Tekniikka kysymyksiä......

Liittynyt
22.4.2002
Viestejä
94
Ikä
59
1. Hauikseen ei sitä huippua meinaa ilmestyä millään. Teen hauiskääntöä mutkatangolla 60kg 3X8 ja eipä sitte juuri muuta. Olisko suora tanko parempi?? Onko tuo paino muuten naurettavan pieni? Paikalliset tekee 20kg:lla ja kattoo huuli o-renkaana meikäläistä, joka taas tuntee alemmuuskompleksia muihin roinavoorumilaisiin verrattuna jotka kuiteskin vääntää 100kg:lla.....

2. Mikä on paras mahdollinen oteleveys kulmasoudussa? Oon tehny itte kahta eri variaatiota joista toinen on noin hartioiden leveynen ja toine paaaljon leveempi. Painot on 75 - 90kg. Tuntuu ottavan vähän eri paikkoihin. Kuis te teette?

3.Hauisliikkeet käsipainoilla. Kannattaako kiertää ikäänkuin ranteita ulospäin suorittaessa kyseistä liikettä vaiko eikö?

4. Onko keskitetyssä hauiskäännössä mitään jujua?

5. Ranskalaisessa punnerruksessa kyynerpäähän sattuu aivan sairaasti. Mutta, taljalla ojentajia reenatessa ei kipua juuri tunnu. kapeassa penassa kipua ei tunnu laisinkaan. Onkohan mahdollisuutta että ranskispunnerruksessa on joku tekniikkavirhe?

6. Miksi humalassa ongelmat tuntuvat niin vähäpätöisiltä ja asiat tuntuvat luistavan?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1.mulla ainakin toimii peremmin suora tanko.mun mielestä ei kannata alkaa vertaamaan millä painolla joku toinen tekee.tee sellasella painolla että kehityt.

2.mä teen kulmasoudun hartioiden levyisellä otteella.

3.kyllä ne ranteet kannataa kääntää ulospäin,niin saat paremman supistuksen.

4.keskitetty hauiskääntö on ihan asiallinen jos sen tekee tarpeeksi isolla romulla

5.koita pitää kyynärpäät sivulla ja paikallaan.lasket painot pään taakse.

6.humalassa tuntuu muutenkin että voima kasvaa.mitä enemmän on päissään sitä voimakkampi olo:)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
1. Suora tanko on parempi, jos pystyt tekemään ilman, että sattuu kyynärpäihin/kyynärvarsiin! Painoja on turha vertailla, tee omilla painoillasi. kaikki olemme kuitenkin eri lähtökohdista alkaneet!

2. Kulmasoutu noin hartioiden levyisellä otteella. Kokeile myötä- ja vastaotetta!

3. kannattaa kiertää rannetta, jos treenaat hauista. hammer-kääntö ei ota varsinaisesti hauislihakseen, vaan siellä sivulle olevaan lihakseen (mikä se nyt onkaan) ja 'jopa' kyynärvarteen.

4. Keskitetty hauiskääntö on hyvä liike! tee se kuitenkin käsi "ilmassa", eli älä nojaa reiteesi (istuen) tehdessä..pidä myös käsivarsi paikoillaan, jolloin joudut tekemään liikkeen hauiksella.

5. Pyri pitämään kyynärpäät paikoillaan, mutten suosittelisi "harottamaan" niitä ulospäin! mahdollisimman luontainen asento, laske tanko silmien kohdalle..(näin minusta saa tämän liikkeen tuntumaan oikeasti ojentajissa. jos lasken tangon pään taakse, tuntuu liike muuallakin, eli se siitä! tietenkin kukin tekee miten haluaa, mutta tämä on mun mielipide.) jos kipua tuntuu, älä tee! kokeile tätä liikettä käsipainoilla - itse ainakin saan ojentajat kunnolla tukkoon ko. liikkeellä..eli kp:t käteen ja teet kuten tangolla, pitäisin edelleen kyynärpäät paikoillaan (siis käsivarsi ei souda ja huopaa edestakaisin)..

6. Mutta entäs aamulla?
 
Mä en osaa kun pariin vastata.
2.Mielestäni kulmasoudussa normaalityyliin paras on leveä ote,yates tyylissä kapeampi ,oisko vajaa hartioiden levynen.
Tuntuma on parempi kun pitää peukalot vähänniinku apinalla,samalla puolella kun muut sormet.
Sama juttu melkein kaikissa selkäliikkeissä.
5.Mulla oli sama vika joskus kyynärpäissä,kun teki ranskalaista.
Jotenkin auttoi kun teki maaten ja käyrällä tangolla.
Hyvät lämmittelyt ja venyttelyt ennen sarjaa.
 
Originally posted by jpm

..hammer-kääntö ei ota varsinaisesti hauislihakseen..

Kokeilepas joskus alottaa hauistreenisi tekemällä kolme kovaa sarjaa vasarakääntöä, hallituilla laskuilla. Jos ei ole hauikset sikapumpissa kolmen sarjan jälkeen niin syön hatullisen ninjoja..
 
1: Ihan sama teetkö suoralla vai mutkatangolla. Kumpi vaan tuntuu paremmalta. Painoista ei kannata välittää mutta pistää vähän miettimään kun hauispainosi on 67-80 % kulmasoutupainoistasi.. yleensä kun tuntuisi olevan siellä puolessavälissä tai jopa alle. No, ehkä sulla on vahvat hauikset.

2: Hartioiden levyinen ote, vastaotteella vähän kapeampi.

3: Supinaatio on hyvä juttu, mutta käsipainoliikkeenä toimii myös sellainen, jossa vinopenkillä nostat molempia sivuilta yhtäaikaa ranteet valmiiksi käännettynä kämmenet ylöspäin. Ei mun mielestä pidä kysyä kääntääkö vai ei. Molemmille versioille on paikkansa.

4: Mäkin suosittelen keskitetyn tekemään useimmiten käsi "ilmassa" ja mielummin seisten kumartuneena Arska-tyyliin.
Ja pysäyttämään yläasennossa ja puristamaan siinä lihasta niin helvetisti.

5: Älä ainakaan tee tota ranskalaista ekana liikkeenä jos noin tuntuu. Taljat ekana ja sitten vasta raskaat liikkeet - voisi toimia.
Mullakin ez-ranskalainen sattuu jos ekana teen, mutta useammin teen istuen käsipainolla niskan takaa molemmin käsin. Venyttää paremmin eikä jostain syystä mulla tunnu yhtä pahalta. Ja voi käyttää isoa painoa.
 
Älä ainakaan tee tota ranskalaista ekana liikkeenä jos noin tuntuu

Joo toi on ihan hyvä pointti! Mä en pysty tekee sitä ekana liikkeenä, sattuu kyynärpäihin niin perkeleesti.
Kannattaa tosiaan tehdä kapeeta penkkiä tai ojentajia taljalla ennen ranskista. Ei satu enää ollenkaan sitten toi raskis. Toimii ainakin mulla...
 
Ranskalaisessa punnerruksessa venytys ja rasitus kohdistuu suurimmaksi osaksi ojentajan alapaahan, josta kipu voi johtua. Lienee hyva keino ottaa alle voimaliikkeena esimerkiksi dippi tai kapeapenkki ja tehda ranskalainen kevyemmilla painoilla.
 
Hyvä, hyvä! Vaikka sitä on vuosikymmenet tuolla salilla painojen kanssa värkännyt. On tavoitteet olleet niin erilaiset kuin nyt että, näihin asioihin ei ole koskaan tullut kiinnittäneeksi huomiota. Tosiaan hauikset on suhteellisen vahvat mutta, ne on varmaan ne Amerikkalaiset piilolihakset. Ei nimittäin näytä juuri miltään.
Katotaan miten asiat lähtee kehittumään kun otin tuon keskitetyn hauiskäännön ohjelmaan. Tuntui ainakin tehokkaalta. Vasarakääntöihin ei ole salilla riittävän isoja käsipainoja. (max 20kg) Tai, tekeehän noilla jotain kymppejä tai pitempiä sarjoja.
Hauiksiin ja kyynervarsiin tuli mukavasti voimaa Tarzanharjoitteilla eli, köysissä kiipeilemällä.
Tietenkin pelkkiä käsiä käyttäen. Joskus oli kisoja kattoon ja takaisin. Jotka muutamien kämmennahkojen häipymisten ja nilkaannyrjähdysten jälkeen muutettiin vain lattiasta kattoon kisoiksi. Nimittäin jos oli tappiolla kiivetessä niin se yritettiin ottaa alastulossa kiinni...

nimim:"10:stä metristä lattiaan kämmenet savuten"
 
Originally posted by jpm
Voithan ottaa ton vasarakäännön viimeiseksi liikkeeksi! esim. 1-2pitkää "pumppisarjaa"...:)

Veit varpaat suustani, eikä tarvi isoja painoja kun on viim. liikkeenä. Tai sitten teet mutkatangolla myötäotteella seinään nojaten, sillä kuolee varmasti.
 
Tuli testattua. Nyt nipistelee mukavasti. Eipä oo tullu koskaan moista hauisreeniä tehtyä. Pistämpä huvikseni tähän tämänpäivän reenin.

-Leuanveto leveellä myötäotteella 3x8
-Kulmasoutu 3x8
-Vinopenkki (smittipaska) pyramidi 8 toistosta kolmoseen ja takas
-istualtapunnerrus 3x8 (2 vikassa pakkotoistoja)
-hauis suoralla tangolla 3x8
-keskitetty hauis 3x niin monta kun menee
-Vasara hauikset 3xniin monta kun menee
-hauis myötäotteella sienään nojaten 3xniin monta kun menee
-vatsarutistukset taljalla 3x niin monta kun menee

Perse kun olis normaali työ niin vois reenaamiseen panostaa vähän enempi. Se on kai luonnevika mutta, peikko päänsisällä sanoo että on reenattava silloin kuin voi, niin paljon kuin ehtii. On siinä sitten järkee tai ei. Oli miten oli olosuhteisiin nähden on kehitys ollut hyvää. eli naamani näyttää suunnilleen tältä:p
 

Suositut

Back
Ylös Bottom