Tehokkaat tehonlisääjät/rasvanpolttajat?

Lyhyesti lisää verenkiertoa ja parantaa sarjakestävyyttä. Toimii siis arginiinin tavoin, mutta tehokkaampi. Ei muuta piristävää, ku pirtsakka maku paljaaltaan :)

Piristeenä itellä toiminut parhaiten ihan perinteinen kofeiini sekä uudempana teakriini (kofeiinin kaltainen, mutta tasaisempi virta, ei tuu toleranssia). Kofeiinin tehoa parantaa, jos ei tunnin välein juo kahvia.
Kiitos.

Onkos sitä sitrulliinimalaattia myös Prismassa tai jopa sitä teakriiniä. Kahvia juon päiväsaikaan mutta joskus myöhöisiltapäivästä kaipaisi jonkun piristeen. Eikä tosiaan haittaa jos tulisi jotain muita hyötyjä samalla.
Mä olen sujuvasti kävellyt sen hyllyn ohi kun oletus on ollu, että siellä on vain niitä ateriakorvikkeita. Jonkun protskupatukan vaan joskus napannut siitä ohimennen sen tarkemmin hyllyä katselematta.
Tämä siksi kun en pidä kaupassa käymisestä.
#asiastakukkaruukkuun

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
En muista prisman hyllyjä ulkoa, mutta nettikaupat on nuita pullollaan. Teakriini ei vielä ole hirveän yleinen. Onhan nuita pwo-tuotteita ihan laidasta laitaan, monessa monia muitakin hyviä aineita, kuin pelkkiä piristeitä .

Hyviä ainesosia esim:
Asetyyli L-karnitiini
Beta-alaniini
Kreatiini
Sitrulliinimalaatti
Eaa/bcaa aminohapot
Kofeiini/teakriini

Kokeile sitä Sportlifen Pre Workouttia. Se o halpa ja sitä saa sieltä Prismasta ja toimii varmasti iha hyvin etkä sä sitä sitrulliinimalaattia siihen kylkeen tarvitse. Sit joskus ku kiinnostaa hifistellä ni tilaat netistä jotain tujumpaa mut toi riittää varmasti näin alkuun. Tai sit haet sen Lidlin pre workout boostin mut itellä vatsa ei jostain syystä kestä sitä ollenkaan. Siinä on kyl vähemmän kofeiinia kun tossa Sportlifen vastaavassa eli ei piristä niin hyvin mut antaa ehkä paremmin puhtia sinne treenin loppuun.

Tattis.

Se nyt käytössä oleva on hyvä mutta loppuu kohta. Enkä jaksa taas tilata. Tilaan sitten lisää kun tilaan muutakin.

Kahvia juon päiväsaikaan mutta joskus myöhöisiltapäivästä kaipaisi jonkun piristeen.
Mä menen nyt vastavirtaan ja mut tietysti tyrmätään täysin, mutta mites olis jos luopuisit siitä kahvista kokonaan? Asiahan on nimittäin niin, että jos ei käytä kofeiinia, ei sitä mihinkään myöskään tarvitse. Vois sullakin nuo myöhäisiltapäivän koomat mennä ohi sillä, että vierottaudut kahvista kokonaan. Mä en ole koskaan käyttänyt kofeiinia säännöllisesti eikä mulla ole siihen minkäänlaista tarvettakaan.

Suoraan sanoen hieman ihmetyttää ihmisen luontainen kiinnostus näitä piristeitä ja pärinäpulvereita kohtaan.

Kokeile vähemmän on enemmän metodia. Itsellä puoli scooppia A1 + 1 annos Noopoweria(4g) vakiolaturiin tällä hetkellä tehokkain setti ja vaikutuksen huomaa selkeästi. 3-6 krt kuukaudessa silloin kun oikeasti sellainen treeni mihin haluaa tehoja mitkä kestää pidemmänkin treenin. Täydellä A1 scoopilla menee jo jotenkin metsään ja ei vaan toimi mulla. Samoin jos kokeilee peräkkäisissä treeneissä niin 3's treeni on jo liikaa. Tällä ei myöskään nukkumisen suhteen ongelmia, päinvastoin tulee uni helpommin treenipäivinä.

Vakiolaturi menee joka treenissä ja se on tehty tällä hetkellä Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:n breaker:sta(tarjouksesta) lisäämällä kreatiinia/sitrulliinimalaattia/beta-alaniinia siten että määrät oikeasti riittävät.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Valaisten vammaista mitä tuo sitrulliinimalaatti tekee. En jaksa alkaa googlettaa, koska en vaan jaksa.
Täytyy kokeilla. Jotain pikkasen piristävää tarttis ja ei haittaa jos saisi potkua. Mutta piristävä on se ensisijainen käyttötarkoitus.

Mitäkö? Se hajottaa ammoniakkia verenkierrosta ja sitä kautta vähentää väsymistä jonka ammoniakin käsittely aiheuttaa. Selostettu mm. videossa Manninen & Savolainen: Lisäravinteet teoria & käytäntö osa x, mutta ketä vttua tieto ylipään voisi kiinnostaa? Mitä sillä tekee, haloo, mitä hä? Mennään uskomuksilla, kauhotaan kemikaaleja kitaan ja katsotaan mitä tapahtuu. Otetaas tähän väliin kevennykseksi A1 boosterin disclaimeri:

"Lisäravinteet eivät korvaa tasapainoista ruokavaliota. Annostusta ei saa ylittää. Tuotetta ei suositella raskaana oleville naisille, imettäville tai henkilöille jotka käyttävät lääkitystä, tai pidemmän ajan ilman lääkärin lausuntoa. Tuotetta ei suositella testattaville urheilijoille. Säilytä viileässä ja kuivassa paikassa, hyvin tiivistettynä ja poissa lasten ulottuvilta. Ravista ennen käyttöä jotta ainesosat sekoittuvar. Parasta ennen: katso leima. Korkea kofeiinipitoisuus. Raskaana olevat naiset, imettävät äidit ja kofeiiniherkät ihmiset tulisi välttää tuotetta.
Varoitus: Älä ylitä suositeltua annostusta. Suosittelemme aloittamaan puolikkaalla annostuksella, jotta voit arvioida toleranssisi. Tämä tuote sisältää kofeiinia sekä muita piristäviä ainesosia, vältä liiallista kofeiinin ja piristeiden käyttöä tuotteen kanssa. Älä käytä tuotetta yhdessä alkoholin kanssa. Älä käytä tuotetta 4 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Tuotetta ei suositella alle 18-vuotiaille tai stimulantti herkille ihmisille. Ei testattaville urheilijoille, tuote voi antaa positiivisen näytteen. HUOM! Tuote sisältää kofeiinia."

Mitähän tuo silleen aikuisten oikeesti tarkoittaa? Käytännössä sitä, että kun vedät tätä, mittaa verenpaine ja hämmästy. No ketä vttua joku verenpaine kiinnostaa? No, jostain syystä lääkärisedät ja tädit ovat innosta pinkeänä määräämässä verenpainelääkitystä jokaiselle jolla on normit ylittävä paine, koska korkea verenpaine aiheuttaa monenlaista kivaa. No mitä vttua näillä asioilla on keskenään? No sitä vaan että roinaus jo sinällään kohottaa paineita, ja sitten kun vedetään buustit päälle ja ehkä on elintavoista tms. johtuvaa taipumusta korkeaan verenpaineeseen, tuolla voi tuhota terveytensä kovin kätevästi. Aivosuonet ja munuaiset veisaa hoosiannaa ja kaveri on vaan tyytyväinen kun saa boosterista hyvät pöhinät. No ne pöhinät tarkoittaa juuri sitä että elimistö vetää ylikierroksilla ja paineet on ulkona asteikolta..

Itsellä kans toimii tehokkaammin 5g Attitude v2 kuin täysi, 10g annos.
Oon huomannut ihan saman. Pari-kolme scooppia niin tulee joko huono olo->ei pysty treenata kovaa tai sitten suomeksi sanottuna pärisee vähän liikaa-> ei tule treenattua kunnolla, mukavampi kuunnella hyvää musiikkia tai höpistä jonninjoutavia. Ja tämä ei ole pelkästään oma kokemus vaan samaa sanoi treenikaverikin ja ei enää ilmeisesti kehtaa ottaa koko attitudea. Itsellä vähän päivästäkin riippuu miten toimii ja vaikuttaa nämä buusterit (veikkaan syyksi tuota sekoittuvuutta, varsinkin näissä a-1 ja attitudessa, vaikka kuin ravistelet) ja alkanut hyvin tarkkaan miettiä, että milloin edes tarvitsee mitään piristäviä sisältäviä. Eilenkin meni myöhäinen treeni glutamiini, eaa ja kreatiini yhdistelmällä tosi hyvin ja yllätys yllätys unikin tuli paljon paremmin.

@Roboz väitätkö että sitruliinimalaatti nostaa verenpainetta ?

Osasit lukea siihen asti, ja vetää aivan kummallisen johtopäätöksen? Sillä lailla, onneksi olkoon.. Jos oikein tarkkaan katsot, niin vain ensimmäinen lause liittyy sitruliinimalaattiin, ja loput boostereihin joihin em. ei edes kuulu kuin ehkä lisänä. Toit kuitenkin esiin hyvän pointin, eli kun brosciense ei paljon tuota älykkyyttä vaadi, niin tuo on juuri se älyn taso jolla näitä asioita harkitaan. Jos joku kertoisi teille innokkaille että syanidi auttaa saamaan tuloksia, en uskalla edes ajatella niitä ruumiskasoja jotka syntyisi ennen kuin teikäläisille välähtäisi että teille on tehty källi. Tai hiukan monimutkaisempi skenario: Samaan aikaan kun on lukuisia bodareita joiden munuaiset ovat mennyttä tai menossa, vielä lukuisampi joukko vetää roinat & kovimmat saatavilla olevat boosterit osaamatta yhdistää, että se ulos asteikolta korotettu verenpaine ja munuaisvauriot saattavat johtua jostain. Se on jotenkin ymmärrettävää jos kyseessä on esim. ammattilaisuuteen tähtäävä ura kehonrakentajana, mutta jos ottaa nuo riskit vaan jotta saa elvistellä hauiksellaan kapakoissa, niin ehkä kannattaisi miettiä vähän syvällisemmin mikä on tarkoituksenmukaista. Ainakin itseä kuntobodarina vituttaisi pilata typeryydellä terveys jota yritän treenaamalla ylläpitää, en tiedä teistä muista..

Jos oikein tarkkaan katsot, niin vain ensimmäinen lause liittyy sitruliinimalaattiin
Ei tuollaista paasausta jaksa lukea tarkkaan, jostain vedät roinat tehonlisääjä keskusteluun oletuksella että kaikki niitä käyttäisi?

sitruliinimalaattiin, ja loput boostereihin joihin em. ei edes kuulu kuin ehkä lisänä.
Toimivan boosterin perusosat on kofeiini, sitruliinimalaatti ja beta-alaniini imho.

Ei tuollaista paasausta jaksa lukea tarkkaan, jostain vedät roinat tehonlisääjä keskusteluun oletuksella että kaikki niitä käyttäisi?

Toimivan boosterin perusosat on kofeiini, sitruliinimalaatti ja beta-alaniini imho.

Niin, se onkin aina se olennaisin älykkyyden merkki, että kommentoidaan kohdetta lukematta. Sillä tavoin sitä tyhmäkin oppii, vai mitä? Mennään ennakkoluulo edellä jottei vahingossakaan eksyisi uskomuspohjaisesta tiedostaan piiruakaan sivuun. Sitten jos lasketaan uskomustieteen uhrit kehonrakennuksen alalta esim. viimevuodelta, niin löytyy aika monta aika tunnettua nimeä. Miten se nyt silleen? Aika jännä että pro-kisaajat ja nettigurut saa suun täyteen multaa vaikka tietävät alasta kaiken paremmin kuin kukaan koskaan? Eivät sitten älynneet kysyä pakkiksen vipeiltä miten asiat oikeesti menee?

Opettelehan Roboz kirjoittamaan niin ettei lukijalle jää tunne, että tuosta kun jättää vittuilun pois, niin eipä paljon muuta jää. Saattaisi jaksaa kiinnostaakin mitä sanot, mutta kun lähtökohtaisesti pidät itseäsi älykkäänä (opettele sitten kuulostamaankin siltä) ja muita tyhminä, jotka vetää vaikka syanidia, niin tulee tunne, että pidähän tunkkis ja mene muualle lässyttämään ja viisastelemaan. Kaikki kolme viestiä asenteeltaan ihan täyttä päänaukomista ja muiden tyhmänä pitämistä ja sisällöltään saman jankkaamista. Mitä sinä haet tuolla vittuilun lisäksi? Että ei kannata käyttää tehonlisääjiä paljoa vai ei ollenkaan? Niistä ei ole hyötyä vaan pelkkää haittaa? Ja roinan kanssa vaarallisia elimistölle? No shit. Eiköhän tuon jokainen ymmärrä ettei kannata ottaa liikaa kerralla tai joka treeniin ottaa? Ja muutenkin testata omalla kohdallaan, mikä on hyvä ja sopiva annos tai miettiä kannattaako ottaa ollenkaan, jos treeni kulkee ilmankin? Itse olen tullut tulokseen, vähemmän on enemmän, niinkuin viime sivulla jo sanoin, mutta väsyneenä ollessa ja myöhäisiin treeneihin hyvä lisä. Ei oo menny munuaiset eikä ole verenpaine koholla, kun pitää järjen mukana.
Jos et itse käytä, niin älä käytä, se on hyvä juttu, jos riittää aina virtaa muutenkin. Mutta vielä loppuun sinulle sanon: Älä paasaa ja viisastele vaan puhu kunnolla, niinkuin ihminen ihmiselle. Hanki vähän viisauttakin tuon älysi lisäksi.

Kahvia juon päiväsaikaan mutta joskus myöhöisiltapäivästä kaipaisi jonkun piristeen.

Mä menen nyt vastavirtaan ja mut tietysti tyrmätään täysin, mutta mites olis jos luopuisit siitä kahvista kokonaan? Asiahan on nimittäin niin, että jos ei käytä kofeiinia, ei sitä mihinkään myöskään tarvitse. Vois sullakin nuo myöhäisiltapäivän koomat mennä ohi sillä, että vierottaudut kahvista kokonaan. Mä en ole koskaan käyttänyt kofeiinia säännöllisesti eikä mulla ole siihen minkäänlaista tarvettakaan.

Mä haluan palata tähän aiheeseen, koska tein tuossa puolivahingossa pienen kokeen. Oli töissä sellainen parin viikon putki kun olin asiakkaan tiloissa ja siellä ajauduin juomaan kahvia kolmisen kertaa päivässä. Eri rutiinit katsos kun omalla työpaikalla. Mä en ole ikinä ollut iltaisin yhtä väsynyt. Se oli oikeasti todella perseestä. Treeneistä ei meinannut tulla mitään ja kahdeksan aikaan illalla meinasi sammua sohvalle. Kun kahvin juonti loppui, niin loppui väsymyskin vähitellen. Monta päivää siihen kyllä meni.

Tämä tuli itse asiassa mieleen videosta mihin törmäsin Youtubessa. Pieni epätieteellinen ihmiskoe sekin:
Vaikka mä en nyt halua tästä mitään kahvisotaa enkä vedä mitään kahvinvastaista ristiretkeä, niin mun mielestä toi on silti asia mitä kannattaa miettiä.

Kannattaa miettiä jos tulee huonoja oloja/tiloja. Faktahan on se että kun lyödään stimulantilla päähän, ja uudestaan, ja vielä lisää niin lopputuloshan on väsy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom