tehoa punnerruksiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja halooo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
minä tein joskus ala-asteella joka päivä 1 punnerruksen enemmän kuin viime päivänä ja kyllä lopuksi meni pitkälle päälle sata punnerrusta.

Punnerrus tulokseen vaikuttanee melko paljon se että millainen ruuminrakenne on kyseessä,geenit jne... Minun paras tulos on 49punnerrusta puoleen minuuttiin.. koulun kuntotesteissä.. puhtaita oli joka ikinen... olen 167cm ja 54kg

Olin yläasteella 84 kiloinen ja käsienväli oli 2 metriä. Siinä sitten ruveta punnertamaan:david:

Drop and give me twenty! :D

Jos kaikkien Threadissä annettujen neuvojen jälkeen jotain on vielä epäselvää niin ihmettelen. Lisää vain punnerruksia! Koska tuo 30 punnerrusta ei ole mikään erinomainen, niin luultavasti saat sitä parannettua monilla eri tavoilla... jotka kaikki sisältävät runsaasti punnerruksia. Tuota tulosta parantaaksesi, jos kuntosikin on kerran hyvä, et tarvitse mitään erikoista ohjelmaa.

Punnerra 2-3 kertaa viikossa vaikka joka treenissä 2-3 sarjaa loppuun asti ja koita lisätä ainakin ensimmäiseen sarjaan muutama toisto.

Jos uskot ohjelmien voimaan voit koittaa myös punnertaa 15-20 punnerruksen sarjoja vaikka kolmesta sarjasta aloittaen ja lisätä yhden sarjan joka treeniin, mutta luulen, että vähintään kerran viikossa pitää punnertaa sarjoja loppuun asti.

Tsemppiä! :thumbs:

Voi olla että joku on sanonu nää jo, mut en jaksa lukea kaikkia vastauksia laiska kun olen.

Punnerrusten määrään auttaa oleellisesti punnertaminen (yllätys) tee silleen että välillä väännät vaikkapa 30 "puolittaista" siis silleen että jätät ne kesken, tän jälkeen 30 tosin hidasta toistoo, 30 nopeeta, 30 "hypyn" kanssa (siis tuut sieltä alhaalta niin vauhilla että kädet irtoo kunnolla maasta), 30 rystysillä, sit voit vaikka olla vaan punnerruasennossa 1min, lasket ittes siihen ala-asentoon ja oot siel 1min, taas ylös ja 1min... noita me aina treeneissä tehään ja siitä muinaisesta 10 toistosta mitkä mä sain ni tulos on "pikkusen" parantunu. Tärkeintä kuitenki varmaan on että teet niitä punnerruksia ihan sikana. Voit kans vaihella käsien asentoo, sormet "eteen" "sivulle" jne. tee kans tosi leveellä ja tosi kapeella tavalla.

Tuli varmaan aika sekavaa tekstii mut toivottavasti toi autto

Täällä kaikki puhuu noista punnerrustuloksistaan, mutta juuri kukaan ei kerro, ottaako enkoissa esim. rinta maahan joka toistolla. Helpohan se on 50 kiloisena nytkyttää jotain viiden sentin liikettä "puhtaasti", mutta kokeilkaa minuutti täysiä siten että se rinta ottaa maahan, niin alkaa tulla laji vähän kovemmaksi. Itse en oo koskaan osannut huijata, vaan aina on käyny noi alimmat kylkiluut maassa, vaikka oon itseni suorassa pitänytkin. Töissä on tuo 60 sekunnin testi ja siinä on menny aina tonne 60 pintaan, mutta hapoilla. Tyhmästä päästä kärsii, kun ei osaa fuskata, eli vetää jotain vitun 90 asteen liikettä. Kuka sen nyt mittaa, milloin se 90 astetta täyttyy.

No tää nyt vaan oli tämmöinen 100 kiloisen pullapojan kannanotto :nolo:

Samahan se on kuin leuoissakin, raskaamman on vaikeampi saada useita toistoja. Tekniikassa ei kai paljoa muuta kuin että vartalo suorana, jalat yhdessä, kädet käyvät aina suorana ja alasennossa rinta ainakin hipaisee maata. Intissä testeissä pari piti kättä maassa ja laski kosketusten mukaan toistot. Mitä nopeammin punnerrukset tekee, sitä enemmän niitä myös jaksaa. Jos ne tekee hitaasti niin tyssää lyhyeen.

Zone-sarja -42%
hmm.. tiedä noista muista jutuista mutta tämä ainakin toimii: tee ensimmäinen viikko vaikka se kolmekymmentä punnerrusta joka päivä, seuraavalla viikolla lisäät 10 toistoa(tai enemmän) ja teet siis 40 joka päivä (jos ei mene ekoilla kerroilla niin hengität pari kertaa ja teet sarjan loppuun). jatkat toistojen määrän nostoa kymmenellä joka viikko, ja voi tehdä usempia sarjoja päivässä jos mieli tekee/jaksaa. punnerra katse eteenpäin suunnattuna(esim. peilin edessä) että rinta osuu maahan tai kädet pienten korokkeiden päällä... luulisi sitten jotain tuloksia tulevan toistojen määrän suhteen ainakin (samaa taktiikkaa voi harjoittaa muillakin liikkeillä) :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by halooo
Miten saisin parannettua punnerrustaitojani? Olen ehkä vuoden saanut suunnilleen yhtä paljon punnerruksia (n 30) treenaamalla rintalihaksia penkissä ja ristitaljassa. Oisko mitään parempia keinoja?

Teeppäs jotenkin sillain, että punnerrat ensin vaikka 10, sen jälkeen olet punnerrusasennossa ylhäällä, kroppa kokoajan
s-u-o-r-a-n-a ja jännitettynä, vaikka 10 sekuntia, sitten puolivälissä 10 s, sitten alhaalla 10 s, sitte lisää punnerruksia jne.
----> saa aikaan mukavasti enemmän poltetta..

tuolla periaatteella, kehitä itse oma muunnelmasi kunnon mukaan..

Originally posted by halooo
LJK:n testeissä on aikaraja punnerruksiin 60 s.
...huhuja että punnerrukset tehdään melkein maahan asti, jolloin jaksan vain 30 sellaista.

Dragsvikin SPOL-kokeissa oli kans 60s raja, suoritus: rinta lattiaan, suorille käsille. 60kpl oli täydet pisteet. Laskijalla käsi lattialla rintakehän kohdalla ja laski vain ne toistot jotka koski käteen. Että näin. Jos LJK:ssa 90 asteeseen vaan tehdään, niin täytyy sanoa että löysäks on menny.

Aivan oikein, eli sen 60 punnerrusta pitää mennä kevyesti about 40 sekuntiin, jottei rasita liikaa. Voi niinku ottaa iisisti. Eikun punnertamaan vaan!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom