"tekniikan" tyhmät kysymykset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mniska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onkohan tämä joku sketsi?

Kaikennäköisiä paineilmavehkeitä oon nähnyt, mutta tuollaisesta en ole ikinä kuullut.

Mutta jos jollain on tuollainen, niin kertokaa ihmeessä:eek:
 
Ei saa. Kompressori puristaa ilmaa kasaan, kun taas painepesuri työntää paineella vettä pienen suuttimen lävitse.
 
Itseasiassa, kyllä saattaa saada. Ainakin pesupistooleita on olemassa, tosin en tiedä minkälaisiin vedenpaineisiin näillä päästään.
 
Ei saa. Kompressori puristaa ilmaa kasaan, kun taas painepesuri työntää paineella vettä pienen suuttimen lävitse.
Niin mutta sen jälkeen kun kompura on puristanut ilman kasaan niin sekin työnnetään paineella suuttimen läpi. Threadin aloittaja hakenee sellaista suutinta joka liitetään siten, että ilmanpaine työntää sitä vettä paineella eteenäin... Periaatteessa voisi toimiakin mutta mitään havaintoa kyseisistä suuttimista ei ole.

Edit: toinen vaihtoehto miten tuollaisen voisi toteuttaa on, että olisi vesisäiliö johon johtaisi kompurasta ilmaa. Eli ts. paineistais kompuralla vesisäiliön ja sitten kun säiliöön löisi letkun kiinni niin vesi tulisi paineella... mutta samalla vaivalla hankkineen jo oikean painepesurinkin.
 
Ei taitaisi ihan järisyttäviin paineisiin päästä näillä paineilmapainepesureilla. Keskivertokompurat saa aikaiseksi n. 10 bar paineen, kun taas painepesurit tuuttaa yli kymmenen kertaa kovemmalla paineella. Mutta kai sitä jonkun ilmatoimisen vedenkiihdyttimen saisi ihan kivasti aikaan.
 
Hiekkapuhalluspistoolista saa esim "painepesurin", tökkäät sen hiekkaa imevän letkun veteen niin se on siinä. Ei sillä tosin tee mitään.
 
Ei taitaisi ihan järisyttäviin paineisiin päästä näillä paineilmapainepesureilla. Keskivertokompurat saa aikaiseksi n. 10 bar paineen, kun taas painepesurit tuuttaa yli kymmenen kertaa kovemmalla paineella. Mutta kai sitä jonkun ilmatoimisen vedenkiihdyttimen saisi ihan kivasti aikaan.
Eikös maaliruiskuissa ole paine montakertaa kovempi kuin siihen paineen tuovan kompuran? Vai olenko aivan kujalla?

Kyllä tuon varmanakin jotenkin saa, mutta tuskin kovinkaan helpolla saati yleisillä komponenteillä.
 
Ei se painepesuri niin paljoa maksa että tollasessa kikkailussa ja vääntämisessä olis jotain järkeä...:lol2:
 
Zone-sarja -42%
Saako kompuraan / ilmanpainevehkeisiin jonkun osan jolla saisi käyttöön painepesurin?


Meillä firmassa on normi vesiletku hanasta. Ja siinä "vesipistoolissa" on sitten liitin paineilmalle. Pistoolista tulee normi verkkopaineella vettä mutta kun liittää paineilman siihen niin sitten tulee juuri sellaisen heikon painepesurin teholla vettä. Kyllä sillä esim. auton moottorin pesee.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös maaliruiskuissa ole paine montakertaa kovempi kuin siihen paineen tuovan kompuran? Vai olenko aivan kujalla?
Milläs se paine itsestään nousee? Nopea googletus kertoi että korkeapaineruiskuihin tulee maali paineistettuna, yhdessä löytämässäni max. 275 bar paineella. Eli ilmanpaine ei ole sen korkeampi kuin mitä se kompura työntää.
 
Milläs se paine itsestään nousee? Nopea googletus kertoi että korkeapaineruiskuihin tulee maali paineistettuna, yhdessä löytämässäni max. 275 bar paineella. Eli ilmanpaine ei ole sen korkeampi kuin mitä se kompura työntää.
Siksi siinä olikin kysmysmerkki, maaliruiskut kun eivät ole tuttuja. Ja kyllä sitä painetta voidaa nostaa vielä kompurankin jälkeen erillaisilla paineenmuuntimilla, en tiedä sitten onko kovin yleisiä. Tietysti myös kun virtausnopeus laskee ni paine kasvaa. Mutta tosissaan noista maaliruiskuista ei ole tietoa, etenkään korkeapaine ruiskuista. Halvemmissahan se maali taitaa tulla hetkellisen alipaineen ansiosta säiliöstä ilman sekaan.
 
Auton huohotinpäivitys? Mikä se on? Mikä huohotin? Mistä tietää, että pitää tehdä moinen päivitys? Mitä sellainen maksaa? Esim. autona: Saab 9-5 2.0t 1999.
 
Auton huohotinpäivitys? Mikä se on?

Se on juttu, mikä pitää tehdä Saabien T7-koneisiin johtuen alun perin riittämättömästä huohotusjärjestelmästä. Koko kone on paskojen männänrenkaiden + mäntien takia herkkä huohottamaan kylmänä ja tätä vikaa yritetään sitten paikkailla huohotinjärjestelmää tehostamalla.

Mikä huohotin?

Järjestelmä, joka ohjaa kampikammioon päässeet ohivuotokaasut imusarjaan ja samalla estää paineen muodostumisen kampikammioon. Käytännössä yleensä pari hassua letkua ja takaiskuventtiiliä. Jollei huohotus toimi kunnolla, sekaantuvat ohivuotokaasut öljyihin pilaten ääritapauksessa öljyn voiteluominaisuudet johtaen sitä kautta isompiin moottoriongelmiin kuten juuri näissä Saabin koneissa on aina joskus käynyt.


Mistä tietää, että pitää tehdä moinen päivitys? Mitä sellainen maksaa? Esim. autona: Saab 9-5 2.0t 1999.

Huohotinpäivitys koskee vain Saabin T7-koneisia malleja ja se tarvitsee tehdä vain, jos sulla on kyseisen mallinen Saabi, johon sitä ei ole vielä tehty. Suurimpaan osaan tuo on jo tehty takuuna eikä pitäisi olla kallis homma, vaikka itse joutuisikin maksamaan.
 
No ihan ensi alkuun sellainen juttu, että mä en ymmärrä mitään tekniikan päälle enkä siksi osaa ehkä käyttää oikeita termejä. Yritän silti selittää asiat parhain päin...

Otin mopo-skootterini talvisäilöstä tossa parisen viikkoa sitten. Ajelin sillä eilen ja tänään – sitä ennen viimeksi 1,5 viikkoa sitten. Bensatankki oli täynnä, kun mopoa säilytettiin talvi autotallissa ja ajelen vieläkin samoilla bensoilla, jota on vielä ihan mukavasti jäljellä. Mopo on sellainen halppis Baotian –merkkinen, jolla on ajettu noin 3200 kilometriä neljän vuoden aikana (ostin mopon uutena).

Nyt toi mopo on tehnyt sellaista, että se saattaa hyytyä kesken ajon esimerkiksi liikennevaloissa tai muulloin, kun nopeudet laskevat. Sitten kun yritän käynnistää sitä uudestaan, niin se joko onnistuu tai sitten ei. Ajan aika lyhyitä, muutaman kilometrin pituisia matkoja kerrallaan. Yleensä siis joudun käynnistämisen jälkeen kaasuttelemaan jonkun aikaa, ennen kuin lähden ajamaan, koska moottori sammuu muuten helposti.

Itse olen päätynyt siihen tulokseen, että sammumis- ja käynnistymisongelmat voisivat johtua mahdollisesti siitä, että näin kylmällä/kostealla ilmalla mopo on ”jähmeä”. Tai sitten jos yritän käynnistää mopoa liian nopeasti uudestaan peräjälkeen, niin sytytystulpat kastuvat ja mun tarttee odottaa jonkun aikaa, ennen kuin yritän käynnistää mopoa uudestaan. Mutta miten tämä muka aiheuttaisi moottorin sammumisen kesken kaiken ajossa? Käynnistyminen ei yleensä onnistu kauhean hyvin sitä käynnistysnappia painamalla, vaan teen sen yleensä aina polkemalla. Kolmas vaihtoehto mulla on se, että ne niissä jossain polttoaineletkuissa on jotain likaa ja mopo sammuu siksi.

Onko muita vaihtoehtoja tai onko jotain jutskia, joita mun tarttee huomioida? Tietty ton mopon voi viedä huoltoonkin, mutta yritän nyt ensin kysellä vaihtoehtoja.
 
Kaasuttimen säädöissä luultavasti jotain vikaa. Vaikka tankki onkin piripintaan täytetty talvea varten, kannattaisi ehkä tyhjentää ja tankata uusi tankillinen tilalle.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom