Tehokasta rasvanpolttoa? Miltä tämä kuulostaa?

Paino ei ole juuri laskenut, vaan pysyi pitkään paikallaan. Nyt on yhteensä 8,5 kiloa pudonnut. Jätin palkkarista pois malton, kun huomasin että se hidasti painonlaskua. Ja nyt on paino taas notkahtanut laskuun. Maanantaina on kuntotestit ja kehonkoostumusmittaus. Saa verrattua, miten homma edennyt siitä kun elokuun alussa aloitin. Kroppa on kyllä muuttunut ja farkkuja vaihdettu jo pienempiin. Treenit ovat jatkuneet samaan tyyliin kuin ennenkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No hyvinhän tuo painonpudotus on aikataulussa - jatka samaan malliin niin alkuvuonna vaaka näyttää 89 ja aprillipäivänä 79. Kun tuo ravintopuolikin on kunnossa, niin oikeestaan ainut asia johon voisin hiukka kiinniittää huomiota on se, että juo VETTÄ. Mulla itsellä toiminut hyvin seuraava systeemi:

Herätys klo 06.00 - puoli litraa vettä jossa MSM-jauhetta + vitmiinipillerit, B,c ja D
Fillarilla töihin 18 km ja siellä toinen puolikas vettä jossa MSM-jauhetta - ja tietysti kahvia.
Aamupäivän aika puolikas vettä ja eka ruokailu on lounas puolen päivän aikoihin.
Iltapäivällä pieni välipala ja VETTÄ
Töiden jälkeen fillarilla kotiin 18 km tai
suoraan salille (kaksi x vko) jossa treeni ja palkintona hyvämmakuinen proteiinipatukka ja VETTÄ
Fillarilla kotiin 11 km ja ruokaa ja parit pillerit; omega3, magnesium ja sinkki ja joskus jotain pientä vielä jälkkäriksi - mä kun oon perso makeelle.
lauantaisin filla

Jos tosiaan on tarkoitus polttaa rasvaa ja kiristää roppaa, eikä kasvattaa lihaksia, niin muut lisäravinteet ja roteiinit turhia. Itse on noita pillereitä kun joku muu on ne siihen tyrkylle tuonut ja sanonut, että olis hyvä ottaa.

Sen verran vielä, että leipä, puuro, peruna ja makarooni on jäänyt pois ruokavaliosta. Myös aiempina vuosina olen tuota työmatkaa aika intensiivisesti pööräillyt, mutta pelkästään se ei painonpudotukseen ole auttanut - ratkaisu löytyy syömisestä ja punttitreenistä - toki se on hyvänä lisänä, mutta Sinullahan tuota aktiviteettiä kyllä riittää.

Itseänikin kiinnostaisi tuo kehonkoostumusmittaus - miten se tapahtuu ja onko luotettava, missä tampereella?

No hyvinhän tuo painonpudotus on aikataulussa - jatka samaan malliin niin alkuvuonna vaaka näyttää 89 ja aprillipäivänä 79. Kun tuo ravintopuolikin on kunnossa, niin oikeestaan ainut asia johon voisin hiukka kiinniittää huomiota on se, että juo VETTÄ. Mulla itsellä toiminut hyvin seuraava systeemi:

Herätys klo 06.00 - puoli litraa vettä jossa MSM-jauhetta + vitmiinipillerit, B,c ja D
Fillarilla töihin 18 km ja siellä toinen puolikas vettä jossa MSM-jauhetta - ja tietysti kahvia.
Aamupäivän aika puolikas vettä ja eka ruokailu on lounas puolen päivän aikoihin.
Iltapäivällä pieni välipala ja VETTÄ
Töiden jälkeen fillarilla kotiin 18 km tai
suoraan salille (kaksi x vko) jossa treeni ja palkintona hyvämmakuinen proteiinipatukka ja VETTÄ
Fillarilla kotiin 11 km ja ruokaa ja parit pillerit; omega3, magnesium ja sinkki ja joskus jotain pientä vielä jälkkäriksi - mä kun oon perso makeelle.
lauantaisin filla

Jos tosiaan on tarkoitus polttaa rasvaa ja kiristää roppaa, eikä kasvattaa lihaksia, niin muut lisäravinteet ja roteiinit turhia. Itse on noita pillereitä kun joku muu on ne siihen tyrkylle tuonut ja sanonut, että olis hyvä ottaa.

Harvemmin mä pelkään omasta tai kenenkään muun puolesta lihaksen palamista dieetillä, mutta tässä kohtaa pelkään. Joko sä syöt noilla muutamilla aterioillas aivan helvetisti tai sitten vedät aivan törkeillä miinuksilla. Itse olen lihomisenpelossa ja kuihtumisen toivossa vedellyt aivan naurettavan pieniä kalorimääriä, mutta omasta mielestäni on paljon mielekkäämpää vetää niitä kaloreita koneeseen niin paljon kuin vain mahdollista kuitenkin siten, että paino tulee alaspäin sen puolisen kiloa viikossa. Siten se homma rullaa paljon paremmin eteenpäin ja on varaa tiputtaa kaloreita tarvittaessa, eikä tarvi vain uneksia ruoasta tai sairastua syömishäiriöön.

Jos jatkat samaan malliin niin näytät pian Christian Balelta elokuvassa The Machinist, ei ole rasvaa mutta ei kyllä lihastakaan:

balejuice1.jpg

No jooo, kyllähän se paino on puronnu kuitenkin aika maltillisesti noin kilo/vko, joskus enemmän joskus vähemmän ja joskus jopa noussut. Lihaksia tuskin tullut lisää, mutta varmaan voimaa jonkin verran. Hyvänä mittarina toimii leuanveto ja penkki - jos niissä tulee takapakkia niin sitten täytyy alkaa tankkaan lisää. Yritän nyt pitää ylärajana ton 82 kiloo ja alaraja 79 ja jotain - sen alle ei kyllä saa mennä. Oon aika huono laskeen noita kaloreita, syön sen verran että nälkä lähtee. Aamulla vaaka näytti 80,4 eli viikonloppuna voi taas mättää ruokaa ja herkkujakin. Ja toistaiseksi olo on ollut ihan mainio

Juuu, ja ei kaunis näky toi Christian Bale - ja kiitos kuitenkin varoituksen sanoista...

Huolenpitonne seurauksena menin katsomaan noita painoindeksejä. Sen mukaan ei vielä huolta, koska 183 mittaiselle annetaan normaalipainon rajoiksi 62 - 83,7 kg ja huom 83,7 lievä lihavuus!? Riippuu tietysti onko lihaksia vai ei - mutta vaikee kuvitella itseni mittaista normaalipainoista 62 kiloista kaveria, tai edes alle 70 kiloista - se en ainakaan halua olla minä!

No niin, lisäinfoa alla. Painonpudotus etenee kyllä aikataulussaan, en ole lainkaan huolissani siitä. Vettä tulee
kyllä juotua runsaasti. Tampereella tein P&T Tampellassa kehonkoostusmittauksen ja alla tuloksia, samoin
kuntotesteistäkin. Itse vaikutuin aika hyvin sen luotettavuudesta, perustuisikohan sähkön kulkemiseen
kropassa.

Vatsalihas 30 sek: 7.8. 17 toistoa -> 4.11. 34 toistoa
Kyykky 30 sek: 7.8. 13 toistoa -> 4.11. 27 toistoa /ja MAHA ei ollut enää tiellä :-D
Etunojapunnerrus 30 sek: 7.8. 28 toistoa -> 4.11. 38 toistoa

Hapenottokyky:
Absoluuttinen: 7.8. 3,62 l/min -> 4.11. 4,32 l/min
Relatiivinen: 7.8. 35,2 mk/kg/min -> 4.11. 44,6 ml/kg/min

Ja sitten kehonkoostumukseen:
Paino: 7.8. 103,4 kg -> 4.11. 96,7 kg (kotivaaka näyttää 95,5 joten uskon mieluummin siihen)
Lihasmassa: 7.8. 40,9 kg -> 41,5 kg (eli lihasta ei ole hävinnyt, vaan on tullut hieman lisää)
Rasvamassa: 7.8. 32,2 kg -> 4.11. 24,4 kg (JESS)
Painoindeksi: 7.8. 34,2 -> 4.11. 31,9 (vielä on matkaa alas)
Rasvaprosentti: 7.8. 31,1 -> 4.11. 25,2
Perusaineenvaihdunta: 7.8. 1908 -> 4.11. 1933

Rasvatasapainomittauksessa on rasva palanut varsin tasaisesti.
Vasen yläkroppa: 7.8. 33,2%/2,3 kg -> 4.11. 24%/1,5 kg
Oikea yläkroppa: 7.8. 34,4%/2,4 kg -> 4.11. 24,7%/1,6 kg
Keskivartalo: 7.8. 34%/17,4 kg -> 4.11. 28,6%/13,5 kg
Vasen alakroppa: 7.8. 27,3%/4,3 kg -> 4.11. 22,5%/3,2 kg
Oikea alakroppa: 7.8. 27,6%/4,4 kg -> 4.11. 22,5%/3,3 kg

Ravinteet vähenee hieman, kun purkit tyhjenee, mutta proteiinin pidän edelleen palkkarina.
Aerobisen (juoksu) määrä tulee talvella lisääntymään paljon (Icebugit on hommattu). Hiilarit
tulevat edelleen tummista tuotteista, aamuisin menee puuro ja mehukeitto.

Makee juttu on, että lihasmassa ei ole hävinnyt, vaan tullut hieman lisää. Sen kanssa aion
olla varovainen, kun en halua sitä paljoa lisää. Aika pieniä annoksia loppujen lopuksi syön
kuitenkin, mutta usein. Ja tosiaan voimaa on tullut lisää aika hyvin.

Bale on paha. JAK!

Lisäys: Threadi kehonkoostumusmittauksesta:
http://www.pakkotoisto.com/punttimimmit/69579-kehonkoostumusmittaus/

Mitähän tuollainen mttaus kustantaa? Olis kyllä kiva ollut about vuosi sitten tehdä se ja nyt uudelleen...

Googlaa vain tuolla termillä "kehonkoostumusmittaus". En tiedä saako täältä linkittää ulos, joten en sitä tee. Mutta aika äkkiä
löytyy hintaa ja lisää tietoa. About 20-30 egeä on varmaan aika lähellä. Mulla nuo mittaukset ovat kuuluneet tämän hetken
vakiomaksuihin (sali + PT). Viimeinen tähän PT satsiin kuuluva mittaus on tammikuun lopulla. Aion kyllä sen jälkeen ainakin
kerran vuodessa mittauttaa ihan mielenkiinnon vuoksi.

No jooo, kyllähän se paino on puronnu kuitenkin aika maltillisesti noin kilo/vko, joskus enemmän joskus vähemmän ja joskus jopa noussut. Lihaksia tuskin tullut lisää, mutta varmaan voimaa jonkin verran. Hyvänä mittarina toimii leuanveto ja penkki - jos niissä tulee takapakkia niin sitten täytyy alkaa tankkaan lisää. Yritän nyt pitää ylärajana ton 82 kiloo ja alaraja 79 ja jotain - sen alle ei kyllä saa mennä. Oon aika huono laskeen noita kaloreita, syön sen verran että nälkä lähtee. Aamulla vaaka näytti 80,4 eli viikonloppuna voi taas mättää ruokaa ja herkkujakin. Ja toistaiseksi olo on ollut ihan mainio

Juuu, ja ei kaunis näky toi Christian Bale - ja kiitos kuitenkin varoituksen sanoista...

Puhuttiinko tässä ketjussa tehokkaasta rasvanpoltosta?

Jumankeka. Painon putoaminen on jysähtänyt paikoilleen. Ei putoa alle 92 kilon millään. Toisaalta, peili ja tuntuma kertoo että läski lähtee ja ruho kiinteytyy koko ajan. Dieselien vyötärökoko on pienentynyt 38" -> 34" elokuun alusta.

Täytyypä lueskella nuo ruoka/dieettiketjut vähän tarkemmin ja tehdä kokeeksi pariksi kuukaudeksi tiukempi ruokavalio.

Hyvä fiilis silti koko ajan. Ja tuntuu hyvältä olla omassa kropassa.

Jumankeka. Painon putoaminen on jysähtänyt paikoilleen. Ei putoa alle 92 kilon millään. Toisaalta, peili ja tuntuma kertoo että läski lähtee ja ruho kiinteytyy koko ajan. Dieselien vyötärökoko on pienentynyt 38" -> 34" elokuun alusta.

Täytyypä lueskella nuo ruoka/dieettiketjut vähän tarkemmin ja tehdä kokeeksi pariksi kuukaudeksi tiukempi ruokavalio.

Hyvä fiilis silti koko ajan. Ja tuntuu hyvältä olla omassa kropassa.

Kauanko paino on junnanut? Paljonko tulee kaloreita koneeseen ja paljonko niitä kulutat päivässä arviolta? En suosittele tekemään mitään hätäistä ratkaisua, ettei homma kuse totaalisesti.

Kauanko paino on junnanut? Paljonko tulee kaloreita koneeseen ja paljonko niitä kulutat päivässä arviolta? En suosittele tekemään mitään hätäistä ratkaisua, ettei homma kuse totaalisesti.

Noin kuukauden. Toisaalta, otin kolme viikkoa treenien osalta löysemmin, n 2-3 treeniä viikossa. Samalla söin vähemmän eli aineenvaihduntakin oli varmasti hitaampaa. Saattaa olla syynä sekin osaltaan. Arvioin vähän noita kaloreita vielä ja palaan siihen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom