei ole jotain lajitaustaa takana....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaikeus tähän kaikkeen tulee siitä, kun tajuat 2vuoden päästä saavuttaneesi nuo tavoitteesi, ja olet siltikin vielä nykyistäkin tyytymättömämpi omaan kroppaasi... ;)

Ehkä hän yritti hämätä ja saada munattoman puolikyykkääjän tunnustamaan syntinsä.
Tuli tästä kommentista muute mielee et tekeeks muka joku jotai puolikyykkyi? Eiks äkkiä tulis mielee et luonnolisesti kyykkää sen verta ku liikkuvuus sallii? Ja miks syvä kyykkyihi ees tarvitaa munaa jos ne kerran on hyväksi esim polville? :D

Eiks äkkiä tulis mielee et luonnolisesti kyykkää sen verta ku liikkuvuus sallii?

No ei kyllä puhettakaan :D Yleensähän se menee niin, että porukka yrittää vaan saada mahollisimman paljo rautaa tankoo ja sitä myöten kyykyt jää aina vähän korkeemmiks kun alempaa ne ei enää tulis ylös.

Saanen olla eri mieltä tavoitteen onnistumisesta. Ei onnistu, liian pitkälle viety tavoite ja pitkäjänteisyyttä puuttuu. Ennustan että, vuonna 2017 et edes muista aloittaneesi ko. projektia. Mutta laitetaan seurantaan ja päivittele ihmeessä tänne miten edistyy. Odotellaan mielenkiinnolla kesää 2017.

Mistä olet päätellyt ettei pitkäjänteisyyteni riitä? Kavereideni lähdettyä mukaan uskoisin projektin toteutuvan todennäköisemmin.

Voisit jakaa nuo tavoitteet aluksi pienempiin osiin. Aikataulua voisit nopeuttaa ja sitten alat määrätietoisesti harjoittelemaan. Joko on ekat harjoitukset tehty?

Niin kuin mainitsin, että armeija on käynnissä tällä hetkellä. Ajattelin kuitenkin alkaa suunnitella asioita aikasin, jotta projektin toteuttamisesta tulisi helpompaa.

Cooperi reilusti helpoin noista tavotteista? Itse juoksin hikiseen 2400m intin coopper testissä. Tästä innostuneena, kun sai painoakin tiputettua mukavasti, rupesin lenkkeilemään vapaa-ajalla n. 3 krt viikossa, progressiivisesti lenkkejä pidentäen ja n. 6kk päästä tempaisin coopperissa 3100m.

Siis oot sm-tasoa pelannut sälibändissä ja 3000 coopperista ei irtoa, mitä helvettia oikeasti. Siis tuo 3000 on aivan varmisti ihan jokaisen terveen ihmisen tehtävissä. Noita leukoja mie eniten lähtisin epäilemään, tai ainakin jos ne puhtaasti vedetään.

Samalla mietin tuota siun kyykky tulostas 10x80kg, aika helvetin kova verrattuna penkkiin. Ootko varma, että teet noi kyykyt oikeella tekniikalla.

Tuo cooper tulos kyllä itsellänikin pompsahti ensimmäiseksi esiin tekstistäsi.
Omalta armeija-ajaltani muistan että muutama komppaniastamme juoksi tuon alle 3000m cooperissa ja heidän kanssaan käyntiin neuvotteluja
että saavatko jatkossa käydä urheiluvapailla, koska kyllähän nyt sm-tason urheilijan pitää pystyä hölköttelemään helposti 3000m...

Kyllä tuo cooper varmasti helpohkosti onnistuu nopeassakin aikataulussa mutta uintiaikaan en kyllä usko ellei ole jotain lajitaustaa takana....

Liittyen kahteen edelliseen lainaukseen:
Ensinnäkin Cooperin testi ei kerroa kaikkea. Esimerkiksi pyöräergometritestissä tulokseni oli 4,32W/kg, joka oli erinomainen tulos.
Toiseksi aina juostessa tuota Cooperia tuntuu, että jalat laittavat vastaan, eikä huono tulos johtuisi esimerkiksi hapenotosta tai vastaavasta.

Kyykyistä sen verran, että olen harjoitellut erilaisia hyppyjä, funktionaalisia harjotuksia, koordinaatioita jaloilla ja "räjähtävää voimaa." En ole harjoitellut käsille voimaa juuri ollenkaan, säilyttääkseni Salibandyssa tarvitsemani herkkyyden.

Eli tavoitteeni olisivat seuraavat vuoden 2017 kesään mennessä, kun olen armeijasta päässyt:
...
100kg penkkipunnerrusta, 2 toistoa
150kg jalkakyykkyä, 2 toistoa ...

Siksi kyseenalaistin tuon painonnoston vaikutuksen notkeuteen. Luulin, että monet lihaskimput ovat melko kankeita...

...Koska olen sitä mieltä, että painonnoston syödessä noutketta, on venyttelyä tehtävä niin jumalattomasti saavuttaakseen tuon 3200 Cooperin testissä.
Noiden voimailutavoitteiden puitteissa, et vaan voi olla mikään kauhea lihaskimppu. Huoli pois.
Ja kyllä se sählymaila heiluu vaikka lihasta olisikin. Eipähän tutise niin pahasti kun on jotain millä pidellä:D

Eikö olekin ihmeellistä, olen ihmetellyt itse samoin. Itse ihmettelen sitä, kuinka olet saanut Cooperin tuloksesi 3100 metriin pelkästään nostamalla lenkkisi pituutta?
Entä valaise minua, mikä sinun mielestäsi tekee kyykkytuloksestani vallan ihmeellisen?

Vaikeus tähän kaikkeen tulee siitä, kun tajuat 2vuoden päästä saavuttaneesi nuo tavoitteesi, ja olet siltikin vielä nykyistäkin tyytymättömämpi omaan kroppaasi... ;)

Voi hyvin olla mahdollista perfektionismini myötä. Mutta sen voi todeta vasta, kun projektissa on päästy alkuun.

Noiden voimailutavoitteiden puitteissa, et vaan voi olla mikään kauhea lihaskimppu. Huoli pois.
Ja kyllä se sählymaila heiluu vaikka lihasta olisikin. Eipähän tutise niin pahasti kun on jotain millä pidellä:D

Kyllä se varmaan kirjaimellisesti heiluisikin.

Tilannepäivitystä:
Reserviupseerikoulu tavoitteeseni päästy! (Niin kuin huomaatte, tavoitteisiin päästään motivaation ollessa kunnossa!)
Maastojuoksu 4,85km, aika 22min 25s.

Kuulostaa hienolta, että pohditte asioita näin ja annatte 'palautetta'.
3 vuotta on pitkälti vain arvio, sillä tuo 600 metrin parannus Cooperiin tuntuu vain aika kovalta omasta mielestäni.
Mutta nuo painonnosto tavoitteet uskoinkin olevan melko helppoja, sillä lihasten kasvuhan on hyvää 18-22-vuotiaalla?
Ja todettakoon, että olen kuitenkin loppujen lopuksi vasta aloittelija näiden asioiden suhteen.
Siksi kyseenalaistin tuon painonnoston vaikutuksen notkeuteen. Luulin, että monet lihaskimput ovat melko kankeita...

Jatkakaa samaan malliin, olen saanut jo hyvän vaikutelman tämän sivuston auttavuudesta!!

Pisti silmään toi et 600m metrin parannus coopperiin veis paljon aikaa, ite intissä ollessani päätin treenata vähän vikaan coopperiin ja sain 1.5kk aikana nostettua coopper tuloksen 2700-->3000m. painoaki mulla oli kuitenki 90 kg .

Itseltä varmaan taittuisi suurin osa noista tavoitteista. Uinnista ja pituushypystä en ole varma. Mutta kuitenkin jotain omia huomiota asiasta.

-coopperissa 3000 pitäisi myös mielestäni mennä jokaiselta urheilulliselta kaverilta, varsinkin noin kevyeltä. Jos ne jalat tosiaan pistävät vastaan niin tarkistaisin onko liikkuvuus riittäävä ja sen jälkeen juoksisin vain kova vauhtisia vetoja/lyhyitä lenkkejä. Jos aina käy vaan hölkkäämässä tuntuu se reilun kolmentonnin vauhti aika rapealta. Mutta en pitäisi tuota kovin suurena ongelmana. Itse en edes juokse nykyään, ajan vaan fillarilla mutta silti meni perusmatkan triathlonissa 10km 45 minuuttiin sen kaiken muun rääkiin päätteksi mikä on mielestäni ihan hyvä suoritus, varsinkin kun itsellä on painoa 85kg. Kannattaa pitää huoli myös ettei pää pistä vastaan tuossa coopperissa, sen ei ole tarkoitus olla hauskaa tai mukavaa kun pitää tulos ottaa tuosta lajista.

-100m meni itsellä mitenkään treenaamatta 12,5 aikaan mikä oli hirveä yllätys. Ilmeisesti pitää olla vaan voimaa ja liikkuvuutta ja jonkin verran juostuja kilometrejä takana niin tossu liikkuu ihan tarpeeksi nopeaan?

-Toi leuanveto on sitten yllättävän paha jos pitää ihan puhtaita vetää, ei tule mitenkään vahingossa tuon satasen tavoin vaan tota kannattaa oikeasti treenata.

-Kaikenkaikkiaan suuri osa noista haasteista on paljon helpompia 75kilosena kuin 90 kilosena, eli ei kannata sitä fläsää kerätä grammaakaan ylimäärästä.

Aika päivitellä menoa, olisi myös aivan mahtavaa, jos voisi saada hieman mielipidettä teiltä "harjoitusohjelmaani."
Salilla käynyt n. 5 kertaa/vk, nyt olisi laskettava n. 3 kertaan/vk, kun koulu alkaa piakkoin.
En ole kokeillut maksimeita mutta tässä hieman mimmosilla painoilla olen treenaillut viimeiset 8 viikkoa:

Treeniohjelma: (yleisin noudattamani, pieniä muutoksia silloin tällöin)

JALAT
Takakyykky 5*10*80kg
Etukyykky 5*8*60kg (Tekniikka kusee, ranteet helvetin kovilla...)
Pohkeet tangolla 3*30*40kg
Hack-kyykky 4*8*40kg) (joku outovastus systeemi lisäämässä raskautta?)
Reidet (ei käsiä apuna) 3*10*25kg

HAUIKSET + HARTIAT
Scott-hauiskääntö 3*7-7-7*25kg
Hauiskääntö 3*12*10kg/käsi
Keskitetty hauiskääntö 4*8*8kg/käsi
Pystypunnerrus käsipainoilla 3*10*15kg
Vipunostot hartioiden tasalla sivuilla 3*25*5kg
Hartioiden nosto tangolla 3*30*30kg

SELKÄ
Ylätalja eteen, myötäote 3*10*45kg
Ylätalja taakse, myötäote 3*10*40kg
Alatalja 3*10*55kg
Kulmasoutu, myötäote 4*8*50kg (en oo saanut tuntuun..)
Kapea pystysoutu 3*15*25kg
Leuat 3*max
Selkäliikkeet 3*15*5kg

RINTA
Penkkipunnerrus Bulgarialainen 90kg tavoitteella, (lopuussa 3*77,5kg)
Pull-Over 4*8*27,5kg
Vipunostot käsipainoilla selällään 3*10*12,5kg
Punnerrukset 3*max

OJENTAJAT + VATSAT
Ranskalainen punnerrus tangolla 3*10*25kg /molemmat
+ kapea penkki scott-tangolla
Taljapainallus köydellä 3*8*30kg
Niskantakaa taljapainallus köydellä 3*10*40kg
Yhden käden taljapainallus, apinaote 3*10*10kg/käsi
Vatsalihasliikkeitä erilaisia (voimapyörää jne.)

Palautetta saa ja kuuluu antaa sekä kehitys- ja parannusehdotuksia otetaan vastaan!

Back
Ylös Bottom