teetkö supersarjoja joka käsitreenissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja painaja
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
tai muissa treeneissä kun nämä supersarjat kuultavasti kasvattat käsiä nopeasti niin teetkö niitä joka käsitreenissä vai joka toinen viikko tai jtn

entä kun treenaatte hauis/ojentaja/forkut niin mistä lihas ryhmästä alotaisitte?

ja montako liikettä teette hauikselle ja ojentajalle?

jep kerran viikossa treenaan kädet jep jep

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Ei kannata ainakaan joka viikko tehdä. Ehkä mieluiten joka kolmas tai jopa joka toinen viikko.
Miksi? Itse en edes oikein laske supersarjoja miksikään erikoistekniikaksi, vaan lähinnä treenitavaksi. Se ei millään tavalla lisää lihasten kuormitusta tai mitään muutakaan, vaan ainoastaan väitetysti mahdollistaa hiukan paremman pumpin, kun koko käsi on täynnä verta. Tästäkin voin olla eri mieltä, koska itse ainakin saan ihan samanlaisen pumpin, teen sitten supersarjoja tai en.

Eli ei toi oikein sellainen ole, jolla voi silloin tällöin härnätä lihaksia kasvuun, koska ei se sitä tee. Ei hauis tiedä treenaatko ojentajaa heti perään. Ennemmin siis treenitapa, niin kuin sanoin. Saa tehdä jos tykkää siitä tavasta, eikä ole väliä miten usein.

Tietysti tuntuu kovemmin treenatulta, kun koko käsi on hirveässä pumpissa, mutta itse ainakin suhtaudun erittäin skeptisesti sen väitettyyn vaikutukseen lihaksen kasvuun.

Minusta supersarjat ovat lähinnä ajansäästötapa enemmän kuin mitään muuta, koska ne ainakin periaatteessa lyhentävät taukoja sarjojen välillä.
Mitään muuta hyötyä en niistä ole havainnut, mutta onhan tuokin jo jotain kiireiselle ihmiselle.

Täällä menee taas porukalla käsitteet sekaisin.

-Supersarjassa tehdään kaksi eri liikettä SAMALLE lihakselle putkeen ilman taukoa. Esimerkiksi hauiskääntö käsipainolla ja heti perään hauiskääntö taljassa.

-Vuorosarjassa tehdään kaksi eri liikettä putkeen ERI lihakselle ilman taukoa. Esimerkiksi hauiskääntö tangolla ja ojentajat käsipainolla.

Noissa on vissi ero. Supersarja on erikoistekniikka, vuorosarja ei.

Ari Kokkonen mainostaa sivuillaan noita supersarjatreenejä sellaisiksi, joissa tehään ojentajat ja hauberit vuorotellen. Siitä varmaan menny nää käsitteet sekasin.

Siis supersarjat on tietääkseni sarjoja jotka tehään ilman palautusta välissä vaikka liikkeet ois pystypunnerrus ja pohkeet,sitte vuorosarjat on noita mitä Hulkki ja monet muut diggaa tehä,että pidetään semmonen minnuutti about liikkeiden välil

Ari Kokkosen sivuilta:

"Supersarja-harjoittelussa valitaan ensin liike hauikselle ja sen jälkeen tehdään vastaavasti liike vastakkaiselle lihasryhmälle eli ojentajalle."

Mä en oo kai mistään vuorosarjoista kuullutkaan. Mutta silloin kun harrastusta aloittelin, niin joka bodykirjassa sun muissa julkaisuissa väitettiin supersarjoja sellaiseksi, jossa tehdään kaksi eri lihasta peräkkäin. Vaikkapa se hauis ja ojentaja.

Ja kuten SirNallekin sanoi, täälläkin on selitetty supersarja juuri niin kuin minä sen ymmärrän.

Eatfetus: supersarjan voi tehdä joko samalle lihakselle tai vastakkaisille lihaksille. Erona vuorosarjaan se että supersarjassa molemmat liikkeet tehdään putkeen, kun taas vuorosarjassa huilataan joka liikkeen jälkeen hetki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom