Teräskunnossa inttiin! 9.7.2007

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko tosiaan niin, että armeijassa ei pysty treenamaan edes kohtalaisesti? Ja ettei syöminen onnistu millään keinoin?

Voisi luulla, että usein päivästä liikenisi 1,5 tuntia salillekin tai edes omaan lihaskuntoiluun. Toki varmasti väsyttää joskus jotkut pitkät ja raskaat retket, mutta ei kai se armeija koko ajan sellaista ole?

Kai armeijassa voi pitää vaikka sitten prodejauhoja mukana (vaikken niiden ystävä olekaan)? Siinä ainakin olis kompaktissa muodossa hyvää energiaa.

Minkäslaista ruoka muuten siellä on? Saako syödä niin paljon kuin mahaan mahtuu? Kuinka usein syödään yleensä?
Näihin olis kiva saada itsekin vastauksia (ja niitä on tullutkin). Jonkinsortin ajatuksia mulla noista kyllä on ja voisin koska vaan kysyä kavereilta, mutta... Ja tottakai voit ottaa prodet messiin, ei niitä kukaan sulta vie.
älä nyt jaksa jauhaa paskaa.. sä et tosissaa saa 1kg lihas massaa per kk.. :anssi:
No...
8.3 paino 73,1, tänään aamulla 4.5 paino 77,3. Kaks kuukautta ja 4kg lisää. Rasvaprosentti ei oo silminnähden noussut, joskin näin on satavarmasti tapahtunut. Mutta aika varmaks voin sanoo, että ainakin se 2 kiloo lihasta (tai muuta moskaa mistä kenttäsika puhui) on tullut, ainakin. Enkä mä itteeni ihan alottelijana nähnyt ennenkään. Kai mä jotain teen oikein.

Että jos sulla ei tuu kiloo tai lähelle kuussa (ja oot siis tosiaan alottelija), niin sun tekemisissä on jotain vikana.

PS. ryyd: En oo ihan varma oliko läppä koko viestis, mutta alotusviestissä on mun syömisistä vähän enemmän.

Kerroppa vielä perustelut? Veikkaan että koska oma kehitys ei ole miellyttänyt niin olet todennut että kukaan muukaan ei kehity sen nopeammin? 1kg kuukaudessa ALOITTELIJALLA on erittäin mahdollista myös natuna jos kaikki treenin suhteen on kunnossa. Moni arvioi tottakai kehityksensä yläkanttiin eikä ota huomioon rasvan eikä etenkään nesteen ja glykogeenin lisääntymistä kropassa. Vaaka ei kerro koko totuutta.

Mutta, moni on kuitenkin sen 1kg/kk saavuttanut, allekirjoittanut mukaanlukien. Tosin sitä hupia ei loputtomiin kestä. :itku:

tämä kaveri käynyt salilla jo jonkun aikaa.. ei todellakaa saa kuukaudessa 1kg/pelkkää puhdasta lihas massaa. tollasta turha alkaa väittää että vetäis 12kg lihasmassaa/per vuosi.. huhu mitä jengii :wall:

Näihin olis kiva saada itsekin vastauksia (ja niitä on tullutkin). Jonkinsortin ajatuksia mulla noista kyllä on ja voisin koska vaan kysyä kavereilta, mutta... Ja tottakai voit ottaa prodet messiin, ei niitä kukaan sulta vie.

No...
8.3 paino 73,1, tänään aamulla 4.5 paino 77,3. Kaks kuukautta ja 4kg lisää. Rasvaprosentti ei oo silminnähden noussut, joskin näin on satavarmasti tapahtunut. Mutta aika varmaks voin sanoo, että ainakin se 2 kiloo lihasta (tai muuta moskaa mistä kenttäsika puhui) on tullut, ainakin. Enkä mä itteeni ihan alottelijana nähnyt ennenkään. Kai mä jotain teen oikein.

Että jos sulla ei tuu kiloo tai lähelle kuussa (ja oot siis tosiaan alottelija), niin sun tekemisissä on jotain vikana.

PS. ryyd: En oo ihan varma oliko läppä koko viestis, mutta alotusviestissä on mun syömisistä vähän enemmän.

ja nestepitoisuus oli 8.3? ja 4.5 sama? oon mä salil käyny täs n.3vuotta taukojen kera (n.8kk yhteensä):rock:

oon täs jengilt kyselly ja lukenu täält.. yleensä EKANA treeni vuotena voi yltää siihen 10-12kg vuodessa lihasmassaa mutta jos oot nyt jo "timmis" kunnos ja et ole aloittelija tuskin saat 1kg/kk puhdasta lihasmassaa. ja PISTE:thumbs:

ja nestepitoisuus oli 8.3? ja 4.5 sama? oon mä salil käyny täs n.3vuotta taukojen kera (n.8kk yhteensä):rock:
Nesteet on ollu koko ajan samat ton vaa'an mukaan. Kyllä uskon, että sun on hyvinkin mahdollista saada se kilo tai lähelle kuussa.
oon täs jengilt kyselly ja lukenu täält.. yleensä EKANA treeni vuotena voi yltää siihen 10-12kg vuodessa lihasmassaa mutta jos oot nyt jo "timmis" kunnos ja et ole aloittelija tuskin saat 1kg/kk puhdasta lihasmassaa. ja PISTE:thumbs:
Timmissä ja timmissä... On mullakin ollu vähän taukoja. Kai se on pakko uskoo ku mun tieteelliset mittaukset niin sanoo. :hyper: Mulla näin. Ja piste.:)

kyllä intissä voi treenata kasarmipäivinä jos on tosiaan itsekuria sen kolmen tunnin vapaa-aikana lähteä salille. mitään säännöllistä treeniohjelmaa voi olla hankalaa noudattaa koska jos esim. on yöpäivystyksessä niin sen kolmen tunnin yöunen + palveluksen jälkeen tuskin on puhtia lähteä salille. ja leirit tietysti asia erikseen :jahas:

ja meillä ainakin oli vapaaehtoinen iltapala jossa pysty käymään salin jälkeen.

itelläni ainakin melkeen kaikki iltavapaat meni joko huilatessa tai tyttöystävän luona :arvi:

Nesteet on ollu koko ajan samat ton vaa'an mukaan. Kyllä uskon, että sun on hyvinkin mahdollista saada se kilo tai lähelle kuussa.

Timmissä ja timmissä... On mullakin ollu vähän taukoja. Kai se on pakko uskoo ku mun tieteelliset mittaukset niin sanoo. :hyper: Mulla näin. Ja piste.:)

jos ois varaa syödä se 3g prodee per paino kilo :D

Nesteet on ollu koko ajan samat ton vaa'an mukaan.

Vaa'an mukaan? :eek: Seuraatko kehon nesteitä jonkun v**un vaa'an mukaan? Jos näin on niin,

a) Ne ei näytä oikein,
b) Tollaset vaa'at on perseestä,
c) Kts. kohdat a ja b
c) Sanoinko jo että ne on perseestä?

Se rasvan ja nesteen %-määrä on TODELLA suuri niissä saaduissa kiloissa. Moni ei sitä usko tai ei halua uskoa.

Ja Ropzu, vaikka CreativeQOQ olisi treenannut jo pidempääkin, ja olisi kuinka "timmissä" kunnossa niin silti 180cm varressa 76kg ei ole paljon. Ja kun perusmassaa taotaan, niin tuo paljon puhuttu kilo/kk on mahdollinen. Kuitenkin sitä rasvaa ja huttua ja muuta paskaa kertyy mukana joten se kuukausittainen painonnousu on ehkä n.5-6kg... Sen takia kaikki ei tämänkaltaisia sikabulkkeja suosittele. Mutta jos ei rasvaa pelkää niin siitä vaan. Joten otatko Ropzu ton typerän sigusi pois, ei tuo Creativen väite kuitenkaan ansaitse :david: -leimaa.

Hienoa että meillä on täällä ropzun tapaisia rautaisia ammattilaisia kertomassa mikä on mahdollista ja mikä ei.

Kyllä minä keskittyisin panostamaan aerobiseen kuntoon. Kävele rinkan kanssa pitkiä lenkkejä, juokse, punnerra, tee vatsoja. Noista asioista siellä on hyötyä. Penkkimaksimin nostamisesta ei ole mitään hyötyä.
Jos pääsee kevyempiin hommiin niin voi olla mahdollisuus käydä salilla vaikka 7 kertaa viikossa. Itse olin laivastossa ja ihan kivasti oli aikaa käydä salilla. Aerobinen kunto kyllä sitten laski vaikka alokasaikana se oli ihan kivasti noussut.
Yleinen ohje: Intti kestää 6/9/12 kuukautta. Hanki sieltä kavereita ja kokemuksia. Älä mene sieltä mistä aita on matalin. Mitä enempi siellä vituttaa, sitä paremmat muistot jää. Ne lihakset kyllä kasvaa sitten intin jälkeenkin. Älä vempuloi!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Yleinen ohje: Intti kestää 6/9/12 kuukautta. Hanki sieltä kavereita ja kokemuksia. Älä mene sieltä mistä aita on matalin. Mitä enempi siellä vituttaa, sitä paremmat muistot jää. Ne lihakset kyllä kasvaa sitten intin jälkeenkin. Älä vempuloi!

Juuri näin! :thumbs: :worship:

Itselläkin 9.7.2007 palvelukseen astuminen Vekarajärvellä. Lihaskunnosta en ole huolissani, mutta aerobinen kunto hirvittää. Ripeätä kävelyä jaksan kyllä, mutta 6km lenkki tuntuu jo todella pahalta ripeällä vauhdilla...

Pitäisi nyt tämä reilu 2kk ehtiä käydä lenkillä pari päivää viikossa, mutta ei kolmen salikerran viikossa lisäksi oikein tahdo aikaa ja motivaatiota lähteä varsinkaan salille enää hikoilemaan, vaikka hyvät juoksumatot, kuntopyörät yms. sieltä löytyisikin. Toisaalta säät eivät lenkkeilyä juuri nyt oikein suosi :/
Lisäksi siitepölyt tekevät ulkona lenkkeilystä aika vaikeaa...

Itekki oon lähössä 9.7.2007 Kajaaniin palvelukseen ja ei ole tässä nyt edes tarkotuskaan mitään ohjelmaa vetää hirmu bulkit päällä. Jos siellä sitten aikaa ja motivaatiota riittää niin koko kropan treenillä siellä pitää mennä luultavimmin.

Muitakin tulossa Kajaaniin? :)

Kirjoitan tänne, kun en viitsi ruveta uutta threadia tekemään.

Ensi vuonna olisi tarkoitus inttiin lähteä, ja aikomukseni oli pyrkiä urheilukouluun Lahteen. Varmistaakseni pääsyni, mikäli siihen mennessä kaikki muuta osa-alueet ovat kunnossa, haluaisin vetää kuntotesteistä täydet pisteet.

Testeissä pitäisi siis pystyä tekemään minuutissa >41 etunojapunnerrusta, >45 istumaannousua ja >54 kyykistystä. Puristusvoimaa pitäisi löytyä >68kg ja coopperista pitäisi se 3100+ saada.

Lähtötasosta sen verran, että nyt menee punnerruksia se säälitävät 20, istumaannousuja minuutissa ~35 ja coopperissa juoksen noin 2500m. Puristusvoima pitäisi kyllä hoitua, sitä varten aion tilata otteenvahvistajia netistä.

Kysymys siis kuuluu, kuinka harjoittaisin näitä järkevästi yhdistettynä lihasten kasvatukseen?

Kirjoitan tänne, kun en viitsi ruveta uutta threadia tekemään.

Ensi vuonna olisi tarkoitus inttiin lähteä, ja aikomukseni oli pyrkiä urheilukouluun Lahteen. Varmistaakseni pääsyni, mikäli siihen mennessä kaikki muuta osa-alueet ovat kunnossa, haluaisin vetää kuntotesteistä täydet pisteet.

Testeissä pitäisi siis pystyä tekemään minuutissa >41 etunojapunnerrusta, >45 istumaannousua ja >54 kyykistystä. Puristusvoimaa pitäisi löytyä >68kg ja coopperista pitäisi se 3100+ saada.

Lähtötasosta sen verran, että nyt menee punnerruksia se säälitävät 20, istumaannousuja minuutissa ~35 ja coopperissa juoksen noin 2500m. Puristusvoima pitäisi kyllä hoitua, sitä varten aion tilata otteenvahvistajia netistä.

Kysymys siis kuuluu, kuinka harjoittaisin näitä järkevästi yhdistettynä lihasten kasvatukseen?
Teet vaan niitä punnerruksia ja vatsoja paljon, kyllä pitäs noitten lukujen nousta suht. nopeasti. Tarviikko sä muka siellä isoja lihaksia, ei ne mittaa sun käden ympärystä eikä reittä, vaan ne mittaa sen kestävyys voiman;)

Joten, teet vaikka joka aamu vatsoja ja punnerruksia muutaman kymmentä, lopulta huomaat, että ei toi 41 punnerrusta tai 45 vatsaa oo edes paljon siihen minuuttiin:thumbs:

Jos inttiin pitäs uudelleen mennä, huolehtisin aerobisesta kunnosta enemmän. Ottasin ainakin 2900m cooperista ja opettelisin hölkkään 10+km lenkkejä 10kg reppu selässä. Punnerruksia ja vatsoja vetelisin myös minuuttiin 45. Noille pärjäis jo helvetin hyvin. Kestävyyttä, kestävyyttä, kestävyyttä ja vielä kerran kestävyyttä. Kunhan et mikään täysin riuku oo. Voimallakin tekee tietyissä aselajeissa. Tosin mitä paremman kunnon näytät skappareille/alikeille, sitä suurempi todennäkösyys on 362 nakkiin.

Intissä kannattaa panostaa tosiaankin enemmänkin tohon kestävyyspuoleen kun voimailuun. Olipa aselaji mikä tahansa, lihaskunnon ylläpitäminenkin vaatii aika paljon töitä. Varsinkin armeijan alussa monet laihtuu aika paljon, rytmi on kuitenkin hiukan erilainen mihin monet ovat aikaisemmin tottuneet. Lihaskuntopiiriä ja lenkkeilyä kannattaa armeijassa ruveta harrastamaan, sillä pärjää... Jos salilla käymiseen riittää motivaatiota, on parempi ehkä panostaa pidempiin toistoihin kun kolmosiin ja ykkösiin :) Proteiinin saantikin on hiukan hankalaa jos ei kuljeta kasarmille sitten omia jauhojansa. Armeijan ruoka koostuu lähinnä hiilihydraateista, hyvänä päivänä on sitten tonnikalaa ja raejuustoa. :)

Intissä ei lihasmassalla tee mitään. Voimastakin on hyvin vähän hyötyä. Ite huomattiin tupakaverin kanssa (kumpikin salilla käyviä jamppoja), että rupesi täyspakkaukset painamaan selässä paljon normi-jannua aiemmin. Lihakset kun on tottunu lyhytkestoseen rasitukseen, niin tosi nopeasti esim. epäkkäät väsyy rinkan painosta. Tuohonkin tosin tottuu. Ainoat hetket, milloin voimasta oli oikeasti hyötyä oli lihaskuntotesti, jossa pääsi brassailemaan:D . Muuten siitä oli lähinnä haittaa, sillä kaikki raskaimmat hommat jäi tietysti vahvimman hoidettavaksi (maston liikuttelut, viestikamojen kanto etc.)

Ite oon huomannu saman homman että isoista epäkkäistä on oikeastaan enemmänkin haittaa kuin hyötyä.

Sanoisin, että ei tarvitse välttämättä olla minkäänlaisessa kunnossa pärjätäkseen intissä (ellei hae johonkin speciaali-joukkoihin)... Onhan siitä toki apua. Kaikki otetaan kuitenkin lastenaskelin, eli ei siellä mitään 10kilometrin lenkkejä juosta 40kg reppu selässä aluksi. Lopuksi kyllä, mutta sitten se meneekin jo ihan hyvin. Alussa meillä oli ainakin ihan jotain 3 kilometriä rauhallisella tahdilla niin, että kaikki jaksoivat.

Itse olin aivan rapakunnossa, jos puhutaan kestävyydestä, mutta kyllä tämäkin poika juoksenteli niiden tellujen ja sinkojen kanssa kevyesti 4 viimeistä kuukautta. Olen samoilla linjoilla monen muunkin kanssa, eli ei kannata ressata niiden salireenien perään. Tosin nämä "ei-niin-reenatut-kaverit" olivat helisemässä pidemmillä marsseilla, joten jos jotain reenaatte, niin jalkoihin voimaa ja kestävyyttä.

Sitten vielä...Miten hitossa porukalla on ollut 3 tuntia vapaa-aikaa päivässä!? Meillä alkoi palvelus siinä 6 aikaan ja päättyi 19-20 aikaan ja 20.30 takaisin yksikköön. Eli oli turha edes ajatella salilla käymistä... Tosin nämä "huippu" jääkiekkoilijat pääsivät aina ennen muita vapaalle, eli heillä kyllä oli aikaa reenata.

Tulipas taas paapatettua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom