Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
En oo koskaan maksanu, enkä maksa, olipa nimi sitten tv-lupamaksu tai mikälie mediavero/ -maksu. Budjettiin vaan! YLE on niinku laiska, lihava ja hemmoteltu kissa, joka lekottelee pankon päällä. Tehostamisen varaa olisi sielläkin, kaikki menee pohjimmiltaan yhteisestä verokassasta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En oo koskaan maksanu, enkä maksa, olipa nimi sitten tv-lupamaksu tai mikälie mediavero/ -maksu. Budjettiin vaan! YLE on niinku laiska, lihava ja hemmoteltu kissa, joka lekottelee pankon päällä. Tehostamisen varaa olisi sielläkin, kaikki menee pohjimmiltaan yhteisestä verokassasta.

Itsekin kannatan tuota, mutta kuten jo sanoinkin, on se vaara että YLE läskistyy edelleen. Ei tuota sitten enää moni viitsi edes seurata kun menee valtion budjetista. Mutta tuo sinällään toisi säästöä, ei ihan ilmaista tuon lupahomman ylläpito lupatarkastajineen.
 
Tän vuoden maksun kattoi meikäläisen osalta jo pelkästään loistavat televisioinnit fudiksen mm-kisoista.Ylimmääräisenä bonuksena Talviolympialaiset ja lätkän mm-kisat.

Näitä tapahtumia ei yksikään mainosrahoitteinen tv-kanava pystyisi lähettämään vastaavalla laadulla.
Jos jalkapallon mm-kisojen alla kotiisi olisi tullut kirje, että kisalähetykset voisi katsoa maksukortilta 231 euron hintaan, olisitko oikeasti maksanut?

Oon varmaan vaan liian köyhä, kun mun mielestä toi 231e olis ihan valtava kasa rahaa futiskisoista (ja vaikka futiskisoista, talviolympialaisista ja lätkän mm-kisoista yhteensä).
 
Jos jalkapallon mm-kisojen alla kotiisi olisi tullut kirje, että kisalähetykset voisi katsoa maksukortilta 231 euron hintaan, olisitko oikeasti maksanut?

Oon varmaan vaan liian köyhä, kun mun mielestä toi 231e olis ihan valtava kasa rahaa futiskisoista (ja vaikka futiskisoista, talviolympialaisista ja lätkän mm-kisoista yhteensä).

Vaikee sanoo olisinko pelkistä fudiskisoista maksanu,ei niitä kaikkia matseja kuitenkaan ehdi/jaksa katsoa.

Mä maksan nyt hesarin, ylen, plustv omapaketin, canal+ totalin, netin ja lisäks känny jossa datapaketti,menehän tohon rahaa mut sitä varten käydään töissä.

Jos talous romahtaisi jättäisin itselleni pelkän netin kaikesta muusta luopuisin.
 
...ihan mutua mut eiks telkka ja nykyään nettikin kuulu ihmisen perusturvaan, eli se kuuluu sossun tukeen jos talous siis romahtaa.

En tiedä.Mä muistelisin että joku puhelinliittymä olis perustuvaan kuluva,ilman sitähän on vaikee hakea duunia.Tai pitää yhteyttä viranomaisiin yleensäkään.
Romahduksella meinaksin vaikkapa ennenaikaiselle eläkkeelle joutumista,jolloin tulot tietysti tippuis muttei kuitenkaan joutuis leipäjonoon.
 
En maksa koskaan. Mukavaa jumppaa se on tarkastajalle vain kun nousee portaat soittelemaan meidänkin ovikelloa. Tietenkään en avaa, sehän nyt on itsestään selvää.
 
Oikein teit kun uhkasit! Tarkastajatkin loppujen lopuksi ihan mulkkuja ihmisiä.

Tai sit ne vaan tekee duunia josta niille maksetaan kun jotkut mulkut kattoo töllöä maksamatta sitä maksua...

...joojoo, vituttaa itseäkin maksaa ja tyhmä olen kun olen kiltisti maksanut.
 
Tehköön vaan duuniansa, mutta kotirauhaa ei kannata moisen takia käydä rikkomaan! Tajusivat itsekin sen kun jättivät lopulta rauhaan.

Tästä voisi provota enemmänkin. Mutta jos jättää maksun maksamatta ja kuitenkin katsoo töllöä, niin lienee vain oma vika että sitä kotirauhaa häiritään? Eipä ole mulla ollut tuota ongelmaa kun olen (edelleen tyhmänä) sen maksun maksanut. Ois kannattanut ennemmin ottaa sitä kotirauhan häirintää, siltä tämä alkaa tuntumaan.
 
Niin kuin me kaikku muutkin FIKSUT pienet ihmiset: älä maksa TV-lupaa ;)

Jep muuten ihan hyvä idea, mutta ei jaksaisi omakotitaloa ympäröidä aidalla ja porteilla jotta saisi olla rauhassa.

Muutaman kaverin elämää seuranneena, en kadehdi sitä että joutuu kerrostalossakin säikähtelemään ovikelloa ja hiljentelemään teeveetä, ettei vain narahda.

Muotoillaas aiempi viestini paremmin, millähän järkevällä tavalla tässä taas pieni ihminen pystyisi vaikuttamaan asiaan.

Edit: Timba tuossa jo perustelikin toisen hyvän perusteen sille, miksei maksun maksamatta jättäminen välttämättä ole paras ratkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
vmv: Muutaman kaverin elämää seuranneena, en kadehdi sitä että joutuu kerrostalossakin säikähtelemään ovikelloa ja hiljentelemään teeveetä, ettei vain narahda.

pooli6287: Taitaa nyt kuitenkin olla harvemmassa näin "kännykkäaikana" tälläiset kaverit



Kännykkäaikana nimenomaan kaverilla kahvia juodessa soi ovikello, jonka seurauksena tv hiljennetään ja ollaan heti "voi vittu se on varmasti se tarkastaja kuulikohan se ton äänen voi vittu".
 
Tänään menin avaamaan oven tarkastajalle. Esitteli itsensä ja repäisin vaan oven kiinni nenän edestä. Ei kai tuo voi mitään tehdä kun en usko että töllöäkään ehti nähdä.
 
Tänään menin avaamaan oven tarkastajalle. Esitteli itsensä ja repäisin vaan oven kiinni nenän edestä. Ei kai tuo voi mitään tehdä kun en usko että töllöäkään ehti nähdä.

Ja jatkoa seuraa.. Postilaatikkoon oli ilmestynyt lappu jossa luki että televisio nähty ja lasku tulee perässä. Voivatko todella tehdä noin? Ilmeisesti voin kiistää ja sanoa ettei ole digiboxia?
 
Back
Ylös Bottom