Tehokkain eri liikkeiden määrä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja d0n
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

d0n

Olen huomannut että jotku treenailevat 'erittäin' monilla eri liikkeillä ja jotku taas yrittävät tiivistää treenit muutamiin liikkeisiin per lihasryhmä niin kuin minä itse. Onko näillä tulosten kanssa eroja vai ehkäistäänkö useimmilla liikkeillä treenailu mahdollista tylsistymistä?

Riittääkö yhden lihasryhmän esim. hauiksen treenaamiseen 3 eri liikettä? Esimerkiksi tämänpäiväisessä treenissä tein hauiskääntö tangolla seisten, keskitetty hauiskääntö, hammer hauiskääntö seisten (kaikilla 3 sarjaa).

Onko näistä jokin osoitetusti tehokkain tapa?
1. +3 liikettä per lihas ryhmä.
2. n.3 liikettä per lihas ryhmä (vaihdellen liikkeitä treenikertoina).
3. n.3 liikettä per lihas ryhmä (useimmiten samat liikkeet).

Sori jos asia on jo loppuun kulutettu mutta en löytänyt kyseistä aihetta search:n avulla.

Kiitos jo ennakkoon mahdollisista hyvistä vinkeistä. :thumbs:

Mä oon tehny yleensä pienemmille lihasryhmille 2-3 eri liikettä ja sarjoja 3. Selälle tai jaloille tulee tehtyä ehkä 4:kin liikettä.

siitä vaan kokeileemaan mikä tuntuu ittelle parhaalta.

Originally posted by d0n
Olen huomannut että jotku treenailevat 'erittäin' monilla eri liikkeillä ja jotku taas yrittävät tiivistää treenit muutamiin liikkeisiin per lihasryhmä niin kuin minä itse. Onko näillä tulosten kanssa eroja vai ehkäistäänkö useimmilla liikkeillä treenailu mahdollista tylsistymistä?

Riittääkö yhden lihasryhmän esim. hauiksen treenaamiseen 3 eri liikettä? Esimerkiksi tämänpäiväisessä treenissä tein hauiskääntö tangolla seisten, keskitetty hauiskääntö, hammer hauiskääntö seisten (kaikilla 3 sarjaa).

Onko näistä jokin osoitetusti tehokkain tapa?
1. +3 liikettä per lihas ryhmä.
2. n.3 liikettä per lihas ryhmä (vaihdellen liikkeitä treenikertoina).
3. n.3 liikettä per lihas ryhmä (useimmiten samat liikkeet).

Sori jos asia on jo loppuun kulutettu mutta en löytänyt kyseistä aihetta search:n avulla.

Kiitos jo ennakkoon mahdollisista hyvistä vinkeistä. :thumbs:

Syväkyykkyä 10 sarjaa voi olla koko jalka treeni+pohkeet päälle.
"hauiskääntö tangolla seisten, keskitetty hauiskääntö, hammer hauiskääntö seisten (kaikilla 3 sarjaa)" tossa on ehkä vähän liikaa hauiksille, jos noi kaikki tekee loppuun saakka. Riippuen myös toistot määristä, jos noi on esim. kutosia niin toi on aika rankka. Toi hammer ja keskitetty käy aika liki samaan paikkaa mutta jos tolla saa kädet kasvaa niin anna mennä. Ite teen hauiskäännön tangolla seinää vasten 3X10, keskitetty arnold tyyli seisten 3X10, mikä käy aivan loistavasti siihen lihakseen mikä on koukistajan alla. Muista että selkä treeni käy myös hauiksille, joten sarjamäärät, jolla hauis kasvaa ei tarvitse välttämättä olla suuret. Mutta jollain kasvaa kädet 3 sarjalla hauiskääntöä tangolla, jollain taas kasvaa 8 sarjalla, ihmiset on erinlaisia... ja hyvä niin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom