Oranki
The Pink Chocobo
Ongelma on se että haluaisin treenata tempausta ja tempausvalaa(eng. overhead squat), mutta mulla on nuorempana mennyt olkapää sijoiltaan useita kertoja. Liikkuvuuden puolesta pystyisin tempaamaan kyykkyyn mutta siellä ala-asennossa tuo olkapää tuntuu "epävakaalta" ja pelkään sitä, että jos painojen noustessa nosto menee yli taakse niin olkapää menee lähes varmasti sijoiltaan. Tällä hetkellä teen tempausta raakana, mutta vain 30-40kg painolla koska tuo noston ylimeno pelottaa.
Eli pystyykö tuolle ongelmalle tekemään jotain vai pitää luovuttaa tuon liikkeen suhteen? Olen itse yrittänyt lisätä liikkuvuutta olkapäihin harjanvarrella pyörittämällä ja tehnyt noita kiertäjäkalvosimia välillä treenin päälle. Treenaan 3 kertaa viikossa koko kropan siten että 1. tempaus/rive 2. kyykky/etukyykky 3. yläkropan punnerrusliike 4. vatsat+muuta sälää kuten latseja.
Eli pystyykö tuolle ongelmalle tekemään jotain vai pitää luovuttaa tuon liikkeen suhteen? Olen itse yrittänyt lisätä liikkuvuutta olkapäihin harjanvarrella pyörittämällä ja tehnyt noita kiertäjäkalvosimia välillä treenin päälle. Treenaan 3 kertaa viikossa koko kropan siten että 1. tempaus/rive 2. kyykky/etukyykky 3. yläkropan punnerrusliike 4. vatsat+muuta sälää kuten latseja.