http://thaiklupi.fi
http://thairy.net
Noista saa hyvin paljon tietoa. Omia kokemuksia, suosituksia, sekä myös asioita jotka kannattaa huomioida/varoa. Myöskin parilla muulla forumilla, kuten esim hääfoorumilla on juttua teetetyistä miesten-, ja naisten puvuista.
Omia kommenttejani:
Lukemani perusteella 95% ovat olleet tyytyväisiä teettämiinsä vaatteisiin. Ne 5% ketkä eivät ole olleet, ovat menneet ottamaan halvimmasta paikasta eivätkä ole tajunneet vaatia tarpeeksi sovituksia. Paskaa käteen kukaan ei ole saanut, mutta ei ehkä niin laadukasta sitten kuin olisi toivonut.
Jos ostaa paljon samasta paikasta niin yleensä saa sitten hyvät alennukset tingittyä. Monethan teettää esim miesten puvun kahdilla housuilla, päälle vähintään 3 paitaa sekä pari solmiota, ja ehkäpä sitten muitakin vaatteita. Hintoja mitä olen muilta kysellyt niin miesten puvut ovat olleet 100-200e sellaiset hyvät. Liian halvaksi [samalla ilmeisesti huonommaksi] menee puvut joita tarjotaan tyyliin 50-80e, ja moni pitää taas liian kalliina yli 200e hintaa. Itse voisin kuvitella hyvän mittatilauspuvun liikkuvan siellä 120-250e max. Onhan silläkin väliä millaisesta kankaasta pukunsa teettää, eli jos se on jotain huippulaadukasta erikoiskangasta niin toki se maksaa Thaimaassakin ja hintakattona on taivas.
Sovituksia tosiaan kannattaa vaatia ainakin 3-4krt. Sellainen on varmaankin passeli määrä. Tuollaisia setaen linkittämän kuvamainoksen kaltaisia paikkoja välttelisin... 1vrk aikana tuollainen setti ja vain 199,- on mielestäni 'liian halpaa'... Laatu ei voi olla parasta jos yhdessä päivässä väsäävät [eihän tuossa ajassa ehdi edes kunnolla sovitella] ym...
Naisten juhlapukuja [yksinkertaisia] tuntuu saavan noin 50-120e hinnalla. Yleisin on tainnut olla joku 80e. Naisten hääpuvun pitäisi saada 250-300 hinnalla, toki riippuen millainen se on, onko monimutkainen, paljon kirjailua tms, nehän nostattaa hintaa. Kallein hääpuku mitä itse olen kuullut siellä teetettävän on ollut 400e. Se on lähes sama hinta kuin puvun vuokraaminen Suomesta [pukuvuokra oli 390e]...
Olemme itse ukon kanssa aikomassa matkailla Thaikkulan suuntaan, ja suunnitelmissa on teettää iso kasa niin arki-, kuin juhlavaatteitakin. Megamasalla on sama ongelma ettei valmispukua Suomesta löydy hänen kropalleen sopivaa, joten tähän asti olemme korjanneet ongelman vuokraamalla 2 kokoa liian suuren puvun jota sitten on ompelimossa pienennetty takista ja housuista vatsan sekä vyötärön kohdalta. Thaimaassa kyllä on tarkoitus hyödyntää mahdollisuus saada itselleen sopivia, hyvin istuvia vaatteita, ja ostoslistallemme on tähän mennessä kertynyt:
1 miesten puku kaksilla housuilla
1 pukuliivi
3-6 solmiota [oma plus bestmaneille ja itselleen ylimääräisiä muita]
3-5 kauluspaitaa
2-3 lyhythihaista kauluspaitaa
1-2 suorat normaalit kevyet housut
1-2 lyhyemmät shortsit
1-2 pitemmät pirate-shortsit
1 boxing mallinen aamutakki
1 naisten kaksiosainen hääpuku
1 suorat housut hääpuvun yläosaan sopivat
1 kotelomekko
1 lyhyempi hame
1 kiinalaistyylinen mekko
2-3 3/4 tai lyhythihaista tyköistuvaa naisten kauluspaitaa
1 normaalit suorat housut
1-2 pirate/highwater malliset housut
1 shortsit
1 boxing mallinen aamutakki
1 seksikäs 'yöasu'
Ja mitähän vielä lisää keksitään :D Pointtina eniveis että todellakin on tarkoitus palveluja käyttää ja teettää paljon vaatteita erilaisista ja erivärisistä kankaista, ja nauttia siitä että vaatteet ovat omien mittojen mukaan väsättyjä. Aiomme pyytää normaalia 'väljempiä' malleja, sekä pyydämme isot saumavarat varsinkin miehen pukuun jotta on mahdollisuus suurentaa koolla tai jopa kahdella tietyistä kohdista jotta lihaskasvu ei samantien jätä vaatteita pieniksi.