Tenniskyynärpää

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä mies hierosi minulta tenniskyynärpään terveeksi.

http://www.timonen.fi/vaivat-jannetuppitulehdus-if.html

Olen sen jälkeen myös vähentänyt rasitusta oleellisesti, eikä ole takasin tullut.

Nykyään jos koneella on paljon, niin käsi rasittuu, mutta levolla ja mieheni rullatessa kättäni se kyllä korjaantuu.

Eli tällä tahdon vain sanoa että ennaltaehkäisy on parasta hoitoa.

Montako kertaa kävit?

Itse tein äsken saunan päälle ensin uskomattoman kivuliaan hieronnan "kiillotuskoneella" tenniskyynärpäähän + jumiutuneisiin extensoreihin + päälle foam rollingia jääpullolla ja sitten kylmähoidot. Saatanan kivuliasta mutta toivottavasti auttaa..... kokeilkaa laittaa pieni 0.33l sileä jääpullo tasaiselle ja siihen forkun ojentajapuoli päälle + kropasta painoa lisäksi ja eikun rullaamaan. :D

^ Ja oot ihan varma ettet vaan runtannu värttinähermoa? Mun foamrollaukset extensoreihin on vaan aina kaatunu siihen että värttinähermo ottaa kurmoa.

4

Mutta uskon kenen tahansa pätevän hieroja osaavan hieroa myös käden lihakset.

Myös triggerpistehieronta on todella tehokasta.

Olen saanut vähän paremmaksi kun kotona yrittänyt tuota trigger-pistehierontaa, kannattaisi varmaan mennä ammattilaiselle?
Vaivannut mullakin noin 9kk eikä auta perinteiset keinot..

Ja niin. Onko kenelläkään kokemusta kalevalaisesta jäsenkorjauksesta? Eräs hieroja suositteli tätä tenniskyynärpäähän (tekee siis itse hoitoa), mutta täytyy myöntää että nimi kuulostaa ihan poppamies meiningiltä mutta mikävain käy kunhan toimisi..

Limapussitulehdus kyynärpäässä!

Miten hemmetti pääsen eroon tosta bursiitista kyynärpäässä? Se tulehtu ja turpos ja joulukuun alussa. Siitä on otettu 3 kertaa pois nestettä ja nyt viimeisimmällä kerralla lääkäri laittoi siihen kortisoni piikin (eilen). Samalla hän määräsi kefexin 750 mg antibioottikuurin aamuin illoin yks tabletti. En ole vielä raaskinut kuuria käydä noutamassa sillä söin juuri 10 pv kuurin mykoplasmaan doximed 150 mg. Muuten kyynärpää ei ole kipeä, eikä ole aiheuttanut muita oireita, mutta siellä tuntuu se neste ja haitta on lähinnä kosmeettinen. Bursiitti oli ilmeisesti infektion aiheuttama sillä neste on ollut aina kirkasta ja viimesimmällä kerralla tuli verta. Mitenkä pääsen tästä eroon sillä haluaisin jo pikkuhiljaa jatkaa normaalia elämää eli aloittaa treenaamisen ym. urheilun :/? Kyynärpää ei ole yhtään kipeä ja kestää leuanvedot ym., mutta sitä ei kehtaisi rasittaa sillä haluan, että se paranee, enkä, että kyynärpäähäni jää tommoinen patti. Mitenkä helposti lähtevät kunnallisella puolella pois leikkaamaan limapussia? Kylmäpussia olen pidellyt n. 4 kertaa päivässä aina semmosen 5-10 min kerrallaan ja jo sieltä joulukuun alusta.

Kiitoksia kaikille vastanneille!

Jos tässä nyt joutuu käymään tämmöisen läpi niin johan on helvettiä. Tiedän että oma käteni ei parane vaikka teen siihen kaikki huollot. En malta olla viikkoa pidempään tekemättä otetta sille niin aina alkaa homma alusta.

" I've been there. Tennis elbow in both arms. A cortizone shot is the quick fix but it will come back. Rest and eccentric training to remodel the tendon is the cure. 3x15 reps 3x per day on the reverse barbell curl. Clean the weight up and lower it slowly. It took me 6 months to fix the right elbow and over a year on the left. Good luck with it."

- - - Updated - - -

Itse olen kokeillut voltaren kuurit, geelit, jäähoidot, foam rollingit, TENS, kaikki venyttelyt, trigger painannan, hieronnan, vain se LEPO puuttuu. Vai olisko jotain muuta tarjolla? Mitään lastaa en voi alkaa pitämään kädessä.
Saatanallinen vaiva.

No eikö sulla tossa nyt ollu loistava kuntoutusohje? Negatiiviset venyttävät vastaliikkeet pari kertaa päivässä. Oletko koskaan tehnyt oikeasti järkevää, suunnitelmallista huoltotreeniä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minuako tarkoitat?

Sinua. Eli kun luettelit kaikenlaisia passiivisia kuntoutusmuotoja, niin ei vissiin ainoatakaan liikerataharjoitusta tms. ollu listalla. Vastaliikkeet (negatiiviset) ja liikeratavenytykset on mannaa tennarille.

Supinator_Stretch_small.jpg

Kokeileppa esmes tuota, niin että taivutat vapaalla kädellä, ja kipeällä vastustat liikettä kunnes tuntuu jonkulainen ikävyys (ei ihan kipuun asti) tassussa. Tuo ainakin auttaa mulla ihan sairaan hyvin. Teen 2x10-15 toistoa aamulla ja illalla.

Postasit nimittäin tuosta eksentrisen treenin mahiksesta "uudelleenrakentaa" vaurioittunutta kudosta, ja vaikka se ei nyt ihan 100% silleen menekkään, niin ei se ihan metsästä ole kaivettu. Tommosella treenillä saavutetaan se kultainen keskitie siinä repivän, raa'an (normaalin puntti)treenin (eli vaurioittavan treenin) ja korjaavan (huoltavan) treenin välillä.

Ei perkele, mun pitäis opetella kirjottamaan selkeemmin. No, pähkinänkuoressa:

En bongannu sun listalta kuntouttavia liikkeitä, tässäpä ois yks.

Sinua. Eli kun luettelit kaikenlaisia passiivisia kuntoutusmuotoja, niin ei vissiin ainoatakaan liikerataharjoitusta tms. ollu listalla. Vastaliikkeet (negatiiviset) ja liikeratavenytykset on mannaa tennarille.

Supinator_Stretch_small.jpg

Kokeileppa esmes tuota, niin että taivutat vapaalla kädellä, ja kipeällä vastustat liikettä kunnes tuntuu jonkulainen ikävyys (ei ihan kipuun asti) tassussa. Tuo ainakin auttaa mulla ihan sairaan hyvin. Teen 2x10-15 toistoa aamulla ja illalla.

Postasit nimittäin tuosta eksentrisen treenin mahiksesta "uudelleenrakentaa" vaurioittunutta kudosta, ja vaikka se ei nyt ihan 100% silleen menekkään, niin ei se ihan metsästä ole kaivettu. Tommosella treenillä saavutetaan se kultainen keskitie siinä repivän, raa'an (normaalin puntti)treenin (eli vaurioittavan treenin) ja korjaavan (huoltavan) treenin välillä.

Ei perkele, mun pitäis opetella kirjottamaan selkeemmin. No, pähkinänkuoressa:

En bongannu sun listalta kuntouttavia liikkeitä, tässäpä ois yks.

Kiitoksia.

Mulla on ollut paljon vaikeita vammoja ja kaikista olen selvinnyt itse laatimani ja toteuttamani kuntoutuksen kautta. Tämä tenniskyynärpää onkin täysin uutta. Luulin että tästä pääsee eroon keventämällä treeniä ja tekemällä noita edellä mainitsemiani juttuja.

Kokeilen tuota jo tänään, thanks.

-Juha

Tein just ekan setin harjanvarrella ja tuntuu just siellä missä pitääkin, hienoa! :rock:

Tosiaan, maltilla kandee tehdä, lämmöt voi nousta, eli verta kandee koittaa saada kiertämään. Sitten heti sarjojen jälkeen kannattaaki viilentää saman tien, eli 10min joku kylmäpakkaus kohdealueelle. Ja tosiaan, voimaa ei tartte tossa liikkeessä käyttää paljoa yhtään, supinatorin kyllä saa tulehtumaan jos täysillä vääntää.

4

Mutta uskon kenen tahansa pätevän hieroja osaavan hieroa myös käden lihakset.

Myös triggerpistehieronta on todella tehokasta.

Olen saanut triggerpistehierontaa muihin ongelmiin, mutta en silloiseen tenniskyynärpäähän.

Eli Timonen EI tee triggerpistehierontaa, vaan ihan tavallista.

Olen saanut triggerpistehierontaa muihin ongelmiin, mutta en silloiseen tenniskyynärpäähän.

Eli Timonen EI tee triggerpistehierontaa, vaan ihan tavallista.

Triggerihieronta ei ole kauhean vaikeaa opetella itse. Opettelee vaan välttämään hermon suoraa painamista, ja suoraan tulehtuneen kohdan ärsytystä, ja sitten vaan runnoo menemään. Extensorit rennoksi ojentamalla ranne esim jalkaa tai jotain tukea (ite tykkään sohvan käsinojasta, kiva katsoa samalla telkkua) vasten ja siitä onki helppo rentoja lihoja puristella.

Triggerihieronta ei ole kauhean vaikeaa opetella itse. Opettelee vaan välttämään hermon suoraa painamista, ja suoraan tulehtuneen kohdan ärsytystä, ja sitten vaan runnoo menemään. Extensorit rennoksi ojentamalla ranne esim jalkaa tai jotain tukea (ite tykkään sohvan käsinojasta, kiva katsoa samalla telkkua) vasten ja siitä onki helppo rentoja lihoja puristella.

Tarttis saada se juliste, missä on kaikki nuo triggerpisteet näytetty.

Olen 2 paikassa saanut triggerpistehierontaa ja heillä oli sellaset julisteetkin seinällä.

Tarttis saada se juliste, missä on kaikki nuo triggerpisteet näytetty.

Olen 2 paikassa saanut triggerpistehierontaa ja heillä oli sellaset julisteetkin seinällä.

Onpa näinkin kätevä sivusto olemassa.

X on yhtä ku piste, ja kun leijutat hiirtä X:n kohdalla niin softa värittää heijastusalueen, ja punaset alueet on sitten ne "pahimmat."

Pari tipsiä mitä nyt ite keksin nopsaan mainita:
- Triggeriä painaessa lähes poikkeuksetta joku muu paikka puutuu (ihan muu, tyyliin painat kyynärtaipeesta ja kämmenselkä puutuu) [toim huom: ei pistävä, kylmä kipu, vaan sellanen "pakottava" = hermopinne vs triggeri]
- Triggeripistevärkkäyksessä haetaan sitä, että lihas saadaan väkisin rennoksi, eli vaikka ite painaa iteltä triggeriä, on tosi heleppo "huijata" jännittämään ja todeta vaan ettei osaa painaa oikein/tarpeeksi, kun tosiasiassa se pakottava kipu esim sielä kämmenselässä on sen verran vittumainen, että sitä ei vaan huvita painaa.
- Trigger-painanta ei ole aina pistävää, vaan voit ihan hyvin rullailla/hangata esim tennispallolla triggerialuetta.

Sori, jos tiesit nää jo :)

EDIT: Ja siis se yleinen "paina niin ja niin kauan" -neuvo on varmaan vain sitä varten että ei jaksa jännittää vastaan niin kauan. Mun mielipide on, että noi kolme asiaa vaan haltuun, niin ei tarvi niin ylettömän kauan leipoa sitä triggeriä. Vähän sellanen layman-neuvo toi tietty sekuntimäärä, ja tahtoo vaan tulla mustelmia jos ei osu kohilleen.

Back
Ylös Bottom