tehoa punnerruksiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja halooo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten saisin parannettua punnerrustaitojani? Olen ehkä vuoden saanut suunnilleen yhtä paljon punnerruksia (n 30) treenaamalla rintalihaksia penkissä ja ristitaljassa. Oisko mitään parempia keinoja?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
:offtopic: mutta kiinnostaisi vain tietää että mitä varten haluat punnertaa enemmän

Jotain tälläistä ajattelinkin. Auttaisikohan liikkeiden muutelmat esim punnerrukset rystysillä syvemmälle.

Originally posted by halooo
Miten saisin parannettua punnerrustaitojani? Olen ehkä vuoden saanut suunnilleen yhtä paljon punnerruksia (n 30) treenaamalla rintalihaksia penkissä ja ristitaljassa. Oisko mitään parempia keinoja?
Treenaamalla punnerruksia. Miksi sää haluat saada monta punnerrusta?

Zone-sarja -42%
eikku 30 punnerrusta, emmä aikaa kato

Jos siinä ei tosiaan ole aikarajaa, niin kannattaa treenata kestävyyttä, eli vetelet tuota maksimipunnerrusmäärää muutaman sarjan muutaman kerran viikossa vaikka iltaisin. :thumbs:

Minä treenasin ylä-asteella, kun en vielä silloin salilla käynyt, kolmesti viikossa punnerruksia ja vatsoja 3 x 30 sarjoja. Kasilla räväytin sitten 50 kiloisena kuntotestissä 70 punnerrusta minuuttiin, eikä kukaan, ei edes opettaja uskonut, vaikka kaveri oli vieressä laskemassa. Noh, seuraavana päivänä Tume sitten uikin vessassa, eikä sittemmin tullut enää ylä-asteen aikana punnerrustuloksista huudeltua.:(

Originally posted by Tume
Noh, seuraavana päivänä Tume sitten uikin vessassa, eikä sittemmin tullut enää ylä-asteen aikana punnerrustuloksista huudeltua.:(

hmmm... Mä en oikein hiffaa. Kerrotko tarkemmin?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

ennen kuin aloittelin punttitreeniä niin tein n. kuukauden ajan joka ilta 3 x 30 etunojaa sekä 3 x 10 leukaa...kuukauden pumppailun jälkeen sain koulussa 45 etunojaa/30s...ennen tätä kuukauden "kuuria" maksimit oli 15 etunojaa ilman aikarajoitusta(!)

eli mielestäni sinun kannattaa tehdä lähes päivittäin(1-2 välipäivää sallittakoon) tietty sarja ja nostaa toistomääriä vähitellen.

itselläni salitreeni vain huononsi etunojapunnerrus tuloksia...paikat jäykistyivät ja pumppi tuli nopeammin...korkeintaan joku ojentajapunnerrus pitkillä sarjoilla voisi olla hyvä.

nyt voin puhua ihan omasta kokemuksesta! eli punnerus tulokset kasvavat sillä itsellään!

Originally posted by Daug
Tumen opettaja joka sai itse vain 30 punnerrusta suuttui ja uitti Tumea vessanpöntössä?
Melkein. Kateelliset ysiluokan paskiaiset..

Halooo: Älä käsitä tätä väärin, mutta kannataiskohan sun miettiä kahteen kertaan tota testeihin menemistä? Ei sisällepääsy tietenkään ole kiinni siitä punnerruksen kolmesta pisteestä, mutta lihaskuntosi ei taida olla mitenkään kehuttavassa kunnossa(?) Lisäksi testeissä kaikki osuudet tehdään putkeen mikä lisää rasitusta huomattavasti. Jos joutuu jo lihaskuntotesteissä koville, ei todellakaan ole hauskaa lähteä reppujuoksuun, syke jo valmiina kaakossa. Tämä nyt tietenkin on vain minun mielipide, voi hyvinkin olla, että palvelet ljk:sa. Tuntuu vain siltä, ettei kuntosi välttämättä aivan riitä. Mutta, sittenhän se tammikuussa nähdään, moikataan jos satutaan samaan valintakoeryhmään...:urjo:

yritä parantaa kestävyyttä/kuntoa. Punnerukset nyt luulis menevän suht helposti jos kerta aika rajaa ei ole.
Tietenkin oma paino on myös se mikä ratkaisee tommotteissa liikkeissä eli läskit pois.

Originally posted by marlin
Halooo: Älä käsitä tätä väärin, mutta kannataiskohan sun miettiä kahteen kertaan tota testeihin menemistä? Ei sisällepääsy tietenkään ole kiinni siitä punnerruksen kolmesta pisteestä, mutta lihaskuntosi ei taida olla mitenkään kehuttavassa kunnossa(?)
Joo, samaa mieltä. Jos jaksaa punnertaa vain 30 punnerrusta (miten se on edes mahdollista?) niin eipä taida Uttiin olla hirveästi asiaa... Laskuvarjojääkäreiksi haetaan kuitenkin kovakuntoisia nuorukaisia, eikä 30 punnerrusta punnertava todellakaan ole sellainen.

Kuulostaa melko alhaiselta tuo 30 punnerrusta. Tosin jos olet kovakuntoinen juoksija ja sitkeä kävelijä niin eihän sitä tiedä. Itse olin sissinä ja rinkan (sanotaan 30-40kg) kantaminen selässä maastossa on se mitä pitää jaksaa pari kolme vuorokautta läpeensä suhteellisen vähällä levolla (ehkä 1-3 tuntia yössä unta kuusen juurella). Merkitseehän se lihaskuntokin siinä toki, muttei tuo pelkkä punnertaminen nyt mikään kynnyskysymys ole. Ljk käsittääkseni aika pitkälti samaa touhua, astetta kovempana versiona vain.
Oma ennätys taitaa olla 78 punnerrusta minuutissa ja se tuli tekemällä 3-4 kertaa viikossa maksimimäärä punnerruksia. Enemmänkin ehtii minuutissa tehdä, omalla kohdalla 45 sekunnin kohdalla rupesi vaan tahti hidastumaan kummasti. Eli joka toinen päivä yksi sarja punnerruksia niin monella toistolla kuin kykeni, kun ei enää jaksanut maasta ylös niin siihen loppui. Itsellä nousi suhteellisen nopeasti tuolla tavoin punnerruten määrä, parilla toistolla viikossa jopa.

LJK:n testeissä on aikaraja punnerruksiin 60 s. Ja kuntoni on kaikkea muuta kuin huono, juoksustakin irtoo täydet pisteet 10 kg repulla. Utin sivuilla sanotaan että punnerrukset tehdään 90 asteen kulmaan, joita saan suunnilleen 40. Ongelma on vaan se että täällä pakkotoistossa (Laskuvarjojääkäriksi 2004 - topicci treeni ja ravinto -osassa) on kulkenu huhuja että punnerrukset tehdään melkein maahan asti, jolloin jaksan vain 30 sellaista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom